سایر منابع:
سایر خبرها
نشده اند. در غیر این صورت، چرا نباید جامعه از میان خود، فقیهی را برای حکومت و فرمانروایی انتخاب نماید. هیچ دلیل منطقی برای نویسنده وجود ندارد که با استناد به آن، فقیهان را جزئی از جامعه نداند. فقیهان نیز به حکم همان ضرورت زیست طبیعی که مستند نویسنده در تمام گفتارش است ؛ همچون دیگران، حق انتخاب شدن از سوی مردم را دارند. اما قطع نظر از ایراد نفی حقوق طبیعی فقیهان در حاکمیت، آیا پاسخ ...
ابتدا نام واصل اعتزالی یعنی واصل کناره گرفته را به عنوان شهرت برای وی برگزیدند. او و اصحابش بعدها به معتزلی ها شناخته شدند، آن ها معتقد بودند، قرآن به شکل مفهومی که همان اصل کلام الله است و هم صورت اِعرابی که شامل نوشتار و اصوات است جزو امور حادث است، بنابراین قرآن در نظر ایشان نوعی مخلوق بود که بر اثر ثبوت ایجاد گردیده و در عقبه آن هیچ بحث تقدم ازلی وجود نداشته است. اما در این میان احمد بن حنبلی ...
، چیزی که وجود دارد؛ در مرحله دوم، هدف مشخص و معینی دارد و بدون هدف آفریده نشده است و در مرحله آخر، در آن هر چیزی جایی دارد. به عبارتی دیگر، جهان، واقعیت عینیِ هدف داری است که در آن هر چیزی جایی دارد. در مقابل مفهوم حق، باطل قرار دارد که بی هدفی و بیهودگی را می رساند. بنابراین، طبق دیدگاه شهید بهشتی، جهان هستی پویاست، تحرک دارد و به سمت یک هدف عمومی در حال حرکت است، و همان طور که آفرینش جهان ...
... براهین کامل بودن جهان موجود در حل مسأله شر از منظر صدرالمتألهین تبیین ادراک عقلی از دیدگاه حکمت متعالیه دین و عرفان اسلامی تشکیک خاص وجود از منظر آقا علی مدرس معیار عقل در ارزیابی مکاشفات صوری رمزگشایی از نمادها در داستان های سهروردی بر پایه مبانی فلسفی حکمت اشراق بررسی دلالت برهان نظم بر صفات الهی سید مهدی آقامیرزایی ...