سایر منابع:
سایر خبرها
گذری بر مبانی و روشهای تربیتی رسول اعظم(ص) - اسوه انسان ساز
و باعث حالتی خواهد شد که به آن تذکر می گویند. در عین حال پیامبران و داعیان الی الله با توجه به فعالیت انحراف انگیز و وسوسه انگیز شیاطین جن و انس مأمورند که همواره جان انسان در معرض نسیان و غفلت را به هوش آورند و از سرگرمی در دنیای لهو و لعب و غرور خارج سازند. فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ* لَّسْتَ عَلَیْهِم بِمُصَیْطِرٍ : پس یادآوری کن که یادآوری کننده ای و بر آنها مسلط نیستی ای پیامبر(غاشیه ...
تحول شخصیت زنان با ظهور اسلام/ پیامبری که عزت را برای زنان به ارمغان آورد
تمام می شود و هم چنین به لحاظ جسمی تکالیفی به او بار می شود. خداوند علاوه بر اینکه روح انسان برایش مهم است، برای خلقت هم آن باور یهودی ها را که زن از دنده چپ مرد آفریده شد، رد می کند و بیان می کند هر دو را از نفس واحد خلق کردیم و اینگونه کیفیت خلقت شان را یکسان می داند. وی عنوان کرد: در جریان فریب خوردن آدم و حوا در قرآن، لفظ مثنّی به کار رفته است یعنی هم زن گول خورد و هم مرد، برخلاف باوری ...
والاترین معنای کامل+تصاویر
برای او بود آن هم به واژه ی اَتَم وکامل... آری وی همان کسی است که سراسرجامه ی عمل و مصطفی و رحمت خداوند از اَریکه ی سخن بود که براستی در رسیدن به مقامش همه ناقصند تا به گَرد پای اَبَر مَرد کُهن و ساحت بی نظیرش برسند و سوگند به وحدانیت خدای اَحد و صَمد که آفریده به صدرجمیع مایَکُن، سرشت جِن و مَلَک و اِنس و فَلک را به سرآغاز فضیلت لامنتهیٰ را و ما عاشقیم همگان به حُب محمود و طه و یاسین و ...
شاخصه های برتری پیامبر اکرم (ص)
بین آنها مبعوث شده است. گرچه بعثت همه انبیا منّت است امّا دو ویژگی خاتمیت و منت بودن بعثت تنها در خصوص پیامبر خاتم آمده است. 10. رأفت و رحمت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خداوند در مورد بعضی از انبیا تعبیر برادر کرده می فرماید: برای قوم ثمود برادرشان صالح را فرستادیم 17 ، برای قوم عاد برادرشان هود را فرستادیم 18 ، ...آن هنگام که برادرشان نوح آنها را گفت... 19 ولی درباره ...
آن پیک نامور که رسید از دیار دوست و علامات و بالنجم هم یهتدون
...> __________________________________________________ منابع تفسیری: ترجمۀ تفسیر المیزان و تفسیر موضوعی آیت الله جوادی آملی 1. ... و به راستی دیوسرشتان به دوستان خود الهام می کنند تا با شما مجادله کنند، و اگر شما از آن ها اطاعت کنید، قطعاً مشرک خواهید بود. / آیۀ 121 سورۀ انعام 2. و این چنین برای هر پیامبر، دشمنانی از دیوسرشتان جن و انس قرار دادیم، گفتار آراسته را به یک دیگر الهام می کنند... / آیۀ 112 سورۀ ...
نگاهی به سبک زندگی قرآنی خاتم المرسلین(ص)
برساند و از غنای الهی برخوردار و بهره مند گردد. خداوند در آیه 128 سوره توبه در هنگام توصیف پیامبر(ص) به اخلاق الهی می فرماید: رسول من انفسکم؛ او فرستاده ای از جنس خود مردم است. این تاکید از آن روست تا گمان نشود که آن حضرت(ص) به سبب عصمت الهی نمی تواند الگوی کسانی باشد که عصمت الهی ندارند؛ زیرا پیامبر(ص) همانند دیگران از شهوت های غذایی و جنسی و مانند آن برخوردار بوده است و این طور نبوده ...
زندگی نامه حضرت محمد رسول الله(ص) و علت رحلت آن حضرت/تأملی دقیق در کم و کیف صلح امام مجتبی(ع) با معاویه ...
دشمنان شما کمین کرده اند و قصد مال و جان شما را دارند ، حرف مرا قبول می کنید ؟ همگی گفتند : ما تاکنون از تو دروغی نشنیده ایم . سپس فرمود : ای مردم خود را از آتش دوزخ نجات دهید . من شما را از عذاب دردناک الهی می ترسانم . مانند دیده بانی که دشمن را از نقطه دوری می بیند و قوم خود را از خطر آگاه می کند ، منهم شما را از خطر عذاب قیامت آگاه می سازم " . مردم از مأموریت بزرگ پیامبر ( ص ) آگاه ...
آداب مهمانی و میزبانی در سیره و تعالیم رضوی
. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در اشاره به بخشی از آداب مهمانی و اینکه چه کسی را مهمان کنید و به مهمانی چه کسی بروید، در سخنی خطاب به جناب اباذر فرمودند: یا أباذر! لاتصاحب إلاّ مؤمنا و لا یأکُل طعامَک إلاّ تقیٌّ و لا تأکل طعامَ الفاسقین. با أباذر! أطعم طعامَک من تُحِبَّه فی الله و کُل طعامَ مَن یُحِبُّک فی الله؛ ای اباذر! جز با انسان مؤمن مصاحبت نکنید، جز شخص پرهیزگار غذای شما را ...
انحراف از دستور زبان معیار
دلالت می کند بر این که ماقبلش لفظِ عام است. از همین رو، ابن هشام در بارۀ کلمه ای جمع چنین اظهار نظر می کند: آلهه جمعٌ منکرٌ فی الإثبات فلا عمومَ له. فلا یصِحُّ الاستثناءُ منه. فلو قلتَ قامَ رجالٌ إلا زیداً لَم یصِحَّ إتفاقاً (ابن هشام، 1/ 99). با توجه به این دو نکته، می گوئیم در عباراتی مانند لارجلٌ فی الدار که لا، شبیه به لیس است، دو احتمال می توان داد؛ یکی نفی وحدت، و دیگر نفی جنس. اما با ...
اشعار آئینی ویژه شهادت پیامبر اکرم (ص)
...: کار و بار دو جهان ریخت بهم غوغا شد چشم زهرا و علی بعدِ شما دریا شد رفتی و خنده به کاشانه ی تو گشت حرام رختِ مشکیِ یتیمی به تن زهرا شد عهد و پیمان غدیرت به فراموشی رفت حُکم بر خانه نشینیِ علی امضا شد بعدِ تو حرمت کاشانه ی حق حفظ نشد پای اولاد حرامی به حریمت وا شد دخترت پشتِ در و... آتش و دود و ...