سایر منابع:
سایر خبرها
دو تهدید رشد صنعتی ایران
نسبت به بهره برداری از توانمندی ها و مزیت های نسبی صادراتی صنایع واسطه ای به ویژه صنایع پتروشیمی و فلزی، بهره بگیرد. دستیابی به رشدهای بالای صنعتی با چه تهدیداتی رو به رو است؟ مطابق برنامه ششم توسعه، هدف گذاری رشد بخش صنعت 2/ 9 درصد پیش بینی شده است. این در حالی است که ارزیابی های کارشناسی نشان می دهد دو مساله تمرکز بخش صنعت و معدن روی سه حوزه خاص و عدم تنوع در ترکیب صادرات غیرنفتی، می ...
نقش انقلاب اسلامی در ورزش کشور/ مازندران، سرزمین دلاوران ورزشی
بدست نیامد. در واقع در آن زمان ورزش بیشتر به ابزار تجملات شبیه بود تا حرکتی سلامت بخش، به همین خاطر تمام رشد و شکوفایی استعداد ها در این 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است. تحول اساسی در ورزش بانوان بعد از انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ورزش بانوان در ایران دچار تحولات بسیاری شد، از جمله از میان رفتن رشته های خلاف عفت همچون والیبال ساحلی ...
پرسپولیس با پیروزی بر تراکتورسازی 70 درصد راه قهرمانی را می رود
سرویس استانها جوان ایرانی ؛ بخش شمالی: رضا شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با دیدار پرسپولیس برابر تراکتورسازی در هفته بیستم لیگ برتر، گفت: شرایط پرسپولیس بهتر از تراکتورسازی است چرا که این تیم تقریبا تمام نفرات خود را برای این مسابقه در اختیار دارد و از طرفی حریف در غیاب چند بازیکن خود به این مسابقه می آید. وی افزود: برانکو آنالیز خوبی از حریف دارد و به نظر من قلب ...
شفاف سازی عملیات مالی دولت
حساب می آیند. مدیریت حساب های بانکی در کل کشور باید متمرکز و یکپارچه شود که ما با اتکا به ماده 94 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی تمام حساب های بانکی را به بانک مرکزی انتقال خواهیم داد. وی درباره فایده این مساله نیز اظهار داشت: وقتی هسته مرکزی حساب های دولتی در بانک مرکزی باشد امکان مدیریت نقدینگی و شفاف سازی پرداخت های دولت بیشتر و امکان مانیتورینگ نیز ایجاد می شود. با عملیاتی ...
یک روز عادی در دادگستری پاریس
طریق تلفن یا اینترنت به دفتر شعبه متصل می شود و برای حضور خود وقت قبلی رزرو می کند که در این حالت هم در مسیر ورودی مخصوص و بدون نوبت قرار می گیرد و هم به راحتی با کارکنان و متصدیان پرونده (به جز قاضی که فقط در وقت دادرسی با شما ملاقات خواهد کرد) ارتباط خواهد داشت، البته با توجه به این که تمام امور شما اینترنتی و غیرحضوری انجام می شود عملا دلیلی برای مراجعه نخواهد بود ولی این محدودیت وجود ندارد ...
رونمایی از هفت محصول جدید الکترونیکی بانک پارسیان
نرم افزاری و سخت افزاری باعث شده خدمات شرکت ها به شدت وابسته به سیستم های الکترونیکی شوند و تصور تجارت موثر بدون حضور فناوری اطلاعات تصوری بجا نیست، گواه این ادعا نیز رتبه های بالای شرکت های مربوط به فناوری اطلاعات در میان شرکت های برتر دنیا است. وی با اشاره به فاصله قابل توجه بانکداری الکترونیک ایران با کشورهای توسعه یافته گفت: در ایران خدمات بانکی روی بسترهایی چون موبایل و کیف پول در ...
بازار داغ تاکسی های آنلاین در پایتخت
پروانه هایی در فضای مجازی طول بکشد در نهایت 15 روز است ولی ما هر روز به اتاق اصناف تهران می رویم و هیچ جوابی نمی شنویم. مسئولان این بخش می گویند در دست اقدام یا در دست بررسی است. وی که حدود یکسالی است مدیریت این مجموعه را برعهده گرفته است، می گوید: ما 30هزار راننده تمام وقت و پاره وقت و 600 هزار کاربر فعال داریم و این را هم باید بگویم 70 درصد رانندگان ما وقتی مسافری را به مقصد می ...
دانشگاه هایی با بودجه ویژه
استناد مصوبه مورخ دی ماه 71 شورای عالی تبلیغات خارجی دولت و قانون بودجه سال 82 برنامه سوم توسعه همه ساله تعدادی از اتباع خارجی را که علاقه مند به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در دانشگاه عدالت باشند براساس این آیین نامه پذیرش می کند . دانشگاه امام صادق محل فعلی دانشگاه با مساحتی حدود 9 هکتار، در دهه 50 شمسی برای تأسیس مرکز مطالعات مدیریت ایران وابسته به دانشگاه ...
دیکتاتوری به رنگ دموکراسی
...> اما با تمام این تفاسیر و موارد یادشده، دولت اردوغان و حزب عدالت و توسعه زمانی می توانستند از طرحشان منافع لازمه را کسب کنند که آن را به تصویب پارلمان برسانند. بنابراین در صورتی که 60 درصد نمایندگان پارلمان ترکیه با این پیشنهاد در دو مرحله موافقت می کردند، راه را برای خود هموار می دانستند. ازاین رو پیش شرط های لازم برای به دست آوردن اکثریت 60 درصد آرا در پارلمان ترکیه با تلاش های بن علی ییلدیریم ...
برخی می گویند یک ساله مشکلات را حل می کنیم
از 220 میلیارد دلار طرح در بخش انرژی تهیه کرده است. دشمنان ایران می دانند با این سرعتی که ایران حرکت می کند، به چنین جایگاهی تبدیل خواهد شد و آنها می خواهند با طرح شعارهایی مانع این توسعه شوند که باید با تدبیر و عقلانیت و به دور از شعار زدگی توسعه کشور را به پیش ببریم . جهانگیری با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها باید به مصوبه دولت درباره رعایت مسائل زیست محیطی خودروها توجه لازم را داشته باشند، عنوان ...
سند رو کنید
بر تصدی انجام امور مدیریتی در شرکت های فوق، شرکت در جلسات هیئت مدیره، امضای اسناد و قراردادها، دریافت حقوق و... ارائه نشده است که این امر نیز احتمالا به دلیل عدم وجود مستند بوده است. قابل ذکر است که حسب اعلام مراتب به دادسرای کارکنان دولت، موضوع در دادسرا بررسی و نهایتا پس از بررسی سوابق و مدارک قرار منع تعقیب برای جناب آقای مهندس نعمت زاده در این باب صادر شد، بنابراین طرح مجدد موضوعی که دارای رأی قطعی از مرجع قضائی است، فاقد وجاهت قانونی و دقیقا از مصادیق افترا و تشویش اذهان عمومی است. ...
قضایا را مخلوط نکنیم
ذخایر به اندازه کافی در نظر گرفته نشده است. همچنین در سال 94 هم همین کار را انجام دادیم و در سال 95 هم عموما برنامه همه نهادهای نظارتی بر بانک ها به این ترتیب است که عمل می کنیم.سیف تأکید کرد: بورس و اوراق بهادار هم در رابطه با خرید و فروش سهام بانک ها و بنگاه هایی که در بورس ها هستند نظارت دارد و یک مسئولیت عمده اش شفاف سازی اطلاعات است. کسی نباید اطلاعات خاص داشته باشد. هرگونه اطلاعاتی درباره هر ...
آنتن فروشی صداوسیما به کلاس های کنکور رسید
زیادی بوده اند که شکایت کرده اند و توانسته اند پول خود را پس بگیرند، اما این ماجرا برای همه موفقیت آمیز پیش نرفته است. در تمام این سال ها که برنامه های مشارکتی در تلویزیون شروع به ساختن کرده اند، مشکلاتی از این دست کم نبوده است و مردم بارها اعتراضات خود را اعلام کرده اند. مهندس فراهانی از مسئولان آزمون سازی سازمان سنجش، در گفت وگو با شرق با اشاره به اینکه اتفاقا کنکور آسان نیست، و قبول شدن در ...
اصول مرئی بازار آزاد
تعریف فقط اقتصادی نیست چون وجود دارایی خصوصی و افرادی که از لحاظ قانونی آزادند تنها زمانی ممکن است که مکانیسم هایی سیاسی وجود داشته باشند و از افراد در مقابل تعرض دیگران به جان و مال شان حفاظت کنند. البته در این تعریف که اقتصاددانان سرمایه داری ارائه می کنند، به بسیاری از وجوه رشد سرمایه داری همچون مرحله انباشت اولیه و زور ماورای اقتصادی دولت اشاره ای نمی شود. مولر در کتاب حاضر نشان می دهد که ...
ایران: برای همه شرایط آماده ایم
نیز مغایر روح و متن قطع نامه 2231 شورای امنیت می داند. در این بیانیه تأکید شده که توسعه توانمندی های موشکی کشور که صرفا برای اهداف دفاعی و حمل تسلیحات متعارف طراحی شده و هیچ گاه جز در دفاع مشروع به کار گرفته نخواهد شد، حق مردم ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و هرگونه مداخله دیگران در این زمینه نقض قواعد آمره حقوق بین الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی است . همچنین ...
صدور فرمان انضباط مالی
را نگهداری کند. دولت در مقام مسئول اجرای بودجه باید بداند که در حساب خزانه چقدر موجودی دارد. این اقتصاددان با بیان اینکه همه درآمدهای کشور باید به خزانه واریز شود، می افزاید: تفکیک قوا به منزله آن نیست که قوا جداگانه عمل کنند، بلکه همه قوا زیرمجموعه ای از حاکمیت محسوب می شوند و از آنجایی که حتی پرداخت حقوق پرسنل در قوه قضائیه و قوه مقننه با دولت است، طبیعی است قوه مجریه، باید نسبت به تمام ...
کوتاه دیپلماسی
.... لاورنتیف در جریان دیدار با شمخانی، دیدگاه های رئیس جمهوری روسیه پیرامون تحولات جاری منطقه ای و ضرورت های جدید در حوزه توسعه همکاری های همه جانبه برای مقابله با تروریسم و پایان دادن به بحران سوریه را به وی منعکس خواهد کرد. کاخ سفید: آزمایش موشکینقض مستقیم برجام نیست فارس: شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، با بیان اینکه آزمایش موشکی نقض مستقیم برجام نیست، گفت: این آزمایش ها ناقض روح ...
ایران: برای همه شرایط آماده ایم
نیز مغایر روح و متن قطع نامه 2231 شورای امنیت می داند. در این بیانیه تأکید شده که توسعه توانمندی های موشکی کشور که صرفا برای اهداف دفاعی و حمل تسلیحات متعارف طراحی شده و هیچ گاه جز در دفاع مشروع به کار گرفته نخواهد شد، حق مردم ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و هرگونه مداخله دیگران در این زمینه نقض قواعد آمره حقوق بین الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی است . همچنین ...
از دغدغه زباله ای استاندار تا روح مدارای آقای معاون
به گزارش بلاغ ، مسؤولان مازندران در هفته گذشته در جلسات مختلف سخنانی بیان کردند که در ادامه به نقد آنها می پردازیم. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و روح مدارا و ارزیابی های دقیق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران علیرضا یونسی رستمی در دیدار با اصحاب رسانه استان گفت: در برخورد با منتقدان و مخالفان برنامه ها و سیاست های دولت در استان، روح مدارا، تحمل ...
چرا هیچ وقت بخش خصوصی از دولت به دیوان عالی کشور شکایت نکرده است؟
تومان برسد این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرمایه کم بانک ها را از خلع های موجود دانست و عنوان کرد: سرمایه بانک ها باید به100 هزار میلیارد تومان برسد. آقا محمدی با اشاره به اقشار مختلف مردم در جامعه گفت: یک گروه از مردم سرمایه دار خرد هستند که با سرمایه کم خود اقدام به فعالیت می کنند، گروه دیگر کارمند هستند که23 درصد مردم را تشکیل می دهد و حقوق بگیر دولت هستند. 6/ ...
کاوه آفاق؛ ترکیبی جذاب از جنجال، عصیان و موسیقی راک
کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. به گزارش تیترشهر : کاوه آفاق اسمش با خیلی چیزها گره خورده، از ممنوع الکاری گرفته تا موسیقی راک، از حرف های جنجالی گاه وبی گاهش تا عشقی که به وطنش دارد. از the ways تا شال، اتاق آبی، فلوکستین و بیگانه. همه وهمه نام او را به ترکیبی جذاب تبدیل کرده تا یکی از ستاره های جوان نسل خودش باشد؛ نسلی که عصیان از ویژگی های آن است و می شود آن را در هنرهای مختلف از سینما و تئاتر گرفته تا موسیقی و هنرهای تجسمی دنبال کرد. آفاق اما پکیجی است از همه آنها، به تازگی نمایشگاه نقاشی هایش را برگزار کرد، مجسمه می سازد، فیلم نامه می نویسد، ترانه سرایی می کند، آهنگ سازی و نوازندگی را هم که همیشه کنار خوانندگی داشته. امسال بعد از دقیقا 10 سال که ممنوع الکاری گریبان او و کارهایش را گرفته بود، آلبوم با قرص ها می رقصد را منتشر کرد. سپس به روی صحنه رفت و از پس این سال ها، با مخاطبان وفادارش روبه رو شد. برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرد و چند روز بعد از آن با ما به گفت وگو نشست و از برنامه هایش، آرزوهایش و دلایل حرف های جنجالی اش گفت. اولین بار بود که در جشنواره فجر شرکت می کردید. چطور بود؟ دفعه اول بود که از ما خواسته شد در جشنواره فجر شرکت کنیم و ما هم قبول کردیم. جشنواره جای گروه هایی است که از لحاظ مردمی یا هنری موفق هستند. یعنی با اینکه جشنواره های زیادی در ایران نداریم، ولی این جشنواره کاملا معتبر است. مثل جشنواره فیلم مان، اصولا معتبرها هم در آن هستند. به همین دلیل مشارکت در جشنواره برایمان باعث افتخار بود. اما کیفیت اجراها در جشنواره موسیقی فجر با سالن های مستقل و خارج از جشنواره فرق دارد. درست است؟ اگر بخواهیم نگاه درستی به معنای واقعی این جشنواره داشته باشیم، باید برای کسانی باشد که در طول سال موقعیت دیده شدن ندارند و از نظر هنری کارشان اعتبار بالایی دارد ولی چون روش کارشان پول ساز نیست، باید در جشنواره بیشتر دیده شوند و در نقاط مختلف چندین بار روی صحنه بروند. یعنی جشنواره باید جایی باشد برای کشف هنرمندان بزرگی که آثار موسیقایی بزرگ را خلق می کنند. یعنی چیزی مثل ساندنس در سینما. اینکه آدم های شناخته شده به جشنواره دعوت شوند و آخر هم جایزه بگیرند، چیزی به بار فرهنگی و موسیقایی کشور اضافه نمی شود چون چیز جدیدی ارائه نشده است. درست است که گروه های اسم و رسم دار و تهیه کنندگان هم در این میان حق دارند دیده شوند، ولی کاش جشنواره به بستری برای کشف استعدادها تبدیل شود. این طوری است که به فرهنگ کمک کرده ایم. البته سیاست گذاری جشنواره اصلا این نیست. شاید این سیاست در جشنواره موسیقی جوان پیش گرفته شده باشد... . اما ما کسانی را داریم که بیش از 70 سال دارند و یک دفعه در گوشه ای از کشور با موسیقی مقامی کاری کرده اند که تا به امروز کسی انجام نداده است. اینها در جشنواره جوان جایی ندارند. ضمنا جشنواره فجر اعتبار دیگری برای حضور چنین آدم هایی که خیلی هایشان را می شناسم که مثلا در خراسان زندگی می کنند، دارد. اما باز همین هم غنیمت است. می دانم مسئولان ارشاد، آقای مرادخانی و طالبی برای اینکه جشنواره این طوری برگزار شود، جنگیده اند. اگر اهل تعامل باشیم و بدانیم فرهنگ را باید گام به گام با آنچه در ایران و جهان هست پیش برد، نفس بودن این جشنواره را باید غنیمت شمرد. اما منطقی و طبیعی است الان خیلی جلوتر از این حرف ها باشیم. در همین مشهد که امروز کنسرت برگزار نمی شود، 20 سال پیش، استادیوم برای کنسرت پر می شد. برخلاف شما فکر می کنم روندی که الان از نگاه دولتی است، رو به جلو نیست. من رویکرد کلی دولت مدنظرم نبود. در خیلی از دولت ها، آدم ها صدتا اختیار دارند اما جرئت ندارند از 50تایش استفاده کنند. چرا این را می گویید درحالی که خودتان 10 سال نتوانستید کار کنید؟ چون به آدمی که 10 سال به او مجوز نداده بودند، همین آدم ها مجوز دادند. این ممکن است برای هرکسی پیش بیاید که بالاخره بعد از 10 سال... . فقط همین نیست. اینها از بسیاری از خواننده های جوان پشتیبانی کردند. کنسرت برج میلاد خودمان که داشت لغو می شد، آقای مرادخانی نصف شب خودشان را از مشهد به تهران رساندند و در ردیف جلو نشستند تا جلوی این اتفاق را بگیرند. اما همین که معاون وزیر می آید می نشیند تا جلوی لغو کار را بگیرد، چقدر روی اجرای شما تأثیر می گذارد؟ این اتفاق خوبی نیست اما کشور ما ویژگی های خودش را دارد. البته در هر جای دنیا، هرکسی باید از خدایش باشد که وزیر یا معاونش در یک کنسرت شرکت کنند. در آن کنسرت هم در کار من مشکلی پیش نیامد ولی شاید اگر کسانی دیگر بودند، خودشان را جمع وجور می کردند. مگر می شود حداقل روی ژست و نحوه ظاهرشدن تان تأثیر نگذارد؟ آخر آدم های دیگری را در سالن می دیدم که برای ژست یک آدم خیلی اذیت کننده تر بودند. ایشان که جز خوبی به ما نکردند. من آدم هایی را می دیدم که به ما بدی کردند و آن هم به چشمم نمی آمد. پس برخلاف بسیاری، شما به یک جور رضایت از اوضاع رسیده اید... . نه این رضایت نیست. این پختگی من در امور سیاسی است. از آرمان گرایی های بیهوده به رئالیسم رسیده ام و به گام به گام قدم برداشتن برای هر اقدام فرهنگی معتقد هستم. هر اقدام شتاب زده فرهنگی به سرعت تأثیر می گذارد و به سرعت ناپدید می شود. هر چقدر گام به گام و با تحمل و صبر و رئالیستی تر نگاه کنیم، به نتیجه ماندگارتری می رسیم. این نگاه کنونی من است. حتی در زندگی خصوصی هم هر حرکت شتاب زده یا نقد بدون پشتوانه یا به قولی غرغرکردن بدون ارائه راهکار می شود همان چیزی که الان در تاریخ مان رسیده ایم. کار همه فقط از مشکل و مسئولیت فرارکردن و نیمه خالی را دیدن و غرغرکردن شده. مطالعه و کنکاش و کشف علل و راه های جلوگیری و ارتقای سیستم را کنار بگذاریم و فقط ناله و آه و غر راه بیندازیم، به جامعه ای می رسیم که دو هزار سال است که غر زده و کسی مسئولیتش را نپذیرفته. خیلی کم بوده اند کسانی که غر زده اند و راه هایی برای حل مسئله هم ارائه داده اند. شخصا چقدر آدم سخت کوشی هستید؟ شدیدا. شاید 10، 15 سال است که یکی از معضلات خانواده ام این است که به صورت میانگین روزی بیشتر از سه، چهار ساعت نمی خوابم. همین باعث مشکلات زیادی شده اما اگر این کار را نکنم، وقت کم می آورم. وقت تان را صرف چه کاری می کنید؟ بخش زیادی را صرف موسیقی می کنم. بخشی هم هنرهای دیگر. نقاشی؟ نقاشی هم می کشم. تنها کاری که نمی کنم عکاسی است. معماری و مجسمه سازی می کنم و فیلم نامه هم می نویسم. چند مدل گیتار هم ساخته ام. در تمام 20 سال اخیر، روزی نبوده که به صورت میانگین یک ساعت کتاب نخوانده باشم. روزهایی هم هست که 10 ساعت کتاب می خوانم اما حداقلش روزی یک ساعت است. همین است که وقت کم می آید. همه اینها را سعی می کنید در مشهد انجام دهید؟ من مشهدی نیستم اما در مشهد دانشجو بودم. هنوز هم سه، چهار ماه یک بار می روم. همه آهنگ هایم را هم آنجا می سازم. منبع الهام من تنفس در هوای مشهد است. 90 درصد آهنگ هایی که از من شنیده و دوست داشته اید، در مشهد ساخته ام. حال وهوای مشهد بی نظیر است. دقت کنید، می بینید بیشترین و بهترین موزیسین های کشورمان مال مشهد هستند. خراسان هنرمندخیز است. در 10سالی که مجوز نداشتید، چه می کردید؟ فرصت مطالعاتی بود دیگر! می توانست برای خیلی ها بد شود ولی برای من بد هم نبود. به خیلی از چراهایی که درباره جامعه داشتم بیشتر اندیشیدم و پی پاسخ علمی اش رفتم؛ به ویژه در پنج سال اخیر، کارم کم و فرصتم بیشتر بود. اما برای یک هنرمند که عرضه کردن کارش بخش عمده ای از جهان بینی اش را تشکیل می دهد، شرایط بدی است... . پدرم از بچگی به من می گفت کافی است یک کار داشته باشی که در تاریخ بماند تا وظیفه ات را نسبت به فرهنگ انجام داده باشی. همیشه فریدون فروغی و فرهاد را مثال می زد که عملا یک آلبوم استودیویی کامل شده اصلی و رسمی در زندگی داشته اند که محبوب شده اند. اما ماندگارترین اسم های پاپ کشور هستند. از یک روشنفکر گرفته تا کسی که سواد خاصی ندارد، بوی عیدی فرهاد را بلد است یا لااقل یک بار شنیده است. یا مثلا تارکوفسکی فیلم های زیادی نساخته، اما اسمش سر جایش است. من هم دنبال این هستم که همان یک کار را انجام دهم. در این سال ها برایتان مایه آرامش بود؟ بله، برایم تسکین درد بود. فکر کردم می توانم آن قدر مطالعه کنم تا در هر سنی که شد، بتوانم یک آلبوم ماندگار داشته باشم. از اینکه به عنوان یک هنرمند فراموش شوید، هراس نداشتید؟ چندی پیش یک فیلم مستند درباره استرس های شغل های مختلف می دیدم. بزرگ ترین استرس زندگی همه آهنگ سازان و خوانندگان کل دنیا در کل تاریخ، که دلیل بسیاری از بیماری های روانی آنها هم شد، این است که فراموش شوند. این استرس که هر روزی که کار بیرون نمی آید، رقابت را به دیگری واگذار کنیم، همیشگی و شایع است. ولی من همیشه دلم را با امثال فرهاد و فریدون فروغی خوش می کردم. با توجه به این شرایط که اجازه فعالیت رسمی نداشتید و با توجه به نوع موسیقی تان یک گزینه دم دست، رفتن از کشور بود. چرا نرفتید؟ چون تاریخ ایران را خوانده بودم. می دانستم برای هر ایرانی یک کشور و یک ملت هزینه کرده تا بزرگ شود، از نانی که خورده اند و آبی که حمام کرده اند تا اتوبوسی که سوار شده اند، مالیات مردم است. اگر قرار باشد با هر تلنگری برود و منبع انسانی برای کشور دیگری شود و آنجا پول سازی کند، می شود همینی که هست. وقتی به هرکسی یک تلنگر می زنند درمی رود، چه کسی قرار است بماند و مملکت را بچرخاند؟ آدم می ایستد تا کار درست را انجام دهد؛ اگر به نتیجه رسید چه بهتر و اگر نه، حداقل می دانی ایستاده ای و وظیفه ات را انجام داده ای. چه شد فکر کردید بعد از 10 سال این سد می تواند بشکند؟ باز هم چون تاریخ را خوانده بودم. هر آدمی روزی به حقش می رسد. تا به حال ندیده ام کسی به معنای واقعی تلاش کرده باشد و به چیزی که خواسته، نرسیده باشد. با این اوصاف، قطعا کفش های آهنی به پا داشتید! بله، خیلی ها به من می گفتند تو دیوانه ای! از ایران برو چون کسی به تو مجوز نخواهد داد. کمی به موسیقی تان بپردازیم. خیلی از شنوندگان، از حرفه ای گرفته تا عامه مردم، وقتی موسیقی شما را می شنوند، می گویند نه این راک نیست. شما چه می گویید؟ راست می گویند. راک نیست. اما پاپ هم نیست. شاید بتوان اسم اینها را راک ایرانیزه شده گذاشت. یک نمونه در موسیقی بین الملل، کریس دی برگ است که آثارش نه راک است نه پاپ. روی مرز راه می رود. خیلی جاها مایکل جکسون هم پاپ-راک را دارد. نکته دیگر این است که ما در ایران راک را فقط با گیتارالکتریک می شناسیم اما این طور نیست. ممکن است اثری باشد که فقط با یک پیانو همراه باشد، اما باز راک باشد. مثلا مرد تنها ی فرهاد، با هیچ کدام از المان های موسیقی پاپ هم خوانی ندارد. بدون اینکه گیتارالکتریک داشته باشد، راک است. این موسیقی اعتراض، ژست روشنفکری، نوآوری خاص خودش، خشونت پنهان و المان های دیگر موسیقی راک را دارد. بسیاری از آهنگ های کریس دی برگ هم همین ویژگی ها را دارد. مایکل جکسون هم همین طور است، اما چون برخلاف نظر دوستان و تهیه کننده و مدیر برنامه هایش اسم خودش را king of pop گذاشت، نمی شود از او مثالی زد. آهنگ wish you were here را در نظر بگیرید؛ با اینکه با تصور ما از راک یکی نیست، ولی یک اثر راک است. بنابراین نظرتان این است در ایران وقتی حرف از موسیقی راک می شود، حرف از هارد راک است. دقیقا، توقع شنیدن گیتارالکتریک و دیستوریشن وجود دارد. مشکل این است که منتقدان ما موسیقی شناس نیستند و موسیقی شناسان مان منتقد نیستند. در سینما منتقدانی هستند مثل هوشنگ کاووسی که سینما را می شناسند و کارشان را و ادبیات را هم بلدند. چنین کسی را در موسیقی نداریم که نظر متخصصانه داشته باشد. چون موسیقی هیچ وقت فضایی برای ارائه شدن نداشته و همیشه بحث سر این بود که چطور می شود آن را به هر ترتیب حفظ کرد. غیر از آلبوم رسمی تان، تعداد زیادی قطعه از شما در دست مردم وجود دارد. این قطعات به اتفاق، به فراخور سبکی که انتخاب کرده اید، در همکاری با گروه های مختلف، ترانه های غمگینی دارد و به شکلی غمگین اجرا شده. اما الان مردم می خواهند حداقل در موسیقی کمی از غم فرار کنند. این چقدر شما را وادار به عقب نشینی از طرز فکرتان می کند یا مصمم تر می کند؟ این طوری بگویم 99 درصد شعرها و آهنگ ها را خودم ساخته ام. به خاطر همین حال وهوای آهنگ به شدت به حال وهوای خودم بستگی پیدا می کرد. نمی دانم اینکه گاهی غمگین و گاهی ریتمیک و شادتر بود، از کجا نشئت می گیرد؛ این به حال خودم برمی گردد. خیلی وقت ها پیشنهاد شده از این فضا فاصله بگیرم اما این من نیستم و از من چنین چیزی بیرون نمی آید. اگر هم این کار را انجام دهم تصنعی خواهد شد. تنها وظیفه ای که برای خودم می بینم این است که آنچه به صورت ناخودآگاه از ذهنم می آید، روی کاغذ بیاورم و با هوادارانم به اشتراک بگذارم. اگر روزی یک آهنگ ریتمیک و شاد از من شنیدید، مطمئن باشید آن روز، این حس وحال را داشته ام. کمی درباره صحبتی که در جشنواره داشتید، توضیح دهید. چه اتفاقی افتاد که این حرف را درباره جان لنون زدید؟ این حرف را درباره فردی مرکوری یا مایکل کیمن یا میک جگر نمی زنم. درباره جان لنون می گویم چون خوب می شناسمش. این رفتار را از خودش یاد گرفتم. اولین باری که به آمریکا می رود، در مورد رقیبش الویس پریسلی از او می پرسند، می گوید من اصلا الویس را نمی شناسم. جان لنون خودش می گوید من به هیچ چیز باور ندارم؛ زنده باد زنم. بعد یک نفر در ایران می گوید مردم زنده باد کشورتان. متأسفانه مردم مطالعه ندارند و اینها را نمی دانند. این حرف را فقط درباره جان لنون می زنم که به هوادارانش توهین می کرد. حالا چه اصراری بود دراین باره حرف بزنید؟ من حرفی نزدم. یکی از طرفداران از سر لطفش می خواست بگوید خوش تیپ شدی، من هم گفتم نه ما خیلی از اینها خوش تیپ تریم. شما خبر ندارید آن پشت ها چه خبر است. باید مطالعه کنی تا بدانی در 1956 به بعد در اقتصاد جهانی و در رسانه ها چه اتفاقاتی افتاد. چه کمپانی هایی پشت چه کسانی آمدند که چه تصویری از آنها بسازند. چه بلاهایی سر چه کسانی آمد. بعدش هم یک بیانیه دادم اگر من را با شجریان مقایسه می کردند که رنج بسیار کشیده، بند پوتینش را هم می بستم. یا با راجر واترز مقایسه می کردند که جرئتش را داشت جلوی ملکه انگلستان بایستد، باعث افتخارم بود. یا با فردی مرکوری که یک نوازنده، خواننده، شاعر، بالرین و هنرمند بزرگ است مقایسه شود، فرق می کند. من جان لنون را خیلی دوست داشتم و خیلی درباره اش تحقیق و مطالعه کردم و می دانستم کیست. بنابراین خودم را سانسور نکردم و واقعیت را به مردم گفتم. ایشان نه نوازندگی اش مثل خیلی از ما ایرانیان خوب بود، نه خواننده برجسته ای بود و نه تیپ و قیافه خاص و عجیب وغریبی داشت. پس چرا به نظر شما در جهان اسطوره است؟ شما در فوتبال می بینید علی دایی بهترین گل زن جهان است، به خاطر اینکه باید نگاه کنید چه کسی برای او سانتر می کرده و او توی گل می زده. این فرق می کند با مسی که ژاوی برایش سانتر می کند. آقای مسی نمی توانست یکی از این سانترها را توی گل بزند. این حکایت ما و جان لنون است. کنار او بهترین کمپانی ها و استودیوها و اعضای گروه جهان بودند، بهترین امکانات و پول و آسایش و آزادی را داشت. او می توانست یک دقیقه تصور کند که ممنوع الفعالیت شود؟ تحت کوچک ترین فشاری از انگلستان فرار کرد و رفت آمریکا. با این روحیه هیچ وقت به همکاری با گروه های بین المللی فکر کرده اید؟ بله و یکی از بزرگ ترین ضربه ها را از کلاهبرداری یک گروه انگلیسی خوردم. خوب است فراموش نکنیم تمام نقش مخربی که انگلیس در تاریخ ما داشت. حالا که من گفته ام مرا با اینها مقایسه نکنید، این حرف ها پیش می آید. استایل و شیوه کار شما خیلی مخصوص به خودتان است. این استایل شخصی از کجا آمده است؟ بخشی از این مسئله به آموزش هایی برمی گردد که از کودکی از پدرم دیدم که تئاتری بود. بخش دیگر هم برمی گردد به مطالعاتی که انجام دادم و دوستانی که در حوزه سینما و تئاتر داشتم. اندکی هم به استعدادی برمی گردد که هر آدمی می تواند داشته باشد. بخشی دیگر هم مربوط می شود به اکتسابی که از دیدن حرکات بزرگان موسیقی در کنسرت هایشان داشته ام. چرا این پایه میکروفون را این قدر در اجرا می چرخانید؟! راستش نمی دانم! بالاخره روی استیج باید دستت را یک جوری جمع کنی. اگر گیتار داشته باشی که مشغول هستی اگر نه باید یک کاری کرد. یکی از کارگردان های بزرگ تئاتر همیشه می گوید فرق بازیگرها را فقط این طوری می شود فهمید که ببینی دستشان چطوری بازی می کند. بهترین یا بدترین بازیگر جهان را می توانید وقتی تشخیص دهید که ببینید می تواند وقت بازی دست هایش را جمع وجور کند یا نه. بازیگری که نتواند دست هایش را جمع وجور کند، اگر بهترین و بااحساس ترین گریه ها را روی صحنه کند یا چیزی از این قبیل، باز به دل نمی نشیند. برای جمع وجورکردن دست ها وسایل زیادی هست مثل جیب یا پایه میکروفون که می توان انتخاب شان کرد. کاوه آفاق چه موزیک هایی گوش می دهد؟ همه چیز. از استاد شجریان تا سنگین ترین آهنگ های متال تا هرچه که حتی بسیار بسیار عامیانه باشد، همه را رصد می کنم. یکی از دلایلش این است کارهای اشتباهی که دیگران در آهنگ هایشان انجام داده اند را تکرار نکنم و دیگر اینکه چیزهای مثبتی بیاموزم. به خاطر همین اصولا آثار داخل و خارج از ایران را از کشورهای مختلف پیدا و گوش می کنم. ایده مچ بند از کجا آمد؟ دوستی به نام آقای علیزاده دارم که دکترای مدیریت شهری دارند. ایشان همیشه موسیقی های داخلی را زودتر از من گوش داده اند و جو حاضر موسیقی را به من انتقال می دهند و همیشه از مشاوره هایشان بهره می برم. روز اولی که می خواستم ویدئوکلیپ بدهم، با ایشان هم فکری کردیم که یک نماد از کشورمان داشته باشیم که تا ابد همراهمان باشد. چون آن موقع می خواستم موسیقی بین المللی کار کنم. ایده های بسیاری مطرح شد، یکی این بود که همیشه کفش سفید بپوشم که یکی از بندهایش سبز و یکی قرمز باشد. اما ایده مچ بند را یک روز در خیابان به ذهنم رسید و انتخابش کردم. گروه the ways دیگر قرار نیست فعالیتی داشته باشد؟ نمی دانم. چون بچه های آن گروه از لحاظ جغرافیایی هر کدام از هم دور افتادند و دیگر نمی شود به عنوان یک گروه محسوب شان کرد. از آلبوم جدید بگویید. چه زمانی منتشر خواهد شد؟ برای آلبوم جدید که احتمالا در سال آینده منتشر خواهد شد، 20 تراک حاضر شده که از میان آنها 12تا را انتخاب می کنیم. از این 12 تا، دوتا قبل از آلبوم به صورت تک آهنگ بیرون می آید. در همین هفته هم یک کار به نام امسال ارائه می دهیم. امسال بزرگان زیادی را از دست دادیم؛ از استاد کیارستمی و مرحوم حبیب گرفته تا جعفر والی، آقای رفسنجانی و آتش نشانان مان. برنامه کنسرت هم دارید؟ درخواست برای سالن داده ایم و امیدواریم به زودی اتفاق بیفتد. سعی بر این است تا پایان سال، پیچیدگی های درعین حال ساده اجرای کنسرت هموار شود. با همین ارکستری که در جشنواره اجرا کردید؟ بله، گروه ما سال هاست که ثابت است. در کنسرت قطعات جدید را هم خواهید داشت؟ بله، صد درصد. منبع: ...
جهانگیری: ارزشی برای حرف های بی ادبانه دولتمردان آمریکایی قائل نیستیم
...، پنج مرکز استان که در حال حاضر به راه آهن سراسری متصل نیستند حداکثر باید تا نیمه اول سال 96 به راه آهن سراسری کشور متصل شوند. معاون اول رییس جمهور یکی از سیاست های مستمر دولت تدبیر و امید را حمایت از توسعه قطار شهری به خصوص در کلان شهر ها عنوان کرد و گفت: دولت همچنین برنامه وسیعی برای قطار حومه شهرها در دستور کار دارد و وزارت راه و شهرسازی این برنامه را دنبال می کند. ...
پمپاژ بحران امریکا به بیرون
. مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ چهارشنبه شب در نشست خبری در کاخ سفید بیانیه ای را در خصوص ایران قرائت کرد. وی مدعی شد: اقدامات اخیر ایران، از جمله آزمایش تحریک آمیز موشک بالستیک و حمله به یک ناو عربستان سعودی که توسط شبه نظامیان حوثی تحت حمایت ایران انجام شد، بار دیگر آنچه باید در تمام مدت رفتارهای ثبات زدای ایران در خاورمیانه برای جامعه بین المللی آشکار بود را تقویت کرد. فلین ...
شاغلانی که با 812 هزار تومان هم فقیر هستند
هزار تومان درحقوق چیست؟ کرایه خانه، پوشاک،خوراک، حمل و نقل،بهداشت، درمان و تحصیل... اگر با کمترین ها محاسبه شود باز هم از 812 هزار تومان بیشتر می شود. فرهاد نیز درباره وضعیت اقتصادی جامعه بیان می کند: دولت برنامه ای برای بیکاری، اشتغال و رونق تولید ندارد. قطعاً تورم تک رقمی دروغ است. اگر تورم تک رقمی است، پس چگونه نرخ سود بانک ها این میزان بالاست؟ وضعیت اجاره خانه ها و املاک داغون و نا ...
در زرورق فناوری
روزهای سرد بتواند کاربران فعال در دنیای فناوری را حسابی شیفته ی خود کند. آینه ی جادویی! این ابزارک نامش آی فیس است و در حالت عادی یک آینه ی معمولی است. اما به محض این که روشن شود تبدیل به تابلویی دیجیتالی می شود که می تواند به تمام وسایل هوشمند کاربر متصل باشد. این آینه می تواند پیغام های مهم را درست هنگامی که کاربر در حال آماده شدن است بر روی صفحه ی خود به نمایش بگذارد. این آینه شاید بتواند در آینده، صنعت تبلیغات را متحول کند و خودش را به عنوان تابلوی دیجیتالی تبلیغاتی به جای آینه ها جایگزین کند؛ در جاهایی مانند آسانسورها و اماکن عمومی! ...
تعرفه فروش پهنای باند اینترنت کاهش می یابد
: این موضوع نشان می دهد که دولت حرکت خود را به سمت برون سپاری بخش های دولتی آغاز کرده و کمتر از هشت درصد بازار فناوری ارتباطات کشور در اختیار زیرساخت و سایر آن در اختیار بخش های غیردولتی است. وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت 5000 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری کرده است، افزود: نگاه ما به بزرگتر شدن بازار فناوری اطلاعات است و امیدواریم با توسعه شبکه ملی ...
ارائه گزارش پلاسکو درجلسه علنی شورا
مالی این کار را فراهم می کنند، مصمم هستند تا این مهم به انجام برسد و هرگز دست از این کار بر نمی داریم چون معتقدیم این راه نجات ما و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است. افتتاح همه ایستگاه های خط 3مترو تا پایان سال شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: همه ایستگاه های خط 3 تا قبل از پایان سال جاری به اتمام می رسد. در کنار آن یکی از زیباترین، بهترین و بزرگ ترین ایستگاه های شهر با مساحت 45 هزار ...
12 ماده غذایی سرشار از پتاسیم برای جلوگیری از بیماری قلبی
و ماهی تن حدودا در هر 85 گرم 500 میلی گرم پتاسیم دارند. ماهی روغن و حتی قزل آلای رنگین پرورشی هم پر از پتاسیم هستند. ولی پتاسیم تنها دلیل اضافه کردن ماهی به برنامه غذایی نیست. خوردن دائم ماهی،عمر شما را افزایش می دهد،زیرا چربی های سالمی در ماهی تازه وجود دارد. موز همه وقتی صحبت از خوراکی های پرپتاسیم می شود،به موز فکر می کنند و البته درست است.چون یک موز متوسط بیش از 400 میلی ...
حرام خوری دیگر خوشمزه نیست!
...> فیلم سد معبر درباره بازی بقا ست. درباره اندک تلاش بخش اعظمی از مردم، برای اینکه زیر خط و خطوط فقر خط خطی نشوند. در چنین شرایطی یکی از همین دستفروش هایی که دائما سرکوب می شود، تلاش می کند ذره ای آلوده به حرام نشود. برداشت جامعه شناختی سعید روستایی در شناخت نمایش و برداشت اجتماعی کاملا مماس با جامعه است، در این تقابل برخواسته از طبقه متوسط با تعریف نگارنده، متوسط در مقابل متوسط می ایستد، مثل ابد و ...
دامنه آزادی ها کمتر از آن چیزی شده است که در ابتدا قرار بود باشد
اندازه طیف تنوع محدودتر و خودی و ناخودی کرده ها بیشتر شود، سرمایه اجتماعی شما کم تر می شود. می دانید و می دانیم که سرمایه اجتماعی ضلع سوم مثلث توسعه است و بدون آن هیچ اتفاقی در کشور نخواهد افتاد و تحقق توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار، حتی با جذب سرمایه های اقتصادی داخلی و خارجی و استفاده از سرمایه های انسانی هم، بدون داشتن سرمایه اجتماعی امکان پذیر نیست. مرزهای این تعدد و تنوع چیست؟ ...