پنجشنبه ۰۴ تیرساعت ۰۰:۲۲Jun 2026 25
جستجوی پیشرفته
جمهوریت ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۳:۰۰

رکورد حضور زنان در خانه ملت می شکند؟

زمانی که در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی 4 زن به عنوان نماینده مجلس انتخاب شدند و با سختی های فراوان کار خود را آغاز کردند، کم و بیش امیدوار بودند که در دوره های بعدی کرسی های بیشتری از آن، زنان شود. در حالیکه تعداد نمایندگان زن مجلس در دوره های بعد ثابت ماند یا افزایش پیدا کرد اما اوج حضور زنان در خانه ملت به مجلس پنجم برمی گردد. در این دوره 14 زن از مردم رأی اعتماد گرفتند اما در دوره های بعد این روند سیرنزولی پیدا کرد؛ بگونه ای که در مجلس هشتم به 8 نفر تنزل پیدا کرد. ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)

برچسب خبرهای مرتبط