سایر منابع:
سایر خبرها
باشند . مداحی اهل بیت و نوحه خوانی در سوگ آنان، از جمله کارهایی است که حادثه عاشورا را زنده نگهداشته است. ائمه نیز از مداحان و ذاکران، تقدیر و تشویق می کردند، صله می دادند، دعا می کردند و برای این کار، فضیلت و ثواب بسیار می شمردند. در این باب احادیث فراوانی نیز آمده است. امام صادق (ع) فرموده است:"الحمد لله الذی جعل فی الناس من یفد الینا و یمدحنا و یرثی لنا" یعنی خدا را سپاس که در میان ...
بیش از محققی داریم. رسول اسلام(ص) می فرمایند: اگر کسی دانشی را برای خدا بیاموزد، جانش سرشار از تواضع شده، در دین سخت کوش می شود و این همان دانشی است که باید به دنبالش برویم. مهدوی راد افزود: دکتر پاکتچی نکاتی دارند، نخست صبوری و شکیبایی در پژوهش است، وقتی ما بسیاری از مقاله هایمان به آخر خط رسد، شل می شویم. اگر به کتاب فقه الحدیث ایشان نگاه کنید این صبوری را می بیند. این صبوری نتایجی ...
که شوخی در طبع او نباشد ؛کلینی، اصول کافی، ج 2، ص 663. شوخ طبعی بخشی از حسن خلق است .همان. 4. امام رضا(ع) کوشش کنید اوقات شما چهار زمان باشد؛ وقتی برای عبادت و خلوت با خدا، زمانی برای تأمین معاش، سعتی برای معاشرت با برادران مورد اعتماد و کسانی که شما را به عیب هایتان واقف می سازند و در باطن به شما خلوص و صفا دارند و وقتی را هم به تفریحات و لذایذ خود اختصاص می دهید و از شادی ساعت های ...
بشر بن حارث را در خود نپرورانده است گوئی که در هر موی او عقل و تدبیری نهفته است (10) آزاد ساختن غلام: خریدن غلام و آزاد ساختن غلام یکی از برنامه های عبادتی امام (ع) بوده است به حدی که در مدت عمر خود بیش از هزار نفر را خریداری و در راه خدا و جلب رضایت و خشنودی او آزاد ساخته است (11). توضیح این مطلب اینست که در گذشته مسئله برده داری و برده فروشی (با کمال تاسف) یکی از مسائل مورد قبول ...
...، هیئتی از کوبا به ایران آمد، رئیس هیئت پس از دیدار با مرحوم طالقانی گفت اگر اسلام همانی است که شما می گویید، پس ما هم مسلمانیم. این خوانش طالقانی از اسلام بود که او را از دیگران متمایز می کرد. طالقانی مصداق بارز این جمله شهید بهشتی بود که می گفت: باید دنبال جاذبه در حد امکان و دافعه در حد ضرورت باشیم. 3- ساده زیست و مردمی بود. امام خمینی پس از رحلت طالقانی، او را با ابوذر مقایسه ...
کِتَابُهُمْ واحِدٌ (نهج البلاغه، خطبه 18) و حال آنکه خدا و پیامبر و کتاب همه آنها یکی است. نبی اکرم (ص) در ذیل خطبه غدیر پشتوانه حرکت خود را ابلاغ وحی الهی و ضروت اجرای آن را بیان می دارند و دراین باره می فرمایند: و أُقِرُّلَهُ عَلی نَفْسی بِالْعُبُودِیَّةِ و أَشْهَدُ لَهُ بِالرُّبُوبِیَّةِ، و أُؤَدّی ما أَوْحی بِهِ إِلَی حَذَراً مِنْ أَنْ لا أَفْعَلَ فَتَحِلَّ بی مِنْهُ قارِعَةٌ لایَدْفَعُها ...