سایر منابع:
سایر خبرها
در صفحه سپیدار بخوانید / بابک دولتی شاعری با نگاهی متفاوت و مضامینی فلسفی
شعری بیشتر بزرگان ادبیات ما،به خصوص دردوره معاصر نمود پررنگ و چشم گیری دارد.نیما، فروغ، اخوان، شاملو، آتشی، سپهری، مختاری همگی در اشعار خود از این مهم بهره ی بسیار برد ه اند. در شعر بابک دولتی این حضور طبیعت و اشیاء به تاویل پذیری آثار وی بسیار مدد می رساند. نگاهی به این نمونه ها: چه آشوبی؟!به زحمت شاخه هایی را بجنباند خارج از اینکه دولتی چه استفاده ای در غزل همین قدر ...
بارکد را ساختم، چون به فضای مجازی نقد دارم/ در این فیلم بعضی شوخی ها را خودم حذف کردم نه با اصلاحیه ارشاد
. ثانیاً فیلمنامه آن فیلم را دوست داشتم و هنوز هم به عنوان فیلم اول از آن دفاع می کنم. ثالثاً زمانی که آن فیلم ساخته شد، مقطع تاریخی عجیب و غریبی بود، یعنی دقیقاً زمانی بود که جریان فیلم های کمدی که با یک سری بازیگرهای خاص بودند، در سراشیبی شدید قرار گرفته بود و مردم انگار دیگر به آنها توجهی نمی کردند. با همان شرایط این فیلم فروش خوبی کرد و نقدهای خوبی هم در باره اش نوشته شدند. مثلاً آن زمان دوره ...
انتقاد محمود دولت آبادی از عباس کیارستمی
آرمان پرس: به گزارش ایسنا، این نویسنده در نشستی که دوشنبه 21 تیرماه در تهران برگزار شد، با اشاره به درگذشت عباس کیارستمی، از این سینماگر و عکاس فقید سخن گفت و اظهار کرد: با فیلم هایی که کیارستمی ساخت هرگز نتوانستم رابطه برقرار کنم اما اهمیت کار او را هم می فهمم. دولت آبادی در بخشی از اظهاراتش بیان کرد: یک وقتی از سرِ لطف دعوت کرد. با شاملو رفتیم فیلم خانه دوست کجاست؟ را در کانون دیدیم ...
تبهکاران فوتبال!
پایگاه خبری ریشه : می توانید این را زیر لب بگویید، دوروبَر را نگاه کنید و مشت در هوا بکوبید. بعد هم با چهرۀ معصومانه روی زمین بیفتید، مچ پایتان را بگیرید و از درد آن صدمۀ نامعلوم، به خودتان بپیچید. همچنین می توانید فریادی بزنید که کل زمین بشنوند و با نالۀ دردآلود بگویید: آخ، خطا، لعنتی. البته بستگی دارد کدام مدل بازیگری را دوست داشته باشید. من مدل زیرپوستی را می پسندم. در آن ...
جشنواره های سینمایی و مردم از هم جدا نیستند/ فیلمسازی در مورد یک معضل جهانی سیاه نمایی نیست
چیزی مخالفم که از حد خود بگذرد. معتقدم در هر جامعه ای لحظات سیاه و تاریکی وجود دارد، در آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و حتی در همین تهران و کشور خودمان، با این که بیایم و از این سیاهی ها به نفع شخصی استفاده کنم مخالفم. وقتی سیاهی ها را می گویید باید تعریف جهانی داشته باشید تا همه مردم جهان آن را بفهمند اما وقتی شما در مورد سیاهی یک سنت فرضی که در یکی از روستاها اتفاق می افتد که مثلا در شب اول قبر مرده ...
مرور خاطرات با لیلی گلستان
تلویزیون نمایش می دادند، تدوین می کردم. زمانی که رئیس برنامه کودکان در تلویزیون بودم؛ فیلم بردارانی که از بچه ها فیلم می گرفتند، برای تدوین آنها را پیش من می آوردند. تدوین را از چه کسی یاد گرفتید؟ در کنار کسی که این کار را انجام می داد، می نشستم و از این طریق تجربی این کار را یاد گرفتم. به دلیل اینکه تدوین را دوست داشتم سریع یاد گرفتم و برایم کار دشواری نبود. آن وقت ها با موویولا ...
بنگر: حرف هایم با طارمی و رامین قابل بیان نیست/نان حرام سر سفره نبردم
نمی خواهم خیلی مسایل را باز کنم. خیلی از سوی سرمربی و اطرافیانش وعده و وعید داده بودند اما بعد بازی با راه آهن انگار محسن بنگری وجود نداشت! حالا هم اشکال ندارد. در طول فصل معلوم می شود خوب بودیم یا بد. اما در ابتدای فصل پیش هم برانکو به تو اعتقاد نداشت اما پس از چند هفته به ترکیب اصلی اضافه شدی و حتی گفته شد برانکو تو را برای فصل آینده که همین فصل باشد می خواهد و قرار است بعد از یک فصل ...
زندگی در شکاف دو زمان و دو زبان
، همچون تیغ براست، می نویسد: اگر من فرانسه را مثل بومیان این سرزمین حرف می زدم، هرگز به فکر زیبانگاری نمی افتادم و به شیوه و اسلوب طنازانه و عشوه گری های عبث زبانی نمی پرداختم . موقعیت من با این دو نویسنده تفاوت داشت. من نه طنازی شیوه نگارش سیوران و نبوغ او را داشتم، نه مهارت و استعداد ادبی سمپرون را. البته دوزبانه بودن من شباهت هایی با سیوران داشت، من نیز چون او، پیشتر چندین کتاب به زبان ...
یغما گلرویی:با ممیزی مخالفم/ حق دارم بدانم برجام چه دستاوردی داشته
برای مسکوت ماندنش، انقلابی بودن جامعه و جنگ را بهانه کرد. نزدیک به دو دهه قبل، متولیان فرهنگی بالاخره فهمیدند که نسل جوانِ نیاز به موسیقی ای جز موسیقی دستگاهی که آن هم با نام بی مسمای عرفانی رخصت عرض اندام پیدا کرده بود دارند و اگر در داخل تولیدات به وجود نیاید (مثل سال های قبل) خوراک خود را از شهرِ فرشتگان تامین خواهد کرد و این به صلاح نبود. برای همین در اوایل دهه ی هفتاد به یکباره سر و ...
گفتگوی موسیقی ایرانیان با ناصر ایزدی و وحید تاج به بهانه کنسرت ارکستر ملی مهر
این ارکستر شاید مثل خیلی از ارکسترهای دیگر به صورت خصوصی اداره می شود. امیدوارم با تمام مشکلاتی که می دانم و می دانید این ارکستر خوب، به راه خودش ادامه بدهد و متوقف نشود. ناگفته نماند که هنرمند ارجمند جناب آقای ناصر ایزدی بی نهایت برای این ارکستر زحمت کشیده اند و با تمام وجود و خالصانه در راه اشاعه فرهنگ غنی موسیقی زحمت می کشند. اینکه ارکسترهای متعددی در ایران آن هم به صورت خصوصی مشغول فعالیت هستند ...
فرهنگ، حقوق بگیر دارد، مسؤول ندارد
. فضایی که به گفته او ریشه هنر و هنرمند را با هم می زند . متن حاصل از این گفت وگو را در زیر می خوانید. آقای روح الامین! عمده کارهای شناخته شده شما، آثاری با مضامین آیینی است. برای طراحی و به تصویر کشیدن این آثار، از کجا الهام می گیرید؟ مثل خیلی از مردم که با اهل بیت(ع) نسبت دینی، عقیدتی و عاطفی برقرار کرده اند، با ائمه رابطه ای از این جنس دارم. نسبت به ایشان احساس دین و احساس وظیفه ...
موسیقی گرفتارتسلسل باطل شده است
خواننده را از گروه حذف کردیم، هدف هایی داشتیم، آن هدف ها را انجام دادیم و به آنها رسیدیم. پس دیگر نباید درجا می زدیم. درحال حاضر هم که با علیرضا قربانی کار می کنیم، یک کشش و تمایل دوطرفه وجود دارد و در ادامه ممکن است در کنار همکاری با ایشان، با خوانندگان دیگر هم کار کنیم؛ برای مثال با سهراب پورناظری کارهایی ضبط کرده ایم. به هرحال منظورم این است که خودمان را هرگز محدود نکرده و نمی کنیم. درزمینه ...
نظریه روابط عمومی دکتر حمید نطقی بیانگذار و پدر روابط عمومی ایران
شمسی قید کردند. باید گفت که او تنها پدر روابط عمومی ایران نبود و آغاز فعالیت های مطبوعاتی اش به سال های قبل از 1320 می رسد. [3] عناصر نظریه روابط عمومی دکتر نطقی عناصر نظریه روابط عمومی دکتر نطقی را می توان در عوامل زیر خلاصه کرد: 1- علم و هنر؛ تکنیک و دانش روابط عمومی لازم و ضروری است و از این جهت یک روابط عمومی باید سیستماتیک، علمی و از روی دانش و تخصص باشد. اما در ...
همه در نوستالژی غربت این دنیا گرفتاریم/ می خواستم آدم ها را تکان دهم
باشیم که در ادامه می خوانید: * باغ وحش اولین کتابتان است؟ نه دومین کتابم است. اولین کتابم را پیش از این انتشارات سوره مهر منتشر کرده بود با نام عشق ناگهان است . آن مجموعه هم در قالب شعر سپید بود. *من همه شعرهای کتاب شما را خواندم و اولین سوالی که به ذهنم رسید این بود که چرا این قدر شعرها غمگین است؟ منظورتان شعر باغ وحش است؟ **می خواستم آدم ها ...
زبان طنز بهنام تشکر در موردمسابقه یورو 2016 / تولد تیر ماهی ازنگاه خواننده موسیقی پاپ/قدردانی رهنما از ...
احمدرضا درویش هستم و از تو ممنونم. با تمام توان ادامه بده بدون ناامیدی. سپاس گفتم و با همان غم از ایشان خداحافظی کردم و رفتم. نمی شناختمش. تا اینکه عکسشان را چند ماه بعد در صفحه ی اصلی چند خبرگزاری دیدم. احمدرضا درویش نویسنده و کارگردان فیلم بزرگ رستاخیز برنده ی نُه سیمرغ بلورین و برنده ی بیرق طلایی جشنواره فیلم فجر برای رستاخیز. نویسنده و کارگردان فیلمهای سینمایی دوئل، متولد ماه مهر، کیمیا، سرزمین ...
بابک آخوندی: من نه راکرم و نه اصلاً از موسیقی متال خوشم می آید!
مشکلات داخلی خودمان را داشتیم و در کل افق جالبی روبه رویم نبود. البته همزمان با کسانی که دوست داشتم هم کار می کردم؛ مثل گروه رومی که در آن گروه خوشحال بودم. مگر هدفت چه بود که از آن دور افتاده بودی؟ هدف کلی هر کس این است که در زندگی پیشرفت کند. من هم می خواستم از طریق کاری که بلدم، زندگی خودم را بسازم. هدفم در موسیقی هم چیزی به غیر از موزیک سنتی و پاپ لس آنجلسی و پاپی بود که آن سال ها ...
کیارستمی از فیلمسازی تا گرافیک و شاعری/ مردی که انسجام داشت
دلیل حضور برخی از چهره های مغضوب و همچنین مساله درونی اش، تا سال ها بعد امکان انتشار پیدا نکرد. جنبه دیگر کارنامه عباس کیارستمی، عکاسی اوست. البته باید تلاش های او در این عرصه را به دو حوزه تقسیم کرد: نخست عکاسی های او از طبیعت جان دار و بی جان که در قالب مجموعه هایی همچون درها و دیوارها و برف تجلی پیدا می کند و مثلا عکس پرتره گاو گریان سه لته ای از او در حراج آثار هنری تهران، با قیمت ...
پاراگراف کتاب (77)
که مرا بسیار دوست داشت و غیر از خیر جامعه نظری نداشت، آنقدر در من تاثیر نمود که آن را برنامه ی زندگی قرار دادم و از آن به بعد هر فحش و ناسزا که شنیدم، خود را برای خدمت به مملکت بیشتر آماده و مجهز دیدم. خاطرات و تالمات | دکتر محمد مصدق همه ی ما، رازهایی داریم که هرگز برملایشان نخواهیم کرد. همه ی ما رازهایی داریم که یک گوشه ی وجودمان را سنگین کرده. سنگینی ای که نه می شود با ...
نبوغ در یک بشقاب ترک خورده
سرای بزرگ آن رویایی بود که به کابوس بدل شد و هم هجویه گوی اعظم آن. هرولد بلوم در ادامه با تاکید بر قدرت خلاقه فیتزجرالد می نویسد: قدرت خلاقه فیتس جرالد که اندک ولی ناب و دقیق بود، تحت تاثیر شعر منثور جان کیتس، به عالم ادبی جوزف کنراد و تی .اس. الیوت پیوست. زنده ماندن در یک رمان و سه یا چهار داستان خود آیتی است بر کفایت و اصالت نبوغ ؛ نبوغی که در سراسر گتسبی بزرگ به چشم می خورد؛ رمانی که ...