سایر منابع:
سایر خبرها
توصیه به تقوی و رعایت قانون باعث همدلی بیشتر می گردد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد واعظ و گوینده و امام جمعه موفق کسی است که سخنانش جامعه را امیدوار کند و بر اساس دستورات اسلام مردم را به تقوی، عدالت و احسان دعوت نماید و بنا به گفته مرحوم استاد الهی قمشه ای حتی با دشمن هم نکو خلق و با صفا باشد و با شفقت و مسالمت رفتار کند تا دشمن را دوست گرداند و او از ما صلح و صفا و مهربانی بیاموزد مگر کسی که به خاطر خدا دوستی، با ما دشمنی و عداوت داشته باشد 1 چند روز بعد از جشن حضور که مورخ 24/3/94 در تالار شهید پاک نژاد یزد برگزار شد و دکتر علی جنتی و سیدمحمد میرمحمدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار یزد از سخنرانان در آن همایش بودند امام جمعه یکی از مناطق شهرستان یزد در خطبه های نماز با اشاره به جشنی که به عنوان سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در یزد برگزار شده بود، تصریح کرد: حضور برخی در این مراسم غیر قابل انتظار بود و برخی دیگر در این مراسم با بیان مسائل و درخواست های نامشروع هویت روشن شده خود را بیشتر آشکار کردند.!! وی افزود: مسئولان، مدیران دستگاه های امنیتی و انتظامی باید در مقابل کسانی که در استان حاشیه سازی می کنند واکنش نشان دهند و اجازه ندهند مجلسی البته با جمعیتی بسیار کم و هدایت شده از یک نهاد آموزشی تشکیل شود که افرادی در تقابل با ارزش های نظام صف آرایی و عملکرد دولت قبل را تخریب و خلاف نظر دستگاه قضا صحبت کنند و یا خواستار آزادی کسانی شوند که خسارت های جبران ناپذیری را به این مردم و نظام زدند. 2 واعظ و گوینده ای که از تریبون رسمی آن هم در جایگاه با عظمت و قابل احترام نمازجمعه سخن می گوید و مواردی را نامشروع قلمداد می کند به طور قطع با معنی و مفهوم (مشروع) کاملاً آشنا است یعنی به مخاطبان القاء می کند درخواست ها و گفته های سخنرانان مورد نظر وی در آن همایش طبق شرع و اسلام نبوده است! چون نگارنده این سطور از افرادی بود که به عنوان روزنامه نگاری مستقل مطالبی را در آن جلسه اعلام نمود و عیناً در شماره 416 در همین ستون تحت عنوان نویسنده و خبرنگار باید امین، مطلع و منصف باشد چاپ و منتشر گردید لازم می داند مواردی را به اطلاع امام جمعه محترم برساند و نکاتی را تذکراً یادآور گردد. آیا واقعاً درخواست از مقامات مسئول برای رسیدگی به وضع معیشت معلمان، از بین بردن تبعیضات حقوقی فرهنگیان شاغل و بازنشسته با کارمندان دیگر ادارات، گران نکردن نان، مردم را در سفرهای استانی بدنبال ماشین های صدها میلیون تومانی دولتمردان ندواندن، سپاس از مسئولان دولت یازدهم که جو آرامش را بر جامعه حاکم نموده و در زمینه سلامت توفیقاتی کسب کرده اند، هم چنین با احترام یاد کردن از تلاش دلسوزان انقلاب و فعالان سیاسی و بازگو نمودن تقاضای بسیاری از رای دهندگان به دکتر روحانی تا برای رفع حصر معترضان انتخابات سال 88 تلاش نماید و یا حضار بر اساس دستور پیامبر گرامی اسلامی(ص) در ماه مبارک رمضان برای آزادی اسرا دعا کنند، در این صورت چه موضوع نامشروعی مطرح گردیده است؟ آیا هر کس می تواند به زعم خود اعمال و گفتار فردی را که با سلیقه سیاسی وی مخالف است غیر مشروع بنامد آن هم در جایگاه نمازجمعه !!؟ حمایت کنندگان در آینده باید درباره عملکرد رییس دولتی که خود را پاک ترین دولت تاریخ ایران می دانست پاسخگو باشند. دولتی که تاکنون دو نفر از معاونانش به علت ارتکاب تخلفات متعدد مالی و اداری به زندان افتاده اند یا پرونده بعضی دیگر در حال بررسی است، با این همه آمار و ارقام نجومی و شگفت انگیز ارتشاء، اختلاس، سوء استفاده های کلان، دروغگویی های آماری رییس دولت، تورم و گرانی های کمر شکن، بی توجهی به مصوبات مجلس شورای اسلامی، راه انداختن بگم بگم های مشمئز کننده، بکار بردن ادبیات غیرفاخر، برکناری بعضی از وزرا و مدیران عالی رتبه اجرایی در یک چشم به هم زدن و ناگهانی و ده ها مورد از کارهایی که سال ها باید بگذرد تا خرابکاری های آن ترمیم یابد. آیا در هیچ یک از خطبه های آن امام جمعه این گونه امور مورد انتقاد قرار گرفته است؟ آیا در آن 8 سال جز تعریف و تمجید در بعضی از سخنرانی ها چیز دیگری درباره مسئولان عالی اجرایی استان گفته شد؟ وقتی از هاله نور سخن به میان آمد، دهها نفر با استفاده از بیت المال به نیویورک رفتند و به سیر و سیاحت پرداختند، از همه مهم تر وقتی کارهای دولت را به امام زمان (عج) منتسب نمودند، وجه مربوط به یارانه را پول امام زمان نامیدند، صدها میلیون تومان به حساب بعضی از نهادهای تبلیغی از جمله دفتر بعضی از ائمه جمعه واریز شد، آیا بحثی از کارهای غیر مشروع به میان آمد؟ اما در تاریخ جراید یزد به ثبت رسید که مدیر مسئول آیینه یزد به علت اعتراض از عملکرد مدیران وقت استان به خاطر تعطیل کردن مدارس و ادارات و به صف کردن بسیاری از دانش آموزان دبستانی و راهنمایی و دبیرستانی و عده ای از کارمندان، در خیابان ها هنگام سفر ریاست جمهوری و دواندن مردم به دنبال ماشین های هیات دولت، در یک روز دو تذکر غلاظ و شداد از مدیریت وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد دریافت نمود و از ورود آیینه به استانداری و بعضی از ادارات هم جلوگیری کردند. ضمناً در تاریخ صدا و سیمای یزد نیز ثبت و ضبط شد که شب قبل از ورود اعضای دولت سابق به شهر دارالعباده یکی از ائمه جمعه در تلویزیون ظاهر شد و به منظور تشویق شهروندان برای تجمع در خیابان ها و جایگاه سخنرانی از مهمان نوازی مردم یزد سخن به میان آورد اما داستان مردم شهر انبار و فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) را فراموش کرد بازگو کند اما این نشریه بنا به رسالت روزنامه نگاری با دلسوزی و علاقه مندی که برای انقلاب داشته و دارد، شرح ماجرا را به ثبت رساند و مشکلات را تحمل کرد خلاصه آنکه عملکرد دولت قبل خود عامل تخریب خودش بوده است. گرچه به قول یکی از انقلابیون با سابقه و مورد احترام فساد در دولت گذشته همانند کوه یخی است که قله های آن تاکنون نمایان شده است!!. آیت ا... یثربی رییس حوزه علمیه کاشان در پاسخ به سوالی درباره اختلاس های دولت گذشته گفت: واقعا اسباب تاسف و سرافکندگی و شرمساری است. شرایط به گونه ای شده که انگار هر کس دستش به هر جایی می رسید برمی داشت. کسانی را می شناسم که سال 84 یا 85 به اینجا می آمدند که ما واسطه شویم برای دو میلیون وام. الان خبر می رسد که همین ها چندین برج در تهران دارند! این گونه افراد هستند که تلاش می کنند فردی را برای نمایندگی معرفی کنند تا بتوانند به این فعالیت ها ادامه دهند. 3 راقم این سطور در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب و قبل از اخذ مجوز برای چاپ نشریه طی نامه هایی از تخلف بعضی از مسئولان انتقاد می نمود. به طور مثال چرا زمین چند صد متری گرفته بودند یا از اتومبیل های ادارات استفاده شخصی می نمودند یا حین کار اداری ادامه تحصیل می دادند یا چرا بعضی را زودتر از موعد مقرر بازنشست و یا به سفارش و توصیه این یا آن بر خلاف ضابطه عمل می کردند ؟ گاه این روش نه تنها مشکلات زیادی برای نویسنده که پرونده اش را به این دلایل به دادگاه فرستادند بوجود می آورد بلکه مورد عیب جویی و یا تمسخر عده ای هم قرار می گرفت. نه تنها آیینه یزد بلکه هر نشریه ای در دوران هر دولتی باید وظیفه و رسالت خود را انجام دهد از کار مفید و اثرگذار و خیر دولتمردان تقدیر و ستایش نماید اما از رشوه خواری، زمین خواری، اختلاس و فروش فرودگاه و کارخانه های دولتی با بهای اندک یا از غارت وجه اسکله نفت بنویسد. خوشبختانه قوه قضاییه عزم را جزم کرده است که برابر با قانون بنا به وظیفه ای که برعهده دارد از تضییع بیت المال و سوء استفاده عده ای زراندوز و متجاوز به حقوق مردم جلوگیری نماید و مجرمان و متخلفان و سوء استفاده کنندگان را به سزای اعمالشان برساند. لازم است خطیب نماز جمعه به مردم و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی تذکرات لازم را بدهد و ضمن تشکر و سپاس از نیروهای امنیتی و انتظامی بخواهد امنیت مکان های برگزاری مراسم و جلساتی را که مجوز کسب نموده اند تامین نمایند و قانوناً جلوی نیروهای خودسر را بگیرند و اگر برگزار کنندگان مراسم یا مدعوین هم بر اساس تعهدی که سپرده اند احیاناً سخنی ناروا گفتند یا اقدامی بر خلاف قانون انجام دادند از طرف مقامات ذی ربط اقدام لازم مبذول گردد. به امید آن که مسلمانان با آگاهی هر چه بیشتر و عمیق تر از عمل به تعالیم ارزنده و عالیه اسلام بهره ببرند و روز به روز صفا و صمیمت و برادری و همدلی بین آنها افزون گردد. حسن ختام مقاله به درج ترجمه خطبه ارزشمند پیامبر گرامی اسلامی(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان که به منظور آماده ساختن یاران خویش برای استقبال از این ماه مبارک ایراد فرمود اختصاص می یابد باشد که مورد استفاده خوانندگان آیینه قرار گیرد. ای مردم ! ماه خدا با برکت، آمرزش و رحمت به سوی شما روی می آورد، این ماه برترین ماه ها است، روزهای آن برتر از روزهای دیگر و شب های آن بهترین شب ها است لحظات و ساعات این ماه بهترین ساعات است. ماهی است که به میهمانی خدا دعوت شده اید و جزو کسانی قرار گرفته اید که مورد اکرام خداوند هستند. نفس های شما همچون تسبیح، خوابتان چون عبادت، اعمالتان مقبول، و دعایتان مستجاب است. بنابراین با نیت های خالص و دل های پاک از خداوند بخواهید تا شما را در روزه داشتن و تلاوت قرآن در این ماه توفیق دهد، زیرا بدبخت آن کسی است که از آمرزش الهی در این ماه بزرگ محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی خویش در این ماه به یاد گرسنگی و تشنگی رستاخیز افتید، بر فقراء و بینوایان خود بخشش کنید، پیران خویش را گرامی دارید، به خردسالان رحمت آورید، پیوند خویشاوندی را محکم سازید. زبان هایتان را از گناه باز دارید، چشمان خویش را از آنچه نگاه کردنش حلال نیست بپوشید، گوش های خویش را از آنچه شنیدنش حرام است فرا گیرید. بر یتیمان مردم شفقت و محبت به خرج دهید، تا با یتیمان شما چنین کنند... 4 مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- صحیفه کامله سجادیه، شرح دعای 44 2-یزد آوا، 29/3/94 3- سایت انتخاب، 8/4/94 4- تفسیر نمونه ، جلد اول، صفحه 463 ...
تحریف عاشورا، تحریف قرآن است
دنیای حلالی که بیش از اندازه کفایت انسان باشد، در یک دل جمع نمی شود، یعنی حقیقتاً آنگونه که باید برای خدا باشد، نخواهد بود. سخنران مراسم سپس به بیان حب یکطرفه، پرداخت و گفت: حب یکطرفه، حبی است که به حد نصاب قبول الهی نرسیده است و با گناه و آلودگی همراه شده است. وی ضمن بیان آیه 102 توبه، که به مخلوط شدن عمل صالح و سیئه برخی بندگان اشاره دارد، گفت: عمل ناخالص، ناشی از معرفت و محبت ناخالص
منتخب دیالوگ های بامزه پایتخت 4
؟ الان گفتی زن فایده ای نداره؟ نقی: نصفه شب، زن چی چیه؟ گفتم زنگ، زنگ بحران بی آبی به صدا در اومده ... کریمخان زند.... حفر قنات مال اون دوره ست. *** ارسطو: من زن نمی گیرم، مادر من! من ازدواج نمی کنم. مادر ارسطو: تو باید زن بگیری ارسطو: من قبلا آدم ازدواجی بودم، ولی الان دیگه نیستم. مادر ارسطو: عزب رو زمین خدا گناه داره، خجالت نمی کشی
چگونه بستنی فروش و گاودار مفسد اقتصادی شدند؟
در سطح مناطق شهرداری از طریق رسانه ها است و هفتمین راه حل نیز جلب مشارکت مردم یعنی دعوت از آنها برای اعلام و اعلان نام افرادی است که دست به اختلاس و ارتشاء زده یا با رانت یک شبه مولتی میلیاردر می شوند و با پولشویی در بخش مسکن و سایر بخش های اقتصادی در داخل و خارج سعی در حلال کردن ظاهری اموال حرام خود دارند. وی تاکید کرد: اگر این تدابیر انجام شود قطعا در عرض دو سال سلامت به نظام اداری کشور باز می
مجتهد و مبارزی که نصرالله کویت و سفیر صلح لقب گرفت
برانگیز و موهنی بود که توسط یک کارگردان مورد حمایت آل سعود برای مخدوش کردن چهره ائمه اطهار (ع) ساخته شده بود که ضمن زیر سؤال بردن قیام کربلا و به تصویر کشیدن چهره حضرت امام حسین و امام حسن علیهما السلام، از معاویه و یزید (لعنت الله علیهم) شخصیتی بی گناه روایت کرده بود. سریال الاسباط به کارگردانی عبدالباری ابوالخیر در حال ساخت و آماده سازی برای پخش از تلویزیون کویت بود که مرحوم آیت الله
پیام تاریخی امام(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه 598 /اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر ...
بالحق لتد خلن المسجد الحرام ان شاءاللّه آمنین.(1) علیرغم گذشت یک سال از کشتار فجیع و بی رحمانه حجاج بی دفاع و زائران مؤمن و موحد به وسیله نوکران امریکا و سفاکان آل سعود، هنوز شهر خدا و خلق خدا در بهت و حیرتند . آل سعود با کشتن میهمانان خدا و به خاک و خون کشیدن بهترین بندگان حق نه تنها حرم را، که جهان اسلام را آلوده به خون شهیدان نمود و مسلمانان و آزادگان را عزادار ساخت . مسلمانان
مرگ؛ تقدیری حکیمانه/ چه کنیم تا سختی مرگ بر ما آسان شود؟
چشم، نگاه می کند و با گوشش، می شنود! در حالی که عقلش، سالم است و فکرش باقی است! می اندیشد که عمر را در چه راهی فانی کرده و روزگارش را در چه راهیف سپری نموده است! به یاد ثروت هایی که جمع کرده است می افتد! همان ثروتی که در جمع آوری آن، چشم ها را به هم گذارده بود و از حرام و حلال و مشکوک گرفته، گناه جمع آوری آن ها به گردن اوست! حال هنگام جدایی از آن اموال، فرا رسیده، در حالی که این ثروت برای وراث می
شورای امنیت ماشه را چکاند؛ نوبت ایران است/ چه کسی هزینه هتل محل مذاکرات را پرداخت کرد؟/ قاتل بخشیده شده ...
-رجب- آغاز شد و در ماه مبارک رمضان استمرار پیدا کرد. در طول این مدت رژیم سعودی به نصیحت خیرخواهان و مجامع انسانی اعتنا نکرد و به جنایات فراوانی دست زد که نتیجه آن کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی گناه یمنی شد. تجاوز به یمن در هر ماهی از منظر شرعی، فعل حرام محسوب می شود، حرمت این جنگ در ماه حرام مضاعف می شود چرا که از یک سو یمنی ها کاری علیه عربستان یا حتی رژیم آل سعود نکرده بودند تا جنگ علیه آنان
پرهیز از حرام خوری
است و باطل چیزی است که ثبوت ندارد،اصل مال متعلق به خداست و خدا آن را از راه وضع قوانین عادله میان مردم تقسیم نموده تا مالکیت آنان به حق تعدیل شود و ریشه های فساد قطع گردد،(وتدلوابها الی الحکام لتاکلوا فریقامن اموال الناس بالاثم و انتم تعلمون ):(و برای خوردن مال مردم قسمتی از آن را به طرف حکام به صورت رشوه و گناه سرازیرمی نمائید با آنکه می دانید که این عمل حرام است ).(ادلاء)به معنای آویزان کردن
جریان مداحی در حال رشد است
زمانی و مکانی را در نظر بگیریم. هر کاری که در جامعه برای شیعه باعث وهن شود نباید انجام شود. توجه داشته باشیم که ممکن است بعضی کارها حرام نباشد، اما هر کار حلالی را در هر جایی نباید انجام داد. " را به جان آن می اندازد. البته اگر خودمان نیز آفت هایی را برای آن درست نکنیم! الان مداحی در جامعه اثرگذار است و این را دشمن هم فهمیده است. چندی پیش آیت الله خاتمی از قول دکتر مایل برانت
دانشمندان در استند بای/ اجازه بازرسی هر زمان، هر جا؛ هیچوقت/ مانور موشکی پاسخی به زیاده خواهی
موشکی کلا تحریم بود تو این قطعنامه رفع تحریم شده فقط رفع تحریمش تدریجیه! طوری صحبت میکنید انگار ما جدیدا تحریم شدیم! خدا نگذره از گناه کسی که قلم دست میگیره تا ذهن مردم رو منحرف کنه خدا نگذره از باعث و بانی وضع این تحریمهای ظالمانه چه شورای امنیت چه قلدری برخی عوامل داخلی که تو این چند سال گل به خودی زدند - برای اجرای این قطعنامه ایران باید تضمین امنیتی برای عدم تهاجم
دیوانگانی در قیامت به نام رباخوار
به گزارش صاحب نیوز به نقل از خبرما ، امام جمعه حبیب آباد شب گذشته در جمع مردم در مسجد امام صادق (ع) گفت: خداوند برای مصالح بندگان آنها را امر به تقوا نمود. اگر تقوای الهی پیشه کردید سعادت دنیا و آخرت شما تضمین است. حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مومنی افزود: از جمله مواضعی که باید خدا را مد نظر داشت و تقوای الهی را رعایت کرد در مسائل اقتصادی و امور مالی است. البته واضح و روشن است مال