سایر منابع:
سایر خبرها
علیهما السلام فرمودند: آیا این آیه را خوانده ای که خداوند می فرماید: قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی ؛ (19) ای پیامبر! به مردمان بگو من در برابر تلاش هایی که برای هدایت شما انجام داده ام، پاداشی نمی خواهم جز این که خویشان مرا دوست بدارید. پیرمرد جواب داد: آری خوانده ام (ولی چه ارتباطی با شما دارد؟) حضرت پاسخ داد: مقصود این آیه از خویشان پیامبر صلی الله ...
قافله صورت داده بودند. منظره تاسف آور کودکان شلاق خورده و بچه های پدر از دست داده و زنان داغدیده و دختران یتیم از یک طرف و قهقهه های مردم بی خبر از همه جا و سخنان شماتت آمیز آن ها، نمکی بود بر زخم اسرای کربلا! در این جا بود که دختر امیرالمؤمنین، ام کلثوم، با مشاهده این وضعیت به آن ها چنین نفرین کرد: اباد الله کثرتکم، و سلط علیکم من لا یرحمکم; (20) خداوند جمعتان را پراکنده و ...
مردم با نارضایتی خداوند مَنْ طَلَبَ رِضَی النّاسِ بِسَخَطِ اللّهِ وَکَلَهُ اللّهُ إِلیَ النّاسِ . امام حسین (ع) فرمود: کسی که برای جلب رضایت مردم، موجب غضب خدا شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد . (بحار الانوار، ج 75 ص 126 ح 8) 24. گذشت در حال قدرت إِنّ اَعْفَی النّاسِ مَنْ عَفَا عَنْ قُدْرَةٍ . امام حسین (ع) فرمود: باگذشت ترین ...
ها و هدف و استواری و حق طلبی و شجاعت و رزم بی نظیر و در یک کلمه نهضت الهی شان را تحریف و انکار کرد. آن اشقیای سیاه بخت، حتی نیازی به دفن پیکر مطهر شهیدان ندیدند و بر پیکر آل الله اسب تاختند و حرمت حرم را شکستند. اما سنت خدا و حرمت انسان چه می شود؟ همان قطره ی نخست خون مقدس حسین، عزیز فاطمه (س) که بر زمین نشست، آتشی از ندامت و بیداری برخاست. طوفانی از تلاقی اسطوره ی عزت و جرثومه های ی ذلت. تاریخ ...
بود که از مکه پای در طریق کربلا نهاد... و بنا به روایاتی از روسل مکرم اسلام(ص)؛ جبرائیل تنها تا حیرت به نهایت رسیده همسفر معراج انسان است. وادی حیرت به نهایت رسیده؛ مرزدار قلمرو فرشتگان عقل است، عقل بی اختیار. اما قلمرو آل کسا، ساحت امانت داری و اختیار است و جبرائیل را آن جا بار نمی دهند که هیچ، بال می سوزانند. آن جا ساحت اِنی اَعلَمُ ما لاتَعلمون است، آن جا ساحت علم لدنی است، رازداری ...