سایر منابع:
سایر خبرها
چرا روحانی قانون امر به معروف را ابلاغ نکرد؟
همه به سراغ وزیر کشور می روند و او را مقصر می دانند هرچند که وی مخالف این راهپیمایی بوده اما هیچ وقت نمایندگان مجلس مثلاً امام جمعه موقت تهران را مسئول نمی دانند. اینجاست که آقای روحانی می گوید این قانون نباید ابلاغ شود و به همین خاطر از اختیارات رهبر معظم انقلاب استفاده کردند و نامه ای به محضر ایشان فرستادند و مخالفت خود را با این قانون اعلام کردند و از رهبری انقلاب خواستند تا نظرشان را اعلام
ضرورت تبلیغ جهادی برای گسترش تشیع در دنیا/ تشیع در آفریقای سیاه
شیعیان آن تصحیح کنیم. در این خصوص مصاحبه ای با محمدحسین ملک زاده یکی از مبلغین بین المللی، انجام شده که تفصیل آن در ادامه خواهد آمد. *به عنوان سوال اول بفرمایید که چه شد وارد فضای کار تبلیغی در حوزه بین الملل شدید؟ بنده برای کار علمی فرهنگی اسلامی یا علمی فرهنگی تبلیغی تقریبا از سال 78 تا کنون در خیلی کشورها رفت و آمد داشته ام. آغاز فعالیت های بنده با زبان عربی بوده و چون
مظلومی:تیمم را بر اساس افکار خودم بسته و تکمیل می کنم
همه تصور می کنند بازیکن سفارشی به استقلال آمده است ولی حتی آقای نجف نژاد هم ناراحت بود و مدعی شد چرا نام او را خراب می کنند؟ من سفارش پذیر نیستم و تا آنجا که توان داشته باشم با این مسئله مقابله می کنم حتی اگر پدر و یا برادرانم باشند. وی همچنین در خصوص اینکه شایعه شده هاشم بیگ زاده به استقلال بازمی گردد، گفت: بیگ زاده و صادقی با استقلال قرارداد دارند و باید برای جدایی توافق کنند. قانونی
ابراهیمی: هدف ما باید قهرمانی باشد
را دوست دارم ولی همه می دانند بازیکنان حرفه ای برای خودشان تصمیم می گیرند. من و خسرو هم همیشه خودمان تصمیم نهایی را گرفته ام. من بازیکنی مستقل هستم و خودم فکر می کنم و تصمیم می گیرم. اینطوری نبود که خسرو حیدری باعث شود من در استقلال بمانم. دوستی من و خسرو سرجایش، ولی هر کدام از ما خودمان تصمیم می گیریم. نه من به خسرو می گویم چکار کن و نه او به من. اینها شایعه است. ما فوتبالیست های حرفه ای هستیم
به دنبال بازگشت جواهیر سوکای مهاجم دوست داشتنی سپاهان به آلبانی
تیفوسی های سپاهان خراب نشد. خداحافظی سوکای با هواداران سپاهان اواسط خردادماه امسال سوکای با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود هواداران سپاهان را غافلگیر کرد. او در این پیام که به زبان فارسی نوشته شده بود چنین گفت: با سلام به هواداران دوست داشتنی سپاهان. امروز من متوجه شدم که در لیست آقای فرکی نیستم و من واقعا سورپرایز شدم چون سه سال و نیم که در سپاهان بازی می کردم از همه تیم های مطرح ایران پیشنهاد داشتم
جذب کرار اشتباه تاریخی استقلال بود/ ملوان با قلعه نویی موفق می شود
صادق ورمزیار، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت دو تیم پرطرفدار پایتخت در نقل و انتقالات اظهار کرد: هم اکنون هر صحبتی مبنی بر عملکرد تیم ها در نقل و انتقالات نمی تواند کارشناسانه باشد، زیرا وضعیت هیچ کدام از تیم ها صد درصد مشخص و معلوم نیست و هنوز اخباری در خصوص جذب بازیکن از سوی تیم ها در رسانه ها مطرح می شود که در واقع نمی
گزارشی خواندنی درباره کاهش قیمت بازیکنان نامی لیگ برتر/ چشمه پول دارد می خشکد!
رحمتی: سال گذشته قرارداد ثبتی او با باشگاه پیکان یک میلیارد و 570 میلیون تومان بود. او سال گذشته با همین قرارداد، در بین ثبتی ها(که البته به واقعیت نزدیک نبود) گرانترین بازیکن شد. رحمتی سال قبل با قراردادی که بست، یکی از گرانترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر شد و بعضی ها می گفتند رقم دریافتی اش خیلی از کروش کمتر نیست. اما نگاهی به دستمزد امسال مهدی نشان می دهد چقدر قیمت او کاهش یافته. رحمتی یک میلیارد و
مظلومی:نجف نژاد تماس گرفت و گفت چرا آبروی من را می برید
پرویز مظلومی در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال در فصل بدنسازی اظهار داشت: تیم در شرایط بدنسازی است و می دانید که ما روزی دو جلسه تمرین می کنیم. وی افزود: هفته آینده هم بازی سختی در پیش داریم و همه بازی ها برای ما دشوار است.اگر بدن بازیکنان ول کند مطمئن باشید شرایط استقلال بهتر خواهد شد. کل مجموعه تیم در افت بدنی است و ان شاالله کار می کنیم تا بدنهای بازیکنان ول کند و تیم خوبی روانه
محمد عباس زاده:من تشنه بازی کردن هستم
محمد عباس زاده در رابطه با تلاشش برای دریافت رضایت نامه از پرسپولیس اظهار داشت: من به باشگاه رفتم اما نتوانستم طاهری را ببینم. این اتفاق برای بار اول نیست که می افتد. در ابتدای فصل نقل و انتقالات هم دو بار به باشگاه پرسپولیس آمدم ولی هر بار به خاطر شلوغی باشگاه و تعداد زیاد جلسات موفق به دیدار طاهری نشدم . وی درباره اینکه بالاخره رضایت نامه اش صادر شد یا خیر، عنوان کرد: در این فوتبال
درباره گروه اکثریت خارجی های استقلال در تاریخ لیگ برتر
نظرم همانی بود که نیاز داشتیم. برای همین جذبش کردیم. این بازیکن با مدیربرنامه های برزیلی اش به تهران آمد. ما با این مدیربرنامه ها حرف زدیم و قرارداد نهایی شد، نه هیچ واسطه دیگری. اینها شایعاتی بی اساس است . البته او توضیح نداد چرا این برزیلی ارزان قیمت و زیر یک میلیاردی، 8 ماه اخیر را بدون تیم سپری کرده است. این بازیکن در پنج سال اخیر، پنج باشگاه عوض کرده و استقلال ششمین باشگاهش به شمار می رود
بنفش خواری بی بی سی به سلامتی توافق!/ واکنش سردار سلیمانی به توافقنامه هسته ای
سوریه طی شد و همه می دانند بیش از 300 هزار نفر در سوریه کشته شدند، بیش از 4 میلیون نفر آواره شده اند که بیش از نصف آنها یعنی 2 میلیون نفر در ترکیه حضور دارند و دولت سوریه بیرحمانه با مردم خود برخورد کرده است و در حال حاضر دولت سوریه تمام مشروعیت خود را برای ما از دست داده است. ما با چنین دولتی نمی توانیم هیچ رابطه ای داشته باشیم...ما تمام این گروه ها را به عنوان گروه های تروریستی شناخته ایم و داعش
مگر این تیم کم بازیکن دارد که می گویید سهمیه آسیا کافی است؟! / خودکشی استقلالی ها
دانند او باید در این فصل توقعات را از پرویز مظلومی و تیمش پائین بیاورد. پورحیدری این حرف ها را تنها به آن دلیل زده که همه می دانند در باشگاه چه نقشی در آوردن مظلومی داشته و چه رابطه نزدیکی با این مربی دارد. طبعا شکست مظلومی، شکست پورحیدری هم به حساب می آید و انتقادات را روانه مدیر فنی آبی ها خواهد کرد. به همین خاطر طبیعی است که پورحیدری تمام فشار را از روی استقلال بردارد و به هواداران بگوید اصلا منتظر
برنامه های آخر هفته تلویزیون
. او از کوچک ترین ایده ای استفاده می کند تا اسباب بازی بسازد لذا بعضی اوقات به ایده های عجیبی نیز دست می یابد. پس از مرگ ناگهانی آنا، مکس به ادعای خود در همه جا با مردی به نام آلبرت صحبت می کند. مردی که نامرئی است و کسی به جز مکس نمی تواند او را ببیند. برادر بزرگ تر و فرصت طلب مکس، یعنی زیگبرت با دیدن این رفتارهای مکس، بلافاصله او را به یک بیمارستان روانی منتقل می کند و خود ریاست شرکت تولید اسباب
وقتی خانه ها زیستگاه حیوانات می شود/ حیوان دوستی یا حیوان آزاری
در سلامت روح و روان افراد نقش بسیار مثبت و اثرگذاری دارد و ثابت شده افرادی که با گل و گیاه و حیوان سروکار دارند کمتر دچار سکته قلبی و مغزی می شوند، این کار همچنین در پیشگیری از افسردگی در افراد کهنسال مفید است. فقهای شیعه آزار سگ را جایز نمی دانند در منابع دینی ما به صراحت بر رعایت حقوق حیوانات تاکید شده، فقهای بزرگ شیعیان را از هر گونه آزار حیوانات منع کرده اند.
فیزیوتراپ ها: استقلال حرفه ای می خواهیم
گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، اما اکنون با گذشت 16 سال از آن روز هنوز فیزیوتراپ ها مشکلات زیادی دارند و دستاوردهای خود در این زمینه را عقیم می دانند. آنها از برخی نگاه های صنفی در وزارت بهداشت گلایه دارند. فیزیوتراپ ها از مجوزی که به فارغ التحصیلان سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای تأسیس کلینیک های تخصصی فیزیوتراپی داده شده است به شدت ناراحت هستند و آن را برگشت به عقب می دانند، که می
معرفت شناسی دینی از دیدگاه آیت الله جوادی آملی
دکارت، آن ها را از اصول معرفت شناسی می دانند) هرچند فی الجمله سهمی در تحلیل معنای معرفت دارند، اما در واقع نقشی آن چنانی ندارند، زیرا باور همان تصدیق است که قسمی از معرفت است و صدق وصف انطباق معلوم بالذات با معلوم بالعرض است و توجیه هم برای انتقال یافته های خود به دیگران است، لذا در بعضی از معارف کاربرد دارد، نه در همه آن ها. پس آنچه در تعریف شناخت یا علم گفته می شود، تعریف حقیقی نبوده
دایی به قم و قلعه نویی به انزلی رفت
دیگری به خاطر بدهی ممنوع الفعالیت شدند؛ اینها اتفاقات ناخوشایندی بود که در این هفته پرهیاهوی در کنار اندگ رویدادها و اتفاقات دیگر برای ورزش رقم خورد. مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است: بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز شد سیاوش بختیاری زاده پنجشنبه گذشته برای بر عهده گرفتن هدایت تیم فوتبال استقلال اهواز با مسئولان این تیم به توافق رسید.
مهدی طارمی، پدیده سال فوتبال ایران
است، هم جسور و بی باک... و در آخر از همه مهمتر اینکه اهل حاشیه نیست و دوست هم ندارد وارد چنین بازی هایی شود. فراموش نکنید در شرایطی که بسیاری از باشگاه ها، مدیران، مربیان، بازیکنان، بوقچی ها و شاید بخشی از اصحاب رسانه اخلاق را لگدمال کرده اند و فقط به منفعت خودشان فکر می کنند، طارمی پرچم جوانمردی و پهلوانی بلند کرد. خودروی اهدایی سازمان لیگ را به مجتبی محرمی بخشید و سپس 250 میلیون
ضرورت پیوند خانواده، مسجد و آموزش برای تربیت صحیح جوانان
. جامعه، مدرسه و خانواده او را طرد می کند و حتی ممکن است جوان به این ذهنیت برسد که به خاطر دین است که دچار مشکل شدیم، یعنی اگر دین نبود این مشکلات هم نبود. بنابراین به دنبال دین هایی می گردد که به او آزادی می دهد و می تواند تمایلات خود را در آن ارضاء شده ببیند. همان مسائلی که در مسیحیت هم رخ داد و دین از سیاست جدا شد. جدایی از دین به خاطر بروز صفات ثانویه جنسی و شک و تردیدهایی است که در این
پیشنهاد یک بازیگر پرفروش بجای فرخ نژاد در عروس آتش
پنجشنبه ، 1 مرداد 1394 ، 08:59 زدیک به 50 سال دست تنها کارکردم چون بحث همیشگی من این بوده که فیلمساز فقط در مقابل کیفیت فیلمش مسئول است در مقابل گیشه هیچ مسئولیتی ندارد خود من سعی می کنم فیلم را آن طور که فکر می کنم خوب است، بسازم. به گزارش رویش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - اشکان منصوری؛ خسرو سینایی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است که آثار او معمولاً بر پایه
شاهکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس؛ خرید جدید سرخ ها می خواست از فوتبال خداحافظی کند
همه تصورات تان درباره لیست اول و دوم برانکو ایوانکوویچ را کنار بگذارید. پرسپولیس اگر قرار بود تنها با نظر سرمربی اش بازیکن جذب کند، دست کم نیمی از بازیکنان فعلی را در اردوی این تیم نمی دیدیم. برانکو اما به اندازه ای مشخص در انتخاب بازیکن برای تیمش نقش داشت و باشگاه هم به اندازه برانکو. دیگر البته فایده ای ندارد که هی بگوییم آقای سرمربی فلان بازیکن را می خواست و بهمانی را رد کرده بود
90/ با جلالی روبوسی کردم، نه دلخور بود نه سر سنگین
داشتند. به هر حال یک گل طبیعی بود و بازیکن خاصی مقصر نبود. 90: اهل داد زدن بر سر مدافعان هستی؟ بله. برای هوشیاری بازیکنان چرا که نه! البته در راستای آگاه کردن بازیکنان نه بی احترامی و تخریب کسی! 90: در این مدت رابطه ات با تونی چطور بوده؟ تونی شخصیت خاصی دارد که با همه بچه ها یک طور رفتار می کند. چه با جوان های تیم چه با ایران پوریان که کاپیتان تیم است. در واقع فرق نمی گذارد
ناگفته های هسته ای
هاشمی و روحانی به همکاری آنها در مجلس ایران بازمی گردد. روحانی نه تنها در مجلس رئیس کمیته دفاعی و بعداً امنیتی پارلمان بود، بلکه در دوره ای که هاشمی رفسنجانی جانشین فرمانده کل قوای ایران و فرمانده جنگ با عراق بود، حسن روحانی دستیار ارشد او به حساب می آمد. روحانی البته رابطه بسیار خوبی با ارتش جمهوری اسلامی داشت در حالی که به نظر می رسید رابطه اش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این خوبی نباشد. و به
مصاحبه ای چالشی با نماینده دولتی جاه طلب: کمک به داعش دروغ است
اندازی برای خود مشخص نکنید، سیاست های قوی و تاثیرگذاری را نمی توانید در پیش بگیرید. طبیعتا برای عملی شدن این آرمان به خصوص در بعد روابط دو جانبه دو طرف باید اراده جدی در این زمینه داشته باشند. در بین این سه کشوری که شما مطرح کردید اگر بطور مجزا نگاه کنیم در مورد ایران مشکل خیلی جدی در روابط ما وجود ندارد و روابط ما رابطه بسیار عالی است و نه ما و نه برادران ایرانی چنین تصوری را نداریم که تنش خیلی جدی
بعد از پاسخ منفی دایی مذاکره بهشتی و قلعه نویی تا 2:30 بامداد/ قلعه نوعی سرمربی ملوان شد
قلعه نوعی سرمربی ملوان شد سرمربی فصل گذشته تیم استقلال تهران در لیگ پانزدهم سکاندار ملوانان خواهد بود. به گزارش خبرنگار مهر. پس از کش و قوس بسیار در خصوص بلاتکلیفی تیم ملوان عصر پنج شنبه امیر قلعه نوعی به عنوان سرمربی ملوانبا باشگاه ملوان به توافق رسید. رییس هیات مدیره ملوان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تایید این خبر گفت: در کلیات با قلعه نوعی به توافق رسیده ایم اما
توافق هسته ای نشان داد دشوارترین مسائل بین کشورها از طریق مذاکره قابل حل است
هدف وارد کارزار هسته ای شدیم و این تیم هم بسیار خوب از عهده مسئولیت هایی که برعهده داشت برآمد. عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: قانع کردن آمریکا و کشورهای اروپایی برای رفع تحریم ها کار آسانی نبود و ایران که با شعار استقلال در این مذاکرات شرکت کرده بود با قدرت حرف های خود را در مذاکره با کشورهای قدرتمند جهان مطرح و افکار عمومی دنیا را به نفع ایران بسیج کرد. " میر محمدی" اظهار داشت: تیم
پاسخی به واکنش های مقاله ممنوع التصویری آیینه یزد در یزدفردا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از نشر سرمقاله شماره 411 مورخ 23/2/94 تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی قانونی است؟! حجت الاسلام محمدهادی سمتی از شهرستان قم نوشته ای به سایت یزد فردا فرستاده که این گونه آغاز شده است. پاسخی به یادداشت مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد. آیا ظلم به نظام و ملت قانونی است؟ بنابراین نگارنده این سطور ضروری می داند قبل از پرداختن به اصل موضوع توضیحی را در خصوص این عنوان و سئوال به استحضار خوانندگان آیینه برساند: شاید مناسب باشد برای ارزیابی پاسخ به آنچه در سرمقاله این نشریه مورد بررسی قرار گرفته تعریفی از منطق آورده شود. منطق عبارت است از روش درست اندیشیدن و در اندیشه درست، اجتماع نقیضین محال است. ظلم از مقوله تجاوز و تعدی به حقوق دیگران است در جان و مال و عرض و ناموس و مرتکب ظلم از حد خویش تجاوز کرده و حیات و هستی دیگران را اعم از خود و جامعه به قصد نابودی هدف قرار داده است. لذا عمل ظالم خلاف و مغایر مشی و منش حیات معقول و زیستن انسانی است قبل از آنکه از دیدگاه ادیان الهی این عمل ناپسند و منفور باشد. از طرفی قانون عبارت است از قراردادهای اجتماعی که نخبگان هر جامعه برای زیستن مسالمت آمیز انسان ها طی ادوار مختلف وضع کرده اند. گرچه ممکن است زمینی و انسانی آن بعضا ً مخدوش و جای ایراد و اعتراض هم داشته باشد اما قوانین و مقررات آسمانی و الهی تغییرپذیر نیست و خداوند بر بشر عرضه داشته است تا با عمل به آن راه هدایت و تکامل را طی کند ولی به هر تقدیر مجموعه قوانین و مقررات چه آسمانی و الهی و چه زمینی و انسانی به قصد تنظیم امور زندگانی و اداره جوامع و رشد و ارتقای بشر تدوین شده است و مقوله ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران و سازگاری آن با قانون، اساساً نادرست می باشد و طرح چنین سئوال و پرسشی جواب روشن دارد: چون نه تنها ظلم به نظام و ملت بلکه ستم بر هر یک از افراد هیچ تناسب و سنخیت و هم خوانی با قانون ندارد. از مفاهیم قرآنی نیز برمی آید که هر کس از حدود و مرزهای الهی تجاوز کند ستمگر است و همچنین هر کس از پاسداشت قانون و عمل به احکام قانونی کوتاهی ورزد از ستمگران به خویشتن به شمار خواهد آمد. محمدهادی سمتی در بخش اول مقاله به نقل از آیینه نوشته است: مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد در یادداشتی به موضوع ممنوعیت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات پرداخته است که البته حاوی مطالبی به دور از انصاف و منطق بود بنابر این لازم می دانم در چند جمله به یادداشت ایشان پاسخ بدهم. ایشان در ابتدا مرقوم داشته اند که: مادام که برابر با قوانین مصوب، دادگاه حکمی صادر نکرده باشد مخالفان سیاسی، اشخاص، صاحبان تریبون های رسمی، خطیبان جمعه و یا روزنامه نگاران و افراد وابسته به احزاب و گروه ها و انجمن ها نمی توانند و نباید برابر با تشخیص خود علیه فرد یا گروهی و یا شهروندی حکمی صادر و پخش و درج نمایند. اولاً باید خدمت ایشان عرض کنم که ما هم مصرانه خواستار برگزاری دادگاه سران فتنه و از جمله رئیس دولت اصلاحات هستیم... نامبرده اذعان می کند تاکنون دادگاهی تشکیل نشده و به عمد یا به سهو کلمه تنها را از این بخش حذف کرده است. ماده سی و ششم قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن را تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون می داند و در اصل 166 آمده است احکام دادگاه ها باید مستدل و مستند به مواد قانونی و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. بنابراین آیا مطالب آیینه دور از انصاف و منطق می باشد؟ وانگهی مطلب آیینه چه منافاتی با اصل 176 ناظر بر وظائف قانونی شورای عالی امنیت ملی دارد؟ که البته اصلی قانونی است ولی نمی شود بر اساس خواست گروهی یا فردی نومن ببعض و نکفر ببعض گردید بلکه باید آن را از طریق هماهنگی احکام صریح و روشن ناظر به حقوق ملت و قوه قضاییه و قانون اساسی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد نه اینکه از دیدگاه احساسی و صرفاً تمایلات جناحی و فهم گروهی انسجام و منطق قانون را نادیده گرفت و انشاء نوشت! وی در ادامه می نویسد: سؤال بعدی از جناب سلطان زاده این است که چطور شما دولت نهم و دهم را به انواع فساد محکوم می کنید اما حاضر نیستید جرائم و تخلفات سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات را بپذیرید؟... همگان می دانند هر دولتمردی مسئول عملکرد خود می باشد سازمان های نظارتی و مقامات قضایی و دادگاههای صالح محکومیت افراد را مشخص می نمایند مدیر مسئول آیینه هیچگاه فردی را به انجام کاری متهم ننموده بلکه گوشه ای از آنچه احمدی نژاد و یاران او در دوران 8 سال انجام داده اند بنا به رسالت روشنگری مردم مستنداً به رشته تحریر درآورده است. لذا هر خواننده ای با عنایت به موارد مندرج در سرمقاله 411 بدور از کلی گویی باید مشخص نماید کدامیک از مطالبی که درباره عملکرد دولت نهم و دهم ذکر شده و دیگر بار به شرح زیر یادآوری می گردد قابل تکذیب می باشد؟ در مدت 8 سال فردی اداره امور اجرایی کشور را به عهده داشت که دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ می دانست اما همگان دیدند و شنیدند که نه تنها در آن دوران سوء استفاده های اقتصادی کلان، اختلاس، ارتشاء و رانت خواری های فراوان صورت می گرفت بلکه بعضی از نزدیکان دولت را به جرم تخلفات مالی و اداری محاکمه و به زندان افکندند. رییس جمهوری که مجلس را در راس امور نمی دانست، هر قانونی را که تشخیص می داد مخالف قانون اساسی می باشد بدان عمل نمی کرد، وزیری را در مسافرت خارج برکنار می نمود، وزیر دیگری را چون حاضر نمی شد دولتمردی را از سمتش برکنار کند برای وارد کردن دارو به وزارتخانه تحت سرپرستی اش ارز اختصاص نمی داد یا در بین دو نماز حکم به برکناری یکی از وزرا می داد. در مجلس شورای اسلامی با شوخی و کنایه مطالبی می گفت که حکایت از به سخره گرفتن نمایندگان داشت، در مواقع مختلف دم از جیب و کیف خود می زد که اسامی رانت خواران و دزدان مال و ثروت را در آن گذاشته است اما هیچ گاه مردم لیستی و نامی از آن گروه را ندیدند. در مجلس در برابر نمایندگان نوار صدای فردی را که غیر قانونی ثبت و ضبط کرده بودند پخش می کرد، بارها درباره تحریم ها ادبیاتی را به کار می برد که بسیاری از جمله بعضی از مراجع وعلما، دلسوزان نظام و رییس قوه قضاییه را به شگفتی و انتقاد وامی داشت، قطعنامه های صادر شده از طرف استکبار غرب و شرق را کاغذ پاره می نامید، در آن روزگار با حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی، مع ذلک به دلیل سبک مدیریتی گرانی و تورم چهل درصدی کمر مردم را شکست. اقتصاد کشور رشد منفی داشت و سرمایه های ملت به ثلث تقلیل یافت و بنا به گفته نماینده صریح اللهجه و شجاع مجلس علی مطهری: احمدی نژاد نباید حتی یک روز رئیس جمهور باقی می ماند و به قول جواد منصوری دیپلمات و اولین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران: احمدی نژاد کلاه بزرگی بود که سر مملکت رفت. پاسخگوی محترم نگران این است که چرا در مقاله مورد بحث از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به عنوان یک شخصیت بین المللی و مورد احترام میلیون ها نفر ایرانی و انسانی فرهیخته یاد شده است و می نویسد: اگر این همه تعریف و تمجید در حق شخص مورد حمایت شما بر اساس عدالت و بر طبق آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد پس چگونه است یک انسانی با این همه ویژگی خود را ملزم به رعایت حقوق ملت نمی داند؟ چطور یک انسان فرهیخته می تواند به خود اجازه بدهد که رأی ملت پایمال شود؟ چگونه یک انسان مسلمان روشنفکر که اتفاقا از علاقه میلیونی مردم هم برخوردار است نسبت به جان و مال همین مردم می تواند بی اهمیت باشد و با تدارک آتش فتنه جان و مال مردم را به خطر بیاندازد؟ در پاسخ باید گفت اولاً هنوز عامه مردم از تشکیل دادگاه صالحی خبر ندارند که پس از بررسی و محاکمه در صورت اثبات ادعاهایی که شده حکمی در محکومیت رییس دولت اصلاحات مبنی بر پایمال کردن رای ملت و نظایر آن صادر شده باشد. ضمناً توضیح این نکته ضروری است برابر با اصل سی و نهم قانون اساسی حتی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است علاوه بر آن آگاه به اسرار و رموز دل ها پروردگار است و هیچ مخالف یا موافق و مجتهد و عالم و حاکمی نمی تواند بهشتی یا جهنمی بودن مسلمانی را مشخص نماید. خداوند می فرماید:.. ...و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز کسی از شما پاک و پاکیزه نمی شد ولی خداست که هر کس را بخواهد پاک می گرداند و خدا شنوا و داناست.(ترجمه آیه 21 سوره مبارکه نور ) جالب آنکه ذیل این آیه در بعضی تفاسیر روایت تکان دهنده ای از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که:... هیچ کس با عملش به تنهایی نجات نخواهد یافت. راوی حدیث می پرسد حتی شما ای رسول خدا؟ فرمود: حتی من! مگر اینکه خداوند مرا مشمول رحمتش کند. پس ما را نمی رسد به آسانی در رابطه عملکرد افراد به مسند قضاوت و حکم بنشینیم! ثانیاً فرهیخته به انسانی می گویند که علم وادب آموخته باشد از نویسنده محترم باید پرسید در 8 سال دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و سال های بعد از آن با این همه ادعاهایی که علیه وی مطرح شده است!! کجا سراغ دارید که مشارالیه عکس زن مومن و همسر محترمه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در آن زمان شورای محترم نگهبان صلاحیت وی را تایید نموده بود در تلویزیون بر سر دست بلند کند و بگم بگم راه بیاندارد، یا چه موقع از خاتمی شنیده اید که در برابر دوربین صداوسیما بگوید: آب بریزند آن جایی که می سوزد یا بدون توجه به حیطه و نوع مخاطب و اثرگذاری آن بنفع مصالح ملی مملکت اظهار نماید مه مه را لولو برد با این توضیح مختصر آیا نباید گفت سیدمحمد خاتمی انسانی مودب و فرهیخته است. راقم این مطالب در جلسه ای 3 نفره کنار شهید محمدعلی رجایی نشسته بود تا به عنوان نماینده تام الاختیار آن شهید والامقام گزارش امور مربوط به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را ارائه نماید ناگهان عده ای وسط حیاط وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان بهارستان جمع شده و شعار می دادند مرگ بر بازرگان، پیر خرفت ایران شهید محمدعلی رجایی رو به حقیر و شهید بزرگوار حادثه هفتم تیرماه حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی که در جلسه حاضر بودند نمود و گفت: اینها نمی دانند وقتی در کوچه ها گردو بازی می کردند مهندس بازرگان در تبعید و زندان های شاه با حکومت دیکتاتوری و دست نشانده آمریکا مبارزه می کرده است.!! آقای محمدهادی سمتی! در گفتار و نوشتار باید نام بزرگان را گرامی داشت و به آنها احترام گذاشت. فرد دیگری به نام علی اصغر باقری به تقریب در همان روال و دیدگاه مطالبی نوشته و بی ارتباط به موضوع و فهم مطلب توسن قلم تاخته و زمین و آسمان به هم بافته که در سایت یزد فردا آمده است که نظر خوانندگان را به خلاصه ای از نگاشته های وی جلب می کند: بسم الله القاصم الجبّارین... اما آقای سلطان زاده که خود فرهنگی بوده و در دوران انقلاب هم جزء انقلابیون فعال بوده و خود را روزنامه مستقل می نامد جای بسیار نگرانی است....اگر واقعاً اینقدر در تشخیص حقیقت مشکل دارید چرا دست به قلم شده و دیگران را نیز به گمراهی می کشید؟! اگر هم واقعیات برایتان روشن است و عامدانه در خط و مسیری حرکت می کنید که عزالدین حسینی و امریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند، مردانه بگویید و اینقدر با کلمات بازی ننموده و از قانون نگویید... پس معلوم می شود که قانون برای شما جنبه ابزاری داشته و هر جا که به وفق مرادتان باشد از آن دم می زنید و هر جا نباشد از آن دوری و یا زیر پا می گذارید!!... و امروز کسانی که هم فکر شما هستند به گمانشان با مذاکره می توانند این تحریم ها را کاهش دهند و در حالیکه صنعت هسته ای ما به تعطیلی کشیده شده و در شرف نابودی است و ذخایر 20 درصدمان را نابود کردیم و چتر امنیتی ما بر سر حامیانمان در جهان کاهش یافته و جنگی ناجوانمردانه علیه مسلمانان یمن که جرمشان این است به جمهوری اسلامی علاقه مند بودند راه افتاده و در حقیقت شماها به آمریکا اجازه دادید که چنین جنگی را علیه یمن و سوریه و عراق و دیگر جاها طراحی کند... همین که علی اصغر باقری حقیر را مسبب تمام جنگ های دنیا معرفی ننموده جای شکرش باقیست! یادآوری می نماید ارزیابی ارتباط و منطق اینگونه حرف ها را در نقد سرمقاله این نویسنده به خوانندگان وامی گذارد، زمان درباره همه چیز قضاوت می کند. خوشا به حال آنانکه گفته ها را می شنوند و در ترازوی عقل و با نور علم می سنجند و بهترین آن را پیروی می کنند. خدای، همه ما را به سخن سدید و استوار و با منطق درست و رعایت حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن و به جا گفتن موفق بدارد بلکه کردارمان شایسته و اصلاح گردد و خدای مهربان از گناهانمان در گذرد. امید آنکه ایشان که ید طولایی در رهایی عنان قلم دارد از این پس هر مطلبی می نویسد با آیه رحمت بسم الله الرحمن الرحیم که سرآغاز 113 سوره قرآن حکیم آمده و جمعاً 114 بار در آن مصحف شریف تکرار شده آغاز نماید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار مدیرمسئول ...
سفر به خاتم (8): بقعه ای شبیه به بقعه دوازده امام در مروست
زیبا البته دود اندود آن را تزئین نموده است و بدنه داخل و بیرونی آن با گاه گل پوشیده شده است و البته گنبد آن نیز تنها با کاهگل عایق کاری شده است و میهمان کبوترهای زیبایی است که برفراز این گنبد ماوا گزیده اند . و البته ناگفته پیداست که از این محل برای تدریس علوم دینی و علوم روز استفاده می شده است . قدمت آن هم اگر با قلعه مروست همزمان باشد به دوران اسلامی باز می گردد والبته نظر کارشناسان میراث فرهنگی در این رابطه در دسترس ما نبود. عکس از مجید دهقانی زاده -سید حسین دشتی-ج
پای دردل معاون امور عمرانی استانداری یزد
، آنهایی که از میان همه وظایف مهمشان تنها برگزاری جشن روز های مختلف! و دادن جعبه شیرینی به کارمندانشان را انجام می دهند، و در کنارش وظایف اصلی به زمین مانده است نمی شود بگویید مستقل هستند، بهرحال یک اداره باید سیاست های دولت را اجرا کند. حالا چقدر اداراتی که می گویید موفق هستند یا نه!؟ باید از حوزه های مربوطه شان سوال شود، من خیلی نمی توانم در مورد آنها اظهار نظر کنم، ولی ما هم بی نقص نیستیم
خبر آرشیوی: دستور جهانگیری برای بررسی تخلف احتمالی در واگذاری یکی از معادن سنگ آهن/ دستور ویژه روحانی ...
کارفرما تحت پیگیرد نیروی انتظامی هستند را فراهم خواهد ساخت. به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی ، در پی تجمع صبح امروز کارگران و خانواده های کارگران بازداشت شده معدن بافق در مقابل دفتر مدیرعامل؛ مدیرعامل این معدن بعد از ظهر امروز با حضور در جمع معترضین وعده داد که با اعلام رضایت امکان منع تعقیب و آزادی همه کارگران بازداشت شده و تحت پیگرد قرار گرفته این واحد معدنی را فراهم خواهد کرد