سایر منابع:
سایر خبرها
النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا (نساء(4): 58)؛ خداوند به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می دهد! خداوند، شنوا و بیناست. بسیاری از مفسران می گویند منظور آیه، مطلق و عموم امانات است (طیب، 1378، ج4، ص110 ...
نشانه هایی که در انجیل برای پیامبر(ص) خوانده بودند، در رسول اکرم دیدند. ابوجهل ناراحت شد و گفت: شما برای تحقیق آمده اید نه تسلیم. آنها گفتند: ما تابع حق هستیم. الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ مِن قَبْلِهِ هُم بِهِ یُؤْمِنُونَ . وَإِذَا یُتْلَیٰ عَلَیْهِمْ قَالُوا آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّنَا إِنَّا کُنَّا مِن قَبْلِهِ مُسْلِمِینَ ، کسانی که پیش از این کتابشان دادیم، آنها ...
.... می تواند دین الهی داشته باشد؛ می تواند دین مادی داشته باشد. اصل پرستش و دینداری تعطیل بردار نیست. ما در اصل پرستش مختار نیستیم. در انتخاب معبود خودمان مختاریم. این آیه نورانی سوره بقره معرفی مقام عبودیت الهی است: الله لا اله الا هو. و نسبت این عبودیت با کائنات تا هو العلی العظیم. بعد می فرماید: لا اکراه فی الدین. شما در پذیرش عبودیت خدای متعال، در پرستش خدای متعال جبراً مُکرَه ...