سایر منابع:
سایر خبرها
ایران چگونه به تله خواهد افتاد؟
گروه های مسلح ضد تهران مبادرت ورزند. به طور مثال پاکستان همواره مامن امنی برای رشد و تکثیر گروه های تروریستی افغان و ایرانی محسوب می شده است. عربستان سعودی به دلیل داشتن روابط حسنه با دولت مرکزی پاکستان و ارتباط گسترده با گروه های سلفی موجود در این کشور از خاک پاکستان به عنوان منطقه ای برای آموزش، تسلیح و حمله بر علیه ایران و هم چنین تحریک اقلیت های قومی – مذهبی کشورمان بهره برده است. هم
طرح غنی سازی اوقات فراغت مهدی یاوران در خراسان رضوی اجرایی می شود
/> وی ادامه داد: از آن جا که اثرگذاری بالای انتقال معارف وقتی است که این معارف در خانواده نیز بیان و کاربردی شود، لازم به نظر می رسد که همزمان با برگزاری کلاس برای دانش آموزان، برنامه هایی ویژه مادران نیز داشته باشیم. مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی، فعال سازی ذهن مخاطبان در حوزه معارف مهدوی، ارتقاء سطح دانش و بینش کودکان و نوجوانان نسبت به امام زمان(ع)، پاسخ به
مدت زمان فتح دنیا توسط امام زمان(عج)
در پیش خواهند گرفت و در پایان، به بررسی روایاتی پرداخته شده است که از برخوردهای سپاه امام مهدی(عج) با اهل کتاب سخن به میان آورده اند. نتیجه کنکاش در روایات، این است که آنها نه تنها تعارضی با مدعای فوق ندارند، بلکه آن را تأیید نیز می کنند. مقدمه از دیرباز، اندیشه خرافی برخوردهای تند و خشونت بار سپاه امام مهدی (عج) با انسانهای عصر ظهور در اذهان بسیاری نفوذ کرده است و گاه این
کتاب را با هدف ادای دین به شهید آوینی نوشتم/ تحلیل های نویسنده کاریزسینما از سینمای دینی، هنر و ادبیات، ...
افزارانه و نرم افزارانه این آثارند. گرچه این نوشتارها به جهت قالب ارائه شان در مطبوعات از حس و حال ژورنالیستی خالی نیست، در عین بار معنایی و فکری، از بیان و مصادیق ژورنالیستی هم بهره مند است. از جمله عناوین مقالات و مطالب کتاب می توان به تحقیقی درباره تصویرسازی سینمایی شعر معاصر، نقد و تحلیل فیلم سینمایی شب های روشن ، بزرگداشتی برای علی حاتمی، تأملاتی در باب زیرساخت های مبانی فکری آوینی
صف پشت کنکور شکسته شد/ آمار صندلی های خالی در 5 گروه آزمایشی
برخوردار است، تنها 128 هزار و 516 نفر است. جدول ظرفیت در هر گروه آزمایشی به تفکیک دوره گروه آزمایشی جمع ظرفیت روزانه نوبت دوم (شبانه) پیام نور مجازی فرهنگیان غیرانتفاعی پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد 500 نفر مناطق محروم پذیرش متمرکز پذیرش نیمه متمرکز علوم ریاضی و فنی 280247 49989 11249 110499 1148 1154 106032 – 226 279482 765 علوم تجربی 227220 53929 6791 116101
آقای لاریجانی، هوای سازمان محیط زیست را داشته باشید
، تاکید شده است: "در مقطع کنونی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک دستگاه حاکمیتی با تنگناها و مشکلات عدیده ای برای انجام وظایف حاکمیتی خود و هماهنگی برنامه های دستگاه ها و نهادهای دست اندرکار و آحاد مردم در زمینه حفاظت و بهبود محیط زیست مواجه است. انتظار می رود تامین امکانات و منابع مورد نیاز آن سازمان به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد." متن کامل
اقتصاد در حکومت مهدوی
نیز قانون وضع می شود. آری، حکومتی که از دانش و صنعت بهره می گیرد و راه های اصلی را گسترش می دهد و خیابان های پهناور احداث می کند، به یقین در کنار آن برای رانندگی نیز قوانینی با ضمانت اجرایی قوی وضع می کند. ج) کشاورزی یکی از بخش هایی که در حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دگرگونی شایان توجه پیدا می کند، بخش کشاورزی و دامداری است. پس از آن که مردم طعم تلخ کمبود
ششمین یادواره شهدای منطقه دروازه ری قم برگزار می شود
به گزارش دولت بهار به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، ششمین یادواره 128 شهید گلگون کفن منطقه دروازه ری قم با عنوان دروازه وصال جمعه دو مردادماه سال جاری همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در قم برگزار می شود. در این مراسم معنوی، حجت الاسلام والمسلمین استاد میرباقری سخنرانی می کند و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری
موفقیت هر سازمانی در گرو داشتن روابط عمومی پویا، خلاق و مبتکر است
. مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری، انعکاس نظرات و دیدگاه های مخاطبان و جامعه به مسؤولان دستگاه ها و سازمان ها را رسالت مهم روابط عمومی ها عنوان کرد و یادآور شد: روابط عمومی در نوک پیکان حرکتی هر سازمانی قرار دارد که کارکنان این مجموعه بایستی با ارتقای سواد تخصصی خویش، در عرصه نوآوری و خلاقیت نیز کوشا باشند. این مقام مسؤول با بیان این که روابط عمومی امری تخصصی
از دوقلوهای کنکوری تا خودکشی به خاطر رتبه!
به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، در هفته ای که گذشت نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 منتشر شد و متعاقب آن نفرات برتر کنکور نیز اعلام شد. حضور دو برادر دوقلوی شیرازی با نام های احسان و عرفان طاهری فرد در گروه علوم تجربی جالب توجه بود. این دو برادر با رتبه های پنجم و ششم در میان 10 نفر اول گروه خود قرار گرفته اند. اما با وجود خبرهای خوشحال کننده که امسال تقریبا تمام داوطلبان کنکور مجاز
وقتی خانه ها زیستگاه حیوانات می شود
به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، با نگاهی به تاریخ در می یابیم که نگهداری از حیوان خانگی از دیرباز در میان ایرانیان امری مرسوم و متداول بوده و از حیوانات به ویژه سگ برای انجام برخی کارها از جمله شکار و نگهبانی دادن استفاده می شده و پرورش پرندگان هم برای کسب درآمد و هم تفریح و سرگرمی بسیار متداول بوده است. فرم و شکل جدید نگهداری از حیوانات در روزگار کنونی با نیاکان متفاوت بوده به
بوسه جالب صالحی بر بازوی لاریجانی/ اگر زنان در قدرت بودند شاهد داعش نبودیم/ گزینه نهایی اصلاح طلبان برای ...
برای صرفه جویی 60 هزار میلیاردی یکی از برنامه های مهم و موثر دولت یازدهم در سالجاری، تلاش برای صرفه جویی و نظام مند کردن هرگونه پرداختی به اشخاص، دستگاهها و نهادهای مختلف است، به طوری که تاکنون دستورالعمل های مهمی توسط معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس سازمان مدیریت خطاب به دستگاههای اجرایی صادر شده است. سایت صبحانه خبر داد: به عنوان مثال، در نامه محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور
آگاهی دانشجو لازمه فعالیت در فضاهای دانشگاهی است
به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام مصطفی رستمی شامگاه چهارشنبه در هفتمین دوره خط امام (ره) و طرح ولایت که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با بیان اینکه فضای دانشجویی یک فضای سیاسی، فرهنگی و علمی است، افزود: با وجود نفس دانشجویان باید یک فضای دینی هم در دانشگاه ها حاکم باشد. وی فضای عالی دینداری را دوره جوانی عنوان کرد و اظهارداشت: افرادی که در سنین میانسالی و کهنسالی متدین هستند به این
شباهت های امام زمان(عج) به سایر امامان(ع)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ، بنا بر روایات همه امامان معصوم (علیهم السلام) از یک نور آفریده شده اند و یک هدف را به عهده داشته اند و آن هدایت مردم و اشاعه نور ایمان در دل آن ها بوده است اما بنا بر اقتضائات، در هر زمانی صفتی خاص در هر یک از امامان (علیهم السلام) بروز کرده است. امام مهدی (علیه السلام) آخرین امام از سلسله ائمه (علیهم السلام) هستند و اهداف و زحمات اهل بیت (علیهم السلام) را به
ماه مبارک رمضان را بهشت رمضان ببینیم
محمد جواد عسکری فرهنگ مهمانی خدا(2) بیاییم فرهنگمان را اصلاح کنیم ماه مبارک رمضان را بهشت رمضان ببینیم چقدر زیبا، چقدر سرسبز ، چقدر با طراوت. من وارد بهشت رمضان شدم . این منظر به انسان تصویر می دهد تصویر زیبایی از فضاسازی خدا ازآنچه که هست. از آنچه که هست و چشم های مادی آن را درک نمی کند ولی قلب های سلیم باور می کنند که تغییراتی که در نظام الهی صورت گرفته آنچنان عظیم و عجیب است که می توان به فضای ایجاد شده بهشت گفت .بهشت رمضان . می توانیم ثابت کنیم ؟ بسم الله. برای اثبات بهشت بودن رمضان لازم است ابتدا ببینیم بهشت موعودچه ویژگی هایی دارد و آیا رمضان اینگونه هست ؟ بهشت بهترین فضا برای زندگی کردن و رشد کردن است بهشت فضایی است که ثمرات در دسترس انسان است بهشت تجلی نور اهلبیت (ع)است بهشت تجلی ولایت اهلبیت(ع) است بهشت تجلی امامت و امارت اهلبیت(ع) است بهشت فضایی است که ملائک در خدمت آدمی هستند بهشت فضایی است که از انسان پذیرایی های شایانی می شود بهشت تجلی ایمان و اعمال صالح انسان است . و... اینکه می گوییم بهشت تجلی نور و ولایت و امامت اهلبیت (ع) است و اینکه می گوییم الان می توان در بهشت بود چیز عجیبی نیست . به این روایت توجه فرمایید: موسی بن بکر گوید: در خدمت حضرت صادق علیه السّلام بودیم که مردی گفت: از خداوند آرزوی بهشت را دارم امام فرمود: شما در بهشت هستید از خداوند بخواهید شما را از آن بیرون نکند، آن مرد گفت: ما در دنیا هستیم، امام فرمود: مگر شما به ولایت ما ایمان ندارید، گفت آری ایمان دارم، فرمود: همین معنی بهشت می باشد که هر کس به آن اقرار کند در بهشت خواهد بود از خداوند بخواهید که آن را از شما نگیرد. نکته مهم : موضوع قابل تأملی که هست این است که در آخرت این بهشت ، ظهور پیدا می کند . حالا بیاییم سراغ ماه مبارک رمضان : برای درک هر چه بهتر کیفیت ماه مبارک رمضان قسمت ابتدایی خطبه رسول خدا(ص) را بصورت دسته بندی شده ذکر می کنیم . دقت کنید: ای مردم اینک ماه خداوند با برکت و آمرزش بطرف شما روی آورده، ماهی که در نزد خداوند از همه ماه ها افضل است روزهای آن بهترین روزها و شبهای آن نیکوترین شبها و ساعات آن افضل ساعات میباشد. ای مردم شما در این ماه به ضیافت خداوند دعوت شده و نزد خداوند گرامی هستید. نفس های شما در این ماه تسبیح و خواب شما در آن عبادت، و اعمال شما در آن مقبول و دعای شما در آن مستجاب است به روایت دیگری دقت کنید: امام پنجم فرمود چون ماه رمضان میرسید پیغمبر سه روز از شعبان مانده ببلال دستور می داد جار زند و مردم را جمع کند و بر منبر میرفت و حمد و ثنای خدای میکرد و میفرمود ای مردم این ماه به شما در آمد و آن سید ماها است در آن شبی است که بهتر از هزار ماه است بسته شود در آن درهای دوزخ و باز شود درهای بهشت هر که آن را دریابد و آمرزیده نشود خدایش دور کند و هر که در خدمت پدر و مادر خود آمرزیده نشود خدایش دور کند و هر که نام مرا بشنود و بر من صلوات نفرستد خدایش دور کند. تمام امکانات گویای آن است که همه چیز برای رشد آماده است . مضاف بر اینکه شب قدر شب تعیین سرنوشت شب تعیین امورات عالم و آدم در این ماه تعبیه شده است . شبی که نقش امام و ولایت امام بر امورات بسیار پررنگ است. شبی که می توان با مناجات و دعا امورات مثبتی را برای خود رقم زد و بهشتی برای زندگی خود ساخت به این دو روایت توجه فرمایید و نقش اهلبیت (ع) را در تعیین امورات واضح تر ببینید : از حسن بن عباس از امام جواد علیه السّلام از پدرانش از امیر المؤمنین علیهم السّلام از رسول خدا (ص) روایت کرده که باصحاب خود فرمود: بشب قدر ایمان آورده معتقد شوید زیرا در شب قدر کار (تقدیرات) سال فرود می آید، و همانا برای آن کار پس از من سرپرستانی هست (و آنان) علی بن ابی طالب و یازده تن از فرزندان اویند حضرت امیر المؤمنین(ع) به ابن عباس فرمود : شب قدر در هر سال منحصر بفرد است و فرمان سنت و مقدرات بشر در آن شب جاری میگردد و دستهای توانائی پس از رسول خدا ص بر جریان آن ولایت دارند. ابن عباس پرسید آنها که گره بسته آن امر بدست بابرکتشان گشوده میگردد چه کسانند؟ فرمود من و یازده فرزند من که پیشوایان محدث اند (یعنی حجت خدایند) رمضان بهشتی است که در هیچ موقعیت دیگری از سال نمی توان با آن مواجه شد و الذین یومنون بالغیب کسانی هستند که شهر رمضان را با آن توصیفاتی که اهلبیت (ع) مطرح کردند ، بهشت رمضان می بینند . پس در اوائل این ماه جلیل و عظیم رمضان از منظر بهشت بنگریم . مواظب باشیم خدای نکرده با بی تقوایی از بهشت رمضان هبوط نکنیم. خدایا توبهشت رمضان را مهیا فرمودی و ما را به آن دعوت کردی از تو می خواهیم نصرتمان کنیم تاییدمان کنی تا به محبت تو ، از تمام نعماتت بهره مند شویم و برای مولایمان امام حی ، امام زمانمان (عج) خاصیت داشته باشیم . ادامه دارد... ...
پاسخی به واکنش های مقاله ممنوع التصویری آیینه یزد در یزدفردا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از نشر سرمقاله شماره 411 مورخ 23/2/94 تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی قانونی است؟! حجت الاسلام محمدهادی سمتی از شهرستان قم نوشته ای به سایت یزد فردا فرستاده که این گونه آغاز شده است. پاسخی به یادداشت مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد. آیا ظلم به نظام و ملت قانونی است؟ بنابراین نگارنده این سطور ضروری می داند قبل از پرداختن به اصل موضوع توضیحی را در خصوص این عنوان و سئوال به استحضار خوانندگان آیینه برساند: شاید مناسب باشد برای ارزیابی پاسخ به آنچه در سرمقاله این نشریه مورد بررسی قرار گرفته تعریفی از منطق آورده شود. منطق عبارت است از روش درست اندیشیدن و در اندیشه درست، اجتماع نقیضین محال است. ظلم از مقوله تجاوز و تعدی به حقوق دیگران است در جان و مال و عرض و ناموس و مرتکب ظلم از حد خویش تجاوز کرده و حیات و هستی دیگران را اعم از خود و جامعه به قصد نابودی هدف قرار داده است. لذا عمل ظالم خلاف و مغایر مشی و منش حیات معقول و زیستن انسانی است قبل از آنکه از دیدگاه ادیان الهی این عمل ناپسند و منفور باشد. از طرفی قانون عبارت است از قراردادهای اجتماعی که نخبگان هر جامعه برای زیستن مسالمت آمیز انسان ها طی ادوار مختلف وضع کرده اند. گرچه ممکن است زمینی و انسانی آن بعضا ً مخدوش و جای ایراد و اعتراض هم داشته باشد اما قوانین و مقررات آسمانی و الهی تغییرپذیر نیست و خداوند بر بشر عرضه داشته است تا با عمل به آن راه هدایت و تکامل را طی کند ولی به هر تقدیر مجموعه قوانین و مقررات چه آسمانی و الهی و چه زمینی و انسانی به قصد تنظیم امور زندگانی و اداره جوامع و رشد و ارتقای بشر تدوین شده است و مقوله ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران و سازگاری آن با قانون، اساساً نادرست می باشد و طرح چنین سئوال و پرسشی جواب روشن دارد: چون نه تنها ظلم به نظام و ملت بلکه ستم بر هر یک از افراد هیچ تناسب و سنخیت و هم خوانی با قانون ندارد. از مفاهیم قرآنی نیز برمی آید که هر کس از حدود و مرزهای الهی تجاوز کند ستمگر است و همچنین هر کس از پاسداشت قانون و عمل به احکام قانونی کوتاهی ورزد از ستمگران به خویشتن به شمار خواهد آمد. محمدهادی سمتی در بخش اول مقاله به نقل از آیینه نوشته است: مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد در یادداشتی به موضوع ممنوعیت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات پرداخته است که البته حاوی مطالبی به دور از انصاف و منطق بود بنابر این لازم می دانم در چند جمله به یادداشت ایشان پاسخ بدهم. ایشان در ابتدا مرقوم داشته اند که: مادام که برابر با قوانین مصوب، دادگاه حکمی صادر نکرده باشد مخالفان سیاسی، اشخاص، صاحبان تریبون های رسمی، خطیبان جمعه و یا روزنامه نگاران و افراد وابسته به احزاب و گروه ها و انجمن ها نمی توانند و نباید برابر با تشخیص خود علیه فرد یا گروهی و یا شهروندی حکمی صادر و پخش و درج نمایند. اولاً باید خدمت ایشان عرض کنم که ما هم مصرانه خواستار برگزاری دادگاه سران فتنه و از جمله رئیس دولت اصلاحات هستیم... نامبرده اذعان می کند تاکنون دادگاهی تشکیل نشده و به عمد یا به سهو کلمه تنها را از این بخش حذف کرده است. ماده سی و ششم قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن را تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون می داند و در اصل 166 آمده است احکام دادگاه ها باید مستدل و مستند به مواد قانونی و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. بنابراین آیا مطالب آیینه دور از انصاف و منطق می باشد؟ وانگهی مطلب آیینه چه منافاتی با اصل 176 ناظر بر وظائف قانونی شورای عالی امنیت ملی دارد؟ که البته اصلی قانونی است ولی نمی شود بر اساس خواست گروهی یا فردی نومن ببعض و نکفر ببعض گردید بلکه باید آن را از طریق هماهنگی احکام صریح و روشن ناظر به حقوق ملت و قوه قضاییه و قانون اساسی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد نه اینکه از دیدگاه احساسی و صرفاً تمایلات جناحی و فهم گروهی انسجام و منطق قانون را نادیده گرفت و انشاء نوشت! وی در ادامه می نویسد: سؤال بعدی از جناب سلطان زاده این است که چطور شما دولت نهم و دهم را به انواع فساد محکوم می کنید اما حاضر نیستید جرائم و تخلفات سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات را بپذیرید؟... همگان می دانند هر دولتمردی مسئول عملکرد خود می باشد سازمان های نظارتی و مقامات قضایی و دادگاههای صالح محکومیت افراد را مشخص می نمایند مدیر مسئول آیینه هیچگاه فردی را به انجام کاری متهم ننموده بلکه گوشه ای از آنچه احمدی نژاد و یاران او در دوران 8 سال انجام داده اند بنا به رسالت روشنگری مردم مستنداً به رشته تحریر درآورده است. لذا هر خواننده ای با عنایت به موارد مندرج در سرمقاله 411 بدور از کلی گویی باید مشخص نماید کدامیک از مطالبی که درباره عملکرد دولت نهم و دهم ذکر شده و دیگر بار به شرح زیر یادآوری می گردد قابل تکذیب می باشد؟ در مدت 8 سال فردی اداره امور اجرایی کشور را به عهده داشت که دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ می دانست اما همگان دیدند و شنیدند که نه تنها در آن دوران سوء استفاده های اقتصادی کلان، اختلاس، ارتشاء و رانت خواری های فراوان صورت می گرفت بلکه بعضی از نزدیکان دولت را به جرم تخلفات مالی و اداری محاکمه و به زندان افکندند. رییس جمهوری که مجلس را در راس امور نمی دانست، هر قانونی را که تشخیص می داد مخالف قانون اساسی می باشد بدان عمل نمی کرد، وزیری را در مسافرت خارج برکنار می نمود، وزیر دیگری را چون حاضر نمی شد دولتمردی را از سمتش برکنار کند برای وارد کردن دارو به وزارتخانه تحت سرپرستی اش ارز اختصاص نمی داد یا در بین دو نماز حکم به برکناری یکی از وزرا می داد. در مجلس شورای اسلامی با شوخی و کنایه مطالبی می گفت که حکایت از به سخره گرفتن نمایندگان داشت، در مواقع مختلف دم از جیب و کیف خود می زد که اسامی رانت خواران و دزدان مال و ثروت را در آن گذاشته است اما هیچ گاه مردم لیستی و نامی از آن گروه را ندیدند. در مجلس در برابر نمایندگان نوار صدای فردی را که غیر قانونی ثبت و ضبط کرده بودند پخش می کرد، بارها درباره تحریم ها ادبیاتی را به کار می برد که بسیاری از جمله بعضی از مراجع وعلما، دلسوزان نظام و رییس قوه قضاییه را به شگفتی و انتقاد وامی داشت، قطعنامه های صادر شده از طرف استکبار غرب و شرق را کاغذ پاره می نامید، در آن روزگار با حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی، مع ذلک به دلیل سبک مدیریتی گرانی و تورم چهل درصدی کمر مردم را شکست. اقتصاد کشور رشد منفی داشت و سرمایه های ملت به ثلث تقلیل یافت و بنا به گفته نماینده صریح اللهجه و شجاع مجلس علی مطهری: احمدی نژاد نباید حتی یک روز رئیس جمهور باقی می ماند و به قول جواد منصوری دیپلمات و اولین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران: احمدی نژاد کلاه بزرگی بود که سر مملکت رفت. پاسخگوی محترم نگران این است که چرا در مقاله مورد بحث از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به عنوان یک شخصیت بین المللی و مورد احترام میلیون ها نفر ایرانی و انسانی فرهیخته یاد شده است و می نویسد: اگر این همه تعریف و تمجید در حق شخص مورد حمایت شما بر اساس عدالت و بر طبق آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد پس چگونه است یک انسانی با این همه ویژگی خود را ملزم به رعایت حقوق ملت نمی داند؟ چطور یک انسان فرهیخته می تواند به خود اجازه بدهد که رأی ملت پایمال شود؟ چگونه یک انسان مسلمان روشنفکر که اتفاقا از علاقه میلیونی مردم هم برخوردار است نسبت به جان و مال همین مردم می تواند بی اهمیت باشد و با تدارک آتش فتنه جان و مال مردم را به خطر بیاندازد؟ در پاسخ باید گفت اولاً هنوز عامه مردم از تشکیل دادگاه صالحی خبر ندارند که پس از بررسی و محاکمه در صورت اثبات ادعاهایی که شده حکمی در محکومیت رییس دولت اصلاحات مبنی بر پایمال کردن رای ملت و نظایر آن صادر شده باشد. ضمناً توضیح این نکته ضروری است برابر با اصل سی و نهم قانون اساسی حتی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است علاوه بر آن آگاه به اسرار و رموز دل ها پروردگار است و هیچ مخالف یا موافق و مجتهد و عالم و حاکمی نمی تواند بهشتی یا جهنمی بودن مسلمانی را مشخص نماید. خداوند می فرماید:.. ...و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز کسی از شما پاک و پاکیزه نمی شد ولی خداست که هر کس را بخواهد پاک می گرداند و خدا شنوا و داناست.(ترجمه آیه 21 سوره مبارکه نور ) جالب آنکه ذیل این آیه در بعضی تفاسیر روایت تکان دهنده ای از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که:... هیچ کس با عملش به تنهایی نجات نخواهد یافت. راوی حدیث می پرسد حتی شما ای رسول خدا؟ فرمود: حتی من! مگر اینکه خداوند مرا مشمول رحمتش کند. پس ما را نمی رسد به آسانی در رابطه عملکرد افراد به مسند قضاوت و حکم بنشینیم! ثانیاً فرهیخته به انسانی می گویند که علم وادب آموخته باشد از نویسنده محترم باید پرسید در 8 سال دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و سال های بعد از آن با این همه ادعاهایی که علیه وی مطرح شده است!! کجا سراغ دارید که مشارالیه عکس زن مومن و همسر محترمه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در آن زمان شورای محترم نگهبان صلاحیت وی را تایید نموده بود در تلویزیون بر سر دست بلند کند و بگم بگم راه بیاندارد، یا چه موقع از خاتمی شنیده اید که در برابر دوربین صداوسیما بگوید: آب بریزند آن جایی که می سوزد یا بدون توجه به حیطه و نوع مخاطب و اثرگذاری آن بنفع مصالح ملی مملکت اظهار نماید مه مه را لولو برد با این توضیح مختصر آیا نباید گفت سیدمحمد خاتمی انسانی مودب و فرهیخته است. راقم این مطالب در جلسه ای 3 نفره کنار شهید محمدعلی رجایی نشسته بود تا به عنوان نماینده تام الاختیار آن شهید والامقام گزارش امور مربوط به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را ارائه نماید ناگهان عده ای وسط حیاط وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان بهارستان جمع شده و شعار می دادند مرگ بر بازرگان، پیر خرفت ایران شهید محمدعلی رجایی رو به حقیر و شهید بزرگوار حادثه هفتم تیرماه حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی که در جلسه حاضر بودند نمود و گفت: اینها نمی دانند وقتی در کوچه ها گردو بازی می کردند مهندس بازرگان در تبعید و زندان های شاه با حکومت دیکتاتوری و دست نشانده آمریکا مبارزه می کرده است.!! آقای محمدهادی سمتی! در گفتار و نوشتار باید نام بزرگان را گرامی داشت و به آنها احترام گذاشت. فرد دیگری به نام علی اصغر باقری به تقریب در همان روال و دیدگاه مطالبی نوشته و بی ارتباط به موضوع و فهم مطلب توسن قلم تاخته و زمین و آسمان به هم بافته که در سایت یزد فردا آمده است که نظر خوانندگان را به خلاصه ای از نگاشته های وی جلب می کند: بسم الله القاصم الجبّارین... اما آقای سلطان زاده که خود فرهنگی بوده و در دوران انقلاب هم جزء انقلابیون فعال بوده و خود را روزنامه مستقل می نامد جای بسیار نگرانی است....اگر واقعاً اینقدر در تشخیص حقیقت مشکل دارید چرا دست به قلم شده و دیگران را نیز به گمراهی می کشید؟! اگر هم واقعیات برایتان روشن است و عامدانه در خط و مسیری حرکت می کنید که عزالدین حسینی و امریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند، مردانه بگویید و اینقدر با کلمات بازی ننموده و از قانون نگویید... پس معلوم می شود که قانون برای شما جنبه ابزاری داشته و هر جا که به وفق مرادتان باشد از آن دم می زنید و هر جا نباشد از آن دوری و یا زیر پا می گذارید!!... و امروز کسانی که هم فکر شما هستند به گمانشان با مذاکره می توانند این تحریم ها را کاهش دهند و در حالیکه صنعت هسته ای ما به تعطیلی کشیده شده و در شرف نابودی است و ذخایر 20 درصدمان را نابود کردیم و چتر امنیتی ما بر سر حامیانمان در جهان کاهش یافته و جنگی ناجوانمردانه علیه مسلمانان یمن که جرمشان این است به جمهوری اسلامی علاقه مند بودند راه افتاده و در حقیقت شماها به آمریکا اجازه دادید که چنین جنگی را علیه یمن و سوریه و عراق و دیگر جاها طراحی کند... همین که علی اصغر باقری حقیر را مسبب تمام جنگ های دنیا معرفی ننموده جای شکرش باقیست! یادآوری می نماید ارزیابی ارتباط و منطق اینگونه حرف ها را در نقد سرمقاله این نویسنده به خوانندگان وامی گذارد، زمان درباره همه چیز قضاوت می کند. خوشا به حال آنانکه گفته ها را می شنوند و در ترازوی عقل و با نور علم می سنجند و بهترین آن را پیروی می کنند. خدای، همه ما را به سخن سدید و استوار و با منطق درست و رعایت حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن و به جا گفتن موفق بدارد بلکه کردارمان شایسته و اصلاح گردد و خدای مهربان از گناهانمان در گذرد. امید آنکه ایشان که ید طولایی در رهایی عنان قلم دارد از این پس هر مطلبی می نویسد با آیه رحمت بسم الله الرحمن الرحیم که سرآغاز 113 سوره قرآن حکیم آمده و جمعاً 114 بار در آن مصحف شریف تکرار شده آغاز نماید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار مدیرمسئول ...
رهبر معظم انقلاب در چه روزی متولد شد
زندگینامه سید علی حسینی خامنه ای فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه ای، در فروردین ماه سال 1318 شمسی برابر با 1358 قمری در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. او دومین پسر خانواده بود و زندگی مرحوم سید جواد خامنه ای هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینی، بسیار ساده: پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر [...] زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت برای ما شام تهیه می کرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود. ...
توصیه به تقوی و رعایت قانون باعث همدلی بیشتر می گردد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد واعظ و گوینده و امام جمعه موفق کسی است که سخنانش جامعه را امیدوار کند و بر اساس دستورات اسلام مردم را به تقوی، عدالت و احسان دعوت نماید و بنا به گفته مرحوم استاد الهی قمشه ای حتی با دشمن هم نکو خلق و با صفا باشد و با شفقت و مسالمت رفتار کند تا دشمن را دوست گرداند و او از ما صلح و صفا و مهربانی بیاموزد مگر کسی که به خاطر خدا دوستی، با ما دشمنی و عداوت داشته باشد 1 چند روز بعد از جشن حضور که مورخ 24/3/94 در تالار شهید پاک نژاد یزد برگزار شد و دکتر علی جنتی و سیدمحمد میرمحمدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار یزد از سخنرانان در آن همایش بودند امام جمعه یکی از مناطق شهرستان یزد در خطبه های نماز با اشاره به جشنی که به عنوان سالگرد پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در یزد برگزار شده بود، تصریح کرد: حضور برخی در این مراسم غیر قابل انتظار بود و برخی دیگر در این مراسم با بیان مسائل و درخواست های نامشروع هویت روشن شده خود را بیشتر آشکار کردند.!! وی افزود: مسئولان، مدیران دستگاه های امنیتی و انتظامی باید در مقابل کسانی که در استان حاشیه سازی می کنند واکنش نشان دهند و اجازه ندهند مجلسی البته با جمعیتی بسیار کم و هدایت شده از یک نهاد آموزشی تشکیل شود که افرادی در تقابل با ارزش های نظام صف آرایی و عملکرد دولت قبل را تخریب و خلاف نظر دستگاه قضا صحبت کنند و یا خواستار آزادی کسانی شوند که خسارت های جبران ناپذیری را به این مردم و نظام زدند. 2 واعظ و گوینده ای که از تریبون رسمی آن هم در جایگاه با عظمت و قابل احترام نمازجمعه سخن می گوید و مواردی را نامشروع قلمداد می کند به طور قطع با معنی و مفهوم (مشروع) کاملاً آشنا است یعنی به مخاطبان القاء می کند درخواست ها و گفته های سخنرانان مورد نظر وی در آن همایش طبق شرع و اسلام نبوده است! چون نگارنده این سطور از افرادی بود که به عنوان روزنامه نگاری مستقل مطالبی را در آن جلسه اعلام نمود و عیناً در شماره 416 در همین ستون تحت عنوان نویسنده و خبرنگار باید امین، مطلع و منصف باشد چاپ و منتشر گردید لازم می داند مواردی را به اطلاع امام جمعه محترم برساند و نکاتی را تذکراً یادآور گردد. آیا واقعاً درخواست از مقامات مسئول برای رسیدگی به وضع معیشت معلمان، از بین بردن تبعیضات حقوقی فرهنگیان شاغل و بازنشسته با کارمندان دیگر ادارات، گران نکردن نان، مردم را در سفرهای استانی بدنبال ماشین های صدها میلیون تومانی دولتمردان ندواندن، سپاس از مسئولان دولت یازدهم که جو آرامش را بر جامعه حاکم نموده و در زمینه سلامت توفیقاتی کسب کرده اند، هم چنین با احترام یاد کردن از تلاش دلسوزان انقلاب و فعالان سیاسی و بازگو نمودن تقاضای بسیاری از رای دهندگان به دکتر روحانی تا برای رفع حصر معترضان انتخابات سال 88 تلاش نماید و یا حضار بر اساس دستور پیامبر گرامی اسلامی(ص) در ماه مبارک رمضان برای آزادی اسرا دعا کنند، در این صورت چه موضوع نامشروعی مطرح گردیده است؟ آیا هر کس می تواند به زعم خود اعمال و گفتار فردی را که با سلیقه سیاسی وی مخالف است غیر مشروع بنامد آن هم در جایگاه نمازجمعه !!؟ حمایت کنندگان در آینده باید درباره عملکرد رییس دولتی که خود را پاک ترین دولت تاریخ ایران می دانست پاسخگو باشند. دولتی که تاکنون دو نفر از معاونانش به علت ارتکاب تخلفات متعدد مالی و اداری به زندان افتاده اند یا پرونده بعضی دیگر در حال بررسی است، با این همه آمار و ارقام نجومی و شگفت انگیز ارتشاء، اختلاس، سوء استفاده های کلان، دروغگویی های آماری رییس دولت، تورم و گرانی های کمر شکن، بی توجهی به مصوبات مجلس شورای اسلامی، راه انداختن بگم بگم های مشمئز کننده، بکار بردن ادبیات غیرفاخر، برکناری بعضی از وزرا و مدیران عالی رتبه اجرایی در یک چشم به هم زدن و ناگهانی و ده ها مورد از کارهایی که سال ها باید بگذرد تا خرابکاری های آن ترمیم یابد. آیا در هیچ یک از خطبه های آن امام جمعه این گونه امور مورد انتقاد قرار گرفته است؟ آیا در آن 8 سال جز تعریف و تمجید در بعضی از سخنرانی ها چیز دیگری درباره مسئولان عالی اجرایی استان گفته شد؟ وقتی از هاله نور سخن به میان آمد، دهها نفر با استفاده از بیت المال به نیویورک رفتند و به سیر و سیاحت پرداختند، از همه مهم تر وقتی کارهای دولت را به امام زمان (عج) منتسب نمودند، وجه مربوط به یارانه را پول امام زمان نامیدند، صدها میلیون تومان به حساب بعضی از نهادهای تبلیغی از جمله دفتر بعضی از ائمه جمعه واریز شد، آیا بحثی از کارهای غیر مشروع به میان آمد؟ اما در تاریخ جراید یزد به ثبت رسید که مدیر مسئول آیینه یزد به علت اعتراض از عملکرد مدیران وقت استان به خاطر تعطیل کردن مدارس و ادارات و به صف کردن بسیاری از دانش آموزان دبستانی و راهنمایی و دبیرستانی و عده ای از کارمندان، در خیابان ها هنگام سفر ریاست جمهوری و دواندن مردم به دنبال ماشین های هیات دولت، در یک روز دو تذکر غلاظ و شداد از مدیریت وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد دریافت نمود و از ورود آیینه به استانداری و بعضی از ادارات هم جلوگیری کردند. ضمناً در تاریخ صدا و سیمای یزد نیز ثبت و ضبط شد که شب قبل از ورود اعضای دولت سابق به شهر دارالعباده یکی از ائمه جمعه در تلویزیون ظاهر شد و به منظور تشویق شهروندان برای تجمع در خیابان ها و جایگاه سخنرانی از مهمان نوازی مردم یزد سخن به میان آورد اما داستان مردم شهر انبار و فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) را فراموش کرد بازگو کند اما این نشریه بنا به رسالت روزنامه نگاری با دلسوزی و علاقه مندی که برای انقلاب داشته و دارد، شرح ماجرا را به ثبت رساند و مشکلات را تحمل کرد خلاصه آنکه عملکرد دولت قبل خود عامل تخریب خودش بوده است. گرچه به قول یکی از انقلابیون با سابقه و مورد احترام فساد در دولت گذشته همانند کوه یخی است که قله های آن تاکنون نمایان شده است!!. آیت ا... یثربی رییس حوزه علمیه کاشان در پاسخ به سوالی درباره اختلاس های دولت گذشته گفت: واقعا اسباب تاسف و سرافکندگی و شرمساری است. شرایط به گونه ای شده که انگار هر کس دستش به هر جایی می رسید برمی داشت. کسانی را می شناسم که سال 84 یا 85 به اینجا می آمدند که ما واسطه شویم برای دو میلیون وام. الان خبر می رسد که همین ها چندین برج در تهران دارند! این گونه افراد هستند که تلاش می کنند فردی را برای نمایندگی معرفی کنند تا بتوانند به این فعالیت ها ادامه دهند. 3 راقم این سطور در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب و قبل از اخذ مجوز برای چاپ نشریه طی نامه هایی از تخلف بعضی از مسئولان انتقاد می نمود. به طور مثال چرا زمین چند صد متری گرفته بودند یا از اتومبیل های ادارات استفاده شخصی می نمودند یا حین کار اداری ادامه تحصیل می دادند یا چرا بعضی را زودتر از موعد مقرر بازنشست و یا به سفارش و توصیه این یا آن بر خلاف ضابطه عمل می کردند ؟ گاه این روش نه تنها مشکلات زیادی برای نویسنده که پرونده اش را به این دلایل به دادگاه فرستادند بوجود می آورد بلکه مورد عیب جویی و یا تمسخر عده ای هم قرار می گرفت. نه تنها آیینه یزد بلکه هر نشریه ای در دوران هر دولتی باید وظیفه و رسالت خود را انجام دهد از کار مفید و اثرگذار و خیر دولتمردان تقدیر و ستایش نماید اما از رشوه خواری، زمین خواری، اختلاس و فروش فرودگاه و کارخانه های دولتی با بهای اندک یا از غارت وجه اسکله نفت بنویسد. خوشبختانه قوه قضاییه عزم را جزم کرده است که برابر با قانون بنا به وظیفه ای که برعهده دارد از تضییع بیت المال و سوء استفاده عده ای زراندوز و متجاوز به حقوق مردم جلوگیری نماید و مجرمان و متخلفان و سوء استفاده کنندگان را به سزای اعمالشان برساند. لازم است خطیب نماز جمعه به مردم و مسئولان ادارات و نهادهای دولتی تذکرات لازم را بدهد و ضمن تشکر و سپاس از نیروهای امنیتی و انتظامی بخواهد امنیت مکان های برگزاری مراسم و جلساتی را که مجوز کسب نموده اند تامین نمایند و قانوناً جلوی نیروهای خودسر را بگیرند و اگر برگزار کنندگان مراسم یا مدعوین هم بر اساس تعهدی که سپرده اند احیاناً سخنی ناروا گفتند یا اقدامی بر خلاف قانون انجام دادند از طرف مقامات ذی ربط اقدام لازم مبذول گردد. به امید آن که مسلمانان با آگاهی هر چه بیشتر و عمیق تر از عمل به تعالیم ارزنده و عالیه اسلام بهره ببرند و روز به روز صفا و صمیمت و برادری و همدلی بین آنها افزون گردد. حسن ختام مقاله به درج ترجمه خطبه ارزشمند پیامبر گرامی اسلامی(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان که به منظور آماده ساختن یاران خویش برای استقبال از این ماه مبارک ایراد فرمود اختصاص می یابد باشد که مورد استفاده خوانندگان آیینه قرار گیرد. ای مردم ! ماه خدا با برکت، آمرزش و رحمت به سوی شما روی می آورد، این ماه برترین ماه ها است، روزهای آن برتر از روزهای دیگر و شب های آن بهترین شب ها است لحظات و ساعات این ماه بهترین ساعات است. ماهی است که به میهمانی خدا دعوت شده اید و جزو کسانی قرار گرفته اید که مورد اکرام خداوند هستند. نفس های شما همچون تسبیح، خوابتان چون عبادت، اعمالتان مقبول، و دعایتان مستجاب است. بنابراین با نیت های خالص و دل های پاک از خداوند بخواهید تا شما را در روزه داشتن و تلاوت قرآن در این ماه توفیق دهد، زیرا بدبخت آن کسی است که از آمرزش الهی در این ماه بزرگ محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی خویش در این ماه به یاد گرسنگی و تشنگی رستاخیز افتید، بر فقراء و بینوایان خود بخشش کنید، پیران خویش را گرامی دارید، به خردسالان رحمت آورید، پیوند خویشاوندی را محکم سازید. زبان هایتان را از گناه باز دارید، چشمان خویش را از آنچه نگاه کردنش حلال نیست بپوشید، گوش های خویش را از آنچه شنیدنش حرام است فرا گیرید. بر یتیمان مردم شفقت و محبت به خرج دهید، تا با یتیمان شما چنین کنند... 4 مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- صحیفه کامله سجادیه، شرح دعای 44 2-یزد آوا، 29/3/94 3- سایت انتخاب، 8/4/94 4- تفسیر نمونه ، جلد اول، صفحه 463 ...
کنکاشی در ماجرای مک فارلین
ملاقات می کند .(22) در مذاکرات دو طرف چه گذشت؟ بر اساس گزارش نشریه داخلی اداره سیاسی سپاه، در اولین دوره مذاکرات که به مدت دو ساعت برگزار شد، مک فارلین حضور خود در ایران را به منظور ایجاد پل ارتباطی بین دو کشور و خطر شوروی اعلام و کرده و گفت امریکا آمادگی دارد برای تامین برخی اقلام مورد نیاز به ایران کمک کند. بنابراین گزارش، در دور دوم مذاکرات که به مدت نیم ساعت برگزار شد، مک
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
تحویل گرفتن خط مهران از سپاه آمد. فرماندهان سپاه آمدند و نتیجه بررسی ها را آوردند. آقای محسن رضائی مدعی است مجموع تلفات انسانی ما در فاو اعم از شهید و اسیر و مفقود، حدود یکهزار و دویست نفر است. برنامه تقسیم نیروهای سپاه برای شمال و جنوب و برنامه عملیات آینده را برای جبران شکست فاو آوردند. بحثی هم درباره تنظیم بهتر امکانات جنگی برای بهره بیشتر صورت گرفت که قرار شد قرارگاه خاتم را برای بررسی و
آیا ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی قانونی است؟
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد با مراجعه به بعضی از اصول و موارد مندرج در قانون اساسی مشخص می گردد تمام شهروندان از هر نژاد، قوم، مذهب و طایفه حق آزادی و امنیت شخصی دارند و تنها دادگاه صالح می تواند هر متهمی را احضار کند و به پرونده وی رسیدگی نماید. بدیهی است مادام که برابر با قوانین مصوب، دادگاه حکمی صادر نکرده باشد مخالفان سیاسی، اشخاص، صاحبان تریبون های رسمی، خطیبان جمعه و یا روزنامه نگاران و افراد وابسته به احزاب و گروه ها و انجمن ها نمی توانند و نباید برابر با تشخیص خود علیه فرد یا گروهی و یا شهروندی حکمی صادر و پخش و درج نمایند. طبق اصل سی و ششم قانون اساسی: حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد و به موجب اصل 166: احکام دادگاه ها باید مستدل و مستند به مواد قانونی و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. مطابق این اصول، هنگامی می توان فردی را به عنوان متهم تحت تعقیب قرار داد و به عنوان مجرم او را محکوم و مجازات نمود که عمل ارتکابی او طبق قانون جرم شناخته شده و برای آن مجازات تعیین شده باشد. اصل برائت یا فرض بیگناه دانستن افراد تا وقتی که جرم و تقصیر آنها طبق ضوابط قانونی ثابت شود نیز از اصول شناخته شده حقوق انسانهاست. در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی به ترتیب در ماده 11 بند 1 و 14 بند 3 با مضامین شبیه به هم تصریح کرده اند هر کس به ارتکاب جرمی متهم شود، بی گناه فرض می شود تا اینکه مقصر بودن او طبق قانون محرز شود. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به این امر تصریح کرده و اصل 37 بیان می دارد: اصل برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد. اصل سی و دوم قانون اساسی در این رابطه مقرر می دارد: هیچکس را نمی توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می کند. در صورت بازداشت موضوع اتهام با ذکر دلایل بلافاصله کتباً به متهم ابلاغ و تفهیم شود، و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالح قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می شود. 1 مناسب می داند نظر خوانندگان آیینه را به بخش هایی از نامه مجمع روحانیون مبارز به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی درباره غیرقانونی دانستن ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رییس دولت اصلاحات به نقل از حجت الاسلام محمد مقدم جلب نماید. به دنبال ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات، اعضای مجمع بارها در جلسات، مسائلی را درخصوص تحت الشعاع قرار گرفتن حقوق شهروندی در پی این اقدام مطرح می کردند، در نهایت با وجود این بحث ها تصمیم گرفته شد که در این زمینه نامه ای به رئیس جمهوری ارائه شود. وی افزود: از آنجایی که رئیس جمهوری مسئوول اجرای قانون اساسی است و وظیفه پاسداری از حقوق شهروندی را برعهده دارد و همچنین به این دلیل که ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات بدون استناد قانونی صورت گرفته است، تعدادی از اعضای مجمع از رئیس جمهوری خواستند که در این باره به افکار عمومی توضیح دهند. عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: پس از ارسال این نامه، دفتر رئیس جمهوری نامه ای به قوه قضائیه فرستاد و پاسخ سوال مجمع را از این قوه خواستار شد و رونوشت این نامه نیز به مجمع روحانیون ارسال شد. مقدم تاکید کرد: از این رو ما منتظر پاسخ نهادهای ذیربط در این زمینه هستیم تا برای افکار عمومی و اعضای مجمع موضوع ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات مشخص شود. 2 برخورداری آحاد ملت از حقوق اساسی به عنوان حقی فطری و طبیعی، به عنوان عطیه الهی مورد تاکید نظام های سیاسی بوده و در اصل 20 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز مقرر شده است که " همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند". یکی از نتایج آن تبعیت مقامات قضایی از قاعده قانونی بودن جرایم و مجازات ها می باشد که طبق آن یگانه مرجع وضع اعمالی که وصف مجرمانه دارند مجلس شورای اسلامی است و نیز تطبیق عمل ارتکابی با عناوین مجرمانه در چارچوب قوانین صرفاً در صلاحیت دادگاه های ذیصلاح می باشد... 3 بارها در بسیاری از نشست های دانشجویان در شهرهای مختلف یا در محافل و مجالسی که به مناسبت های گوناگون برگزار می گردد و مردم از طبقات مختلف شرکت می نمایند یا در جلساتی که عده ای از فعالان سیاسی حضور دارند از جمله مسائل و مطالبی که مطرح می گردد عدم تحقق برخی از وعده هایی است که حجه الاسلام حسن روحانی در برنامه های تبلیغاتی و انتخاباتی خود قبل از خردادماه 92 در شهرها و سخنرانی ها به مردم بویژه در برابر طرفداران و جوانان عنوان می کرد. حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در نشست خبری گفت:... این اقدام سوال برانگیز است که به چه دلیل فردی که 6سال پس از وقایع سال 88 ممنوع التصویر و ممنوع البیان نبوده به یک باره در آستانه انتخابات ممنوعیت برای وی ایجاد می شود... و در مورد حصر دو تن از کاندیدای انتخابات سال 88 افزود: کسانی که در حصر هستند این همه از آقای رئیس جمهور درخواست شد که به عنوان رئیس جمهور در این زمینه اقدامی انجام دهند اما متاسفانه در این زمینه چیزی را مشاهده نکردیم و اگر اقدامی هم شده آثار آن را ندیده ایم... وی با تاکید بر اینکه احزاب می توانند کشور را از خطر استبداد و دیکتاتوری و همچنین کناره گیری مردم از سیاست بر حذر دارند افزود: دولت های گذشته هر کدام به نحوی با احزاب رویارو شدند اما در این میان دولت اصلاحات حمایت شایان توجهی از احزاب داشت و تعداد قابل توجهی حزب در این دولت با گرایش های مختلف تشکیل شده است...وی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حزب اعتماد ملی بیشترین نقش تشکیلاتی را در استان ها برای ریاست جمهوری آقای روحانی داشت اظهار نمود: ما در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بدون آرم حزب اعتماد ملی حضور موثری را در فرایند انتخاب شدن آقای روحانی داشتیم و در 15 استان رئیس ستاد آقای روحانی از حزب اعتماد ملی بوده که البته با توجه به اقدام های انجام شده ما کوچکترین سهم خواهی و انتظاری از دولت آقای روحانی نداشته ایم چرا که به وظیفه خود عمل کرده ایم. 4 در مدت 8 سال فردی اداره امور اجرایی کشور را به عهده داشت که دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ می دانست اما همگان دیدند و شنیدند که نه تنها در آن دوران سوء استفاده های اقتصادی کلان، اختلاس، ارتشاء و رانت خواری های فراوان صورت می گرفت بلکه بعضی از نزدیکان دولت را به جرم تخلفات مالی و اداری محاکمه و به زندان افکندند. رییس جمهوری که مجلس را در راس امور نمی دانست، هر قانونی را که تشخیص می داد مخالف قانون اساسی می باشد بدان عمل نمی کرد، وزیری را در مسافرت خارج برکنار می نمود، وزیر دیگری را چون حاضر نمی شد دولتمردی را از سمتش برکنار کند برای وارد کردن دارو به وزارتخانه تحت سرپرستی اش ارز اختصاص نمی داد یا در بین دو نماز حکم به برکناری یکی از وزرا می داد. در مجلس شورای اسلامی با شوخی و کنایه مطالبی می گفت که حکایت از به سخره گرفتن نمایندگان داشت، در مواقع مختلف دم از جیب و کیف خود می زد که اسامی رانت خواران و دزدان مال و ثروت را در آن گذاشته است اما هیچ گاه مردم لیستی و نامی از آن گروه را ندیدند، در مجلس در برابر نمایندگان نوار صدای فردی را که غیر قانونی ثبت و ضبط کرده بودند پخش می کرد، بارها درباره تحریم ها ادبیاتی را به کار می برد که بسیاری از جمله بعضی از مراجع وعلما، دلسوزان نظام و رییس قوه قضاییه را به شگفتی و انتقاد وامی داشت، قطعنامه های صادر شده از طرف استکبار غرب و شرق را کاغذ پاره می نامید، در آن روزگار با حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی مع ذلک گرانی و تورم 40 درصدی کمر مردم را می شکست، اقتصاد کشور رشد منفی داشت و سرمایه های ملت به ثلث تقلیل یافت و بنا به گفته نماینده صریح اللهجه و شجاع مجلس علی مطهری: احمدی نژاد نباید حتی یک روز رئیس جمهور باقی می ماند 5و به قول جواد منصوری دیپلمات و اولین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران: احمدی نژاد کلاه بزرگی بود که سر مملکت رفت. 6 از همه مهم تر با اعتقادات مردم بازی می کرد، اداره امور مملکت را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه منتسب می نمود، خود و یا اطرافیانش از هاله نور سخن می گفتند، از رجعت هوگوچاوز رییس جمهور ونزوئلا بعد از مرگ وی سخن می گفت، همه ساله با هزینه کردن بیت المال دهها نفر از جمله نزدیکان و یاران را به نیویورک می برد، اما نه تنها عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظایف اصلی خود عمل ننمودند بلکه دیگر دستگاه های نظارتی هم آن طور که شایسته است نتوانستند عکس العمل مناسبی نشان دهند، در مناظرات انتخاباتی سال 88 آشکارا به چند نفر که سوابق درخشانی در انقلاب داشتند اهانت کرد و مستقیماً از صدا و سیما پخش شد، آیینه یزد به عنوان نشریه ای مستقل از اوایل انتشار بنا به وظیفه روزنامه نگاری، منتقد دولت نهم و دهم بوده و مطالبی را در شماره های متعدد درج و نشر نموده است ضمناً یادآوری می نماید و معتقد است هیچ یک از این مسائل سبب نخواهد شد اگر فرد یا مقامی دیگر احیاناً خلافی مرتکب شد قانوناً با وی برخورد نشود. اما مردم از رییس جمهور و همه مسئولان بلند پایه اجرایی انتظار دارند در این زمینه پیگیری های لازم را بنمایند آن هم نه تنها به منظور احقاق حق قانونی انسانی فرهیخته و سیاستمداری بلند پایه و مسلمانی روشنفکر که در دوران اصلاحات هشت سال ریاست دولت جمهوری اسلامی را بر عهده داشت و یا میلیون ها نفر از مردمان این مرزو بوم به وی علاقه مند می باشند و شخصیت مورد احترام در صحنه بین المللی است و یا به خواست پروردگار با انتخاب راهی خردمندانه در سال 1392 از جمله عوامل موثری بود که سبب پیروزی دولت تدبیر و امید شد بلکه بدان علت که رییس جمهور دکتر حسن روحانی برابر سوگندی شرعی که یاد کرده است موظف به اجرای صحیح قانون اساسی و جلوگیری از تضییع حق آحاد مردم این سرزمین می باشد و خدای ناکرده تخلف از آن گناهی بزرگ به حساب می آید. مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- مختصر حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران تالیف دکتر حسین مهرپور. صفحات 75 و 77 2- خبرگزاری آنا، 18/2/94 3- همان، 16/2/94 4- خبرگزاری ایلنا، 19/2/94 5- سایت انتخاب، 17/2/94 6- نامه نیوز، 21/2/ ...
بررسی آسیب شناسانه معضلی به نام آقازادگی / آقازاده ها
به دلیل اختلافاتی که با سازمان مجاهدین داشت حدود 6 ماه در بایکوت به سر برد، سپس به دلیل بروز گرایش های مارکسیستی بایکوت شکسته شد، او در آبان 57 از زندان آزاد و به فعالیت در سازمان مجاهدین خلق ادامه داد. حسین جنتی مدتی مسئول دفتر جنبش مجاهدین در اصفهان بود و از طرف سازمان به همراه فردی به نام فضل الله تدین نامزد نمایندگی در دوره اول مجلس شد که رأی نیاورد. او در سال 59 با یکی از دانشجویان دانشگاه
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
خاطراتی از حسن روحانی :روحانی توسط چه کسی با امام خمینی آشنا شد /پیش بینی رئیس جمهور شدن روحانی
/> ****** آقای حسن روحانی رئیس جمهور وقت، راجع به حجاب این گونه می گوید: طرح مسئله پوشش و حجاب زنان در اسفند 1357 بدون مشکل نبود و تا مدت ها مسئولین را به خود مشغول کرد. پس از 22 بهمن که سازمان ها و ادارات دولتی کار خود را آغاز کردند و مدارس نیز از اواسط اسفند به فعالیت پرداختند، شمار زیادی از خانم های کارمند و دانش آموزان دختر، بدون حجاب و با سر برهنه در ادارات و سازمان های دولتی حاضر می شدند و
خاطرات دکتر حسن روحانی ازعلمای نجف وسیاست های شاه و مواضع آیت الله بروجردی وتثبیت مرجعیت امام/وضعیت صدا ...
کمی در حد شمع داشت ، موقع اذان صبح فتیله ها را بالا می کشیدند و مسجد روشن می شد. در زیر نور کم چراغ مسجد (مسجد هم در زیرزمین بود) حدود ده تا پانزده نفر که اغلب پیرمرد بودند، گوشه های مسجد و یا کنار ستون ها مشغول نماز شب و تهجد بودند. شاید پدرم از همه ی آنها جوان تر بود، اما من تنها نوجوانی بودم که در گوشه ای نماز شب می خواندم . کم کم به زیارت عاشورا هم تقید پیدا کردم و هر شب زیارت عاشورا و علقمه
شگفتی های گردشگری به وسعت ایران
المللی و زیبای چغاخور بامساحتی حدود دو هزار و 300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار در نزدیکی شهربلداجی واقع شده است. فضای وسیع و هوای لطیف و چشم اندازهای بدیع همراه با آواز و پرواز پرندگان مهاجر و بومی این تالاب را در ردیف یکی از کانونهای مهم جذب گردشگری در استان قرار داده است. یک روستای تاریخی در سرزمین باب الرضا(ع) خراسان شمالی در شمال شرق کشور بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و
بوسه جالب صالحی بر بازوی لاریجانی/ اگر زنان در قدرت بودند شاهد داعش نبودیم/ گزینه نهایی اصلاح طلبان برای ...
تابناک محفوظ است) دستور روحانی برای صرفه جویی 60 هزار میلیاردی یکی از برنامه های مهم و موثر دولت یازدهم در سالجاری، تلاش برای صرفه جویی و نظام مند کردن هرگونه پرداختی به اشخاص، دستگاهها و نهادهای مختلف است، به طوری که تاکنون دستورالعمل های مهمی توسط معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس سازمان مدیریت خطاب به دستگاههای اجرایی صادر شده است. سایت صبحانه خبر داد: به عنوان مثال
خودکفایی و تامین رفاه شاخص امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری حوزه ، پیام این مرجع تقلید به اردوی خدمت رسانی و سازندگی جبهه جهادی منتظران خورشید به روستاهای ایلیخ بولاغی- نعمت آباد- عباس آباد و انجیرلی از بخش مرکزی استان قم که با فعالیت 140 نفر از جامعه پزشکی- جامعه قرآنی- اساتید- دانشجویان- ورزشکاران و هنرمندان جهادگر در عرصه های پزشکی- آموزشی- فرهنگی- هنری- عمرانی و ورزشی برگزار می گردد، بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم
تقید شدید فرمانده سپاه بدر به رعایت حق الناس در اوج نبرد
بازماندگان حاضر نمی شویم بلکه هدف مهم ما بهره گیری از نور و فیوضات بی پایان شهید و بهره برداری از شفاعت او نزد خداوند است. امکان ندارد که شهید دوستانی را که در مجلس او شرکت می کنند مورد عنایت لطف خود قرار ندهد. محبت شهید نسبت به کسانی که سر مزار او حاضر می شوند افزون است و به همین دلیل محل دفن شهید زیارتگاه است. کسانی هم که در مجلس یادبود او حاضر می شوند مورد این مهربانی قرار خواهند گرفت. برعکس
پیام آیت الله نوری همدانی به جبهه جهادی منتظران خورشید/ به فکر تجدید حیات اسلام باشید
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جبهه جهادی منتظران خورشید ، در پی برگزاری اردوی خدمت رسانی و سازندگی جبهه جهادی منتظران خورشید به روستاهای ایلیخ بولاغی- نعمت آباد- عباس آباد و انجیرلی از بخش مرکزی استان قم که با فعالیت 140 نفر از جامعه پزشکی- جامعه قرآنی- اساتید- دانشجویان- ورزشکاران و هنرمندان جهادگر در عرصه های پزشکی- آموزشی- فرهنگی- هنری- عمرانی و ورزشی برگزار می گردد، مرجع معظم تقلید حضرت آیت