سایر منابع:
سایر خبرها
سبک زندگی و الگوهای رفتاری حضرت خدیجه(س)
...> مرحوم استر آبادی او را از بانوان نامداری می شمارد که به افتخار شاگردی پیامبر مفتخر شده و از او روایت آورده است. همین گونه راوی شناسان آگاه محمّد حائری ، و اردبیلی ، و ابن حزم اندلسی او را نخستین آورنده روایت از پیامبر شمرده اند. بیهقی از حدیث نگاران اهل سنّت بر آن است که روایات رسیده از خدیجه در کتاب های اهل سنّت موجود است، و این روایت را از وی می آورد که خدیجه به پیامبر گفت ...
غیرت ورزی از دیدگاه قرآن و روایات
...، یا آنچه مالک شده اند (از کنیز و برده )، یا مردان خدمتکار که تمایل جنسی ندارند، یا کودکانی که ( به سنّ تمییز نرسیده و) بر امور جنسی زنان آگاه نیستند . و پای خود را به گونه ای به زمین نکوبند که آنچه از زیور مخفی دارند آشکار شود. ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید و توبه کنید تا رستگار شوید. (نور، آیات 30 و 31) از نظر قرآن همان گونه که انسان باید نسبت به حریم حرمت های دیگران محفوظ به حیا ...
امام در مصاف با چالش ها و پرسش ها، فقه را توانمند و پاسخگو کرد/ ناگفته های شاگرد امام از حوزه نجف
ابن ادریس که پس از حدود 100 سال آمد در حله مستقر شد و همچنین مرحوم علامه حلی اما هنوز هم رونق نجف به حال خودش بود، دو مرتبه این مدرسه فقهی به خود نجف بازگشت کرد. از همان زمان بزرگان درجه یک در فنون اسلامی، حتی در نجوم و فلسفه به عالم اسلام عرضه داشت کتاب هایی که در این رابطه نوشته می شد، از حوزه نجف و کربلا بعد که کربلا نیز رونق پیدا کرد بود. لذا مدرسه و حوزه نجف نتیجه هزار سال دروس عالی ...
مصادیق کفر فقهی
...، قم: دار الشریف الرضی. ابن بابویه قمی (صدوق)، محمد بن علی (1417). الامالی، تهران: مؤسسه بعثت. اراکی، محمدعلی (1413). کتاب الطهاره، قم: مؤسسه در راه حق. انصاری، مرتضی (1415). کتاب الطهاره، قم: کنگره جهانی بزرگداشت شیخ اعظم انصاری. بحرانی، یوسف (1405). الحدائق الناضره فی أحکام العتره الطاهره، قم: دفتر انتشارات اسلامی. برقی، احمد بن محمد ...
نقش زهد در سیر و سلوک الی الله
البلاغه (1414). گردآوری: سید رضی، تصحیح: صبحی صالح، قم: هجرت. نهج الفصاحه (1363). تصحیح: ابوالقاسم پاینده، تهران: دنیای دانش. ابن ابی الحدید (1404). شرح نهج البلاغه، تحقیق: محمد ابوالفضل ابراهیم، قم: انتشارات کتابخانه آیت اللّه مرعشی، ج18٫ اصفهانی، ابونعیم (بی تا). حلیه الاولیاء، به کوشش: شفیعی کدکنی، قاهره: دار ام القراء للطباعه والنشر، ج8٫ پیشوایی، مهدی ...
بررسی و نقد دیدگاه و مبانی صحت طلاق بدعی
فی شرح مفاتیح الشرائع، قم: مجمع البحوث العلمیه، الطبعه الاولی. آلوسی البغدادی، السید محمود (بی تا). بلوغ الأرب فی معرفه أحوال العَرب، تصحیح و ضبط: محمد بهجه الأثری، بیروت: دار الکتب العلمیه. آمدی، علی بن محمد (1406). الاحکام فی أصول الاحکام، تحقیق: سید الجمیلی، بیروت: دار الکتاب العربی، الطبعه الثانیه. ابن ابی شیبه الکوفی، عبداللّه بن محمد (1416). المصنف فی أحادیث ...
جعل روایت در حوزۀ علم کلام
فهری زنجانی، تهران: علمیه اسلامیه، چاپ اول. ابن حیون، نعمان بن محمد (1385). دعائم الاسلام، قم: مؤسسۀ آل البیت علیهم السلام، چاپ دوم. احمدی میانجی، علی (1426). مکاتیب الائمة علیهم السلام، قم: دار الحدیث، چاپ اول. اسفراینی، ابوالمظفر (1359). التبصیر فی الدین، تعلیق: محمد زاهد کوثری، قاهره: المکتبة الازهریة للتراث، الطبعة الاولی. اشعری قمی، سعد بن عبداللّه ...
نظر علمای متأخر وعلمای متقدم در مورد نجاست و کفر
علی (1406). ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، قم: دار الشریف الرضی. ابن بابویه قمی (صدوق)، محمد بن علی (1417). الامالی، تهران: مؤسسه بعثت. اراکی، محمدعلی (1413). کتاب الطهاره، قم: مؤسسه در راه حق. انصاری، مرتضی (1415). کتاب الطهاره، قم: کنگره جهانی بزرگداشت شیخ اعظم انصاری. بحرانی، یوسف (1405). الحدائق الناضره فی أحکام العتره الطاهره، قم: دفتر انتشارات اسلامی ...
اثبات معاد و کیفیت آن: بررسی تطبیقی دیدگاه نصیرالدین طوسی و مولوی
، چاپ اول. شهرستانی، ابی الفتح محمد بن عبد الکریم (1972). الملل والنحل، بیروت:دار المعرفه للطباعه والنشر، الطبعه الثالثه. شهیدی، سید جعفر (1373). شرح مثنوی معنوی، تهران: ع لمی و ف ره ن گی. صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1386). مفاتیح الغیب، مصحح: نجف قلی حبیبی، زیر نظر: سید محمد خامنه ای، تهران: انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا. طوسی، نصیرالدین (1359 ...
خطابیه و زمینه های جعل حدیث
...> ابن بابویه، محمد بن علی (1377). معانی الاخبار، ترجمه: عبدالعلی محمدی شاهرودی، تهران: دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم. ابن بابویه، محمد بن علی (1380). کمال الدین و تمام النعمة، ترجمه: منصور پهلوان، قم: دار الحدیث، چاپ اول. ابن بابویه، محمد بن علی (بی تا). الخصال، مصحح: احمد فهری زنجانی، تهران: علمیه اسلامیه، چاپ اول. ابن حیون، نعمان بن محمد (1385). دعائم الاسلام، قم ...
تکلیف گرایی از دیدگاه امام خمینی(ره)
...، حصول نتیجه داخل در تکلیف است. ________________________ پی نوشت ها 1. ابن منظور، تاج العروس من جواهر القاموس، مرتضی زبیدی، ذیل کلف . 2. رجوع کنید به حدیث رفع. 3. محمد محمدی ری شهری، میزان الحکمه، ج 8، ص 425 426. 4. ر.ک. به الموسوعة الفقهیه، ذیل تکلیف . 5. دیدار با دانشجویان، 5/6/1392. 6. صحیفه امام، ج 1، ص 256. 7.جهان اسلام از دیدگاه امام، ص .10 8. صحیفه امام، ج 13، ص ...
حرکت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب باعث بیداری اسلامی در جهان شد/ رهبری ایران قوی ترین دیوار نظام و ...
کودتای 18 تیر 87 اشاره کرد و گفت: در این کودتا 3 پازل طراحی شده بود اول طراحی نیروهای خارجی, صحنه گردانی اپوزوسیون داخلی و بازیگری تعدادی دانشجو نما که بازیچه سیاست بازان حرفه ایی شده بودند. حرکت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب باعث بیداری اسلامی در جهان شد امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با تاکید بر لزوم پیاده کردن وصیت نامه سیاسی و عبادی امام خمینی(ره) بیان کرد: حفاظت و ...
تبارشناسی امام مهدی در روایات اهل سنت
را بررسی و ارزیابی کرده است. ▪ مهدی موعود علوی و فاطمی است، نه عباسی همان گونه که بیان کردیم، در احادیث بسیاری که از حد تواتر فراتر می نماید، مهدی موعود به عنوان فردی از عترت و اهلبیت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و از نسل امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها معرفی شده است؛ ولی در برخی از روایات اهل سنت، از او به عنوان مردی از نسل عباس بن عبدالمطلب یاد ...