سایر منابع:
سایر خبرها
کف تاریخی چهارباغ وجود دارد تا با انجام تمهیداتی این کف حفظ شود و کلیه ملاحظات تاریخی رعایت شود. وی ادامه داد: ما ایستگاه به ایستگاه پیش می رویم تا با رعایت یکسری ملاحظات تاریخی ایستگاه های مترو احداث می شود. طاهری تصریح کرد: باید این موضوع را عنوان کرد که آثار تاریخی مانعی برای توسعه شهری نیست و اگر با تعامل با یکدیگر این مسائل پیش برود ضرری برای هم ندارند. پیدا شدن سنگ قبر ...
اصفهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به شمار می رود. این مسجد که در ضلع جنوبی میدان امام قرار دارد در سال 1020 هجری به فرمان شاه عباس اول شروع شده و تزیینات و الحاقات آن در دوره جانشینان او به اتمام رسیده است. معمار مهندس آن استاد علی اکبر اصفهانی و خوشنویسانی چون علیرضا عباسی، عبدالباقی تبریزی، محمد رضا امامی، محمد صالح امامی در آن کتیبه نگاری کرده اند . ...
...> صحن مسجد تقریبا به صورت مربع ایجاد شده که با تخته سنگهای کوچک مفروش شده و تقریبا با کف رواق های دو طرف مسجد هم سطح است در جلوی ایوان جبهه ی شمالی بنا در صحن به فاصله تقریبا سه ونیم متری ایوان جبهه ی شمالی یک حوض با قطعات از سنگهای حجاری شده ساخته شده که وسط ان سنگ حجاری شده عمودی قرار دارد که ظاهرا به عنوان یک فواره مورد استفاده قرار می گرفته است و یک چاه فاضلاب نیز در صحن در چهار متری جلوی ایوان ...
می کنند و از رودخانه تلار می گذرند و به سمت الاشت می آیند. خانه اصلی عباسعلی خان (پدر رضاشاه) در منطقه سیتاق الاشت قرار داشت. ناگفته نماند که این خانه ی بسیار بزرگ در ابتدا به مرادعلی سلطان پدر عباسعلی تعلق داشت. خانه چراغعلی خان برادر عباسعلی خان پدر رضاشاه نیز در پاهلون خیل قرار داشت و دور از خانه برادر کوچکتر بود. پدر و مادر نوش آفرین اهل قفقاز بودند. از همین رو نوش آفرین ...
بازگشت ایرانیان تصمیم به کشیدن دیوار به گرد شهر آتن گرفتند که اسپارتی ها مخالفت کردند و استدلالشان این بود که ایرانیان شهر را تصرف و چون دارای دیوار است آنجا را تبدیل به یک دژ دائمی در قلب جهان یونانیان خواهند کرد. آتنی ها به این مخالفت توجه نکردند و دیوار را کشیدند و اسپارت نیز از شرکت در اتحادیه دلوس خودداری کرد و به سوی ایران متمایل شد، مخصوصا که پائوسانیاس (پوزانیاس) ژنرال اسپارتی به ایران نزدیک ...
وجود دارد؟ امام علیه السلام فرمود: چون که خداوند متعال قرآن را برای زمان خاصّی و یا طایفه ای مخصوص قرار نداده است ؛ بلکه برای تمام دوران ها و تمامی اقشار مردم فرستاده است ، به همین جهت همیشه حالت جدید و تازه ای دارد و برای جوامع بشری تا روز قیامت قابل عمل و اجراء می باشد. قالَ علیه السلام :الْغَضَبُ عَلی مَنْ لا تَمْلِکُ عَجْزٌ، وَ عَلی مَنْ تَمْلِکُ لُؤْمٌ. ترجمه : ...