سایر منابع:
سایر خبرها
مشاهده نشدن بیماری تب کنگو در فارس
غیرمجاز در خارج از کشتارگاه ها خود داری کنند. وی افزود: خرید گوشت از مراکز مجاز و بهداشتی، ممانعت و استفاده از دستکش و ماسک در تمیز کردن گوشت توسط بانوان خانه دار، نگهداری گوشت و احشا به مدت 24 ساعت پس از ذبح در سردخانه یا یخچال در دمای صفر تا چهار درجه و مصرف گوشت و احشاء لاشه دام ها به صورت کامل پخته شده، از مهمترین راه های پیشگیری از انتقال بیماری از حیوان به انسان است. تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که به وسیله کنه منتقل می شود و در آسیا، اروپا و افریقا وجود دارد. ...
راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کریمه کنگو
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیشترین علت ابتلای انسان ها به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در اثر تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل ذبح دام های غیرمجاز است. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، دکتر حسن قاسمی فرد افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که علائم واضح
آنچه باید در مورد تب کنگو در گلپایگان بدانیم
شبکه بهداشت گلپایگان اضافه کرد: خوشبختانه در کشتارگاه صنعتی گلپایگان بعد از ذبح گوشت به مدت 12 ساعت در اتاق پیش سرد نگهداری می شود. کریمی با اشاره به اینکه دام های آلوده به این بیماری علائم خاصی بروز نمی دهند، عنوان کرد: قرار بر این است که کشتارگاه صنعتی گلپایگان از ذبح دام های دارای تب مختصر نیز جلوگیری کند. وی تاکید کرد: مردم عزیز شهرستان حتماً گوشت را از مراکز مجاز تهیه
چگونه از "تب کریمه" پیشگیری کنیم؟
را در منازل یا دامداری ها انجام می دهند و به هشدار های بهداشتی توجه نمی کنند. مردم از مصرف گوشت های گرم صرف نظر کنند محمدحسین عزیزی رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران اعتقاد دارد: با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور مبنی بر انتشار تب کنگو در شهرهای مختلفی چون اصفهان و ایرانشهر سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه می شود مصرف گوشت های گرم و تازه ذبح شده، جگر و کلیه های گوسفندان جدا
تب کنگو و همزیستی انسان و احشام در کلانشهر اهواز
، ماسک و عینک هنگام ذبح دام و نیز خودداری از تکه تکه کردن گوشت دام، طی دو تا سه ساعت اولیه پس از ذبح است؛ چراکه ویروس تب کنگو طی ساعات اولیه پس از ذبح از بین می رود و خطر انتقال بیماری به حداقل می رسد . اما اگر بخواهیم با اطمینان از کنار تب کنگو گذر کنیم، بی شک ذبح دام اگر در کشتارگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و با رعایت نکات ایمنی باشد، از انتقال بیماری تب کریمه کنگو به مردم نگرانی
وزارت بهداشت: شهرداری ها عرضه کنار خیابانی دام را جمع کنند
دام های مرده خودداری کنند. وی یادآور شد: گوشت خام حتما بعد از ذبح بهداشتی زیر نظر دامپزشکی باید حداقل 24 ساعت در یخچال بماند، در این صورت امکان انتقال بیماری از آن به انسان از بین می رود، ضمن اینکه گوشت بخته شده خطری ندارد و امکان انتقال بیماری از آن وجود ندارد. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در صورتی که افرادی علایمی مانند تب یا خونریزی بعد از تماس با دام
مردم نگران تب کریمه کنگو نباشند/ بیماری تحت کنترل است
کشور مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اظهارات مسئولان مشخص شد این بیماری تحت کنترل وزارت بهداشت بوده و مردم نباید نگران باشند. وی ادامه داد: کنترل اپیدمی ها دستورالعمل بین المللی داشته و هر سازمانی باید در این رابطه به وظیفه خود به درستی عمل کرده و اقدامات پیشگیرانه مرتبط با خود را انجام دهد. عابدی با بیان اینکه آمار دقیقی از افراد مبتلا به تب کریمه کنگو وجود ندارد بر لزوم
مرگ جگرکی کرمانشاهی به خاطر تب کریمه کنگو
اما اگر ما گوشت را 24 تا 48 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه یخچال نگهداری کنیم این ویروس از بین می رود و بی خطر می شود. وی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که حتما گوشت را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی و بهداشت خریداری کنند و به هیچ عنوان از دستفروش ها خرید نکنند، چرا که در این مورد زنجیره لازم رعایت نشده و دامپزشکی دام را معاینه نکرده است. شکیبا ادامه داد: دام های قربانی نیز باید تحت نظارت
تب کریمه کنگو در کمین رستوران های بین راهی
پرهیز شود. عزیزی گفت: در شرایطی که بیماری تب کریمه کنگو توسط دام های وارداتی در کشور شایع شده است این اطمینان به مردم داده می شود که گوشت های استرالیایی وارد شده توسط دولت از سلامت کامل برخوردار بوده وبا نظارت وزارت بهداشت در کشوراسترالیا ذبح شده اند و بنابر شرایط بهداشتی و عدم وجود بیماری های دامی در این کشورهیچ گونه نگرانی نسبت به گوشت های وارداتی وجود ندارد. وی در پایان افزود
تب کریمه کنگو؛ ترسناک اما رام شدنی
بود. آزمایشگاه جهانی بهداشت نیز صحت نتایج آزمایش ها را تأیید کرد و به این ترتیب کمیته کشوری تب های خونریزی دهنده برای پیشگیری از این بیماری در کشور تشکیل شد. دکتر مسعود مردانی در ادامه به گروه هایی که بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند اشاره کرده و می افزاید: گروهی که دام خرید و فروش می کنند، قصابان و آن دسته ای که در کشتارگاه ها و همچنین درمراکز تهیه و بسته بندی گوشت و فرآورده
هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در قم شناسایی نشده است
دامی را صرفا از مراکز معتبر تهیه نموده و رعایت نکات بهداشتی در این خصوص را همواره مدنظر داشته باشند. وی افزود: همشهریان اطمینان خاطر داشته باشند که بازرسی های بهداشتی از مراکز ذبح دام، تهیه و توزیع محصولات دامی افزایش پیدا کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک اقدام های لازم به سرعت صورت می گیرد. مظفری ادامه داد: در شرایطی که گوشت هم آلوده به ویروس بیماری باشد با روش نگهداری صحیح
موردی از تب کریمه کنگو در اردکان و ابرکوه مشاهده نشده
کرد: برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری و با توجه به موقعیت این شهرستان که دروازه ورودی استان یزد می باشد باید نیروی انتظامی اقدامات کنترلی را برای جلوگیری از ورود دامهای بیمار تشدید کند . رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان نیز گفت: دام مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علامتی ندارد و از همین رو باید از مصرف گوشت تازه خودداری وپس از ذبح دام ، گوشت به مدت 24 ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه
پای تب کریمه کنگو به کرمان باز شد/شناسایی یک مورد قطعی از بیماری
کوچک نظیر بم و بافت پیش سردکن وجود ندارد که حتما باید نسبت به تجهیز کشتارگاه ها اقدام شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: مردم توجه داشته باشند که از ذبح دام خارج از کشتارگاه ها جدا خودداری کنند، متاسفانه همچنان شاهد کشتار غیرقانونی در برخی مکان ها هستیم. گوشت از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه شود وی با تاکید بر لزوم تهیه گوشت از مراکز معتبر و
تا کنون گزارشی مبنی بر تب کریمه کنگو در دامهای رفسنجان اعلام نشده است
به گزارش خانه خشتی ؛ محمود مقامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود. وی تأکید کرد: جهت پیشگیری از خرید دامهایی که به صورت غیرمجاز وارد شده اند و لاشه های که خارج از کشتارگاه ذبح گردیدند جدا” خودداری شود. مقامی گفت: نگهداری گوشت به مدت
تب کریمه کنگو قابل درمان است
کنگو هستند که باید با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به آن پیشگیری نمایند. وی از مردم خواست: گوشت مصرفی را از مراکز معتبر مورد تأیید دامپزشکی تهیه و از مصرف گوشت به صورت خام یا نیم پز خودداری کنند. تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده های خونی و ترشحات منتقل می شود. کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای 40 درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری است. انتهای پیام/ ...
کنه ای کشنده و روش دوری از گزند آن
برگزار شد و مقرر گردید از ورود دام از سایر استان ها جلوگیری شود و بر عرضه دام در سطح شهر نظارت گردد. معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار داشت: از مهمترین اقداماتی که خود شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید انجام دهند این است که از ذبح دام در منزل به شدت اجتناب نمایند چرا که این بیماری در دام علامت ظاهری ندارد و هر گونه تماس با دام آلوده به ویروس خطرناک
تب کریمه کنگو در سیستان منجر به مرگ نشده است
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، محمودرضا میری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 21 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان سیستان و بلوچستان گزارش شده که 17 مورد آن مربوط به کارگران کشتارگاه دام زاهدان بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: خوشبختانه در پی اقدام به موقع تاکنون همه موارد ابتلا به این بیماری در سطح استان درمان شده اند و هیچ موردی منجر به مرگ
مرگ مادر باردار با بیماری تب کنگو در حال بررسی
/> گوشت خام حتما باید پس از ذبح بهداشتی که زیر نظر دامپزشکی انجام می شود. حداقل 24 ساعت در یخچال بماند و در این صورت امکان انتقال بیماری از طریق گوشت به انسان از بین می رود و گوشت پخته شده خطری ندارد و امکان انتقال بیماری از آن وجود ندارد. اگر افرادی علائمی مانند تب یا خونریزی بعد از تماس با دام داشته باشند باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و در صورت تشخیص و درمان به موقع با توجه به تامین دارو و وجود امکانات درمانی در سراسر کشور افراد مبتلا کاملا درمان می شوند.
کنترل کامل تب کنگو در هرمزگان
کادر پزشکی هنگام مواجه شدن با بیمار مشکوک . 6) استفاده از وسایل محافظت شخصی هنگام معاینه ، ذبح و سلاخی دام . لازم به یادآوری است این بیماری از سال 78 در ایران شناسایی شد. خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری تب کریمه کنگو به طور کامل در استان کنترل شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. دکتر غلامعلی جاودان در نشست کارگروه سلامت و امنیت
قطعی نبودن بیماری تب کریمه کنگو در دامدار کلاردشتی
شهرستان های کرمانشاه، هرمزگان و اصفهان فوت کردند. رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال این بیماری به هیچ عنوان از طریق مصرف گوشت انجام نمی شود گفت: بیماری تب کنگو کریمه یک عفونت ویروسی مشترک بین انسان، حیوان و حشره ها بوده و مهم ترین راه های انتقال این بیماری تماس مستقیم با دام تازه ذبح شده، لاشه و ترشحات لاشه ( امعاء و احشاء) دام تازه ذبح شده، ایجاد زخم
ترکیب هیأت رئیسه تغییر آنچنانی در روند مجلس نخواهد داشت
داریم که مرگ و میر نیز به دنبال دارد، افزود: البته این بیماری درمان شونده است و نباید موجب ایجاد نگرانی شود، اما مردم عزیز هم باید ملاحظاتی را در تهیه گوشت قرمز مورد نیاز خود رعایت کنند. نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: مردم باید گوشت مورد نیاز خود را از منابع بهداشتی که زیر نظر دامپزشکی است، تهیه کنند و البته گوشت باید مدتی بین 48 تا 72 ساعت بعداز ذبح در شرائط سرمایی به خصوص
موردی از بیماری تب کریمه کنگو در خراسان جنوبی گزارش نشده است
به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کامبیز مهدیزاده با بیان اینکه این بیماری در طی سالیان اخیر در استان های مختلف کشور و همچنین در استان خراسان جنوبی نیز مشاهده شده و البته بیشترین موارد مربوط به سیستان و بلوچستان است، گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری حاد و ویروسی خونریزی دهنده قابل انتقال از حیوان به انسان است. وی عنوان کرد: این بیماری به
موارد مشکوک و ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمان افزایش نداشته است
، مصرف گوشت های با برچسب کشتارگاه را به دلیل گذراندن یک دوره 24 ساعت سرما بدون مشکل دانست و از مردم خواست از ذبح دام به منظور مصرف یا نذر خودداری کنند. وی توصیه کرد: تماس با گوشت تازه که خارج از نظارت دامپزشکی ذبح شده باشد امکان ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را افزایش می دهد و این در حالی است که گوشت پخته شده نمی تواند ناقل این بیماری باشد. خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی 3029 انتهای پیام /*
جلسه مدیریت بحران با موضوع "تب کریمه کنگو" در شهرستان خمینی شهربرگزار شد.
و حوادث سیل، غرق شدگی و آتش سوزی پیگیری شد . طبق صحبت های انجام شده در این جلسه تب کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است اما علائم آن در انسان ظاهر می گردد و بیشترین علت ابتلا به آن تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل از ذبح دام های غیر مجاز است. فصل شایع ابتلا به این بیماری فصل گرما است و کنه موجودی خاص است که حتی با چند سال تغذیه نکردن زنده می ماند و کنه ماده در هر
30درصد مبتلایان به تب کنگو جان خود را از دست می دهند
آلوده ای را مشاهده کردند هر چه سریعتر به نیروهای دامپزشکی یا بهداشت و درمان اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از توزیع گوشت آلوده جلوگیری شود. مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر تاکید کرد: در استان مازندران در سال 96 هنوز موردی از بیماری تب کریمه کنگو مشاهده نشده است و تنها دو مورد منجر به مرگ در سایر استانها بوده است که به علت عدم مراجعه به موقع بیمار به مراکز درمانی روی داد. سیدپور در پایان گفت: برای بیماری مبتلایان به تب کریمه کنگو درمان و دارو هست و جای نگرانی وجود ندارد و تنها درخواست ما این است که افراد در صورت مشاهده علائم بیماری به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند. = ...
مراقب سلامت مردم هستیم / تب کریمه کنگو تاکنون در قشم مشاهده نشده است
موقع تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می شود، افزود: CCHF توسط کنه، تماس مستقیم افراد با فرآورده های گوشتی آلوده و سرنگ آلوده در مراکز درمانی به انسان منتقل می شود. به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، جلوگیری از ورود دام زنده و دام های آلوده، آموزش به گروه های مختلف، پوشیدن دستکش و لباس مخصوص در هنگام قطعه قطعه کردن گوشت دام و نگهداری گوشت به مدت حداقل 24 ساعت در
درباره بیماری تب کریمه کنگو
. این بیماری در حیوانات اهلی هیچگونه علائم مشخصی ندارد ولی در هنگام ذبح حیوان آلوده و تا چند ساعت پس از آن، از طریق تماس با خون و گوشت و احشاء حیوان قابل انتقال خواهد بود. چند روز پس از گزش کنه آلوده یا تماس با ترشحات خونی حیوان آلوده، علایم اولیه بیماری مشاهده می شود که همراه با تب، سردرد، دل درد، گلو درد، اسهال و علایم مشابه آنفلوانزا است و از روز سوم علایم خونریزی دهنده بیماری
آخرین جزئیات ابتلاء زن باردار کهگیلویه وبویراحمدی به تب کریمه کنگو
دست فرد توسط آن بریده شود، باعث ابتلای انسان به این بیماری می شود. گروه در معرض خطر این بیماری بیشتر شاغلین در کشتارگاه ها، دامپزشک ها، فروشندگان گوشت و خانم خانه داری هستند که بدون استفاده از دستکش، گوشت را پاک و خرد می کنند. در مواقع شیوع این بیماری مردم به هیچ وجه از گوشت گرم استفاده نکنند و در صورت ذبح دام، لاشه آن را به مدت 24 ساعت در سردخانه و یخچال نگهداری کنند که در
بیماری تب کریمه کنگو صد در صد در هرمزگان کنترل شده است
به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، غلامعلی جاودان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی هرمزگان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان و سایر اعضای جلسه در سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان برگزار شد. بیان داشت: با توجه به نگرانی های اخیر در بین مردم در خصوص شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، این بیماری صد در صد در استان کنترل شده و
مسئولان می توانند نگرانی بیماری کنگو در استان یزد را برای همیشه از بین ببرند
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: شهروندان از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز خودداری کنند زیرا سلامت دام ذبح شده در این مراکز مورد کنترل و نظارت قرار نگرفته است. علی اکبر حدادزاده افزود: متاسفانه قصابانی که اقدام به ذبح غیرمجاز دام می کنند، خود بیش از سایر مردم در معرض خطر هستند و اقدام آنها هم خودشان و هم مردم را با خطر مواجه می