سایر منابع:
سایر خبرها
حدودی ادامه داشت. هرچند سنت گراهایی وجود داشتند، ولی مبانی عقلانی آن را نمی توانستند تبیین کنند. این مساله توسط کانت تبیین شد. معرفت شناسی کانت انقلاب کوپرنیکی در عرصه معرفت بود. کانت از طریق هیوم توانست انسان را از خواب غفلت بیدار کند؛ در واقع این را که با عقل می تواند هرکاری انجام دهد به فراموشی سپرد. کانت عنوان کرد که انسان واقعیت امر را هیچ گاه نمی تواند بشناسد؛ یعنی آن شناخت عقلی را زیر علامت ...
در بخش نهائی انتقاداتی که به جا بر گفتمان تئودیسه – و از جمله موضغ تئودسه پردازانه خود ایشان – وارد است اشاره می کنم. پرسش ها پرسش اول این است که اگر ایشان که به زعم خود الاهیّات شکّاکانه [2] را می پسندد و آن را موجّه ترین دفاع ها از خداباوری در مسئله شرّ می داند، و معتقد است – به اقتفای این رویکرد – ما به دلیل محدودیت های قوای شناختی خود توان ادراک مقاصد خدا را نداریم، چگونه است ...
...> شعر کرم الهی مرگ را می سراید اما مولوی وار از بی مرگی و رویش دوباره می گوید وی گفت: شعر بهمن شعری معناگراست، شعری برگرفته از جهان بینی توحیدی، شعری باورمند، متعهّد و آرمان گرا با رگه هایی از عرفان ذوقی و معرفت شهودی و سرشار از مفاهیم ارزشی انسان چون: عشق و رهایی و آزادی... . شعری حساس به گذشته ی اساطیری انسان و سرنوشت او. شعری که مرگ را می سُراید اما مولوی وار از بی مرگی و رویش دوباره می ...
.... این انتخاب توسط عمویم که الگویمان بود سبب شد تا خانواده کیوان ها به مشاغل فرهنگی روی آورند. مجتبی کیوان از نسل سوم منورالفکران اصفهان به حساب می آمد. بعد از این نسل منورالفکران جای خود را به روشنفکران دادند، منورالفکران که از متن جامعه اهل فرهنگ و فکر بومی که در عهد ناصری با آشنایی با فرهنگ غربی رشد کرده بودند با تکیه بر سنت، منادی تجددخواهی و نواندیشی شدند. حاصل مبارزات فرهنگی این مردان ...