سایر خبرها
به دنبال بازگشت جواهیر سوکای مهاجم دوست داشتنی سپاهان به آلبانی
آلبانیایی به نام اف.کی پارتیزان قرارداد امضا کرده است.جواهیر سوکای فوتبالیستی آلبانیایی بود که به فوتبال ایران کوچ کرد و چهار سال خاطره انگیز را با پیراهن طلایی سپاهان پشت سر گذاشت.سالهایی که برای سوکای دو جام قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی به دنبال داشت.او در این سالها برای زردپوشان اصفهانی خوب گل زد هر چند در برخی بازیها هم به بازیکنی گل خراب کن تبدیل می شد.سوکای هر چند فصل گذشته در
بنتکه: خوشحالم عضوی از خانواده بزرگ لیورپول هستم
لیورپولی ها که از چندی قبل خواهان به خدمت گیری کریستیان بنتکه بودند، دیروز موفق شدند این گلزن را به پای میز عقد قرارداد بکشانند. این ستاره 24 ساله که روز گذشته مراحل اداری انتقالش را پشت سرگذاشت و حتی در تست های پزشکی آنفیلدی ها شرکت کرد، در ازای 46.5 میلیون یورو با قراردادی پنج ساله به لیورپول پیوست. پس از آنکه مراسم معارفه وی انجام گرفت، به خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم عضوی از خانواده بزرگ لیورپول هستم. نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا لیورپول به موفقیت برسد. هدفم کار زیاد برای لیورپول و در خدمت هم تیمی ها بودن است. ...
محمد عباس زاده:من تشنه بازی کردن هستم
ها دست بردارند و این صحبت ها فقط برای اذیت کردن من است. واقعا نمی دانم از این صحبت ها چه منظوری دارند. عباس زاده در پاسخ به این سوال که با این وضعیت ممکن در پرسپولیس بمانی، گفت: من پرسپولیس را دوست دارم و بارها اعلام کرده ام به هر تیمی بروم قراردادم را یک ساله امضا می کنم تا در پایان فصل دوباره به پرسپولیس بازگردم اما بحث اینجاست من می خواهم به تیمی بروم که در آنجا بازی کنم. نمی خواهم
شماره پیراهن پرسپولیسی ها اعلام شد
شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس برای فصل جدید اعلام شد. به گزارش "ورزش سه"، شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس برای حضور در فصل جدید لیگ برتر اعلام شد. مهمترین نکته در لیست اعلامی پوشیدن شماره 7 توسط علی علیپور است. علیپور که در نیم فصل گذشته به پرسپولیس اضافه شد یکی از جوانترین بازیکنانی است که این شماره محبوب را در پرسپولیس بر تن خواهد کرد و وظیفه گلزن آخرین دربی در فصل آینده
بنفش خواری بی بی سی به سلامتی توافق!/ واکنش سردار سلیمانی به توافقنامه هسته ای
خواهند شد. در ادامه می خوانیم: در همین حال برخی از اعضای اتاق بازرگانی درباره نحوه برنامه ریزی دیدارهای هیئت آلمانی گلایه کرده و گفته اند: دیدارها بدون حضور بخش های خصوصی بوده وتنها چند تن از اعضای اتاق ایران در آنجا حضور داشته اند. یک عضو اتاق بازرگانی که نخواست نامش برده شود، در گفت وگو با جوان می گوید: طراحی دیدارهای هیئت های خارجی به گونه ای است که نقش دولتی ها بسیار پر رنگ است
دلیل غیبت حیدری در تمرین استقلال
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، خسرو حیدری مدافع هافبک ملی پوش استقلال در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه استقلال درباره علت غیبت خود در تمرین آبی پوشان گفت: من فصل گذشته مصدومیت کهنه ای داشتم که به دلیل عدم استراحت کافی این مصدومیت بارها به سراغ من آمد. در فصل جدید پس از برگزاری تمرینات اردوی کردان و حضور من در تمرینات پرفشار بدنسازی این اردو، با صلاحدید کادر فنی استقلال و آقای پرویز مظلومی
چرا ستاره فوتبال ایران یک سال خانه نشین شد؟
مریضم باشم و در دوره درمان کنارش" خوشبختانه برادر فرشید بیماری سخت سرطان را شکست داده هر چند هنوز تحت درمان قرار دارد. فرشید طالبی، این مدافع با اخلاق و خانواده دوست نیز با بهبود حال برادرش نیز در آستانه بازگشت به فوتبال است. مشخص نیست او را برای فصل آینده در لیگ برتر می بینیم یا خیر. امیدواریم این مدافع با اخلاق و فداکار بهترین بازگشت را به فوتبال داشته باشد. *جام جم
بازیکن 2 میلیون دلاری در لیگ برتر؟
روز نو : در شرایطی که لیگ امسال بی شک یکی از ارزان ترین ادوار اخیر لیگ حرفه ای ایران است، شایعه ای عجیب دهان به دهان می چرخد. اینکه تراکتورسازی تبریز برای خرید یک مهاجم طراز اول، رقمی نزدیک به 2 میلیون دلار پول داده است. تیمی که امسال برای 7 ستاره لیگ برتر فقط به اندازه خورد و خوراک شان پول داده است و تیمش را با سربازهای کارت پایان خدمت باطل شده پر کرده است، برای خرید 4 بازیکن خارجی اش
70 سال با شورای امنیت؛ از شکایت تقی زاده تا توافق ظریف
پرونده هسته ای بعد از خود بود که اگر راه پیشین ادامه می یافت، پرونده به شورای امنیت نمی رفت و حال درصدد بود پرونده را از چاه شورای امنیت بیرون بکشد. روحانی معتقد است: با تصویب قطعنامه علیه کشورمان در شورای امنیت و قرار گرفتن ذیل فصل 7، قوی ترین کشورهای دوست ایران هم پس از این قطعنامه ها حاضر نبودند با ما همکاری کنند... تحت عنوان ساخت سلاح هسته ای و با اتهامات و پرونده سازی هایی ما را
برانکو با 2-4-4 وارد لیگ می شود
تیم ایجاد کند. خط حمله و به دنبال آقای گلی مهدی طارمی در فصل گذشته عنوان پدیده این تیم را به خود اختصاص داد. بازیکنی که در با مصدومیت رضا نوروزی و عدم آمادگی عباسزاده به ترکیب اصلی رسید و به یکی از بهترین بازیکنان این تیم تبدیل شد. در کنار مهدی طارمی، علی علیپور نیز حضور دارد که با تجربه کسب شده از فصل گذشته می تواند به مهره ای آلترناتیو برای مهاجم شماره یک پرسپولیس تبدیل شود
مهدی طارمی، پدیده سال فوتبال ایران
روز نو : کسانی که در روزهای ابتدایی فصل گذشته و هفته های آغازین رقابت های لیگ برتر به محل تمرینات می رفتند، از مهاجم جوان و بلندقامتی با گام های کشیده صحبت می کردند که اگر اراده می کرد، در بازی های تمرینی مدافعان اسم و رسم داری مثل محسن بنگر را در کورس چند گام عقب می گذاشت و این توانایی را داشت که خط دفاعی حریف را بر هم بریزد اما هیچ کس نام این بازیکن را هم نشنیده بود تا اینکه از فاصله سی متری
ستاره بارسا در آستانه عقد قراردادی 30 میلیون یورویی
میلیون یورو کاهش داده است بلکه روز گذشته (چهارشنبه) لوئیس انریکه، سرمربی کاتالان ها هم اعتراف کرد که سد راه پدرو برای رفتن از نیوکمپ نمی شود. آس گزارش کرده است که پدرو حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده به منچستری ها ملحق می شود و او در این تیم به هموطنانش، خوان ماتا، آندر هررا و داوید دخه آ ملحق می شود. پدرو صبح روز گذشته اولین بازی اش را برای بارسلونا در اردوی پیش فصل این تیم
بنتکه به لیورپول پیوست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، این مهاجم 25 ساله که هفتمین خرید تابستانی قرمزها محسوب می شود، با این انتقال هنگفت، به دومین بازیکن گران قیمت تاریخ لیورپول تبدیل شد. لیورپولی ها به تازگی با انتقال 49 میلیون پوندی، رحیم استرلینگ را به منچسترسیتی واگذار کردند و این بودجه لازم برای خرید بنتکه را فراهم کرد. بنتکه در سال 2012 از ژانک به استون ویلا پیوست و در نیم فصل دوم فصل گذشته، گل های حساسی برای تیمش به ثمر رساند. انتهای پیام/
کارت پایان خدمتم مشکلی ندارد/ فصل آینده در گسترش فولاد هستم
به گزارش نصرنیوز به نقل از ایسنا، در حالی که روز گذشته صحبت هایی مبنی بر سرباز شدن "محمد امین درویشی" مطرح شده بود، اما وی از این موضوع ابراز بی اطلاعی می کند. درویشی در خصوص این موضوع که وی به دلیل مشکل دار بودن کارت پایان خدمتش، راهی تیم ملوان می شود، اظهار کرد: من خودم از این قضیه هیچ اطلاعی ندارم و در تمرین روز گذشته از دوستان این موضوع را شنیدم. وی تاکید کرد: تمریناتم را با گسترش فولاد ادامه می دهم و فصل آینده هم در این تیم حضور خواهم داشت. انتهای پیام/
ناگفته های هسته ای
همین علت می توان فاصله ی اصلاح طلبان جوان و اصول گرایان جوان (که از دل سپاه پاسداران بیرون آمده اند) با حسن روحانی را درک کرد. روحانی در دوره های چهارم و پنجم مجلس از چهره های نزدیک به جناح راست تلقی می شد و به همین علت، به مقام نایب رئیسی پارلمان رسید و با تشکیل مجلس ششم، به علت شکست سنگین جناح راست در انتخابات پارلمانی از مجلس جدا شد اما ظاهراً با توصیه هاشمی رفسنجانی موقعیت او به عنوان دبیر
دغدغه های علی دایی و تیم آسیب پذیر صبا
بولتن نیوز؛ اکنون نیز انتقال این مربی از پرسپولیس به صبا صورت گرفته است. با این تفاوت که صباباتری تهران چندین سال است که به قم منتقل شده و از نام صباباتری به صبای قم تغییر نام داده است. در عین حال، علی دایی نیز بعد از جدایی از پرسپولیس در هفته هشتم فصل گذشته دیگر حاضر نشد در تیمی مربیگری کند. او با اینکه در نیم فصل گذشته پیشنهادهایی از تیم های لیگ برتری داشت، اما حاضر نشد در آن مقطع
زلاتان: آینده من در دست رایولاست
زلاتان ابراهیموویچ، ستاره پاری سن ژرمن، تایید کرد که آینده اش توسط مدیربرنامه هایش، مینو رایولا رقم می خورد. به گزارش پایگاه خبری تیک، به تازگی شایعاتی در مورد احتمال بازگشت زلاتان به میلان منتشر شده و این ستاره سوئدی تایید کرد که این اتفاق می تواند با نظر مدیربرنامه هایش رخ بدهد. او به اسکای گفت:" در پی اس جی می مانم؟ آینده من در دست مینو رایولاست." پاریسی ها شب
پاچوفسکی جانشین سرشناسِ رحمتی +عکس و جدول عملکرد
داشته باشد. به این ترتیب تومیسلاو در فصل اخیر جام قهرمانی لیگ برتر مقدونیه را هم بالای سر برد تا جام به دست راهی تهران شود.داشته باشد.هر چند که بعید به نظر می رسد در صورت تمایل پیکان هم این گلر ملی پوش هوس بازی در لیگ دسته اول ایران را جدول عملکرد جایگزین رحمتی درون دروازه پیکان فصل تیم/ لیگ برتر تعداد بازی حضور در ترکیب اصلی
اخبار لحظه به لحظه :از ساعت 3 با مداد تا 5 بعد از ظهر امروز- ایران و 1+5 'به توافق رسیدند
، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به توافق هسته ای میان ایران و 1+5 خطاب به "تندروها و دلواپسان" گفت: "از نتایج این مذاکرات درس عبرت بگیرید و از ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای عذرخواهی کنید." 16:11 GMT به گزارش رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از توافق هسته ای با ایران به عنوان یک "موفقیت مهم" استقبال کرد و از تمام طرفها خواست تا هر چه سریع تر این توافق
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
تلاش می کرد تا حاضران را به عملیات در این منطقه امیدوار کند . آقای محسن رضایی ضمن توجیه نقاط ضعف طرح عملیات پیشنهادی ، گفت :" ما تلاش خواهیم کرد تا روی طرح قبلی برای حل مشکل عبور از تنگه کار کنیم و در هفته آینده نتایج را ارائه خواهیم داد ". سرانجام پس از این دوره از بحث ها ، تتنها یک راه حل برای اجرای عملیات در منطقه ابوالخصیب (حیدر) باقی ماند و آن بازگشت به طرح توافق شده در 7/5/1365 بود . در
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
افت ارزش برخی ستارگان بوندس لیگا در بازار نقل و انتقالات
افت ارزش برخی ستارگان بوندس لیگا در بازار نقل و انتقالات در کوران نقل و انتقالات تابستانی 2015، نشریه بیلد آلمان در گزارشی به استناد از نسخه آلمانی سایت ترنسفر مارکت به بررسی ارزش بازیکنان حاضر در رقابت های بوندس لیگا پرداخته است. بر اساس این گزارش، کوین دی بروین، هافبک بلژیکی ولفسبورگ به خاطر عملکرد فوق العاده اش در فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی آلمان، با 10 میلیون یورو
محسن قهرمانی 2 سال قبل به خاطر اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان رخ داده و اشتباهاتی که به ضرر ...
جهان است، اما عجیب این که با وجود باشگاه هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید جایگاه چهارم لیگ هایی را در اختیار دارد که بیشترین میزان دستمزد را به بازیکنان می پردازد. عجیب تر آن که گران ترین بازیکنان تاریخ بیشتر از لالیگا هستند و فوق ستاره هایی همانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در این لیگ هفته ای کمتر از330 هزار پوند دریافت نمی کنند. با این حال میانگین پرداخت حقوق به
آخرین شایعات نقل و انتقالات فوتبال اروپا
ایوان پریشیچ به توافق رسیدند و به زودی این انتقال رسمی خواهد شد. ♦ به گزارش Gazzetta.it ، سرخیو رومرو دروازه بان فصل گذشته سمپدوریا حال با تیم منچستر یونایتد به توافقات نهایی دست یافته است و به زودی این انتقال رسمی خواهد شد. رسانه های بریتانیا: ♦ به گزارش Daily Star ، باشگاه موناکو اجازه داده که ژوآئو موتینیو هافبک پرتغالی این تیم به آرسنال بپیوندد. مشتری دیگر این
داود میرباقری: مردم آنچه را دوست دارند در صداوسیما نمی بینند
مجاری مشخص و نسخه غیرقاچاق به دست مردم برسد؛ بازگشت سرمایه خوبی از لحاظ اقتصادی برای سازندگان به دنبال خواهد داشت. تهیه کننده دندون طلا افزود: امروز باتوجه به گسترش تکنولوژی؛ شکل عرضه متحول شده و دیگر اینکه اثری را فقط در قالب لوح فشرده ( cd و dvd ) عرضه کنیم؛ کاملا منسوخ شده است. ما باید به سمت راهکارهای نوین حرکت کنیم. مهدی فخیم زاده نیز با اشاره به وضعیت امروز سینما گفت: معضل
اخبار کوتاه از فوتبال
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز ملحق شد. *محسن فروزان پس از عدم حضور در لیست بازیکنان موردنظر پرویز مظلومی، مذاکراتی را با چند باشگاه انجام داد که در نهایت دیروز و در آستانه آغاز لیگ برتر با قراردادی یک ساله به سیاه جامگان پیوست. همچنین میثم حسینی، مدافع چپ فصل گذشته پرسولیس به جمع مشکی پوشان مشهدی پیوست. *با منتفی شدن حضور یعقوب کریمی در استقلال، هاشم بیک زاده در یک قدمی بازگشت به این تیم
اسکار: می خواهم در چلسی بمانم و قهرمانی های بیشتری کسب کنم
طرفداری - این هافبک ملی پوش برزیلی ماه گذشته از سوی مکس آلگری به عنوان یکی از گزینه های خرید یوونتوس نام برده شد، با اینحال بنا به گزارش Fourfourtwo ، اسکار گفت: من در چلسی خواهم ماند. هدف من برای این فصل، فتح عناوین بسیار تا جایی که ممکن است. اسکار فصل گذشته اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر را به دست آورد، و 26 بازی برای تیم ژوزه مورینیو انجام داد.
گل محمدی: برانکو پرسپولیس را برای قهرمانی بسته است
برانکو را امیدوارکننده می دانم و می گویم برانکو تیم خوبی را برای پرسپولیس بسته است، تیمی که برای فصل آتی مدعی قهرمانی خواهد بود. جالب است که چند تیم را به عنوان تیم های مدعی نام بردید اما از تیم خودتان که قهرمان جام حذفی شده به عنوان تیم مدعی حرف نزدید. من دوست ندارم از الان تیمم را مدعی بخوانم که فشار روانی ایجاد شود. اما به هر حال شما از دیدگاه بعضی ها مدعی قهرمانی هستید
ملتی که از حقیقت عزت برخوردار شده است اگر این نعمت را کفران کند دنیا دوباره دوزخ خواهد شد
آخر سوره خطاب به پیغمبر میفرماید: و توکّل علی العزیز الرّحیم ؛ به این خدای عزیز و رحیم که تضمین کننده ی غلبه ی حق بر باطل است، توکل و تکیه کن. الّذی یریک حین تقوم. و تقلّبک فی السّاجدین ؛ او ناظر به حال توست؛ در حال قیام، در حال سجده، در حال عبادت، در حال حرکت، در حال تلاش؛ او حاضر و ناظر است، تو را می بیند؛ انّه هو السّمیع العلیم . پس در منطق قرآن، عزت را باید از خداوند طلب کرد. وقتی که
برترین های فوتبال ایران معرفی می شوند
، باشگاه اخلاق مدار برتر، بازیکن اخلاق، برترین دروازه بان، برترین مدافع، برترین بازیکن میانی، بهترین مهاجم، بهترین هیات برگزار کننده مسابقات، بهترین گلزن( آقای گل)، پدیده مسابقات و مرد سال فوتبال ایران، برترین مربی معرفی و انتخاب می شود. مدیر روابط عمومی سازمان لیگ افزود: در این مراسم همچنین از برترین بازیکن لیگ دسته اول و برترین گلزن این رقابت ها در فصل گذشته تقدیر خواهد شد. در بخش بانوان هم بهترین بازیکن و برترین گلزن( خانم گل) تقدیر می شود. بهمنی با اشاره به پوشش تلویزیونی مراسم گفت: این مراسم به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد. ...