سایر منابع:
سایر خبرها
جای خالی پایتخت ...
نمی آورد. قصه سریال زعفرانی کم و کسر داشت، در واقع ماجرای اصلی پس از رو شدن دیگر کشش لازم را ایجاد نمی کرد. قصه بچه دار شدن و نشدن و باردار بودن مادر خانواده و... را شما به قصه فرزند خواندگان خانواده زعفرانی اضافه کنید باز هم این متریال برای یک سریال 15 قسمتی کافی نیست. سریال زعفرانی تماشاگرش را برعکس سریال بیمار استاندارد در قدم اول درگیر کرد و این شانس را داشت که جزو موفق های امسال باشد چرا که ...
حکایت آدم های خاکستری
سهم خود پیش می برد. هر چه خواسته او قوی تر باشد اقداماتش هم جدی تر خواهد بود. وجود تعامل میان هدف و انگیزه شخصیت است که عملکرد او را باورپذیر می کند و در ضمن یاری رسان پیشرفت روند داستان نیز می شود. فریدون فرهودی ادامه می دهد: پیشرفت داستان یعنی افزایش اطلاعات بیننده. شخصیت های تلویزیونی ما عمدتا به علت تعریف ناقص از درام، اطلاعات کمی به بیننده منتقل می کنند. حتی زمانی که با هم صحبت می کنند ...
ترجیح می دهم به جای دیدن تلویزیون، فیلم خوب ببینم
تلویزیون نه. بازیگر سریال گذر از رنج ها در ادامه بیان داشت: حضورم در سریال بیمار استاندارد اولین تجربه نوروزی و البته مناسبتی ام است، در وهله اول از این نظر نگرانم که مبادا در آینده سینمایی و تئاتری ام تاثیری بگذارد و برایم مهم است، اما چیزی که اخیرا برایم ثابت شده است این است که تو اگر سعی کنی تا به عنوان یک بازیگر در هر موقعیتی کار خود را به خوبی انجام دهی، این پرش از تلویزیون به سینما و از سینما ...
قصه ها نو نیستند
...> وی ادامه داد: این کارگردان همیشه از طنز نهفته ای استفاده می کند که در مسیر کار، طنز را آشکارا می کند و همین موضوع برای من به عنوان بازیگر زیبا و قابل احترام است. بازیگر سریال وضعیت سفید در ادامه افزود: سریال بیمار استاندارد هم همین طور است و با مسائل اجتماعی گره خورده است و از طرفی هم مسائل اجتماعی با این نوع از طنز وابستگی دارند. آدم های قصه این سریال افرادی معمولی با مشکلاتی معمولی هستند ...
فرهنگ در رسانه
بودن باعث نمی شود فیلم خوب باشد. این مهم است که فیلم، داستانی سرراست و جذاب داشته باشد و مخاطب بتواند با آن رابطه برقرار کند و با فیلم همراه شود. مثل تقریبا همه فیلم های اسپیلبرگ. یعنی نوع ساخت و پرداخت خیلی مهم است. شما بکرترین داستان را بدهید دست یک کارگردان نابلد، تهش چیز خوبی از آب در نمی آید. ساخت و پرداخت مهم است. شما می توانی با یک داستان بسیار مستعمل و پیش پا افتاده فیلمی بسازی که بسیار بکر ...
فرهنگ در رسانه
.... همچنین فردی که روی صندلی آن برنامه می نشیند اسپانسر مالی مجموعه است و در دورهمی مهران مدیری که به عنوان راوی حضور دارد، روی صندلی می نشیند و همراه با بازیگران داستان را پیش می برد. وی همچنین درباره موضوعات اصلی که در دورهمی به آن پرداخته می شود نیز گفت: نویسندگان پروژه در هر قسمت از مجموعه به مسایل و دغدغه های این روزهای خانواده های ایرانی می پردازند و تلاش می کنند تا با واکاوی برخی ...
نمرود در ادبیات فارسی
سرویس اندیشه جوان ایرانی ؛ بخش شعر و ادبیات: گردآوری: حبیب الله عباسی نمرود بن کنعان که به تصریح قصه نویسان اول کسی که تاج بر سر نهاد و مردم را بر عبادت خود خواند و در همه ی جهان ملک داشت مهم ترین ضد قهرمان داستان حضرت ابراهیم است. چون به حجت با ابراهیم برنیامد، دستور داد او را در آتش اندازند و زمانی که ابراهیم رهید. دوباره نمرود را به توحید دعوت کرد. نمرود جبار گفت: اگر آن ...
بیمار استاندارد یا جامعه بیمار؟ / سریالی که توقع ها را برآورده نکرد!
فراتر رفته است، اما نتوانسته به روایتی نو و جذاب و کارآمد دست یابد و تنها به ساختار شکنی و گذر از دیوار چهارم و پرهیز از قهرمان پروری فعال و گره گشایی مرسوم سه پرده ای و ... بسنده کرده که تنها تجربه ای همراه با آزمون و خطا محسوب می شود. آن هم به دست نویسنده ای با سابقه همچون بهرام توکلی که فیلم هایش از لحاظ فرم روایی قابل قبول است، با این حساب بیمار استاندار برای نویسنده اش اتفاق خوش آیندی نیست ...
برنامه های نوروزی تلویزیون به روایت10 کارشناس و منتقد
است که تا حدی برنامه ها را دیده بودند و نظرهایی داشتند. تلویزیون امسال با سه سریال تولیدی بیمار استاندارد ساخته سعید آقاخانی از شبکه یک، زعفرانی به کارگردانی حامد محمدی از شبکه دو و قرعه ساخته برزو نیک نژاد از شبکه سه همچنین برنامه های مفرحی مانند خندوانه، دورهمی و مسابقه شبکوک از شبکه نسیم و گزارشگر از شبکه سه میهمان خانه های مردم شد. سوال ما در مورد کلیت همه این برنامه ها در وهله اول و ...
کابوس هایی که در خاطر ماند
تجربه کردیم. به همین دلیل با آن همذات پنداری می کنیم. نویسنده با گره افکنی برای یک موضوع کاملا عادی که همه ما در زندگی روزمره با آن سروکار داریم، هوشمندانه نمایش را روایت می کند. حاکمیت یک ناممکن محتمل بر اثر، موضوعی ابزورد، را رقم می زند. همین می تواند نقطه قوت اثر باشد. شیوه کارگردانی با رویه مینی مالیستی در بستری پارودی و تقلای نویسنده برای نرفتن به مرگ ادواری، قابل توجه است که گویای پذیرش یا ...
کوروش، نمونه برجسته تجاوز تاریخ به اسطوره
... چنین چیزی را به این شکل که مردم از گور برخیزند و حساب و کتاب پس بدهند، نمی بینید. یعنی ما یک پایان هم اضافه می کنیم به این ماجرا و حتی کم و کیف آن را هم تعریف می کنیم. اتفاقا این ها چیزهایی هستند که در فرهنگ و روحیات ایرانی هم زیاد دیده می شود و به نظرم مهم هستند... اسطوره ایرانی تجدید نمی شود، همیشه قصه را تمام می کند، چرخه ای وجود ندارد تا بچرخد و در آن ادامه پیدا کند. برای همین ...
فرهنگ در رسانه
که هرچند تلویزیون برای سریال های خود از بازیگران بسیاری دعوت می کند، اما معمولا در زمینه مسائل مالی و پرداخت دستمزدها به ویژه قسط آخر دستمزدها همیشه با مشکل مواجه می شویم. بازیگر سریال پدرسالار گفت: نمی دانم مشکل پرداخت قسط آخر تقصیر چه کسی است. این قسط یا پرداخت نمی شود و یا اگر پرداخت شود آنقدر دیر به دست هنرمند می رسد که دیگر ارزش چندانی ندارد. به عنوان مثال در یکی از سریال هایی که من بازی ...
قرعه را مقابل پادری قرار دادند
قدیم بدترین کار تلویزیون بود در ادامه این نشست حمیدرضا آذرنگ بازیگر مجموعه قرعه که نقش نصرت را ایفا می کرد درباره حضورش در کارهای تلویزیونی عنوان کرد: آخرین کار من در تلویزیون جاده قدیم بود که بدترین کار من بود. فکر می کنم وقتی دو قسمت ورودی یک سریال حذف می شود بهتر است آن سریال به یک آرشیو تبدیل شود و اگر پخش نشود لطف بزرگتری به عوامل سریال صورت گرفته است. وی با اشاره به ...
هر سال دریغ از پارسال!
سری اولش را دیده و با آن را ارتباط برقرار کرده بودند را پیشکش مخاطبان کنند ، سریالی موسوم به دودکش 2 که بعدها به پادری تغییر نام یافت. اما سه گزینه دیگر یعنی بیمار استاندارد به کارگردانی سعید آقاخانی، قرعه به کارگردانی برزو نیک نژاد و زعفرانی به کارگردانی حامد محمدی گزینه های قطعی تلویزیون برای پخش در ایام نوروز بودند. * تلویزیون چقدر از انتظارات را برآورده کرد این گزارش صرف نظر از ...