سایر منابع:
سایر خبرها
کاش روزی بگویند موسیقی نیازی به مجوز ندارد
، معماری و تئاتر همه در یک ساختمان بودند. آنجا بالاخره آقای لطفی را ملاقات کردم و برادر دیگرم واسطه شد و بعد از شش ماه کلاس رفتن، اولین قرار ملاقات را با استاد لطفی گذاشتم. بعد از دیدن ایشان، به معنای واقعی جذب هیبت و بزرگی استاد شدم. در حضورشان تار زدم. پرسید چند وقت است کار کردی؟ گفتم پنج، شش ماه . گفت: زحمت بسیاری کشیدی ولی نحوه دست گرفتن تار را باید از اول درست کنی و در حقیقت همه راهی را که رفته ای ...
بخت سفیدی که در معنویت خدمت به محرومان قسمت شد/جای پای خدا در پیوند زوج پزشک خراسان شمالی
گذاشته اید، به جوانانی که قصد ازدواج دارند برای دست یابی به یک انتخاب صحیح در همسر گزینی،چه چیزی را پیشنهاد می کنید؟ نوری: درآمد داشتن و اشتغال در جامعه ما یکی از علل افزایش سن ازدواج جوانان است، این در حالی است که قناعت نیز در این جامعه کمرنگ شده است و جوانان دوست دارند اوایل زندگی اشان با شرایط ایده آلی شروع کننداما من عقیده دارم که خانواده ها جوانان را برای تشکیل زندگی حمایت کنند ...
حمید غلامعلی: می خواهم مخاطبان قدیمی و نسل جوان را راضی کنم
.... چون دیدم که یا باید خودم کار کنم یا باید کار را کنار بگذارم و تولیدات صدا و سیمایی مناسب من نیست. تصمیم گرفتم خودم شعر را انتخاب و از ابتدا تا انتهای تولید مدیریت کنم. ممکن است نتیجه چنین کاری آن طور نباشد که همه را راضی کند ولی حداقل خودم را راضی می کند. در برخی از نقل قول ها عنوان شده که شما اولین خواننده پاپ پس از انقلاب هستید و به همین دلیل بد نیست کمی به عقب تر و آن دوران ...
بایدها و نبایدهای 40 سال مدیریت جهادی و انقلابی/ آسیب های 4 سالگی/ آغاز و فرجام نُرمالیزاسیون
از تنش و هرز رفتن منابع برای دولت ایجاد کند. این نگرانی ها نه فقط درباره دولت که در واقع کمک به دولت است. اینکه دولت چه مسیری برمی گزیند البته تصمیم خودش است اما باید دانست تبعات انتخاب هر مسیر دیگر انتخابی نیست و اجتناب ناپذیر خواهد بود. بایدها و نبایدهای 40 سال مدیریت جهادی و انقلابی سید عبدالله متولیان در روزنامه جوان نوشت: علت نامگذاری هفته اول شهریور ...
سنگ تمام شبه روشنفکران در ترویج فرهنگ فرومایه/رابطه جهانی سازی و بلاهت
آشپزی من به غذا عشق ورزم را دست کم نگیریم و هم ترفند های تبلیغاتی موذیانه یی که تا اعماق جان ساده دلان ساده گیر نفوذ می کنند. در این سه پیام بسیار کوتاه یک آگهی تبلیغاتی برای نوعی از گوشی همراه که با صدایی خوش در متن، تصاویری بسیار جذاب از همان کالا جاسازی شده اند تامل کنیم: حماسه بیافرینید ، نگاه ها را به خود خیره کنید، شنیده شوید ، فقط یک بار زندگی کنید، لذت ببرید این پیام تک خطی هم که با صدایی ...
سرنوشت فیلم های توقیفی به زودی مشخص می شود
اگر در همین روزها و پیش از تودیع و معارفه هم بیاینه فیلم های توقیفی طبق وعده ی وزیر پیشین منتشر شود و تکلیف نمایش آنها مشخص شود، باز هم وزیر ارشاد جدید برای اکران آنها و چگونگی نمایش این فیلم ها با وجود برخی فشارهای غیرقانونی خارج از وزارت ارشاد، با برخی چالش ها دست به گریبان است. اما باید امیدوار بود که سرانجام فیلم هایی چون آشغالهای دوست داشتنی ، عصبانی نیستم ، خانه پدری ، خانه دختر ...
آنجا که موسیقی خشونت است
را هم افسون کند، غذای عشق است، فاصله مان را از بین می برد و آزادمان می کند. در برابر شواهدی که می گویند موسیقی می تواند بر عقل سایه بیافکند، خشم را برانگیزد، درد بیافریند و حتی جان کسی را بگیرد، مقاومت می کنیم. رساله هایی با یک عالم پی نوشت دربارۀ جنبۀ تاریک موسیقی بعید است به قدر آثار علمی عامه پسند شوخ و شنگی فروش داشته باشند که جار می زنند موسیقی می تواند ما را باهوش تر، شادتر و مولدتر کند ...
آشنایی با ماندگارترین سریال های تاریخی تلویزیون
هدایتی ، هومن سیدی و... در این سریال تاریخی ایفای نقش کرده اند. روزگار قریب: روزگار قریب ، زندگی دکتر محمد قریب از نوابغ پزشکی این سرزمین و بنیانگذار پزشکی اطفال در ایران را دستمایه روایت داستان تاثیرگذارش قرار داده بود. کیانوش عیاری فیلم نامه این سریال را نوشته و آن را کارگردانی کرده است. تصویربرداری روزگار قریب که از اواخر سال 1381 آغاز شده بود تا پاییز 1386 ...
گفت و گو با بهاره رهنما، درباره بازیگری و کارگردانی
نبود و کوشید سبک و دیدگاه خاص خودش را خلق کند؛ سبکی که در نمایش هایی ا زاو نظیر این تابستان فراموشت می کنم دیدیم. واکاوی دقیق احوالات زنان و آنالیز رفتارهای زنان دور و بر از جمله ویژگی های سبک کاری رهنما است. این پرداختن به حقوق زنان در کار آخر کارگردانی رهنما یعنی دیگری شکل جدی می گیرد و دو زنی که باید به ظاهر در مقابل هم قرار بگیرند به خاطر اینکه مرد زندگیشان یک نفر است و به آنها ...
حماسه ی موسیقی و تئاتر
آزادی می گوید، از عشق به وطن و از رنجی که می برد. شجریان، پورناظری و دلنیا آرام به صحنه می آیند تا شعری از پوریا سوری را در مورد ایران اجرا کنند. در میانه قطعه همه بازیگران و نوازندگان به صحنه می آیند و هنگامی که بیت هایی آشنا از مرغ سحر در این ترانه خوانده می شود آنها نیز به همراه چهار هزار نفر حاضر در کاخ سعدآباد به همراهی خواننده می پردازند. در آخر با اضافه کنیم اگر دلتان یک اثر فاخر می خواهد حتما کنسرت- نمایش سی را از دست ندهید. ...