سایر منابع:
سایر خبرها
تداوم تجاوز نظامی علیه یمن برای هفتمین روز
پایگاه خبری العلم: جنگنده های سعودی در تجاوزگری خود به یمن تاسیسات حیاتی و مناطق مسکونی در شهر صنعا پایتخت و استان های صعده، الحدیده، تعز، حجه و مارب را بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شماری از مردم منجر شد. دفتر وزارت بهداشت در استان الحدیده اعلام کرد که دولت سعودی در تازه ترین جنایت خود 29 نفر را در جریان بمباران یک کارخانه فرآورده های لبنی و مواد غذایی در این استان شهید یا زخمی
صادق خرازی: عربستان دچار خطای استراتژیک شده است
کشوری در دنیای امروز از تجاوز سود نمی برد؛ یمن نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گمان من در این جنگ پارتیزان های یمن عرصه را بر ارتش منظم عربستان چنان تنگ می کنند که عربستان یک روزی می آید و پاشنه جمهوری اسلامی ایران را می زند که مشکلاتش حل شود. در یمن کودتا نشده که عربستان بخواهد به آن بهانه وارد میدان شود. بلکه بیش از یک سال است که انقلاب بزرگ مردمی رخ داده و این مردم هستند که برای سرنوشتشان تصمیم می
بمباران شدید صنعا و تنها نیروگاه برق صعده
جنگنده های سعودی به محله الدمغه درمرکز الحدیده در غرب یمن خبر داد. خبرنگار المیادین از ادامه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از محور العند خبر داد و اعلام کرد این نیروها به 15 کیلومتری عدن رسیده اند. این در حالی است که مناطق مختلفی از استان عدن از جمله دارسعد والمنصوره و خور مسکر شاهد درگیری های شدید است. شبکه المیادین همچنین از ادامه حملات جنگنده های سعودی به صنعا، بمباران
گاف مقام عربستانی در افشای اهداف واقعی حمله به یمن
داد و گفت این خبر از سوی صنعا نیست؛ بلکه سازمان پزشکان بدون مرز خبر هدف قرار دادن ارودگاه را مورد تاکید قرار داد. جنگنده های عربستان و متحدانش روز دوشنبه (30 مارس) به اردوگاه المرزق حمله کردند که این حمله بین 15 و 45 کشته و 250 زخمی برجای گذاشت و در میان کشته ها تعدادی زن و کودک دیده می شوند. اردوگاه المرزق در استان مرزی حجه در شمال غرب یمن واقع است و هزاران یمنی و مهاجر آفریقائی در آن زندگی می کنند.
انصارالله کنترل تنگه باب المندب را بدست گرفت
مرزی یمن را نیز بمباران کردند. ششمین روز تجاوز به عربستان در حالی آغاز شده است که حمله جنگنده های سعودی به منطقه یریم در مرکز یمن 11 شهید و 35 زخمی برجا گذاشته است. زنان و کودکان بیشترین قربانیان این جنایت جدید را تشکیل می دهند. جنگنده های سعودی همچنین در ششمین تجاور این کشور و هم پیمانانش به یمن مناطق مسکونی صنعا از جمله منطقه بنی حوات واقع در شمال این شهر را هدف قرار دادند
انصارالله یمن کنترل تنگه استراتژیک باب المندب را در دست گرفت
نیز بمباران کردند. ششمین روز تجاوز عربستان در حالی آغاز شده است که حمله جنگنده های سعودی به منطقه یریم در مرکز یمن 11 شهید و 35 زخمی به جا گذاشته است. زنان و کودکان بیشترین قربانیان این جنایت جدید را تشکیل می دهند. جنگنده های سعودی همچنین در ششمین روز تجاوز این کشور و هم پیمانانش به یمن مناطق مسکونی صنعا از جمله منطقه بنی حوات واقع در شمال این شهر را هدف قرار دادند که در پی
نگرانی شدید بان کی مون از کشته شدن ده ها غیرنظامی در حملات عربستان به یمن
کنون دست کم 62 کودک کشته شده اند. هفتمین روز تجاوز به عربستان در حالی آغاز شده است که حمله جنگنده های سعودی به منطقه یریم در مرکز یمن 11 شهید و 35 زخمی به جا گذاشته است. زنان و کودکان بیشترین قربانیان این جنایت جدید را تشکیل می دهند. جنگنده های سعودی همچنین در هفتمین روز تجاوز این کشور و هم پیمانانش به یمن مناطق مسکونی صنعا از جمله منطقه بنی حوات واقع در شمال این شهر را هدف
تسلط ارتش یمن و کمیته های مردمی بر عدن/ تظاهرات هزاران یمنی در محکومیت تجاوزات سعودی/ 40 کشته در بمباران ...
/> * المیادین خبر داد: مشارکت ناوهای جنگی در هدف قرار دادن مواضع ارتش در عدن * جنگنده های عربستانی مجددا به صعده یمن تجاوز کردند : به گزارش المنار، جنگنده های سعودی بعد از ظهر امروز دو منطقه الشغف و مران (منطقه عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله) استان صعده واقع در شمال یمن را هدف تجاوزات خود قرار دادند.در این تجاوز هوایی چندین نفر کشته و زخمی شدند * العربیه مدعی شد: دستگیری 98 نفر
تصاویر تکان دهنده از نسل کشی و کشتار مردم یمن به دست آل سعود 2
های جهانی از جمله شورای حقوق بشر و کشورهای حامی تجاوز نظامی سعودی در برابر آن امری سؤال برانگیز است. استقامت مردم یمن و روحیه بالای ارتش و انصارالله ستودنی است. وزیر دفاع آمریکا با استقبال از تجاوز عربستان و تعدادی دیگر از کشورهای حامی ریاض به یمن، این حملات را در جهت منافع ایالات متحده خواند. این رفتارها نشان می دهد که اوباما هم در جاده بوش حرکت می کند. این جنایت
پاسخ سعودی ها را داخل عربستان می دهیم/حمله عربستان به نیروگاه یمن
- درگیری ها در منطقه دار سعد به کشته شدن 5 عضو انصارالله نابودی یک تانک ارتش منجر شده است و 2 تن از اعضای کمیته های طرفدار هادی از جمله صدام الرقیبی کشنخ شدند . خبرگزاری تسینم- جنگنده های سعودی مرکز درمانی وابسته به سازمان ملل در اردوگاه المزرق حجة را هدف قرار دادند . همچنین شبکه المسیره صحنه هایی از جنایت وحشتناکی که جنگنده های عربستانی علیه شهروندان غیرنظامی در اردوگاه المزرق حجة انجام
انصارالله یمن کنترل تنگه استراتژیک باب المندب را در دست گرفت/ پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ...
نیروهای انصارالله در حال پیشروی به سوی فرودگاه عدن هستند و هسته های خاموش هوادار انصارالله در خور مکسر و المنصوریه از دیگر مناطق عدن فعال شده اند./ همچنین این مقام یمنی گفت که تانک های (ارتش و) انصارالله محله بسیار بزرگ السنافر در شهرستان المنصوریه در عدن را محاصره کرده اند. * شبکه العربیه وابسته به آل سعود گزارش کرد که شب گذشته جنگنده های آنچه ائتلاف عربستان نامید، نقاطی در صنعا را
نگرانی شدید اتحادیه اروپا از کشته شدن غیرنظامیان در یمن
آوره شدند. جنگنده های عربستان همچنین منطقه مرر در استان صعده را نیز بمباران کردند که در پی آن یک زن به شدت زخمی شد که شدت جراحات وی وخیم گزارش شده است. این در حالی است که جنگنده های سعودی روز گذشته مناطق مختلف یمن از جمله اردوگاه آوارگان یمنی در غرب این کشور را آماج حملات خود قرار دادند که بر اثر آن ده ها تن از مردم بی دفاع یمن به شهادت رسیده و یا زخمی شدند. در
سرنگونی جنگنده سعودی+تصاویر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از العالم، منابع یمنی تأکید کردند که این جنگنده در منطقه "بنی الحارث" در شمال شرقی صنعا توسط پدافند ارتش هدف قرار گرفت، و سقوط کرد. سایت خبری "یمنی پرس" به نقل از این منابع خاطرنشان کرد که خلبان این جنگنده که یک تبعه سودانی است، دستگیر شد. وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که از آغاز حملات تجاوزکارانه سعودی به این کشور، دست کم 120 تن شهید شده اند. انتهای پیام/ع
تجاوز سعودی به یمن.. جوجه را آخر پاییز می شمارند !
عربستان و هم پیمانان خود در منطقه خلیج فارس (غیر از عمان) و اردن و ترکیه و پاکستان اکنون به دنبال فتنه طایفه ای هستند.. جنگنده ها درحال انجام عملیات هوایی هستند، ناوها از دریا بمباران می کنند و عناصر القاعده و قبایل الزندانی و آل الاحمر و هواداران حزب "الاصلاح" در حال کشتار و جنایت هستند .. همه مردم یمن در این حملات هدف قرار گرفته اند چه زیدی ها (که سعودی ها آنان را رافضی می خوانند) و یا شافعی ها
تحولات یمن تهدیدی جدی برای کل منطقه است
تحولات یمن تهدیدی جدی برای کل منطقه است پروفسور فرهنگ جهان پور استاد دانشگاه آکسفورد گفت تحولات یمن می تواند تبدیل به فاجعه ای برای منطقه شود که تبعات آن دامن خود عربستان را هم خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، تجاوز و حملات گسترده هوایی عربستان سعودی و کشورهای متحد آن به یمن و سکوت سازمان های بین المللی در این خصوص و حمایت آمریکا و کشورهای غربی از این اقدام سعودی ها در
درگیری ارتش یمین با ارتش عربستان
یک نت به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شاهدان عینی گفتند که نیروهای ارتش یمن و انصار الله برای نخستین بار و در ششمین روز از تجاوز عربستان به مناطق مختلف یمن در طول مرزهای این دو کشور با نیروهای ارتش عربستان درگیر شدند. این شاهدان افزودند که دو طرف به شدت با توپخانه و موشک به تبادل آتش پرداختند. برخی منابع نیز گفتند که بالگردهای ارتش عربستان بر فراز منطقه به پرواز درآمدند. عربستان امروز در ادامه تجاوز خود استان صعده در شمال یمن را با موشک هدف حمله قرار داد و جنگنده های این کشور نیز این استان را بمباران کردند. اخبار بین الملل - ایلنا ...
واکنش ایران به بمباران آوارگان یمن/آمادگی نیروهای عصائب اهل الحق برای دفاع از یمن
منطقه افزود: چرا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حوادث عراق ائتلاف عربی تشکیل نشد. این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: ما به عنوان گروه های مقاومت اسلامی حمله عربستان با کمک برخی کشورهای همسو با غرب به یمن را محکوم می کنیم و برای پیوستن به انصار الله برای حمایت از مردم این کشور در برابر این حمله وحشیانه اعلام آمادگی می کنیم. جنگنده های عربستان سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج
واکنش پاکستان به خبر مشارکت در تجاوز به یمن
به گزارش دولت بهار به نقل از العالم، سفارت پاکستان در صنعا اخبار برخی رسانه ها مبنی بر مشارکت این کشور در تجاوز ائتلاف عربستان به یمن را رد کرد. بیانیه صادر شده توسط سفارت پاکستان تاکید می کند که اسلام آباد از درج نام کشورش در لیست کشورهای شرکت کننده در حملات هوایی شب گذشته به صنعا و دیگر شهرهای یمن جا خورده است. "عرفان یوسف شامی" سفیر پاکستان در یمن به رسانه ها گفت: رسانه های
امیرعبداللهیان: ایران برای حل بحران یمن پیشنهاداتی دارد
جنگ باعث خواهد شد تا تمام منطقه با آتش بازی کنند و عملیات نظامی باید فوراً متوقف شود. ششمین روز تجاوز به عربستان در حالی آغاز شده است که حمله جنگنده های سعودی به منطقه یریم در مرکز یمن 11 شهید و 35 زخمی برجا گذاشته است. زنان و کودکان بیشترین قربانیان این جنایت جدید را تشکیل می دهند. جنگنده های سعودی همچنین در ششمین تجاور این کشور و هم پیمانانش به یمن مناطق مسکونی صنعا از
جلوگیری عربستان از رسیدن کمک های پزشکی به صنعا
زخمی برجا گذاشته است. زنان و کودکان بیشترین قربانیان این جنایت جدید را تشکیل می دهند. جنگنده های سعودی همچنین در ششمین تجاور این کشور و هم پیمانانش به یمن مناطق مسکونی صنعا از جمله منطقه بنی حوات واقع در شمال این شهر را هدف قرار دادند که در پی آن ده ها تن شهید و یا زخمی شدند. همچنین منازل مسکونی این منطقه تخریب و شمار زیادی از مردم این منطقه آوره شدند. جنگنده های عربستان
نامه یکی از شیوخ ارشد قبایل یمن به شاه سعودی
یکی از شیوخ ارشد قبایل یمن در نامه ای سرگشاده به شاه عربستان با هشدار درباره پیامدهای ماجراجویی دریمن و کشتار مردم بی دفاع و تخریب این کشور تاکید کرده است ملت یمن هرگز متجاوزان را نخواهند بخشید و با قدرت پاسخ تجاوزاتشان را خواهند داد. به گزارش تسنیم، "حسین حازب" یکی از شیوخ ارشد قبایل یمن از استان مأرب در نامه ای سرگشاده به سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان و شاهزادگان آل سعود درباره
تهاجم جنگنده های سعودی با بمب خوشه ای
شبکه خبر: جنگنده های عربستان در ادامه تجاوز به خاک یمن، در حملاتی گسترده، ده ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیدند. در تازه ترین تهاجم این رژیم، دست کم 11 تن در حمله به جایگاه سوخت در منطقه یریم در استان إب در مرکز یمن کشته شدند. از نیمه شب گذشته تا کنون جنگنده های متخاصم شهرهای صنعا، صعده، مارب، اِب، اَبین، لحج، زنگبار و حٌدَیده را بارها بمباران کردند.
عربستان مانع فرود هواپیمای پزشکی صلیب سرخ شد
فرودگاه صنعا، پایانه خروج مسافران و باند این فرودگاه هدف قرار گرفت. اردوگاه نظامی الصمع وابسته به ارتش و جنبش مردمی انصارالله نیز امروز هدف حملات هوایی عربستان واقع شد که از شمار تلفات و کشته های احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است. جنبش انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز، از تابستان گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را بدست گرفته و طی روزهای اخیر نیز با وجود تجاوز نظامی عربستان، پیشرفت های چشمگیری در دیگر شهرها و استان های یمن داشته است. ...
پاکستان به ائتلاف تجاوز به یمن می پیوندد
روز شنبه، در گفت وگوی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، گفت: تمام امکانات ارتش پاکستان در اختیار ریاض است. پیش از این مقام های پاکستانی هرگونه حضور و مشارکت مستقیم در ائتلاف حمله به یمن را تکذیب کرده اند. عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی متشکل از پاکستان و چند کشور عربی، از چهارشنبه شب گذشته تجاوز هوایی گسترده ای به یمن آغاز کرده است. به دنبال بمباران پایتخت و
شباهت تجاوز سعودی ها بااسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی : عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح ها و سیاست هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه
حکومت بحرین در یمن فی سبیل الله می جنگد اما مردمش را فی آل خلیفه سرکوب می کند
بجای مداخلات بی مورد منطقه ای ، بهتر بود دولت بحرین مشکلات داخلی خود را حل کند اما حکومت بحرین بجای شنیدن صدای مردم، بازهم دست به سرکوب مردم خویش زده و بدترین رفتارها را با آنها انجام می دهد. در راستای سرکوب گری های حکومت سفاک آل خلیفه، مسئولان بحرینی فاضل عباس دبیرکل جمعیت وحدت گرای بحرین را بعد از محکوم کردن تجاوز نظامی ارتش سعودی و همپیمانانش به یمن بازداشت کردند. خبرها همچنین حاکی
مسدود شدن بنادر یمن/ درخواست دولت مستعفی برای مداخله زمینی/ درگیری توپخانه ای انصارالله و عربستان
به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران هواپیما های عربستان دیشب و بامداد امروز مناطق مختلف یمن را به شدت بمباران کردند. در این حملات، فرودگاه های صنعا و سعده هدف حمله قرار گرفت. همچنین در بمباران یک پناهگاه آوارگان در شمال یمن دست کم 41 نفر به شهادت رسیدند. نیروی دریایی عربستان و طرفدارانش بنادر یمن را نیز مسدود کردند. این در حالی است که پیشروی ارتش و نیروهای جنبش
14شگرد بی بی سی فارسی برای مشروع نشان دادن وحشی گری عربستان در یمن
نمایشی را در شرم الشیخ مصر برای اعلان شکل گیری ائتلاف جدید عربی برگزار کرده که قرار است به عنوان بازوی نظامی اعراب در بحران های منطقه ای نظیر یمن مداخله کند. امریکا و چند کشور اروپایی همپیمان واشنگتن نیز تلویحا حمایت شان را از تهاجم هوایی ریاض ابراز نموده اند. با این وجود ارتش یمن در کنار جنبش مردمی این کشور از استقلال و تمامیت ارضی یمن در برابر تجاوز نظامی عربستان دفاع می کنند. به
دیده بان حقوق بشر: عربستان در حمله به یمن از سلاح های ممنوعه استفاده کرد/پیشروی انصارالله در عدن/ 8 کشته ...
یمنی گفت که تانک های (ارتش و) انصارالله محله بسیار بزرگ السنافر در شهرستان المنصوریه در عدن را محاصره کرده اند. * شبکه العربیه وابسته به آل سعود گزارش کرد که شب گذشته جنگنده های آنچه ائتلاف عربستان نامید، نقاطی در صنعا را بمباران کردند. علاوه بر این صداهای انفجارهای متوالی از الحدیده در غرب یمن به گوش رسید. * تجهیزات و نیروهای جدید ارتش و انصارالله یمن وارد عدن شد /جنگنده های
ادامه حملات به صنعا، تعز و الحدیده
جنگنده های ائتلاف عربستان برای ششمین روز پیاپی به پایتخت یمن حمله کردند و مناطقی را هدف قرار دادند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد عسیری" سخنگوی این نیروهای متجاوز در اظهاراتی مطبوعاتی مدعی شد که در این حملات، پایگاه های نظامی هدف قرار گرفت. منابع رسانه ای همچنین از تجاوز جنگنده های ائتلاف عربستان به شهرهای تعز و الحدیده خبر دادند. سازمان بین المللی