سایر خبرها
بازار در انتظار نقدینگی
میلیارد تومان محقق شده بود.نایب رئیس انجمن سنگ آهن گفت: البته هنوز موافقت وزیر صنعت در این مورد به بخشنامه تبدیل نشده است. در گروه مخابراتی، پس از برگزاری مجمع شرکت مخابرات، اختلاف میان وزارت ارتباطات و سهامداران این شرکت به شدت بالا گرفته است.در همین فضا، دیروز وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که درخواست افزایش تعرفه مخابرات برای تلفن ثابت زیاده خواهی نیست، گفت: بستگی دارد که مخابرات چه هدفی
مجمع پرحاشیه مخابرات ایران/کشتی مخابرات به گل نشست
برای حمایت از سهام انجام نمی دهد که از این موضوع سهامداران حقیقی متضرر می شوند. یکی از سهامداران گفت: سود خالص شرکت در سال 89، حدود 2500 میلیارد تومان بوده که در سال 93 همان 2500 میلیارد تومان است یعنی در 5 سال شرکت رشدی نداشته است. یکی دیگر از موضوعات مورد انتقاد سهامداران حل نشدن موضوع اینترکانکشن (اتصال متقابل مخابرات و ایرانسل) است که سالیانه مبالغی را در قالب ضرر به شرکت
افزایش نرخ مکالمه تلفن ثابت منتفی شد
به گزارش تراز ، پایین ترین تعرفه ارتباطی تلفن ثابت در دنیا طبق اظهارات مسئولان مخابراتی متعلق به کشور ماست و از این جهت منجر به کاهش درآمدهای مخابرات و بسته شدن راه های توسعه ای شده است. اتمام اجرای طرح ملی همکدسازی در سال گذشته منجر به حذف هزینه های بین شهری مخابرات که منبع درآمدی خوبی بود شد؛ البته پیش از آن نیز ضابطه ای جدید برای دریافت آبونمان استان های همکد شده در نظر گرفته شد که
مخابرات صدای وزیر را درآورد
تعرفه تلفن ثابت مطرح شده بود، اظهار کرد: تعرفه تلفن ثابت و موضوع افزایش آن بحثی است که سال گذشته نیز درباره آن صحبت های روشنی شده است؛ شرکت مخابرات چه در زمینه تلفن ثابت و چه تلفن همراه، وظیفه دارد براساس نیاز مردم امر توسعه را دنبال کند. این شرکت از انحصار دولت خارج نشده تا در انحصار دیگری باشد. اما اکنون به دلیل آنکه در زمان واگذاری مخابرات دقت کافی صورت نگرفته، مشکلاتی ایجاد شده است. واعظی همچنین
وظیفه مخابرات این است که اول به فکر سرویس دهی به مردم باشد و بعد تقسیم سود
این ملک ارائه کند، بدون تردید این ساختمان را تخلیه خواهیم کرد. وظیفه مخابرات از انحصار دولت خارج نشد که در انحصار یک بخش دیگر باشد وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی که در خصوص تعرفه تلفن ثابت مطرح شده بود، اظهار کرد: تعرفه تلفن ثابت و موضوع افزایش آن بحثی است که سال گذشته نیز درباره آن صحبت های روشنی شده است. وزیر ارتباطات ادامه داد: شرکت مخابرات چه
سرمقاله روزنامه های 28 اردیبهشت
نتیجه ای عاید نشد. فقط دویچه وله نبود که مرداد سال گذشته عنوان کرد این تابوشکنی و عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی، دستاوردی روشن برای دولت روحانی نداشته است. 23 آذر93 احمد خرم وزیر راه دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان تصریح کرد یکی از اشتباهات دولت، وعده صد روزه بود... دولت در زمینه گره زدن مشکلات اقتصادی به مسائل خارجی و مذاکرات هسته ای قطعاً با مشکلات بزرگ تری برخورد خواهد کرد. من تا پیش از
پرداخت 41 هزار میلیاردی مخابرات به دولت درسال گذشته
به گزارش شبکه خبری اقتصاد ایران ایران اکونا مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران امروز برگزار شد. در حالیکه 5 روز مانده به برگزاری مجمع عمومی سالیانه، مدیرعامل شرکت برکنار شده بود در این جلسه حاج حسین خانی معاون راهبردی شرکت مخابرات به جای مدیرعامل گزارش عملکرد سالیانه را اعلام کرد. بنابر اعلام حاج حسین خانی هدف شرکت مخابرات ایران در سال 93 دایری یک میلیون خط تلفن ثابت بوده که با تحقق
واعظی:نرخ مکالمات افزایش نمی یابد
از گذشته متعلق به وزارت ارتباطات بوده و مطابق اصل 44 قانون اساسی بخش سلامت و آموزش نمی تواند در زمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شود اما به دلیل بی توجهی صورت گرفته طی چند سال اخیر از زمان واگذاری شرکت مخابرات ایران این دانشکده به وزارت ارتباطات انتقال نیافته بود. واعظی افزود: در این زمینه موضوع را در شورای گسترش آموزش عالی مطرح کرده و موافقت بازگشت دانشکده مخابرات را به وزارت
روز پر حاشیه مجمع شرکت مخابرات ایران
گفت: سود خالص شرکت در سال 89، حدود 2500 میلیارد تومان بوده که در سال 93 همان 2500 میلیارد تومان است یعنی در 5 سال شرکت رشدی نداشته است. یکی دیگر از موضوعات مورد انتقاد سهامداران حل نشدن موضوع اینترکانکشن (اتصال متقابل مخابرات و ایرانسل) است که سالیانه مبالغی را در قالب ضرر به شرکت مخابرات تحمیل می کند. یکی از سهامداران در این باره گفت: اگر همراه اول و فروش زمین نبود مخابرات هر
یک مجمع پر حاشیه
حتی این امکان وجود دارد که برای نمایندگان سهامداران روند پیگیری هایی را که تاکنون صورت گرفته، تشریح کنیم. حل نشدن موضوع اینترکانکشن (اتصال متقابل مخابرات و ایرانسل) از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود که طی آن یکی از سهامداران اعلام کرد اگر همراه اول و فروش زمین نبود مخابرات هر سال حدود 600 میلیارد تومان ضرر می داد. او این سوال را مطرح کرد که چرا موضوع ضرر از محل اینترکانکشن که سالانه
هر سهم اخابر 40 تومان سود کرد
نزدیک شدن به مجمع 94 ادامه یافته است.سهامداران معترض بودند علیرغم ارزش ذاتی دارایی های مخابرات که در نتیجه ارزش سهام این شرکت بیش از رقم های فعلی است اما این شرکت اقدامی برای حمایت از سهام انجام نمی دهد که از این موضوع سهامداران حقیقی متضرر می شوند. یکی از سهامداران گفت: سود خالص شرکت در سال 89، حدود 2500 میلیارد تومان بوده که در سال 93 همان 2500 میلیارد تومان است یعنی در 5 سال شرکت
کابل و تهران موتور هم گرایی منطقه ای باشند
ایران بگویم، درباره اصول سیاست خارجی، که من پیش تر به عنوان وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی افغانستان مکتوب کرده ام، بیان می کنم. افغانستان به دنبال یک سیاست کثیرالمحور خارجی است. آنچه در 13 سال گذشته اصول تعیین کننده سیاست خارجی ما بوده است، بر خاستگاه این سیاست خارجی کثیرالمحور استوار بوده و بدون شک منافع ملی افغانستان را در نظر داشته است. منافع درازمدت کلی افغانستان، ایجاب می کند ما در سیاست خارجی
انتقاد از اقدام وزارت ارتباطات در تصرف دانشکده مخابرات
مخابرات و اتصال آن به وزارت ارتباطات و ادغام با دانشکده پست خبر داده بود و اکنون با گذشت نزدیک به یک ماه از این اقدام، شرکت مخابرات ایران نسبت به این اقدام وزارت ارتباطات واکنش نشان داده است. این واکنش پس از اعتراض سهامداران شرکت مخابرات ایران به تصرف اموال این شرکت از سوی وزارت ارتباطات نیز در مجمع سالیانه مخابرات مطرح شد. دانشکده علمی کاربردی مخابرات قبل از خصوصی سازی شرکت
درآمد 4 هزار و 900 میلیارد تومانی دولت از مخابرات
حسین خانی با اشاره به درآمد 3 هزار و 980 میلیارد تومانی دولت در سال 92 گفت: در سال 93 دولت از مجموع درآمد 12هزار میلیاردی مخابرات، مبلغ 4 هزار و 900 میلیارد تومان سهم کسب کرده است. وی کل دارایی های تلفیقی شرکت مخابرات ایران برای سال منتهی به سال 1393 را 244 هزار و 311 میلیارد ریال و حقوق صاحبان سهام را 84 هزار و 234 میلیارد ریال عنوان کرد. به گزارش مهر، در این مراسم به ازای هر سهم مبلغ 40 تومان برای سال 93 به سهامداران اختصاص یافت.
چه شد که مدیرعامل مخابرات تغییر کرد؟
به جابه جایی مدیر عامل شرکت مخابرات آن هم در فاصله کوتاه به برگزاری مجمع گلایه داشته اند به ارائه توضیحات کلی پرداخت و گفت: انتخاب هر فردی برای مسئولیت تابع ارزیابی هایی است تلاش این بود که مجمع طبق روال سال های قبلی حدود 18 اردیبهشت ماه برگزار شود اما با به تاخیر افتادن برگزاری مجمع طبق رسم هر ساله ارزیابی شرکت و ارزیابی عملکرد مدیران انجام شد و در نتیجه این ارزیابی و موضوعات مطرح شده در هیات