سایر خبرها
دو شکارچی متخلف در منطقه کرکس نطنز به پرداخت جریمه و حبس محکوم شدند
به گزارش روز شنبه ایرنا، مهدی صادقی تصریح کرد: دو شکارچی متخلف اقدام به شکار غیرمجاز یک راس قوچ در این منطقه کرده که توسط ماموران دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده بودند. وی گفت: براساس صدور حکم قضایی متهم ردیف اول به سه ماه و یک روز حبس و متهم ردیف دوم به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال محکوم شدند. سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز افزود: احکام صادره به استناد ماده 19 قانون
ادغام سه سازمان بیمه ای
ساختمانی بیشتری را پوشش دهیم. نوربخش ادامه داد: کل منابعی که بابت عوارض به سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته پرداخت شده، 650 میلیارد تومان بوده در حالی که هزینه سازمان برای پوشش 800 هزار کارگر ساختمانی 1400 میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به حادثه انفجار ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حادثه انفجار ذوب آهن اصفهان، سه نفر از کارگران فوت و شش
مرور عناوین مختلف خبری استان گلستان
/> *** شرکت آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: با توجه به گرمای هوا و کاهش آبدهی منابع تأمین و ذخایر آب مخازن ذخیره شهرهای استان، ضروری است شهروندان صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند. این شرکت از مشترکین خواست با صرفه جویی 10 تا 15 درصدی در مصرف مانع از قطع آب در ساعاتی از شبانه روز شوند. برای صرفه جویی رعایت نکات ذیل ضروری است: - از مصرف آب شهری برای شستشوی خودرو و پارکینگ جدا
توطئه میلیاردی برادران طمعکار برای ارثیه خواهری
اموالش وصیتنامه بنویسد و حتی اگر همه اموال را در وصیتنامه برای یک نفر بگذارد طبق قانون تنها یک سوم آن به فرد مورد نظر وی می رسد و بقیه اموال طبق قانون قهری ارث در اسلام بین ورثه تقسیم می شود. وی ادامه داد: موارد سوءاستفاده از مسأله ارث، میراث و تقسیم آن از گذشته وجود داشته و در سال های اخیر به ویژه با افزایش مهاجرت های غیرقانونی یا به زندان افتادن یکی از وراث، رشد نگران کننده ای داشته است
پسر جوان وایمکس 370 نفر را هک کرد
فردی که اقدام به هک و نفوذ به وایمکس 370 نفر از شهروندان کرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی مودم وایمکس آنها را هک کرده و از اینترنت و پهنای باند آنها استفاده کرده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
نقطه مشترک داعش و قاتل امام علی(ع)/ ناپدید شدن یک شبه یک دریاچه/ توصیه حائری به هاشمی/ واکنش فرمانده ...
ساعت 2 بامداد همان شب که شب احیا نیز بود دو نفر خانم پیاده از میدان جانبازان به سمت میدان عدل یاسوج در حال حرکت بودند، ابتدا یک سواری پراید از آن ها درخواست سوار شدن می کند که خانم ها امتناع می کنند و از این به بعد دیگر سرنشینان پراید نقشی در ماجرا ندارند. فرمانده انتظامی استان در ادامه افزود: اما در همین حین دو نفر دست بردار این خانم ها نمی شوند و به دنبال آن ها می روند و پس از آن که سوار خودروی
دیانی: آیا چرخ زندگی مردم با افزایش 92درصدی واردات می چرخد؟
کننده تر آن است که خود را تنها مفسر نظرات حضرتعالی می دانند و اصرار دارند تشکل های دانشجویی نیز؛ همان تحلیل ایشان را در موضوعات مختلف به عنوان قرائت اصلی از مواضع رهبری بپذیرند و اگر دانشجویان تحلیلی ضد ایشان داشتند به زاویه گرفتن با رهبری متهم می شوند و مواضع انقلابی دانشجویان در رسانه های متعدد این حضرات صاحب سررسید سانسور می گردد. ب) مسئله دیگر ایده دولت در اداره کشور است رهبری
انتقام 3 دانش آموز تجدیدی از معلمشان
مواجهه حضوری با متهم قرار گرفت او را شناخت و عنوان کرد وی از شاگردانش بوده که از درس وی تجدید شده است. پسرنوجوان زمانی که راز خود را فاش شده دید، اعتراف کرد و گفت: از چندی پیش به دلیل این که در درس این معلم نمره کمی گرفته بودیم من و دو نفر از همکلاسی هایم به دنبال انتقام بودیم. بنابراین یک روز با دیدن آقا معلم در مدرسه و جا ماندن گوشی تلفن همراهش بر روی میز از این فرصت
تصفیه خانه فاضلاب ساوه ظرفیت پوشش 240 هزار نفر را دارا است
استان مرکزی است گفت: این تصفیه خانه به روزترین تصفیه خانه فاضلاب استان و از بزرگترین تصفیه خانه های کشور و با ظرفیت تحت پوشش 240 هزار نفر است. وی افزود: تعهدات این شرکت هیچ گاه تمام نمی شود و هم اکنون در راستای توسعه شبکه دوم ساوه 150 ایستگاه برداشت شده و 15 کیلومتر طرح توسعه اجرا شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: در آذر ماه سال گذشته آب رسانی از سد
تجاوز جنسی، کثیف ترین پرونده فساد در فوتبال
قرار را مشخص می کند. قراری که منجر به تجاوز می شود. فرد مزبور با ترساندن آن کودک از او می خواهد دوستانش را به وی معرفی کند. او با همین روش به چهار نفر تجاوز کرد. این موارد گوشه هایی از تجاوز جنسی در فوتبال پایه ایران است. *** سوءاستفاده مالی البته برخی از سوء استفاده های مالی نیز در فوتبال پایه به بدنه نحیف بازیکن سازی در کشورمان آسیب جدی وارد کرده است. نکته تأسف بار این است
حوادث کوتاه از کشور
دستگیر کردند. سرهنگ احمد کمالی تصریح کرد: این متهم، بطری های نوشابه ای را داخل چمدان خود قرار داده بود و با اتوبوس در مسیر یزد- اصفهان در حال تردد بود که ماموران ایستگاه بازرسی اردکان به وی مظنون شده و او را بازداشت کردند. مرگ شاگرد راننده سنندج- مهر: رئیس پلیس راهور کردستان گفت: تانکر حامل مواد شیمیایی که مبدا حرکت آن از عراق و مقصد آن هم پتروشیمی استان مرکزی بود دیروز ساعت 17
دستگیری سارق با شگرد تعویض کارت بانکی
شناسایی و کارت آن ها را به همراه رمز شان اخذ و از آن کارت های غیرمعتبر به افراد می داده است . سلطانی وش تصریح کرد: این فرد بلافاصله از محل دور می شده و از کارت قربانی پول در یافت می کرده و یا به حساب خود انتقال می داده است. فرمانده انتظامی شهرستان بناب توصیه کرد: شهروندان در صورتی که با کار با عابر بانک آشنا نیستند با یکی از آشنایان خود جهت انجام عملیات بانکی به خودپردازها مراجعه کنند تا مورد سوءاستفاده توسط کلاهبردان و سارقان قرار نگیرند. منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا انتهای پیام/ ...
تبریز کاندیدای شهر گردشگری در سال 2016
با این ستاد داریم. سرویس های بهداشتی یکی از مشکلات جدی در تبریز و استان است وی با بیان اینکه سرویس های بهداشتی یکی از مشکلات جدی در تبریز و استان است، افزود: در این زمینه ادارات مختلف نیز با مشکل مواجه هستند و در جلب همکاری بخش خصوصی نیز این بخش به دنبال سودآوری است که این امر باید به نوعی در نظر گرفته شود. خلیلی نبود اقامتگاه مناسب را در کنار کمبود پارکینگ در تبریز یادآور شد و گفت: با مکاتبات صورت گرفته در زمینه استفاده از حیاط مدارس برای پارکینگ خودروهای مسافران اقدام می شود. ...
دستگیری اخاذ مامور نما
به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ،سرهنگ بهادر اسماعیلی افزود:ماموران کلانتری جام جم شیراز پس ازاین که ازحضور یک نفر مظنون در یکی از میدان های این شهر مطلع شدند به محل مورد نظر عزیمت و مشاهده کردند این فرد که خود را به عنوان مامور معرفی می کرد با در دست داشتن بی سیم و با شگردی خاص قصد اخاذی از شهروندان را داشت. وی بیان داشت:ماموران این فرد مامور
کمبود 40هزارتخت اعصاب وروان درکشور/ وزارت دادگستری برای مجرمین اعصاب وروان بیمارستان بسازد
چنین مجموعه هایی، بیماران اسکیزوفرنی که حدود 250 هزار نفر هستند را پوشش داد. هاشمی به نقش کمک های ارزشمند مردمی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: بودجه مردمی سازمان بهزیستی به رغم تلاش ها و خدمات ارزنده اش بیش از 2 برابر مقداری است که این سازمان از دولت می گیرد و این خود نشان می دهد که نقش و حضور مردم در این بخش بیش از دولت و مجلس است. وزیر بهداشت با طرح سوالی گفت: اگر نخواهیم
داعش و شیوخ عرب حوزه خلیج فارس
دستگیر کرده اند و اینکه وی متهم به تلاش برای بمبگذاری خانه یک پزشک مصری مقیم ابو ظبی بوده، اما رسانه های امارات تاکید کردند که این اقدام تروریستی با تاثیر پذیری از افکار و اندیشه های گروه های تندرو تروریستی که دارای پایگاه های اجتماعی و ارتباطی اینترنتی هستند، صورت گرفت. (2) قضیه دیگری که نشان دهنده نگرانی دستگاه های امنیتی امارات متحده است، قضیه معروف به تیم جبهه النصره و آزادگان شام است
رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان انتخاب شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان عصر امروز با حضور 8 کاندیدا در سرای ورزشکاران استان برگزار شد و در نهایت حسین یارمحمدیان 17 رأی مأخوذه را به خود اختصاص داد و به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. ناصر پورعلی فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع حضور داشتند. در
وضعیت نامطلوب فناوری ارتباطات در قطب مخابراتی جنوب کشور/مشکل دسترسی به اینترنت در بیخ گوش شیراز
: به استناد ارزیابی انجام پذیرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران ضریب نفوذ خانواده های دارای دسترسی به اینترنت در فارس 44.2 درصد است که آماری زیر متوسط بوده و ضریب نفوذ افراد استفاده کننده از اینترنت نیز در استان 36.9 درصد است . وی افزود: تعداد مشترکان تلفن ثابت در استان یک میلیون و 607 هزار و 788 نفر، تعداد مشترکان فعال تلفن همراه چهار میلیون و 407 هزار و 47 نفر و تعداد مشترکان پهن
5 سال بودجه کل کشور، برآورد هزینه انتقال پایتخت
، صنایع دستی و گردشگری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دو نفر از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر است. در مصوبه تلاش شده بخش عمده ای از ذی نفع ها به مشارکت برای موضوع انتقال دعوت شوند. به این
فروش داروی تقلبی در شبکه های اجتماعی
پول برای آنها اهمیت دارد. رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این پرونده نیز، فرد علاوه بر اینکه داروهای غیرمجاز عرضه می کرد بلکه این داروها تقلبی نیز بودند خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان عزیز با چنین مواردی از قبیل فروش دارو و به طور کلی اقلام ممنوعه در فضای مجازی شدند سریعاً مراتب را از طریق شماره تلفن 2188756 یا پست الکترونیکی AZ.SH_FATA@POLICE.IR به پلیس فتای استان اعلام کنند.
با این باندبازی ها ملوان در تالاب غرق می شود / استاندار اسبق گیلان در جمع اصلاح طلبان
بیان اینکه گیلان به عنوان مهد عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت قاریان و حافظان برجسته ای را در کشور تربیت کرده است، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ قرآنی را در جامعه بیشتر گسترش دهیم. محمدصادق صالحی، متولد سال 1330 در شهرستان رشت از فعالان و اساتید برجسته قرآن در استان گیلان است، استاد صالحی در سن 6 سالگی برای اولین بار در مکتب خانه ای که پدرش تأسیس کرده بود قرآن خواندن را فرا گرفت .
داعش با بولدوزر از روی سر 12 شهروند عراقی رد شد
بولدوزر از روی سَرهای آنها رد شد و سپس بار دیگر برگشت تا بدن آنها را هم لِه کند. وی افزود: گروه داعش همه شهروندان را جمع و حکم اعدام سرپیچی کنندگان از دستوراتش را قرائت کرد. عناصر داعش این 12 نفر را به خبرچینی برای دولت عراق و دادن اطلاعات به دولت درباره مواضع این گروه متهم کردند.
اقدام بی شرمانه خواستگار ناکام پس از شنیدن جواب منفی
تهدید به قتل و اخاذی از شاکی و فرزند وی را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند. رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: متهم که پیش از این خواستگار دختر شاکی بوده پس از گرفتن جواب نه اقدام به انتشار تصاویر خصوصی فرد مورد علاقه خود در فضای مجازی و تهدید وی وخانواده وی کرده بود در اظهارات خود عنوان کرد با علم به این که فرد مورد علاقه اش در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت دارد با هویت مجهول با
اغفال زنان با آی دی دخترانه
این خانم ارتباط داشتم و او چندین مرتبه شارژ و مقداری پول از من گرفت و بازنگرداند من نیز بعد از اینکه ارتباطش را با من قطع کرد برای تلافی با پروفایل دخترانه در شبکه اجتماعی با افراد مذکر ارتباط برقرار کرده و از آن ها درخواست شارژ می کردم و شماره وی را برای تماس در اختیار این افراد می گذاشتم تا مزاحمش شوند. رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/04/20
: رویارویی با ملت ایران برای غرب غیر ممکن و پرهزینه است. حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد ظهر دیروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: امروز آرمان های امام و انقلاب اسلامی در همه دنیای اسلام از جمله یمن و فلسطین و عراق گسترش یافته است. ** شرق 94/4/20 * مذاکره کنندگان اسیر فشار و جنگ روانی نمی شوند علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری
چه کسانی بر کمیسیون اصل نود مجلس ریاست کرده اند؟+ جدول
دستگاه ها به مراجع صالحه قضایی برای رسیدگی خارج از نوبت،اقدام قانونی نسبت به گزارش نهایی تحقیق و تفحص ها، ارائه گزارشهائی که مربوط به عموم باشد به هیأت رئیسه مجلس و قرائت آن در جلسه علنی مجلس، تقاضای انجام بازرسی فوق العاده از سازمان بازرسی کل کشور،عضویت دو نفر از اعضاء کمیسیون در هیأت مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی. همچنین کمیته های فرعی کمیسیون اصل 90 برای انجام وظایف خود
غفلت از واقعیتهای بازار کار اردبیل/20 درصد جمعیت استان شغل ندارند
اجرای ناصحیح برنامه ها موجب شده طاعون بیکاری زیر پوستی در شهر نفوذ کند و نفر به نفر جوانان را اسیر خود سازد. تا همین جوانی که تا دیروز سالم و شاداب بود به واسطه بیکاری گرفتار معضلات اجتماعی دیگر شود و در راه های انحرافی بی بازگشت قدم بگذارد. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل حسین منوری در گفتگو با خبرنگار مهر پرده از واقعیت های مهم بازار کار برداشت. موضوعاتی که تاکیدی به دیدگاه
آغاز مرحله دوم آسفالت کوچه ها در دیر
که منجر به انباشت زباله در شهر می شود و برخی افراد با بی توجهی به حقوق شهروندی مبادرت به ریختن نخاله ها در مکان های مختلف شهر می کنند. وی گفت: از این شهروندان درخواست داریم در این زمینه همکاری خاصی داشته باشند در غیر اینصورت با فرد خاطی برخورد قانونی خواهدشد. شهر دیر مرکز شهرستان دیر در 180 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
بیشترین جرم تهرانی ها چیست؟/ چرا پایتخت نشینان زود درگیر می شوند؟
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی کشور میانگین روزانه 1600 شهروند به دلیل نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده و تشکیل پرونده می دهند که در میان تهران جلودار آمارهاست. یعنی هر ساعت حدود 66 نفر با هم درگیر شده که این درگیری منجر به جرح می شود.اینکه علت این معضل چیست و چه نهادهایی باید اقدامات لازم را انجام دهند، میان کارشناسان و مسئولان متفاوت است ولی آنچه مسلم است کاهش آستانه تحمل میان افراد جامعه. تحملی