سایر منابع:
سایر خبرها
کنیه أبو عبدالله و أبو الحسن که در روایات وجود دارد، اشاره به کدام یک از ائمه( علیه السلام ) دارد؟
، مراد از آن، امام هادی( علیه السلام ) خواهد بود. مانند: الف. محمّد بن یحیی عن احمد بن ابی زاهر او غیره عن محمّد بن حمّاد عن أخیه احمد بن حمّاد عن ابراهیم عن ابیه عن ابی الحسن الاوّل( علیه السلام ) قال: َ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَخْبِرْنِی عَنِ النَّبِیِّ( صلی الله علیه و آله و سلم ) وَرِثَ النَّبِیِّینَ کُلَّهُمْ قَالَ نَعَم .[2] ب . عن عبد الرحمن بن الحجّاج قال: سألت عبد الرحمن فی ...
منظور از خاک آلود کردن نامه چیست؟ و چرا در گذشته این کار را انجام می دادند؟
الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ( علیه السلام ) عَنِ النَّبِی( صلی الله علیه و آله و سلم ) قَالَ بَاکِرُوا بِالْحَوَائِجِ فَإِنَّهَا مُیَسَّرَةٌ وَ تَرِّبُوا الْکِتَابَ فَإِنَّهُ أَنْجَحُ لِلْحَاجَةِ وَ اطْلُبُوا الْخَیْرَ عِنْدَ حِسَانِ الْوُجُوه . پاسخ اجمالی 1. احمد بن محمد بن أبی نصر می گوید: امام رضا( علیه السلام ) نامه را [برای خشک شدن مرکبش] خاک بر آن می ریخت. و می فرمود: مانعی ندارد .[1] ...
روایاتی که در آنها ازدواج با برخی قبایل؛ مانند اهل سودان یا اکراد نهی شده است! منظور چیست؟
. 2. علی بن إبراهیم، عن أسماعیل بن محمد المَکّی، عن علی بن الحسین، عن عمرو بن عثمان، عن الحسین بن خالد، عمن ذکره، عن أبی الربیع الشامی قال: قال لی أبوعبدالله( علیه السلام ): لَا تَشْتَرِ مِنَ السُّودَانِ أَحَداً فَإِنْ کَانَ لَا بُدَّ فَمِنَ النُّوبَةِ فَإِنَّهُمْ مِنَ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ مِنَ الَّذِینَ قالُوا إِنَّا نَصاری أَخَذْنا مِیثاقَهُمْ فَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا ...
نسل در روایات مربوط به راه رفتن به چه معنا است؟
شیعه نیوز : پرسش با توجه به روایات زیر، نسل را توضیح دهید. 1. روی مُنذِر بن جَیفَر عن یحیی بن طلحة النَهدی قال: قال لنا أبو عبد الله( علیه السلام ) سِیرُوا وَ انْسَلُّوا فَإِنَّهُ أَخَفُّ عَلَیْکُم . 2. رُوِیَ أَنَّ قَوْماً مُشَاةً أَدْرَکَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ( صلی الله علیه و آله و سلم ) فَشَکَوْا إِلَیْهِ شِدَّةَ الْمَشْیِ فَقَالَ لَهُمُ اسْتَعِینُوا بِالنَّسْل . 3. عن ابن مَحبوب عن ...
چرا قهقهه و خنده با صدای بلند مذمت شده و مورد نکوهش است؟
. کافی، ج 2، ص 132. [4]. مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عَمْرٍو وَ أَنَسِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ ( علیه السلام ) فِی وَصِیَّةِ النَّبِیِّ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) لِعَلِیٍّ ( علیه السلام ) قَالَ: یَا عَلِیُّ إِنَّ الدُّنْیَا سِجْنُ الْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ الْکَافِر . شیخ حر عاملی، محمد بن حسن، تفصیل ...
آیا در روایات توصیه شده است هنگام گم کردن راه در بیابان، به سمت راست متمایل شوید؟
شیعه نیوز : پرسش تیامَنوا در این روایت به چه معنا است: مُحَمَّدُ بْنُ عَلِی بْنِ الْحُسَینِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیمُونٍ بِإِسْنَادِهِ یعْنِی عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ ( علیه السلام ) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) إِذَا ضَلَلْتُمُ الطَّرِیقَ فَتَیامَنُوا . پاسخ اجمالی در این روایت، امام صادق( علیه السلام ) به نقل از پیامبر ...
پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) به چه کسانی نفرین می کنند؟
علیه و آله و سلم ) 1. رباخواران: قَالَ عَلِیٌّ ( علیه السلام ) لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) الرِّبَا وَ آکِلَهُ وَ مُؤْکِلَهُ وَ بَائِعَهُ وَ مُشْتَرِیَهُ وَ کَاتِبَهُ وَ شَاهِدَیْهِ ؛[5] امام علی( علیه السلام ) می فرماید: ربا، رباخوار، کسی که معاملات ربوی را ترویج می کند، فروشنده مال ربوی، مشتری، نویسنده و دو شاهد بر معامله ربوی، مورد نفرین پیامبرند. 2. شراب ...
چکیده ای از ویژگی های کتاب محاسن برقی و حدیث گواهی خضر( علیه السلام ) بر امامت ائمه( علیه السلام ) را ...
السلام ) . هر چند که ما به کتاب المحاسن که کتابی است از احمد بن محمد بن خالد برقی، مراجعه می کنیم و می خواهیم از آن بهره بگیریم، این سلسله روایت را می یابیم: عنه، عن أبیه، عن أبی هاشم الجعفری رفع الحدیث قال: قال أبو عبد الله ( علیه السلام ) ، که حدیث مرسلی است. همچنین در می یابیم که نام های امامان ذکر نشده اند. با این وجود که حدیث مرسل و نام امامان هم ذکر نشده اند، چه توضیحی برای آن وجود دارد ...
آیا کتاب تفسیر علی بن ابراهیم قمی و مشایخ آن مورد تأیید است؟
آید واحد است که در آن علی بن ابراهیم از پدرش نقل می کند، اما در آیۀ و أنبئکم بما تأکلون و ما تدخرون فی بیوتکم [6] اسلوب بیان روایات تغییر می کند، و سند روایات این گونه بیان می شود: حدثنا أحمد بن محمد الهمدانی قال حدثنی جعفر بن عبد الله قال حدثنا کثیر بن عیاش عن زیاد بن المنذر أبی الجارود عن أبی جعفر محمد بن علی ( علیه السلام ).. همان طور که می دانیم این سند؛ همان سند مشهور علما به کتاب تفسیر ...
روایاتی که تنها بر رجعت مؤمنان خالص دلالت دارند، با روایات مربوط به خواندن دعای عهد در چهل روز که عمومیت ...
شیعه نیوز : پرسش در حدیثی می خوانیم: رجعت برای همه مردم نیست و فقط مربوط به مؤمنین خالص و مشرکین خالص است؛ عن محمد بن مسلم قال: سمعت حمران بن أعین و أبا الخطاب یحدثان جمیعاً قبل أن یحدث أبو الخطاب ما أحدث أنهما سمعا أبا عبد الله( علیه السلام ) یقول: أَوَّلُ مَنْ تَنْشَقُّ الْأَرْضُ عَنْهُ وَ یَرْجِعُ إِلَی الدُّنْیَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ( علیه السلام )، وَ إِنَّ الرَّجْعَةَ ...
منظور از این که در روایات آمده: خدا کالاها را گران و یا ارزان می کند، چیست؟ آیا این دسته از روایات بر ...
زِیَادٍ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَسْلَمَ عَمَّنْ ذَکَرَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ( علیه السلام ) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ جَلَّ وَ عَزَّ وَکَّلَ بِالسِّعْرِ مَلَکاً فَلَنْ یَغْلُوَ مِنْ قِلَّةٍ وَ لَا یَرْخُصَ مِنْ کَثْرَةٍ ؛کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 5، ص 162، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. [7]. ایجی، میر ...
معنای کلمات جلال و جزار و قلائد در روایات چیست؟
شیعه نیوز : پرسش با توجه به روایات زیر، معنای جلال و جزار و قلائد چیست؟ مُحَمَّدُ بْنُ یعْقُوبَ عَنْ عَلِی بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیرٍ عَنْ حَفْصِ بْنِ الْبَخْتَرِی عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ( علیه السلام ) قَالَ نَهَی رَسُولُ اللَّهِ( صلی الله علیه و آله و سلم ) أَنْ یعْطَی الْجَزَّارُ مِنْ جُلُودِ الْهَدْی وَ جِلَالِهَا شَیئاً . وَ فِی رِوَایةِ مُعَاوِیةَ ...
معنای لباس مُعلَم و لباس مُلحَم که در روایات آمده، چیست؟
شیعه نیوز : پرسش با توجه به روایات زیر، لباس معلم و لباس ملحم را توضیح دهید. مُحَمَّدُ بْنُ یعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ لَیثٍ الْمُرَادِی قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) عَنِ الثَّوْبِ الْمُعْلَمِ هَلْ یحْرِمُ فِیهِ الرَّجُلُ قَالَ نَعَمْ إِنَّمَا یحْرُمُ الْمُلْحَمُ ...
آیا در روایات، درباره چگونگی اعلام قیمت در کالای مزایده ای مطلبی نقل شده است؟
شیعه نیوز : پرسش لطفاً روایت زیر را توضیح فرمایید، و سند آن چگونه است: مُحَمَّدُ بْنُ یعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یحْیی عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ مَنْصُورِ بْنِ الْعَبَّاسِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِی بْنِ یقْطِینٍ عَنِ الْحُسَینِ بْنِ مَیاحٍ عَنْ أُمَیةَ بْنِ عَمْرٍو عن الشَّعِیرِی عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ( علیه السلام ) قَالَ کانَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ یقُولُ إِذَا نَادَی ...
ثواب کمک کردن به فامیل نیازمند بیشتر است یا به دیگران؟
تَعُولُ أُمَّکَ وَ أَبَاکَ وَ أُخْتَکَ وَ أَخَاکَ ثُمَّ أَدْنَاکَ فَأَدْنَاکَ وَ قَالَ لَا صَدَقَةَ وَ ذُو رَحِمٍ مُحْتَاج ؛ شیخ مفید، محمد بن محمد، الإختصاص، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، محرمی زرندی، محمود، ص 219، المؤتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید، قم ، چاپ اول، 1413ق. [2]. عَنْ عَمْرِو بْنِ یَزِیدَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ( علیه السلام ) قَالَ سُئِلَ عَنِ الصَّدَقَةِ عَلَی مَنْ یَسْأَلُ ...
در کدام آیه از قرآن بر امانت تأکید شده و آیا مفهوم ادای امانت، شامل سپردن کارها و موقعیتهای اجتماعی به ...
رِئَابٍ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ رَجُلٍ وَقَعَ لِی عِنْدَهُ مَالٌ فَکَابَرَنِی عَلَیْهِ وَ حَلَفَ ثُمَّ وَقَعَ لَهُ عِنْدِی مَالٌ فَآخُذُهُ مَکَانَ مَالِیَ الَّذِی أَخَذَهُ وَ أَجْحَدُهُ وَ أَحْلِفُ عَلَیْهِ کَمَا صَنَعَ فَقَالَ إِنْ خَانَکَ فَلَا تَخُنْهُ وَ لَا تَدْخُلْ فِیمَا عِبْتَهُ عَلَیْهِ . [3]. ابن بابویه، محمد بن علی ، الأمالی ...
چرا ائمه(علیه السلام ) در پاسخ یک سؤال جواب های متفاوت ارائه می کردند؟
اللَّهُ عَنْ عَمِّهِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی الْقَاسِمِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِی أَیُّوبَ الْمَدَنِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام ) قَالَ قِیلَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام ) هَلْ یَقْدِرُ رَبُّکَ أَنْ یُدْخِلَ الدُّنْیَا فِی بَیْضَةٍ مِنْ غَیْرِ أَنْ یُصَغِّرَ الدُّنْیَا أَوْ یُکَبِّرَ ...
بهترین مردم در همه دوران ها از دیدگاه امام سجاد( علیه السلام ) چه کسانی هستند؟
شیعه نیوز : پاسخ اجمالی روایتی از امام سجاد( علیه السلام ) بهترین مردم را بدون مقید کردن به دورانی خاص، این گونه معرفی می کند: عَنْ أَبِی حَمْزَةَ الثُّمَالِیِّ قَالَ، قَالَ عَلِیُ بْنُ الْحُسَیْنِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ): مَنْ عَمِلَ بِمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَیْهِ فَهُوَ مِنْ خَیْرِ النَّاسِ ؛[1] ابو حمزه ثمالی از امام سجاد( علیه السلام ) نقل می کند: بهترین مردم کسی است که به واجبات الهی عمل کند. [1]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 81، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق. ...
آیا نگاه کردن به چهره عالم عبادت است؟
. در این فرصت به چند نمونه از احادیث اشاره می شود. 1. ... عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ( علیه السلام ) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) النَّظَرُ إِلَی وَجْهِ الْعَالِمِ حُبّاً لَهُ عِبَادَةٌ ؛[1] راوی از امام علی( علیه السلام ) نقل می کند که پیامبر اسلام( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: نگاه به چهره عالم از روی علاقه و محبت عبادت است. 2. رُوِیَ أَنَّ ...
بنیان گذار علوم قرآنی کیست؟
شیعه نیوز : پرسش سلام؛ بنیان گذار علوم قرآنی در جهان چه کسی است؟ پاسخ اجمالی علوم قرآنی از همان ابتدای نزول قرآن شکل گرفت، و فرد خاصی را نمی توان واضع علوم قرآنی به شمار آورد. البته امام علی( علیه السلام ) با توصیه به فراگیری ادبیات قرآنی در این زمینه نقش چشم گیری داشتند. روایت در این زمینه می گوید: عَنْ أَبِی الْأَسْوَدِ الدُّئَلِیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَی عَلِیِّ بْنِ ...
در روایت لَا یمْسَحْ أَحَدُکمْ بِثَوْبِ مَنْ لَمْ یکسُهُ از چه چیزی نهی شده است؟
شیعه نیوز : پرسش چه چیزی در این روایت نهی شده است؟ آن را توضیح دهید: مُحَمَّدُ بْنُ یعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ شَمُّونٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ مِسْمَعٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلی الله علیه و آله و سلم ) لَا یمْسَحْ أَحَدُکمْ بِثَوْبِ مَنْ ...
انتشار زیارتنامه حضرت اباالفضل(ع) با دست خط منسوب به امام جعفر صادق(ع) + دانلود
معتبر از امام صادق(ع) رسیده است، یعنی سندی دقیق و قابل اطمینان در مورد قمر بنی هاشم محسوب می شود. دانلود متن زیارتنامه حضرت اباالفضل العباس با دست خط منسوب به امام جعفر صادق(ع) متن زیارت را محدث بزرگ سده چهارم، جعفر بن محمد بن قولویه در کتاب کامل الزیارات روایت کرده است؛ کتابی که به شهادت مقدمه مؤلف، در آن از هیچ راویِ غیر ثقه روایت نمی کند، البته اهمیت این کلام ابن قولویه تا ...
آیا روایت مربوط به آداب قیام، رکوع و سجده در نماز صحیح است؟
شاذان عن حماد بن عیسی عن حریز عن زرارة عن أبی جعفر( علیه السلام ) قال: .... سند سوم: محمد بن یعقوب عن محمد بن یحیی عن أحمد بن محمد عن حماد بن عیسی عن حریز عن زرارة عن أبی جعفر( علیه السلام ) قال: ... ابتدا راویان واقع شده در سندها بررسی و سپس حکم نهایی درباره هر سند بیان می شود: 1. علی بن ابراهیم به هاشم قمی: نجاشی وی را انسان مورد اعتماد و ثقه در حدیث می شناسد و می گوید: وی کتاب ...
آیا در هر شرایطی، دعای پدر و مادر در حق فرزندشان مستجاب خواهد شد؟
. امام صادق( علیه السلام ) به نقل از رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمود: بترسید از دعای ستمدیده و مظلوم؛ زیرا که آن از ابرها (و پرده های مانع از دعا) بالا می رود تا خدای عزّ و جلّ در آن بنگرد و می فرماید: آن را بالا برید تا برای او اجابت کنم، و بپرهیزید از نفرین پدر که آن از شمشیر برنده تر است .[9] گفتنی است؛ حدیثی در مورد نفرین مادر نیافتیم، امّا روشن است که اگر نفرین، واقعی و ...
آیا روایتی با این مضمون که در صحرای قیامت قلم دانشمندان، ارزشمندتر از خون شهیدان است وجود دارد؟ اگر وجود ...
السلام ) هستند که همه آنها –بویژه امام حسین( علیه السلام )- در راه خدا و دین به شهادت رسیدند. لذا والاترین شهدا، عالم ترین مردم بوده اند و جمع شدن این دو فضیلت در یک شخص ممکن و واقع شده و این روایت معنایش آن نیست که عالم بودن دلیلی بر خودداری از حضور در صحنه های جنگ و شهادت است. [1]. وَ رَوَی الْمُعَلَّی بْنُ مُحَمَّدٍ الْبَصْرِیُّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ ...
آیا دعای عهد، از لحاظ سند و متن قابل تأیید است؟
الشَّیْبَانِیِّ عَنْ أَبِی مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِسْمَاعِیلَ عَنْ یَحْیَی بْنِ کَثِیرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الْقُرَشِیِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ عَنِ الرَّبِیعِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُسْلِیِّ قَالَ قَرَأْتُ عَلَی عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سَلْمَی قَالَ سَمِعْتُ سَیِّدَنَا الْإِمَامَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ ع یَقُولُ مَنْ دَعَا إِلَی اللَّهِ ...
آیا پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم ) و امامان( علیه السلام ) هم شب قدر برایشان مشخص نبود؟
توانم سه شب را بیایم) شب قدر را به من بگویید (که فقط همان شب را بیایم)، آن حضرت فرمود: شب بیست و سوم بیا .[5] [1]. ر ک: کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 260، بَابُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ ( علیه السلام ) یَعْلَمُونَ عِلْمَ مَا کَانَ وَ مَا یَکُونُ وَ أَنَّهُ لَا یَخْفَی عَلَیْهِمُ الشَّیْ ءُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ ، دار الکتب الإسلامیة، تهران ...
آیا نام علی بن حاتم قزوینی و حسن بن محبوب در کتاب رجال کشّی آمده است؟
، ما روی فی الحسن بن محبوب، ص 584 – 585، مؤسسه نشر دانشگاه مشهد، چاپ اول، 1409ق. [2]. أحمد بن محمد بن أبی نصر قال قلت لأبی الحسن الرضا( علیه السلام ) إن الحسن بن محبوب الزراد أتانا عنک برسالة قال صدق ؛ اختیار معرفة الرجال، ص 585. [3]. أجمع أصحابنا علی تصحیح ما یصح عن هؤلاء و تصدیقهم و أقروا لهم بالفقه و العلم: و هم ستة نفر آخر دون الستة نفر الذین ذکرناهم فی أصحاب أبی عبد الله ( علیه ...
آیا در منابع روایی، حدیثی وجود دارد که استفاده از هر روش طبیعی را برای لذت های جنسی مجاز شمرده و استفاده ...
صادق( علیه السلام ) سؤال کرد حضرت به او فرمود: او می تواند از تمام بدنش برای این کار استفاده کند، اگر چه استفاده از غیر بدن شوهر برای ایجاد لذّت در زن جایز نیست . راویان این روایت به ترتیب عبارت اند از: 1. عدّة من اصحابنا : در کتاب کافی در صدر روایات چندین نفر از جمله احمد بن محمد بن خالد برقی، عبارت عدة من اصحابنا آمده است؛ یعنی این روایت را چندین نفر از احمد برقی نقل کرده اند. این ...
آیا در روایات، توصیه شده که در شب های قدر، قرآن بر سر بگیریم؟
روایت از کتاب إِغَاثَةِ الدَّاعِی به صورت سندهای مختلف نقل کرده و قرآن به سر گرفتن را جزو اعمال مخصوص شب های قدر ذکر می نماید، که یکی از آنها به شرح زیر است: ذَکَرْنَا إِسْنَادَنَا إِلَیْهِ فِی کِتَابِ إِغَاثَةِ الدَّاعِی عَنْ عَلِیِّ بْنِ یَقْطِینٍ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ مَوْلَانَا مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ( علیه السلام ) یَقُولُ فِیهِ خُذِ الْمُصْحَفَ فِی یَدِکَ وَ ارْفَعْهُ فَوْقَ رَأْسِکَ وَ قُلْ ...