سایر منابع:
سایر خبرها
اند که به موسیقی ردیف دستگاهی تسلط کامل داشتند. حتی فواصل مخصوص و گوشه های اختصاصی هم ندارد. در واقع یک لهجه ویژه برخاسته از فرهنگ جنوب شهرهاست. در توجه به اجرای هنرمندان و خوانندگان برجسته، نمی توان بستر جاری شدن این شیوه آواز خوانی را گوشه یا دستگاه خاصی عنوان کرد؛ زیرا با ویژگی های یاد شده، خواننده زبردست می تواند در هر کدام از گوشه های موسیقی ایرانی، به شیوه ای بخواند که منظور حاصل شود. ...
سرویس اندیشه جوان ایرانی ؛ بخش شعر و ادبیات: نویسنده: محمد زارع چکیده: اقبال و ادبار روشنفکران معاصر جهان اسلام (عرب و ایرانی) به سنّت فلسفه اسلامی از جهات گوناگون تأمّل برانگیز است. این نوشته می کوشد تا از رهگذر مطالعه تطبیقی مواجهه روشنفکری عرب با ابن رشد- به عنوان نماینده عقل گرایی- و مواجهه روشنفکری دینی ایران با غزالی- به عنوان نماینده عقل گریزی- به تبیین زمینه های فکری ...
.... درواقع می توان گفت، ثمره بیش از پنج دهه فعالیت های من در حوزه موسیقی از زمانی است که با استادان موسیقی شروع به درک این موسیقی کردم و ارتباطش با موسیقی های دیگر را سنجیدم که یک سیر تکاملی داشت و به همین خاطر می توان این اثر را یک نقطه عطف در کارنامه هنری و علمی من دانست. او دلایل دیگری نیز برای صرف بیش از 50 سال از عمرش در نگارش این اثر داشته است: خاصیت و ذات موسیقی ما، این بوده که بخش مهمی از ...
سرویس اندیشه جوان ایرانی ؛ بخش شعر و ادبیات: نویسنده: جرالد ال. برونس ترجمه: اسماعیل یزدان پور چکیده: نویسنده کوشیده است تا با اتکاء به آثاری چون جواهر القرآن و کتاب هشتم احیاء العلوم غزالی به هرمنوتیک صوفیانه غزالی در قالب طرح ماهیت، زمینه ها و موانع فهم از نظر غزالی بپردازد و ضمن تأکید بر این نکته که هرمنوتیک صوفیانه غزالی در تقابل با سوبژکتیویسم دوران جدید است، به ...