سایر خبرها
معمای تعطیلی ارج؟
شرکت هستند. حنیفی به ایرنا گفته است: نزدیک به یک سال از ابلاغ مصوبه مجلس درباره خروج بانکها از بنگاهداری سپری شده و ما در حال مذاکره برای واگذاری هستیم. حالا ارج تعطیل شده باشد یا نباشد. یک نکته مهم وجود دارد و آن تصمیم های سهام داران این شرکت در مجمع عمومی است. سهامدارانی که در جلسه مجمع عمومی در هفته گذشته برنامه های خود در سال 95 را اینگونه اعلام کردند: مدیریت هزینه های مالی شرکت از محل فروش بخشی از دارایی های مجموعه شاید این برنامه شرکت ارج به معنی خداحافظی همیشگی با این شرکت نام آشنا باشد. هر چند که تکذیب شده باشد. حبیب نیکجو پایگاه رصد انتهای متن/ ...
اظهارات مدیرعامل "ارج" درباره حواشی اخیر
ارج متعلق به کدام شرکت است؟ حدود 46.5 درصد سهام شرکت ارج متعلق به شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ایران است که سهامداران عمده این شرکت بانک ملی ایران است و بقیه نیز متعلق به سایر سهامداران از جمله شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است.
خاموشی ارج
کارخانه از اول فروردین ماه 1352 به صورت شرکت سهامی عام درآمد و قسمتی از سهام آن در مرحله اول به کارکنان و سپس به مردم ارائه شد. در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شد. به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران
خاموشی ارج
مردم ارائه شد. در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شد. به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران دولتی در این کارخانه باعث شد تا نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز استفاده کند به نحوی که
خاموشی ارج
کارخانه از اول فروردین ماه 1352 به صورت شرکت سهامی عام درآمد و قسمتی از سهام آن در مرحله اول به کارکنان و سپس به مردم ارائه شد. در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شد. به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران
تصمیم عجیب مجمع عمومی ارج: 37 هزار متر از زمین های کارخانه ارج واگذار شد
جمعه 20 خرداد منتشر شد، ریشه این خبر را باید در تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارج که هفته گذشته برگزار شد، پیدا کرد. جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارج برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1394، در روز یکشنبه 16 خرداد ماه 1395 در محل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی واقع در تهران برگزار شد. مطابق تکلیف مجمع، طی سال مالی مورد گزارش، در جهت اصلاح ساختار مالی شرکت
کارخانه ارج پس از80 سال تعطیل شد
سپس به مردم ارائه شد. در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار گردید که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار گردید. به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران دولتی در این کارخانه باعث شد تا نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز استفاده کند، به
تعطیلی کارخانه ارج تکذیب شد
کارکنان و سپس به مردم ارائه شد.در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار گردید که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار گردید. به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران دولتی در این کارخانه باعث شد تا نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز
ارج 80 سالگی خود را می بیند؟
تکنیکهای مدرن روز شروع به فعالیت کرد. کارخانه ارج از اول فروردین ماه 1352 به صورت شرکت سهامی عام درآمد و قسمتی از سهام آن در مرحله اول به کارکنان و سپس به مردم ارائه شد. پس از پیروزی انقلاب در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به
برند 80 ساله ایرانی در برزخ ماندن و رفتن
مدرن روز شروع به فعالیت نمود. کارخانه ارج از اول فروردین ماه 1352 به صورت شرکت سهامی عام درآمد و قسمتی از سهام آن در مرحله اول به کارکنان و سپس به مردم ارائه شد. پس از پیروزی انقلاب در سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار گردید که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شود.
ارج، از اوج تا کنج
شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شد. از نکات جالب توجه این کارخانه، به روز بودن آن بود، به گونه ای که در سال 1353 اولین یخچال فریزر ساید بای ساید در این کارخانه تولید شد. یخچال، کولر، صندلی و... از جمله محصولات این کارخانه
کارخانه ارج تعطیل می شود؟
سال 1357 با ملی شدن کارخانجات، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شد. به روزنشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران دولتی در این کارخانه باعث شد تا نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز استفاده کند به نحوی که در چند سال اخیر تصمیم به فروش
ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟ + سند
قزوین منتقل شود و محل فعلی به فروش برسد. نباید از یاد برد که مصادره ارج در سال های اول انقلاب، هر چند باعث افت شدید کارایی این شرکت شده بود و با مدیریت دولتی امکان کمر راست کردن نداشت اما دلیل اصلی ورشکستگی برند بزرگی مانند ارج نبود، بلکه سرکوب ارزی باعث ورشکستگی ارج شد. قانون اخذ مالیات از افزایش سرمایه ناشی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باعث شده بسیاری از شرکت ها نظیر ارج که در سالیان گذشته مداوم زیان ده بوده اند نتوانند با اصلاح ساختار مالی خود از افشا شدن ورشکستگی شان جلوگیری کنند! برای مشاهده عکس روی آن کلیک کنید ...
ریشه یابی آماری زمینگیر شدن ارج
موقعیت پسابرجام برای توسعه این صنعت استفاده کنیم، با مذاکراتی که اخیراً صورت گرفته است از حدود شش ماه دیگر فعالیت این بخش با ماشین آلات جدید آغاز خواهد شد.لذا در دوران اورهال ارج متحول خواهد شد.بر این اساس دو استراتژی هم دنبال خواهیم کرد؛ یکی تولید محصول بنا به سلایق بازار داخلی و خارجی و دیگری احیای ارج با همکاری سرمایه گذاران خارجی. وی در ادامه خبر داد 60 درصد از سهام این مجموعه متعلق به
ارج، اولین تولید کننده لوازم خانگی ایرانی با سابقه ای بیشتر از سامسونگ، تعطیل شد
شرکت ارج در سال 1316 با په عرصه ی وجود گذاشت، زمانی که حتی بزرگانی مانند سامسونگ نیز در جهان حضور نداشتند. اما در سال های اخیر با مدیریت نادرست و قدیمی شدن دستگاه ها، عملا این کارخانه تعطیل شده بود. البته در سال های گذشته تصمیم فروش این کارخانه گرفته شده بود و حتی بخشی از آن به عنوان پارکینگ در اختیار ایران خودرو بود. بحران نقدیندگی و مشکلات عدیده مالی و مدیریتی به حدی رسید
ابهام در سرنوشت ارج
تاریخ بیست و دوم دی ماه، در جلسه ای با حضور بیش از 40 تن از کارکنان و مدیریت شرکت به صراحت اعلام شده که سهامدار عمده به دلیل زیان ده بودن تولید کلیه محصولات و عدم داشتن توجیه اقتصادی برنامه ای برای ادامه روند تولید در شرکت ارج ندارد. اما جالب است که هم اکنون متولیان این کارخانه از تزریق 200 میلیارد ریالی با هدف جلوگیری از توقف تولید و پرداخت حقوق بازنشسته ها در سال گذشته سخن می گویند.
ارج چگونه از اوج به شرایط حراج رسید؟
در کارخانه ارج و واحدهای صنعتی وابسته آن مشغول فعالیت بودند. آمار تولید 15 هزار کولر و بخاری در دو سال گذشته نشان می دهد که آن ظرفیت قابل توجه در تولید انواع لوازم خانگی، با مدیریت دولتی به چه سرنوشتی دچار شده است. این روزها این برند ملی شرایط متفاوتی با گذشته دارد. اگر زمانی توسعه فعالیت آن مهمترین چالش مدیران و بخش خصوصی حاکم بر آن بود، حالا به حراج گذاشتن آن به دغدغه مدیران دولتی بدل شده است
پشت پرده فضاسازی رسانه ای برای کارخانه ارج/جزئیات و شرایط فروش به متقاضیان
اعلام کننده این تعطیلی، مشخص باشد. مدیر شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که 46.9 درصد از سهام این کارخانه به آن تعلق دارد، دیروز در گفت وگو با ایرنا این خبر را تکذیب و تاکید کرد که برنامه واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است. زیرا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، بانک ها ملزم به خروج از بنگاهداری شده اند و براین اساس 50 شرکت زیرمجموعه هلدینگ بانک ملی از جمله ارج در فهرست واگذاری قرار دارند
روایت آمار های بورس از سرنوشت ارج
برابر دارایی های واقعی این شرکت است.در عین حال زیان انباشته این شرکت 6برابر سرمایه ثبت شده آن است. ارج تعطیل نشده است مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(متعلق به بانک ملی) به عنوان مالک سهام شرکت ارج در گفت وگو با ایرنا ضمن تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر را فضاسازی رسانه ای علیه دولت و کذب دانست و گفت: 6شرکت داخلی و یک شرکت خارجی متقاضی خرید سهام شرکت
اولین شرکت لوازم خانگی ایران و شرکت قدیمی بورسی تعطیل شد
به حیات 80 ساله ادامه دهد و با اعلام فروش ماشین آلات ، از هفته پیش رسما" تعطیل شد.پ پیش از این نیز بخشی از فضای ارج به عنوان پارکینگ در اختیار ایران خودرو بود دی سال گذشته هم تعدادی از کارگران این شرکت با ارسال نامه ایی به دولتمردان از جمله وزیر کار نسبت به تعطیلی این کارخانه هشدار داده بودند. طبق مجمع سالانه خرداد 86 سرمایه گذاری بانک ملی، مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی، ملی
2 دلیل تعطیلی کارخانه 80 ساله ارج
قابل فروش است. وی گفت: هیچ کدام از ماشین آلات کارخانه ارج فروخته نشده اما فرسوده است . حنیفی افزود: مردم باید برای سرپا ماندن این کارخانه محصولات ارج را بخرند. مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی گفت: کارخانه ارج اکنون با ظرفیت کمتر از 40 درصد کار می کنند و این سرنوشت بیش از 70 درصد شرکت هایی است که در اختیار بانک ملی بوده اما واگذار شده است.
فروش ورقه های تولید کولر ارج به عنوان ضایعات!
درپی تأیید و تکذیب های تعطیلی کارخانه ارج، خبرهای رسیده حاکی از آن است که ورق های تولید کولر به عنوان ضایعات به فروش رسیده است و به رغم ادعای مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، پولی برای بازخرید 60 کارمند اداری این کارخانه وجود ندارد. انتشار خبر تعطیلی اولین کارخانه لوازم خانگی در ایران شوک بزرگی به بخش صنعت وارد کرد، چراکه تعطیلی ارج یعنی اینکه رکود اقتصادی در دولت روحانی بیش از
برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع مس شهید باهنر
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع مس شهید باهنر روز دوشنبه، سوم خرداد ماه در محل هتل بزرگ ارم و با حضور صاحبان 81 درصد سهام شرکت برگزار شد.پس از تلاوت قرآن، با حضور هیات رئیسه مجمع، مرکب از آقای سعید عبودی به عنوان رئیس مجمع و آقایان شکرالله فائز و محمد رضا درخشنده به عنوان ناظر و آقای علی اکبر امینی به عنوان دبیر مجمع و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی جلسه ای تشکیل شد و گزیده
"کفرا" در مسیر صادرات/ نصب و راه اندازی کوره تونلی در سال 94
رقبای داخلی حائز رتبه نخست نمی باشد لذا نسبت به شناسایی و تجزیه وتحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان همچنین فرصت ها و تهدیدهای محیطی اقدام و از طریق تشکیل ماتریس SWOT ،استراتژی های کلان استخراج شدند که به طور مختصر بر مدیریت هزینه و کاهش قیمت تمام شده ، بهینه سازی فرآیندهای تولید و پشتیبانی ، توسعه سهم بازار داخلی ، توسعه کسب وکار ، توسعه بازاریابی و فروش صادراتی ، تقویت نظام راهبری تمرکز داشت . نهایتاً
تعطیلی ارج تصمیم مجمع بود/کارخانه های بدتر از ارج داریم که از ترس رقیب اعلام ورشکستگی نمی کنند
به گزارش سیرنیوز از تسنیم ،علیرضا نورپور با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه ارج مصداق بارز وضعیت امروز صنعتی لوازم خانگی کشور است اظهار داشت: مشکلات این کارخانه امسال به حدی رسیده بود که براساس تصمیم مجمع این کارخانه تعطیل شد. البته در سطح بازار نمونه های دیگری از ارج وجود دارند که وضعیتی بدتر از این کارخانه داشته اما از ترس رقیب ورشکستگی خود را اعلام نمی کنند. وی با بیان اینکه کارخانه
چرا "ارج" ، "سامسونگ" نشد؟!
و قسمتی از سهام آن در مرحله اول به کارکنان و سپس به مردم ارائه شد. در سال 1357 با ملی شدن کارخانه ها، عمده سهام آن به صنایع ملی ایران واگذار شد که تا سال 1374 تحت پوشش این سازمان بود و پس از آن در همین سال، بخشی از سهام سازمان صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار شد. عملکرد 79 ساله ارج به جایی رسیده که امروز خبر تعطیلی این کارخانه در فضای رسانه ای منتشر شده است
سقوط آزاد 90 درصدی سود شرکت دولتی سیمان صوفیان
اجتماعی به عنوان سهامدار عمده سیمان صوفیان از سهام شرکت در بورس حمایت کند در سال 93 این شرکت اقدام به فروش بالای 400 هزار سهم در نرخ های 430 تومان به بالا در بورس می کند، این در حالی است که هم اکنون بهای سهام در بورس به 230 تومان سقوط آزاد کرده است که نسبت به قیمت سهام که در سال 92، 550 تومان بود، بیش از 60 درصد سقوط آزاد داشته است. سیمان صوفیان با توجه به آنکه 71 درصد از سهم آن متعلق به
چرا - ارج - به اینجا رسید
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، صبح روز جمعه (21 خردادماه) خبری منتشر شد که به سرعت به یکی از سوژه های رسانه ای تبدیل شد؛ خبر این بود ارج رسما تعطیل شد .در این موج رسانه ای، برخی تصاویری از گذشته ارج بازنشر کردند و برخی، عمر 80 ساله این برند ایرانی را چاشنی اخبار خود کردند. مدیر شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که 46.9 درصد از سهام این کارخانه به آن تعلق دارد، در گفت وگو با ایرنا این خبر را
زنگ انعقاد قرارداد همکاری مشترک با سیتروئن بزودی به صدا در می آید/ تقسیم سود نقدی در مجمع عمومی سال مالی ...
ها، انتشار اوراق صکوک جهت کاهش هزینه های مالی و انعقاد همکاری مشترک با شرکت های خودروساز خارجی، ورود سرمایه گذاران خارجی به این مجموعه و فروش 50 درصد از سهام یکی از شرکت های زیر مجموعه به سرمایه گذاران خارجی از جمله مهمترین اهداف و برنامه های "خساپا" برای سال جاری به شمار می رود. پاسخ مدیر عامل گروه سایپا به سوال بورس نیوز وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه
گشایش های برجام را باید "ارج" نهاد
صنایع ملی به کارکنان ارج و مردم و عمده سهام آن به بانک ملی ایران واگذار گردید. به روز نشدن ماشین آلات و انتصاب مدیران دولتی در این کارخانه باعث شد تا نتواند از پتانسیل خود برای تولید محصولات روز استفاده کند به نحوی که در چند سال اخیر تصمیم به فروش این کارخانه گرفته شود. حتی در یک سال گذشته بخشی از این کارخانه در اختیار ایران خودرو قرار گرفت تا به عنوان پارکینگ خودرو از آن استفاده کند.