سایر منابع:
سایر خبرها
قسم شدند که در برابر اشغالگری سعودی ها بایستند. ارتش نجران به فرماندهی سید حسن بن هبة الله عازم جنگ شدند و بنی خالد و العجمان نیز به فرماندهی عرعر الخالدی حاکم وقت حرکت کردند. قبیله بنی یام از نجران و الاحساء نیز حرکت کردند، اما حسن هبة الله با اهالی نجران قبل از سایرین به حوالی الدرعیه رسید و موفق به شکست دادن لشکر آل سعود شد. محمد بن سعود بعد از این شکست مخفی شد و چیزی نمانده بود که ظالمانه ترین و ...
ترین اختلاف را میان مسلمانان رقم زد؛ به طوری که عثمانی ها با مرکزیت شام در مقابل پیروان علی(ع) که پایتخت حکومتش کوفه بود، قرار گرفتند. این دو دستگی بزرگ، جنگ های جمل و صفین و پس از آن جنگ و اختلاف امام حسن(ع) با معاویه و سپس شهادت امام حسین(ع) و جنگ های پیروان اهل بیت(ع) با بنی امیه را در پی داشت. از این رو عالمان و راویان اموی همواره سعی می کردند شام را در مقابل عراق عرب قرار دهند و به آن قداست ...
أعدائهم نتبرّء الی الله . مقدم شما بزرگواران و حضّار ارجمند را گرامی می داریم و از برگزارکنندگان این همایش وزین حق شناسی می کنیم و توفیق همگان را که در ارائه مقال یا ارائه مقالات تلاش و کوشش کردند، از خدای سبحان مسئلت می کنیم! محور بحث صُلح و امنیت جهانی از منظر اسلام است. مستحضر هستید که اسلام پیام خدا را به جامعه بشری ابلاغ می کند. مهم ترین پیامی که اسلام از خدای سبحان به جامعه بشری ...
خدا را به جامعهٴ بشری ابلاغ می کند. مهم ترین پیامی که اسلام از خدای سبحان به جامعهٴ بشری انتقال داده است، همان نظام اَحسن است که فرمود: ﴿الَّذی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْ ءٍ خَلَقَهُ﴾؛ هم اصلِ هستی را خدا افاضه کرده است که ﴿اللَّهُ خالِقُ کُلِّ شَیْ ءٍ﴾ و هم حُسن این نظام را خدا عطا کرده است که فرمود: ﴿أَحْسَنَ کُلَّ شَیْ ءٍ خَلَقَهُ﴾. نظامی اَحسن است که در آن صلح حاکم، امنیّت محفوظ و امانت محترم باشد ...
بین دولت و ملت ایجاد شود، با انتخاباتی پرشور و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم، خالق حماسه ای کم نظیر گردید. این انتخابات فرآیندی بود که با اتکاء به خرد جمعی و با مشارکت همه فعالانِ پای بند به نظام، به گونه ای شکل گرفت که نشان گر بلوغ نظام و بازسازی هر چه بیشتر اعتماد بین حاکمیت و مردم گردید. همه مردم و نخبگان جامعه، منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی میهن، قدم ...
حالی کهاین حالت برای سالکِ مبتدی و یا سالکی که در میانه راه است، گناهی نیست.چنانچه از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمود: حَسَناتُ الْاَبْرارِ سَیِّئاتُ الْمُقَرَّبینَ؛ کارهاییکه برای نیکوکاران، شایسته و نیکوست، برای مقربان به منزله گناه است (10) . طاعتِ عامه، گناه خاصگان وصلتِ عامه، حجابِ خاصْ دان برای مثال، آن هنگام که یوسف علیه السلام در زندان به سر می برد، به ...