سایر منابع:
سایر خبرها
صابر ابر همراه با پرتقال های کال اش
اینکه داستان در پاریس می گذرد دست شما را برای مطرح کردن پاره ای مسائل باز می گذاشت؟ یا اینکه دلایل دیگری در کار بود؟ خب نکته جالبی است که چرا آنجا پاریس است و ظاهرا هر جایی می تواند باشد. یک چیز برای من خیلی مهم است. آدم اصلی این نمایش یک نویسنده است و از آنجایی که بقیه آدم ها در کنار او و از ذهن او شکل می گیرند و آدم های نویسنده هستند، هر کدام شان باید بخشی از آن جنون را داشته باشند ...
دختری در میان اتاق را می سازم/ لوکیشن فیلم مرز ترکیه است
درباره داستان آن توضیح داد: این اثر قصه پدر پیری است که پس از سال ها به انتظار دیدار دخترش است که از آلمان برای دیدنش می آید. فیلم یک نیم نگاهی به بحث مهاجرهای ترکیه به آلمان نیز دارد. وی با بیان اینکه فیلمنامه این فیلم را 8 ماه پیش نوشته است با اشاره به موضوع کودتای اخیر ترکیه بیان کرد: آن موقع که من فیلمنامه را نوشتم هنوز کودتا نشده بود و قطعا به خاطر اینکه الان بحث های مربوط به کشور ...
زیر بار خواسته های پیش پا افتاده تلویزیون نمی روم
ایران آنلاین /ستاراورکی آهنگسازمطرح سینما و تلویزیون؛ موسیقی را تألیف اصلی یک فیلم می داند و آهنگساز را مؤلف و بر این عقیده است که برای آنکه آهنگساز زمان بیشتری برای تفکر داشته باشد خیلی پیش تر باید با موضوع فیلمنامه همراه شود نه آنکه کارگردان به عنوان آخرین نفر او را به عوامل فیلم اضافه کند. این هنرمند علاوه بر آهنگسازی فیلم های مطرح در دومین همکاری خود با اصغر فرهادی، ساخت موسیقی فیلم فروشنده نامزد نخل طلای جشنواره کن را هم برعهده داش ...
سینمای ایران جشنواره ای و محفلی شده/مردم با دیدن برخی فیلم ها دچار افسردگی و ناامیدی می شوند
رنج ها و سختی هایی را که از جانب یک ظالم به وجود آمده را آن هم در یک مادر به تصویر بکشم؛ مادری که باردار است و با وجود مشکلات فراوان زبان به گلایه باز نمی کند و با صبوری پسری را به دنیا می آورد تا راه مقاومت را ادامه دهد. تسنیم: به عنوان یک طلبه فیلمساز ، ورود حوزویان در این عرصه را چطور می بینید و پیشنهاد شما برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت حوزویان در زمینه فیلمسازی چیست؟ ربیعی ...
نقد اسماعیل زرعی بر مجموعه داستان(جهنم به اجبار) نوشته ی : شهلا شیخی
کاوش ِ شیرین ات ادامه بدهی ؛ هرچند تشنگی می کشاندت به لحظه ی نهایت ِ شعف ، به لایه هایی که ناگزیزی دریابی ؛ به کشف و شهودی که نمی توانی ازش غافل بمانی. داستان های میز ِ رویا ، صورتی ، کابوی میلیون دلاری ، پلاکارتی روی دیوار و... از این دست اند و تاوان های بیهوده ، آفتاب ِ یخ کرده پشت ِ عینک دودی ، چخوف و... را که می خوانی ، سطرسطر ِشان بقدری نرم و لطیف پیش می بردت ، که گویی پا بر سپیدی ابرها ...
سینماگرانی که غیرت ملی دارند
وابسته به پول نفت و جیب دولت باشد و توانایی جذب مخاطب را نداشته باشد، ارزشی ندارد. آنها که منتظر اقدام دولت هستند، انگیزه ای برای قرار گرفتن در رقابت فروش نخواهند داشت. فیلمساز باید نسبت به مسائل روز دغدغه داشته باشد و با فکری خلاقانه به ساخت آثار دست بزند. برخی دغدغه دارند اما فضای مناسب برای کار وجود ندارد و باید دنبال اسپانسر برای تولید باشند . * شاید واهمه بازگشت سرمایه همچنان در ...
کتاب های تئوری ادبیات کودک و نوجوان
: 1. کتابخانه های کودکان، لیونل ر. مک کولوین، 178 ص، چاپ دوم، 1356، از مجموعه انتشارات یونسکو 2. داستان: تعارف، ابزارها و عناصر، ناصر ایرانی، 234ص، 1364 3. چگونه بچه هایمان را به مطالعه تشویق کنم، دکتر نانسی لاریک، ترجمه میهن مهتاج، مقدمه و حواشی احمد صافی،140 ص، 1366 4. از حوالی دیروز، اسدالله شکرانه، درباره مهدی آذر یزدی، 116ص، 1380 5. مقدمه بر ادبیات کودک، بحثی در ...
با رزمنده ایرانی به جنگ با داعش بروید +دانلود
ورود پیدا کرده بوده است. در ادبیات جهانی خصوصا روسیه و فرانسه نیز، رمان زبان انتقال فرهنگ و تاریخ و اخلاق بوده است. خواننده با همذات پنداری با شخصیت های داستان ارزشهای کشور خود را فرامی گیرد و و کم کم نسبت به آنها علاقه و تعصب پیدا می کند. مرز انتقال فرهنگ تا تهاجم فرهنگی مرز حساسی است. خواننده ایرانی می تواند با مطالعه ی بینوایان ویکتور هوگو با اوضاع و احوال آن روز فرانسه آشنا شود و ...
گله ناصر تقوایی و بوسه بر بازوی یک جانباز
سینما داشته ایم که به دلیل عدم وجود ساختار مناسب برای روایت، از بین رفته اند. برعکس این قضیه هم وجود دارد؛ قصه های بسیار ساده وقتی به دست فرد کاردان سپرده شود، می بینید چه ویژگی هایی پیدا می کنند و چه کشفیاتی در روایت داستان پیدا می شود. سینما برای من حرفه ای برای ارتزاق نبوده است کارگردان ناخدا خورشید ادامه داد: از بچگی روزی دو بار فیلم می دیدم. عشق به سینما در بچه ها نسبت به ...
مصاحبه + روز
، تاجیکستان و... وجود دارد. نگذاشتند فیلم جنگی بسازم ناصر تقوایی، کارگردان: سینما برای من نه یک امر تصنعی، بلکه تکرار خود زندگی است؛ هیچ هنری به اندازه سینما به زندگی واقعی شبیه نیست. حتی داستان های تخیلی به شیوه زندگی واقعی تعریف می شوند و شما آن را باور می کنید. وای به حال فیلمی که تماشاگر آن را باور نکند. گاهی فیلم های خوبی می بینیم که از زندگی قلابی ما زندگی تر هستند. آن زندگی که در طول سال ها ساخته می شود، در فیلم باید در عرض دو ساعت با تمام ظرافت ها ساخته شود. در مملکت من و در شهر من جنگ بود و بی انصافی کردند که نگذاشتند فیلم جنگی بسازم. ...