سایر منابع:
سایر خبرها
ادامه داد: سعدی نگاه مدرن به شعر خود دارد. به شعر و نظم و نثر خود به مثابۀ مجموعه ای تابع نظم و ترتیب نگاه می کند که به زبان امروزی می توان از آن به ایجاد یک سیستم ادبی یاد کرد. نمی گوید شعر یا هنر من می ماند بلکه می گوید این نظم و ترتیبی که ایجاد کرده ام، می ماند و این حرفی تازه است. دومین نکته اینکه سعدی کسی است که طنز را از قلمرو شعر به عرصۀ نثر آورده است. از رودکی تا وی هجو و هزل در شعر مطرح بود ...
همین دلیل من اعتقاد دارم که طنز یک اَبَر رسانه است. طنز یک بینش حاکم در آثار هنری است که با یک نگاه تازه به جهان می نگرد. اگر بخواهیم تعبیری از طنز داشته باشیم بهتر است بگوییم، طنز بینشی بر پایه نقد دائم شوخیانه و تردیدبرانگیز از موقعیت بشر و وقایع روزگار است. وی ادامه داد: سعدی در روزگار بعد از فتنه مغول زندگی می کرد، به همین دلیل در روزگار بسیار دشواری زیسته و شاید به همین دلیل به شوخی ...
. سپس در مدرسه ی مرسلین یزد، که مسیونرهای انگلیسی تأسیس کرده بودند، تحصیلات خود را ادامه داد. انتقاد از سیاست های مذهبی مسیونرها باعث شد او امکان ادامه ی تحصیل در این مدرسه را از دست بدهد. پس از اخراج از مدرسه، به کارهایی از قبیل پارچه بافی و نانوایی مشغول شد. با وجود این، از سرودن شعر دست برنداشت. این ایّام با اتّفاقات مشروطه همزمان بود. فرّخی، تحت تأثیر فضای آن روزگار، آزادی را موضوع شعر خود قرار ...
هجری و بنا بر مشهور، رسیدن اهل بیت(ع) در این روز به کربلا و دیگری تعلیم حدیثی از امام صادق(ع) به صفوان بن مهران جمال، برای زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است. این نوشتار گزارشی از تألیفات پژوهشگران درباره این موضوع است. در این مأخذ شناسی تلاش کرده ایم تمامی آثاری که درباره اربعین و زیارت اربعین به صورت کتاب، مقاله (مقالات مجلات و همایش ها) و یا پایان نامه تا آبان ماه 1395 (اربعین 1437قمری ...