جمعه ۱۱ خردادساعت ۰۱:۳۸May 2024 31
جستجوی پیشرفته

خبرهای دانا 12 آبان 1397 - danakhabar.com

دانا 29 اسفند 1393 دانا 28 اسفند 1394 دانا 27 اسفند 1395 دانا 1 فروردین 1396 دانا 1 فروردین 1397 دانا 1 اردیبهشت 1397 دانا 31 خرداد 1397 دانا 1 تیر 1397 دانا 1 مرداد 1397 دانا 1 شهریور 1397 دانا 1 مهر 1397 دانا 1 آذر 1397 دانا 1 دی 1397 دانا 1 بهمن 1397 دانا 29 اسفند 1397 دانا 1 آبان 1397 دانا 2 آبان 1397 دانا 3 آبان 1397 دانا 4 آبان 1397 دانا 5 آبان 1397 دانا 6 آبان 1397 دانا 7 آبان 1397 دانا 8 آبان 1397 دانا 9 آبان 1397 دانا 10 آبان 1397 دانا 11 آبان 1397 دانا 12 آبان 1397 دانا 13 آبان 1397 دانا 14 آبان 1397 دانا 15 آبان 1397 دانا 17 آبان 1397 دانا 18 آبان 1397 دانا 19 آبان 1397 دانا 20 آبان 1397 دانا 21 آبان 1397 دانا 22 آبان 1397 دانا 23 آبان 1397 دانا 24 آبان 1397 دانا 25 آبان 1397 دانا 26 آبان 1397 دانا 27 آبان 1397 دانا 28 آبان 1397 دانا 29 آبان 1397 دانا 30 آبان 1397 
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۰    
در روابط بین همسران برای حل برخی از مشکلاتی که زن و شوهر نمی توانند با همدیگر حل کنند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
در سال های اخیر فناوری های عصبی متنوعی برای بازگرداندن توان راه رفتن به بیماران قطع نخاع ابداع شده است، اما ایجاد توان راه رفتن مجدد از این طریق بسیار وقت گیر است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت آتل بادی لگنی برای جلوگیری از مرگ بیمار در تصادفات شده اند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
واتس اپ فناوری شناسایی صورت و تاچ آی دی را به کار می گیرد تا کسی نتواند اپلیکیشن را باز و پیام های کاربر را جستجو کند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
محققان انگلیسی با بودجه 19.5 میلیون دلار ابر رایانه ای ساختند که می تواند در یک ثانیه بیش از 200 میلیون محاسبه انجام دهد و عملکرد مغز را شبیه سازی کند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
ناسا مشغول ساخت رباتی است که با استحصال آب از خاک مریخ، سوخت مورد نیاز برای موشک را فراهم می کند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
امروزه از انواع چسب بخیه برای بستن زخم های بدن انسان استفاده می شود. اما محققان دانشگاه آریزونا موفق شدندبه ترکیب ابریشم مایع و نانوذرات طلا به منظور تولید نمونه ای بهتر دست یابند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
آمارهای منتشر شده دو موسسه آی دی سی و استراتژی آنالیتیکس نشان می دهد اگر چه سامسونگ کماکان برترین تولیدکننده گوشی در جهان است، اما جایگاه آن در بازار متزلزل شده است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
بررسی هایی که بر روی کیفیت باتری های گوشی های جدید تولیدی اپل و گوگل صورت گرفته، نشان می دهد که کیفیت باتری های مدل های قدیمی تر این گوشی ها بهتر از نمونه های تازه است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
پیچ گوشتی های برقی ابزاری موثر برای انجام امور فنی هستند، اما نمونه های جدیدتر آنها علیرغم بهره مندی از سرهای قابل تعویض کارآیی زیادی ندارند که برای آن هم راه حلی پیدا شده است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تمامی اتفاقات درباره سهل انگاری پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه را تشریح کرد و گفت: سامانه دانشگاه بارها مورد حملات سایبری قرار گرفت.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
وزارت علوم اعلام کرد: تنها موسسات آموزش عالی آزاد مندرج در جدول موسسات آزاد دارای مجوز فعالیت مجاز به برگزاری دوره های کوتاه مدت هستند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند شهر محل آزمون پایان ترم خود را تعیین کنند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
دهمین دوره آزمون ملی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور 6 دی ماه 97 برگزار می شود.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
زمان آزمون الکترونیک میان دوره علوم پایه پزشکی تغییر کرد. زمان جدید آزمون 8 آذر 97 است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
مسئولان عراقی اعلام کردند که آمریکا در زمینه تجارت گاز و مواد غذایی، عراق را از تحریم های ضد ایرانی معاف کرده است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
هشتمین دوره آموزشی و تخصصی کشت بافت گیاهی توسط کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری و با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می شود.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
بزرگ ترین پالایشگر نفت هند اعلام کرد که به صفر رساندن واردات نفت ایران هدفی غیر واقعی است و با حذف نفت خام ایران، بازارهای جهانی حداقل برای مدتی دچار بی ثباتی می شود.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از توزیع سراسری گازوئیل با کیفیت یورو 4 تا پایان امسال در سراسر کشور خبر داد و گفت: 9 استان جدید به گستره توزیع گازوئیل یورو 4 افزوده شد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، با شکست مواجه شده است، گفت: ما به دنیا ثابت کردیم که آمریکا، کشوری غیرقابل اعتماد است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۴۰    
معاون مسافری راه آهن گفت: در هفته جاری و همزمان با بازگشت قطارهای فوق العاده اربعین، این قطارها به مسیر تهران مشهد اختصاص می یابد تا پاسخگوی پیکِ تقاضای ایام پایانی ماه صفر باشد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۹:۲۵    
محققان رباتی به اندازه یک خلال دندان ساخته اند که با کمک انرژی لیزر روشن می شود و می تواند فعالیت هایی مانند رصد محصولات کشاورزی را انجام دهد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
سرپرست معاونت متوسطه با بیان اینکه مهارت محوری رویکرد آموزش و پرورش است اما در متوسطه دوم با وجود حاکمیت کنکور همچنان چالش وجود دارد وظیفه نظارت بر اجرای برنامه درسی رابه عهده معلم دانست.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
در حالی که بسیاری از شرکت های مخابراتی در حال برنامه ریزی برای ارائه خدمات نسل پنجم هستند، زمان عرضه آیفون های سازگار با این فناوری مشخص شده است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ایران از نظر پیوند کبد، رتبه یک منطقه و جزو 10 کشور اول جهان قرار دارد گفت ...
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
دبیر انجمن لبنی کشور با بیان اینکه عدم رسیدگی دستگاه های مسئول به وضعیت کارخانجات لبنی موجب افزایش قیمت لبنیات شده است،گفت:وزارت جهاد زیر بار امضای قرارداد تحویل شیر به کارخانجات نمی رود.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش صادرات برق کشور، گفت:پیش بینی می شود تا سال 1404 میزان صادرات برق ایران به 33میلیارد دلار برسد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
موسسه یو اس نیوز در آخرین رتبه بندی خود دانشگاه های برتر ایران در 22 رشته موضوعی را معرفی کرد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر عدم حذف پوشش بیمه ای داروهای خارجی شیمی درمانی، توضیحاتی ارائه داد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اگزما یک بیماری پوستی التهابی است، گفت: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیش تر در معرض این بیماری قرار می گیرند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی شامل میوه، سبزیجات، مغزیجات آجیلی، حبوبات و دانه ها می تواند به کاهش دیابت نوع2 کمک کند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
مطالعات نشان می دهند موش های نری که در معرض میزان بالا RFR (اشعه فرکانس رادیویی) که در تلفن های 2G و 3G استفاده می شوند، بودند با رشد تومورهای سرطانی مواجه شدند.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران، گفت: پولیپ ها انواع مختلفی دارد که برخی از آنها پیش سرطانی بوده و به طور کلی زمان تبدیل شدن پولیپ به سرطان متوسط 7 سال به طول می انجامد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۲۵    
پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت دستکشی برای کاهش لرزش دست و حرکات غیر ارادی در بیماران پارکینسونی شد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۹:۰۹    
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه 30 درصد شبکه برق استان تهران فرسوده است، از بهره برداری از 77.7 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در سطح این استان خبر داد.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۸:۲۳    
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: مصرف تجهیزات سرمایشی ایرانیان در پیک امسال 23 هزار مگاوات بود که این میزان، به اندازه کل مصرف برق کشورهای افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۳:۰۶    
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه 40 سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده، گفت: دراین چالش طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است.
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۸:۵۰    
رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به امکان بررسی سلامت قلب جنین با سونوگرافی گفت: دستگاه های رادیولوژی گرانقیمت بوده و از طرفی با توجه به نوسانات ارزی و از طرفی به دلیل گرانی جهانی تکنولوژی ...
دانا   ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۸:۲۰    
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه امسال 72 ساعت قبل از اضطراری شدن آلودگی هوا اقدامات کنترلی را شروع می کنیم، گفت: قصد داریم در شش ماه دوم سال جاری به جای تعطیلی مدارس ...