سایر منابع:
سایر خبرها
زمستان با طعم آلبالو همزمان با بهار به چاپ دوم رسید
آلبالو اولین رمان الهام فلاح است که پس از آن، رمان سامار را توسط همین ناشر منتشر و راهی بازار نشر کرد. کتاب زمستان با طعم آلبالو در سال 91 منتشر شد و به تازگی به چاپ دوم رسیده است. رمان سامار نیز در سال 93 و رمان کشور چهاردهم نیز در همان سال توسط انتشارات نگاه منتشر شد. فلاح درباره علت نامگذاری این رمان گفته است: علاقه شدید قهرمان داستان به شکلات تلخ و حسرت نهایی که کاش به جای این طعم ...
مجموعه شعر کُردی چه پکه گول زنده یاد شامی کرماشانی به چاپ هشتم رسید
. چاپ هشتم این کتاب با 87 صفحه و قیمت 55 هزار ریال منتشر و راهی بازار نشر شده است. *** شاهمراد معروف به شامی کرمانشاهی (زاده1296شمسی درگذشت 2 آذرماه1363شمسی) از شاعران کرمانشاه بود. وی فرزند خدامراد و فانوس بود و در شهر کرمانشاه متولد شد. در سن چهار سالگی در پی بیماری آبله نابینا گردید. شامی کرمانشانی در اوان کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و از همان سالها مجبور ...
بسته کتاب نوروزی 9 فروردین 95
های امروزی و کهن و هنر خود در استفاده از آرایه های ادبی همچون ایهام، تشخیص و استعاره تصویرهای شعری بسیار جذابی را در پیش چشم مخاطب این کتاب ترسیم کند که لذت خواندن اثر را برای او دوچندان می کند. چاپ چهاردهم دستور زبان عشق را نشر مروارید با قیمت 9000 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است. بخش هایی از این دفتر شعر را می توانید در این لینک بخوانید. تسخیر لانه جاسوسی ...
انحطاط در مسیحیت
دختر آگاممنن که برادر خود را برای کشتن مادر و عاشق مادر تحریک کرد زیرا آن دو هم آگاممنن را کشته بودند. الکترا و فیلو کتیتس Philoctates هر دو از نمایشنامه های معروف سوفکلیس (Sophocles) است که قرن پنجم ق. م. می زیست. منبع مقاله : راداکریشنان، ساروپالی، (1393)، ادیان شرق و فکر غرب، ترجمه ی صادق رضازاده شفق، تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم. /ج ...
بردباری هندوئیسم
(1947 میلادی) اثری از آن دیده نشد! 42. Ramaskrisna 43. Ram Mohan Roy 44. Brahmosamaj 45. Santniketan 46. مؤلف محترم ارجاع می کند به کتاب تألیف خودش و (مویرهد) در باب فلسفه معاصر هند (Radhakrisna a Muirhead) (1936). منبع مقاله : راداکریشنان، ساروپالی، (1393)، ادیان شرق و فکر غرب، ترجمه ی صادق رضازاده شفق، تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم. /ج ...
از آغاز سالی هنری تا خبرهایی حاکی از بازگرداندن جشنواره فیلم دینی رویش به مشهد
حسین(ع) در مقابل سپاه 30 هزار نفری یزید پیروز شد. یاد خون شهدای واقعه گوهرشاد با قلم شاعران در مشهد زنده شد درست در اواسط ماه مرداد، شب شعر حماسه گوهرشاد برگزار شد، در این مراسم شاعران بزرگ و نامی زیادی از کشور حضور داشتند که از مهم ترین آنها ناصر فیض، سعید بیابانکی، حامد عسگری و میلاد عرفان پور بودند؛ در ادامه مراسم، حامد عسگری یک چهار پاره با مطلع مشام اسب ها گیج از هجوم عود و باروت ...
روان جاودان جهان
کلماتی مانند (هویدا موجود است (هو- ویدیه) یعنی خوب دانستنی و دیدنی. 31. Sat,Cit,ananda 32. Jnana 33. Samkara 34. سمکره در اوپه نیشد (برهدآرنیکه) 35. Leang wu Ti 36. Saguna,Nirguna 37. Eckhart,Isvara عارف معروف آلمانی قرن چهاردهم میلادی. 38. Ruysbroeck,Eckhart,Dionysius Areopagite,Plotinus 39. Svetektu 40. Satyasia satyam 41. اوپه نیشد چاندوگیه 42. Moha منبع مقاله : راداکریشنان، ساروپالی، (1393)، ادیان شرق و فکر غرب، ترجمه ی صادق رضازاده شفق، تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم. /ج ...
هندوییسم و مسیحیت
پرسیده شد از احکام چه می داند و چون آن جوان در جواب گفت: تمام احکام را از جوانی کاربستم عیسی گفت: برو هرچه داری بفروش و آنرا به فقرا بده تا خزاین بهشت را یابی . در انجیل لوقا (پانزده،33) گوید: همچنین هر که از شماها از تمام دارایی خود چشم نپوشد نمی تواند پیرو من باشد . ایضاً در کتاب اول یوحنا (دوم 15) آمده: جهان را و آنچه را که در آنست دوست مدار هرکه جهان را دوست دارد محبت پدر در او نیست . تمام ...
تلاقی ادیان
را تغییر دهند چنانکه در آلمان می کنند، همان دلایل قدیمی را بکار می برند که کمی پیش از این مسیحیان در برابر مردودین خود بکار می بردند. بیش از هزار و پانصد سال مسیحیان در آزارگری و تعقیب کسانی که با آنان کاملاً هم عقیده نبودند اصرار ورزیدند. اکنون هم آماده اند با همان روح خصومت و جنگجویی صلیبی قرن دوازدهم بر ضد روسیه ی بی دین و دین توحیدی اسلام برخیزند. پس اگر بالشویکها هم برای حفظ آنها که به نظر ...
برترین هدف روحانی
در عمق نفس خود یگانگی خود را با ابنای نوع و وحدت خود را با زندگی درمی یابیم. وحدت کل زندگی که فرض عقلانی علم است در نظر حکیم به مقام ایمان سوزان می رسد که احساس می کند و به آنچه می داند کار می بندد. به واسطه ی تملک نفس و تهذب در عمق احوال خود به مقام رضا می رسد که عبارتست از آن آرامش روانی و صلح ریشه دار که تنها اثر هیجان نیست بلکه حالیست که هندو آن را (شانتی) (27) می نامد که دارنده ی آن را قادر ...