سایر منابع:
سایر خبرها
اختلافات را می دانیم وهم نیاز به وحدت و هم حضور دشمن اسلام را لمس می کنیم. کسانی که امروز متمسک به بهانه های مذهبی می شوند، عملا به اصل اسلام و قرآن اهتمام لازم را ندارند و ... همه بنیادهای وحدت را بر هم می ریزند. رهبر معظم انقلاب بُعد دیگر توطئه شجره ملعونه را حمایت و سازماندهی گروههای معاند اسلام، از قدرت طلبان بی مغز و پرمدعا تا قلم به مزدها و فرصت طلبان تملق گوی و جاسوسان، و از سنت اندیشانی که ...
...: حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در کانال تلگرام خود یادداشتی با عنوان تمدن شناسی اسلام و علوم انسانی منتشر نموده است که در ادامه می آید. یکی از پرسش های اسلام شناسی، پرسش از هویت و ماهیت فلسفه اسلامی است و اینکه آیا اسلام، علاوه بر عقاید و اخلاق و احکام شرعی، دربردارندۀ فلسفه نیز هست و آیا اصولاً فلسفه اسلامی، مفهومی معنادار است یا ...
را تسهیل می کند. متفکران اجتماعی و فلسفه چه دیدگاهی به تفاوت تعریف جنس و جنسیت دارند؟ اگر از دوران باستان و پیش از صنعتی شدن بگذریم که خود بحثی جداگانه می طلبد، در این مورد موج های متعددی داشته ایم که از قرن 19 با ورود زنان به عرصه اقتصادی در کشورهای صنعتی شروع شده است. در موج های نخست مفهوم برابری و عدالت جنسیتی در معنایی مطلق دیده می شد؛ یعنی این تمایل وجود داشت که ما به طرف جوامعی ...
. 45- جورج ریترز، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، ترجمه: محسن ثلاثی، تهران، انتشارات علمی، 1374، چ 2،ص 519. 46- مرتضی، مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، تهران، انتشارات صدرا، بی تا، ص 76. 47- تازه های اندیشه، ش 2، صص 17 و 18. 48- نظریه های جامعه شناسی در دوران معاصر، ص 519. 49- گزارش توصیفی از اجلاس پکن، ص 8 . 50- مضمون بند 3 ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر و بند 1 و 2 ماده 10 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی %D ...
.... تن شستن کیخسرو در چشمه ی آب به معنی دست شستن از تعلقات دنیوی و از نظر پنهان شدن در غار به مفهوم بازگشت به اصل است. همچنین نام گذاری سی سخت به عنوان یکی از مکان هایی که به باور مردم پنهان شدن کیخسرو به همراه سی تن از یارانش در آن جا اتفاق افتاده با داستان سی مرغ قابل تامل است. آرش نورآقایی منابع: - خاتون آبادی، افسانه، کیخسرو: آرمان شاه ایرانیان ...
رونویسی از هم است. ولی تفسیر های مفصل تر را در میان اهل سنت می بینیم، مثل تفسیر فی ظلال، المنار یا تفسیر طنطاوی با تحلیل های مفصل که البته از نظر شیعه این تفاسیر ممکن است مورد قبول نبوده و تفسیر به رأی باشد. آیت الله طالقانی و دوستانشان در مجامع مذهبی و انجمن های اسلامی مخصوصا دانشجوها، قرآن را به صحنه کشاندند و این هم که بعد از انقلاب برنامه ای در تلویزیون پخش می شد با نام قرآن در صحنه و ...
زعم او مدرنیته یعنی بازگشت به قرن نوزدهم، به لیبرالیسم، یعنی ایدئولوژی طبیعی سرمایه داری، که هیچ مهری با مقررات اجتماعی مانند حق کار یا مقرری ها ندارد. امروزه این ایدئولوژی از آزادی حرکت کامل برخوردار است چون هیچ دشمن قدرتمندی بر سر راه خود نمی بیند. پیشنهاد من این است که ما به فرضیه تنها دشمن واقعی آن چنگ بزنیم: کمونیسم. با این امید است که می توان به کار فلسفی ادامه داد، زیرا همه ما خوب می دانیم که افلاطون که بود، مردی که دو هزار سال قبل می زیست - و مقیاس زمانی فلسفه این است - اما شک نیست که کسی به یاد نخواهد آورد که سارکوزی که بود. منبع: ورسو به نقل از روزنامه شرق ...