سایر منابع:
سایر خبرها
دولت یازدهم؛ وارث ویرانی های احمدی نژاد یا کارگزاران؟
مبارزه با قاچاق کالا و ارز و این آخری یعنی تعطیلی کارخانه "ارج" هم به صورتی نمادین ناکارآمدی سیاست های اقتصادی دولت در حمایت از اقتصاد مولد را بیش از پیش نشان داد. ایرنا خبرگزاری دولت در اقدامی دستوری و در راستای دفاع از موضوع دولت اقدام به انتشار یادداشتی کرده است که ضمن تکذیب خبر تعطیلی کارخانه ارج به توجیه سیاست های شکست خورده دولت در سه سال گذشته پرداخته است. نویسنده این یادداشت نوشته
شیطنت های رسانه ای دلواپسان با خبر تعطیلی کارخانه ارج ؛
جالب توجه در جنجال رسانه ای ارج خوشحالی زیر پوستی دلواپسان برای مچ گیری در خصوص تعطیلی این کارخانه و ارتباط آن با برجام بود. چنانچه دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با فارس گفته بود: تعطیلی کارخانه ارج نتیجه امیدبستن دولت به برجام و بی برنامگی مسئولان است. وی در ادامه افزوده بود: قرار بود بعد از اجرای برجام تولید رونق بگیرد ولی متاسفانه اخیرا شاهد تعطیلی کارخانه
عدم وجود برنامه جامع اقتصادی در دولت، ارج را زمین گیر کرد/ انجمن اسلامی اسیر مصلحت اندیشی های کاذب ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در مصاحبه با عصر فرهنگ با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: نجات اقتصاد شاید محوری ترین شعار حسن روحانی در سال 92 بود. شعاری که تنها حاصل آن تعطیلی هر روز کارخانه هاو تولیدی های اساسی کشور نظیر کارخانه ارجی با 80 سال قدمت می باشد.این ناکارآمدی ریشه در این واقعیت دارد که دولت فاقد یک برنامه جامع اقتصادی است
اراده ای برای تعطیل نشدن کارخانه ها وجود ندارد
کارخانه تعطیل شده نیست محمداسماعیل سعیدی، نماینده مجلس نیز با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت 80 سال در صنعت ایران اظهار داشت: جای تاسف دارد که خبرهای تعطیلی کارخانجات را در کشورمان می شنویم و من در هفته گذشته تذکر جدی به وزیر اقتصاد را در صحن علنی مجلس اعلام کردم. وی در گفت وگو با بسیج افزود: کارخانه ارج اولین و آخرین کارخانه نیست که در دولت یازدهم تعطیل شده است، تاراج ارج از تبعات منفی رکود
کلید اقتصادی برجام، ارج را قفل کرد
فاطمه رهبر نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج ، اظهار داشت: در ابتدای تصویب برجام و طبق وعده های داده شده به مردم انتظار می رفت اعتماد صد در صدی به طرف مقابل داشته باشیم. وی با بیان اینکه حداقل انتظار از برجام گره گشایی اقتصادی بود نه تعطیلی کارخانه های تولیدی افزود: نگاه حداقلی برجام این بود تا طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و یک سری از گره های اقتصادی که در
اراده ای برای تعطیل نشدن کارخانه ها وجود ندارد
روند تعطیلی کارخانجات خبر دارید یا نه؟ آیا خبر دارید که چه فقیرهایی در این مدت فقیرتر شدند و چه تعداد از دختران منتظر جهیزیه اند. چه تعداد از جوانان متقاضی اشتغال بودند اما هنوز بیکارند؟ ارج اولین و آخرین کارخانه تعطیل شده نیست محمداسماعیل سعیدی، نماینده مجلس نیز با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت 80 سال در صنعت ایران اظهار داشت: جای تاسف دارد که خبرهای تعطیلی کارخانجات را در
ارج اولین و آخرین کارخانه ای نیست که در دولت یازدهم تعطیل می شود
محمد اسماعیل سعیدی نماینده مجلس دهم در گفتگو با بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج با قدمت 80 سال در صنعت ایران اظهار داشت: جای تاسف دارد که هر بار خبرهای تعطیلی کارخانجات را از کشورمان آگاه می شویم و من در هفته گذشته تذکر جدی به وزیر اقتصاد را در صحن علنی مجلس اعلام کردم. وی با بیان اینکه ارج اولین کارخانه تعطیل شده نیست افزود: کارخانه ارج اولین و آخرین کارخانه نیست که در دولت
سیاست خارجه دولت، ارج و پارس الکتریک را تعطیل کرد
محمد جواد معصومی نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج ، گشایش برجام با تعطیلی بنگاه های بزرگ صنعتی اعم از ارج و پارس الکتریک ناهمگون است اظهار داشت: گشایشی که دولت در پسا برجام ادعا می کند در هیچ کدام از برنامه های اقتصادی کشورمان مشاهده نشده است. وی با بیان اینکه با سیاست خارجه، اقتصاد تولید محور را به انزوا کشاند افزود: دولت با اهمیت دادن به سیاست خارجه
آیا تعطیلی کارخانه "ارج" واقعیت دارد/ راهکار دولت برای حمایت از تولید کالای ایرانی چیست؟
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در طول روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی از تعطیلی اولین تولیدکننده لوازم خانگی کشور "ارج" روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که با واکنشهای مختلفی از سوی کارشناسان و مسئولان امر همراه شد. بر این اساس، برخی از رسانه ها مدعی شدند که کارخانه ارج با قدمت حدود 80 سال که یکی از نمادهای تولید داخلی و برندسازی موفق ایرانی است به دلایل تشدید
دولت به جای دلخوش کردن به برجام، اقتصاد مقاومتی را اجرا کند
دولت ، بخش خصوصی و سرمایه گذاری هستند چنین وضعیتی داشته و حداکثر با 30 درصد ظرفیت کار می کنند یا به کلی تعطیل یا در آستانه تعطیل شدن هستند. سخنگوی سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نهیب رهبر انقلاب و توصیه و تاکید ایشان مبنی بر توجه به تولید و اقتصاد داخلی است چرا دولت صنعت تولید را مورد بی توجهی قرار می دهد . وی ادامه داد: ارج که یک کارخانه قدیمی بوده از لحاظ تکنولوژی
گذاری بر شبکه های مجازی/ انتقادهای اقتصادیِ سیاسی بنیان
کاهش تولید نسبت به برنامه ساخت را فراهم کرده است. یکی از کانال های تلگرامی وابسته به جریان دولت پیشین، از کار افتادن چرخ صنعتی کارخانه ارج را محصول بی نتیجه بودن برجام خواند و مدعی شد: تعطیلی کارخانه، بی پایه بودن این شعار انتخاباتی را که سانتریفیوژها بچرخد و چرخ صنعت و اقتصاد هم بچرخد بیش از پیش نشان می دهد، پس نباید به بهانه تدبیر و امید، ارج را در دامان اجنبی نهاد. در برابر این
بی برنامگی دولت کارخانه 70 ساله قند ورامین را هم به تعطیلی کشاند
که با قدمت 70 ساله تعطیل شد. همچنین می توان به کارخانه آجر ثبات، پارس سرام و ... هم اشاره داشت که سوابق دیرینه ای در عرصه صنعت اقتصادی کشورمان داشته اند. نقوی حسینی بیان داشت: بی برنامگی دولت یازدهم عامل موثر تعطیلی کارخانه هاست چراکه دولت و مسوولان برنامه مدونی برای احیا و شفاف سازی صنایع و کارخانجات تابعه ندارند، دولت برنامه مدونی برای اشتغال ندارد و بارها در تریبون مجلس از سیاست اقتصاد ناپایدار دولت انتقاد داشته ام.
برجام گره های داخلی اقتصاد ما را باز نخواهد کرد/اتفاقاتی که برای کارخانه ارج بوجود آمد قابل پیش بینی بود
گروه اقتصاد " تیتریک " ، به نقل از شبکه خبر دانشجویان البرز ( اسنا )، محمد شریفی کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان و مسئولان کشور در همان مقاطق بررسی و تصویب برجام معتقد بودند که مشکلات اقتصادی ایران ، با گشایش بین المللی رفع نخواهد شد، اظهار داشت: عمده مشکل حوزه اقتصاد ما در داخل کشور است و برخی البته این نظر را قبول نداشتند و معتقد بودند با جلب بدهی های بین المللی و ورود
نقش پر رنگ وزیر روحانی در تعطیلی کارخانه "ارج"
های سنگین از دلالان می توانست سد محکمی در مقابل نابودی کارخانه ها و نمادهای صنعتی کشور باشد. اخبار مرتبط : دولت یازدهم با کارخانه ارج چه کرد؟ +نمودار مسئول ستاد انتخاباتی روحانی: با این وضع قطعا دولت یازدهم چهار ساله است نقش پر رنگ وزیر روحانی در تعطیلی کارخانه "ارج" روحانی روی موج حقوق های نجومی سوار شد نامه لاریجانی به روحانی درباره اقدام مغایر قانون
آفتاب برجام - ارج - را هم سوزاند
یادداشت/ امین صبحیآفتاب برجام ارج را هم سوزاند حوزه احزاب خبرگزاری فارس - امین صبحی: بیش از 4 ماه است که از توافق برجام که فتح الفتوح دولت نامیده می شد گذشت برجامی که به گفته رییس جمهور قرار بود معجزه وار اقتصاد کشور را متحول کند و درمانی بر درد رکود باشد رکودی که چنان اختاپوسی بر تولید کشور چنبره زده و زندگی مردم را با بن بست بزرگی مواجه کرده است، مسیری که اگر طی روزهای آتی باز نشود
سونامی بیکاری با تعطیلی صنایع در راه است
رسانه های منتقد دولت به جای ارزیابی دقیق و کارشناسی دلیل واقعی تعطیل کارخانه ارج، به دنبال پیش فرض های خاص خود هستند. این مدرس دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه تعطیلی ارج نماد واضحی از شرایط واقعی اقتصاد ایران است که همه در وخامت آن مقصر هستند، تصریح کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری بر ضرورت اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصلاح بزرگ ساختاری در کشور تاکید دارند اما عملیاتی نشدن
تعطیلی کارخانه ارج نتیجه دل بستن به وعده های آمریکاست
اقتصاد مقاومتی داشتند، تعهد داده شد که سیاست های اقتصاد مقاومتی اقتصادمقاومتی در عمل مورد توجه قرار گیرد و اجرا بشود.اما متاسفانه هم اکنون ما شاهد این شوک بزرگ بودیم. دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور تهران غرب اشاره کرد: این اتفاق حاصل چیست؟ غیر از این که روحیه و رویکرد دولت تدبیر و امید خلاف تکیه بر توان داخلی است از بدو شروع کار با تمام توان تلاش کردند تا ارتباطشان با جهان غرب و
برجام نتوانست ایران را وادار کند تا سیاست خارجی خود را تغییر دهد
گری سیک مشاور سابق روسای جمهور سال های دهه هفتاد و هشتاد میلادی آمریکا و جی. ویزنر مشاور امور بین الملل در یادداشتی مشترک که در وبگاه کلولند منتشر شده است، توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی را عامل جدید تغییر دهنده اوضاع در خاورمیانه نامیدند. در این یادداشت با اشاره به قول های ایران در برجام آمده است: این توافق موفقیت آمیز بود زیرا تمرکز بر یک هدف که توانایی ایران در ساخت سلاح هسته ای
عدم حمایت دولت از تولید داخلی باعث تعطیلی کارخانه - ارج - شد
تعطیلی کارخانه ارج شد، افزود: مسئولان و کارمندان کارخانه ارج اواخر سال گذشته از وضعیت اسفبار این شرکت ابراز نگرانی کرده و به مسئولان دولت هم این موضوع را منتقل کردند اما متاسفانه از آنها حمایت نشد تا اینکه مسئولان کارخانه ارج تصمیم گرفتند آنجا را تعطیل کرده و کارگران خود را بیکار کنند. سرخوش تاکید کرد: طبق آنچه که دولتمردان اعلام کردند قرار بود بعد از اجرا برجام تولید داخلی رونق گرفته و
سناریو تکراری یاران روحانی؛ دولت قبل مقصر تعطیلی کارخانه ارج شناخته شد
آرمان درباره تعطیلی کارخانه ارج اینطور نوشت: گروهی در کشور به دنبال کمرنگ نشان دادن و بی اهمیت جلوه دادن اقدامات دولت و نتایج و دستاورد های اقتصادی اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک و برجام بوده اند. انتشار شایعه تعطیلی شرکت بزرگ و قدیمی ای مانند ارج موجب شد تا کسانی دست به اقداماتی بزنند که بیشتر حاکی از منافع جناحی و حزبی آنهاست تا منافع ملی. این کارخانه به دلیل مرغوبیت کالاهای
کفش ملی ها ، ارج ها و آزمایش ها چگونه به نابودی کشانده شدند؟
نوستالژیک خیلی ها را قلقلک داده و هم پایه گذار برخی دعواهای سیاسی شده تا با کلید واژه ارج، کلید دار دولت تدبیر و امید و برجام و پسابرجام را مورد نقد قرار دهند و البته بهانه ای هم به دست دولتی ها داده تا در این رقابت سیاسی از رقیب عقب نمانند و ورشکستگی ارج را به دولت قبلی نسبت دهند. اما فارغ از همه این بازی های سیاسی که به واقع بازی است تعطیلی ارج و بیکار شدن نزدیک به 250 کارگرش حقیقتی است انکار
گشایش اقتصادی پس از برجام تنها برای آمریکا و کانادا بود نه مردم ایران
علی سلطانی وش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با فارس، با اشاره به اینکه دولت برنامه اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم ندارد، اظهار داشت: متأسفانه دولت از ابتدای سرکار آمدنش تمرکز خود را برای رسیدن به توافق هسته ای گذاشت و 2 سال و نیم مردم و کشور را معطل آن نگه داشت. وی افزود: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی زیادی در دولت یازدهم وجود داشت، دولت تمام راه حل ها
کدام سیاست دولت روحانی "ارج" را تعطیل کرد؟
این در حالیست که دولت یازدهم 1- با تجمیع نقدینگی هزار هزار میلیارد تومانی در بانک ها و 2- در پیش گرفتن سیاست های انقباضی برای هدایت پول به سمت تولید همچون تعیین نرخ بالای سود سپرده و تسهیلات بانکی و 3- با باز کردن بدون ضابطه و کنترل درهای کشور برای واردات کالاهای خارجی، گام هایی جدی خلاف حمایت از تولید و در راستای منافع دلالان برداشته است؛ دلالانی که یکی از منافع خود را زمین گیر شدن یکی از صنایع مهم دولتی کشور یعنی کارخانه ارج می بینند تا با اعلام تعطیلی و ورشکستگی آن، ارج را با نرخی بسیار کمتر از قیمت واقعی از دولت خریداری کنند. ...
غروب "ارج" در بن بست پسابرجام
در بهترین شرایط تولید و فروش قرار داشت تا جایی که حتی 27 هزار دستگاه محصول در تولید می شد و نزدیک به 2000 کارگر و کارمند به طور مستقیم در آن مشغول کار بودند و برای سایر بخش ها نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده بودند. اما دقیقاً در روزهایی که دولت تدبیر و امید از طلوع خورشید برجام سخن به میان می آورد، هم زمان ارج 80 ساله در حال غروب است و تمام دستگاه هایش از نفس افتاده اند.
ارج متاثر از گشایش های پسا برجامی
برنده خود در بُعد اقتصادی، دست به پائین نگه داشتن نرخ تورم زد و همین ترفند در کناز ممانعت از تزریق پول به جامعه رشد رکود را بیش از پیش رقم زد. این گونه تدابیر کارشناسی نشده در کنار اصرار دولت به برون نگری اقتصادی موجب شد تا کارخانجاتی همچون ارج دیگر رمقی برای دوام نداشته باشند و ادامه فعالیت خود را مصداق آب در هاون کوبیدن بدانند! هر چندپس از اعلام خبر تعطیلی کارخانه ملی ارج
آغاز سال سرنوشت ساز دولت در فضایی غبارآلود
اقتصادی مجلس دهم می توان امیدوار به همکاری سازنده بود. با تکیه بر این همکاری وعده داده شده، تیم اقتصادی دولت با ارائه یک برنامه اجرایی جدید قادر خواهد بود دوباره ابتکار عمل را، هم در اجرا و هم در مدیریت فضای ذهنی جامعه پس بگیرد. این یک واقعیت آشکار است که با تحلیل سال 93 نمی توان سال 95 را اداره کرد چراکه بسیاری از پارامترهای تاثیرگذار دچار تغییر بنیادی شده اند و اگر با اصرار بر معادلات گذشته دولت بخواهد کار را ادامه دهد، ممکن است همین دستاوردهای فعلی نیز در التهاب مصنوعی موجود در معرض نابودی قرار بگیرد. ...
یکی از گشایش های برجام همین تعطیلی کارخانه هاست!
عزت الله یوسفیان ملا نماینده منتخب مردم آمل و عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: برجام هیچ تاثیری در گشایش اقتصادی نداشت بلکه کارخانه ها در حال ورشکست شدن و تعطیلی هستند. شاید یکی از گشایش های برجام همین تعطیلی کارخانه هاست! وی افزود: یک واحد تولیدی برای اینکه محصولش تبدیل به پول شود از
خبر تعطیلی ارج؛ از بُزخری تا مافیا
گروه توسعه ملی با تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر کذب را فضاسازی رسانه ای علیه دولت دانست و اظهار داشت کارخانه ارج ورشکست نشده و قصد داریم این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کنیم. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان ، فرهاد حنیفی اعلام کرد: این کارخانه در دو سال گذشته بالغ بر هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد. او
تیشه به ریشه تولید ملی گشایشی دیگر از برجام
تولید داخل در بر خی زمینه ها هستیم. در پی خبرهای تعطیلی یکی پس از دیگری واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی این بار با تاسف فراوان نام کارخانه تولید کننده محصولات ایرانی و نام آشنای قدیمی در سر لیست کارنامه ضعیف اقتصادی دولت یازدهم قرار گرفته است. کارخانه ارج در سال 1316 فعالیت خود را آغاز کرد تا 15 سال پیش از این کمتر خانه ای میشد پیدا کرد که یکی از محصولات تولیدی این کارخانه در
تعطیلی کارخانه ها اگر عمدی نباشد یک غفلت بزرگ است
بهرام بیرانوند نماینده دوره نهم مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به گشایش اقتصادی برجام با تعطیلی بنگاه های مهم صنعتی ناسازگار است اظهار داشت: معلوم نیست دولت با چه ادبیاتی با مردم صحبت می کند، آقای ظریف یک وظیفه ای داشت و به مذاکرات ورود یافت ولی ظریف هیچ تخصصی در زمینه تحلیل فضای فعلی کشور را ندارد. وی با بیان اینکه آقای ظریف وجهه مذاکرات را صرف ناکامی اقتصادی