سایر منابع:
سایر خبرها
شوند و ابراز می کنند که ما ادامه دهندگان ادبیات بوف کوری هستیم . البته وقتی در آثارشان غور می کنیم خواهیم دید که تلقی آن ها از ادبیات بوف کوری، جریان ادبی است که بی ارتباط با سوررآلیسم غرب نیست. جالب است که بدانیم افرادی مثل غلامحسین غریب، احمد شاملو، سهراب سپهری و برخی از نویسندگان جوان آن روز در این هسته جمع می شوند و جُنگی را به اسم جُنگ خروس جَنگی تاسیس می کنند و معتقدند باید ادبیات ...
و این امر مستلزم واکاوی متخصصان و کارشناسان علوم ارتباطات و روانشناسی و سایر رشته های مرتبط برای تبیین اثرات زیانبار نمایش خشونت عریان در رسانه های اجتماعی و تجویز راهکارهای لازم برای کاهش چنین پدیده زیانباری است . نشان دادن تصاویر سر بریدن گاو، گوسفند و شتر و یا به تصویر کشیدن جوی سرخ خون حاصل از ذبح حیوانات اصولا امری نیست که نمایش آن سبب افتخار و یا پاداش دنیوی و اخروی شده و ای بسا ...
روحیه ایثار و گذشت از اموال و اعطای قربانی در راه خدا و رسیدن به تقوا از غایت های مهم این عبادت است. سنت قربانی و اثرات آن در قرآن روایات وی ادامه داد: قرآن کریم در سوره حج راجع به قربانی حاجیان می فرماید لَن یَنالَ الّلهُ لُحومُها و لا دِماؤُها و لکِن یَنالُه التّقویٰ مِنکم این قربانی که زائران خانه خدا در منا ذبح می کنند، گوشت یا خون آنها به خدا نمی رسد بلکه هدف از قربانی ...
... حاج قاسم که کنون نزد خدا مهمان است گفت: امروز، حرم، حرمت خوزستان است گفت قاسم که سرم هدیه ی میهن گردد عید، روزی ست که چشم "همه"، روشن گردد حرفم این است! ببین! روز حسابی هم هست... های... مسند زده! آیات عذابی هم هست... هم وطن! تشنه ای... اما گِله با چاه بگو... "اشهد ان علیا ولی الله" بگو... مرتضی حیدری آل کثیر هی ...
...، علی القاعده جزو مناسک قرار می گرفت و دیگر کسی به حج نمی رفت. خدا حکم را به خاطر آیندگان تخفیف داد. وی افزود: قربانی باید در اصل این باشد که محبوب خود را فدای خدا کنیم ولی خدا قربانی را به یک شتر و حتی یک گوسفند تقلیل داد. در واقع باید محبوب خودمان را به درگاه الهی قربانی کنیم ولی خدا تقلیل داده و حیوانی که قربانی می شود نماد فرزند است. این کارشناس قرآنی اضافه کرد: این روز عید قربان است که انسان باید در راه خدا هر چه دارد قربانی کند و مستحب است که در این روز گوسفندی را قربانی کنیم و به فقرا بدهیم و آنان که در حج هستند قربانی جزو مناسکشان است. ...
، همه چیز به تکرار افتاده بود و بغل دستی من برای هیجان بیش تر رسماً آرزو کرد شتر رم کند. گویا خیلی از شترهای این سال ها سر از قصابی ها درمی آورند. همه چیز به عقیده صاحب مال برمی گردد؛ این که خون رفع بلا می کند یا صدقه. برگشتنی دور میدان زجاجی، غلغله بز و گوسفند و آدم بود. حیران ام که این مردم اعتقاد – و مهم تر از آن- پول دارند یا ندارند. اگر شما سر درآوردید، به من هم بگویید. ...
به داستان ذبح حضرت اسماعیل توسط حضرت ابراهیم اشاره می کند. قربانی در اسلام، آیینی مرسوم به شمار می رود که با اهداف و انگیزه ای متفاوت از سایر ادیان صورت می گیرد. قربانی کردن در اسلام با هدف یاد خدا و تقرب به درگاه خداوند انجام می شود. روش هایی مانند سوزاندن یا ذبح انسان در مناسک اسلامی عید قربان وجود ندارد، همچنین گوشت حیوان قربانی شده نیز به افراد محتاج و مستحق تعلق می گیرد که رضایت ...
رضایت خداست، کشتن حیوان نیست، بلکه ما می خواهیم حیوان را ذبح کنیم تا اطعام طعام صورت گیرد؛ نه اینکه صرف موضوع قتل حیوان مطرح باشد. استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در جلد بیست و پنجم مجموعه آثار شهید مطهری صفحه 107 بیان شده که هدف از قربانی کردن باید رضای خداوند باشد، چرا که رضای خدا در این است که انسان به کمال فردی و اجتماعی خود برسد؛ صرف ریختن خون به کمال فردی و اجتماعی انسان کمک نمی کند ...