سایر خبرها
چگونه در تهران خودروی 5 میلیاردی سوار شویم؟ (+عکس)
/> البته پلیس تاکید می کند که این خودروهای وارداتی محدودیت هایی برای استفاده دارند، به طوری که به هیچ عنوان قابل واگذاری به غیر نیستند. طبق قانون راهنمایی و رانندگی، فقط مالک خودرو می تواند پشت فرمان این اتومبیل ها بنشیند و درصورت مشاهده تخلف، اتومبیل توقیف می شود (هرچند که در حال حاضر انجام این تخلفات به امری عادی تبدیل شده است!) چندی پیش سرهنگ علی رضا جهانگیری اعلام کرده
تناقضی که سلامت مردم را تهدید می کند
رسیدگی به پرونده های متعدد با آن برخورد داشتیم این است که حضور برخی از این افراد فقط یک حضور مجازی بوده و عملا بعضی از مسؤولان فنی به جای نظارت بر روند تولید و یا واردات کالا عملا به عنوان کارمند کار فرما به دنبال کارهای غیر مرتبط با وظیفه خود در شرکت هستند. وی می افزاید: در پرونده های متعددی با این مسأله مواجه بودم که بعد از اعلام تخلف بهداشتی کارخانه از سوی بازرسان بهداشت پس از احضار
21 تخلف آشکار آمریکا از توافقنامه الجزایر+ جدول جزئیات تخلفات
از دولت ایران را دارد و ما برای این که این مسئله مشمول مرور زمان نشود هم در دیوان داوری لاهه و هم در محاکم آمریکا این تخلفات را مطرح کردیم . وی گفت : دولت الجزایر با امضای این بیانیه و میانجیگری خود مسئولیتش تمام نشده است و ما معتقدیم که دولت برادر الجزایر مسئول انجام صحیح این بیانیه است و با توجه به این که آمریکا در موارد زیاد تخلف کرده است انتظار ما از دولت برادر الجزایر این است که نه
چرا روحانی قانون امر به معروف را ابلاغ نکرد؟
مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت که شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می کند. اما با گذشت سی و چند سال از تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ قانون دیگری برای تعیین این شرایط، حدود و کیفیت کاری که دولت در برابر مردم و مردم در قبال دولت باید انجام می دادند، تصویب نشد تا اینکه در سال 93 بحث تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر به شکل جدی مطرح شد و با وجود اختلاف
اگر اعضای شورا تمایلی به ماندن من ندارند، مرا استیضاح کنند
به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از شهرستان چالوس، ایوب صالحی امشب در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار کرد: برای جلوگیری از کاهش تهدیدات احتمالی، تقویت و تسریع در انجام ماموریت ها و خدمات رسانی بهتر به شهروندان اقدام به راه اندازی تصویری با قابلیت تجهیز دوربین فوق مدرن در شهر چالوس کردیم. وی تقویت مدیریت و نظارت بر ترافیک شهری را از مهم ترین قابلیت های این سیستم عنوان
رسول منتجب نیادر گفتگو با روزان مطرح کرد:احتمال حمایت اصلاح طلبان از ریاست لاریجانی در مجلس دهم
کنند بنابراین در دو انتخابات پیش روحامیان دولت با قامتی برافراشته تر وارد صحنه می شوند و از طرفی کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند احساس می کنند در این قضیه باخته اند و موفقیت به دست نیاورده اند البته ما هیچ وقت این موضوع را به رخ آنها نمی کشیم و هنوز هم می گوییم بیایند دست اخوت به سایر جناح ها بدهند و از دولت و نظام حمایت کنند تا موفقیت نظام بیش از گذشته شود. به نظر شما این موفقیت باعث
جدیدترین مقصد سفرهای استانی احمدی نژاد/کنایه رئیس جمهور به صداوسیما/اسلحه رهبری در نماز عید فطر چه ...
، رکورددار سفر در دوران ریاست جمهوری خود، در حال ثبت این رکورد در سال های پس از این دوران است. رییس دولت گذشته همچنان سفر می کند تا سفرهای استانی که در دولت های نهم و دهم در چند مرتبه تکرار شد بار دیگر انجام شود. سفرهایی که بارها این شائبه را ایجاد کرده که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. تبلیغات برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی. گمانه ای که هر چند با افزایش سفرهای احمدی نژاد به واقعیت نزدیک تر می
بنفش خواری بی بی سی به سلامتی توافق!/ واکنش سردار سلیمانی به توافقنامه هسته ای
و با حساسیت اخبار مربوط به توافق را دنبال می کرد. با این وجود، گفت وگوی ما با رضا هاکان تکین بسیار صریح بود. این مصاحبه تقریبا یک هفته پس از مصاحبه ای که با سفیر سوریه در تهران داشتیم انجام شد. سفیر ترکیه تمام اخبار و گزارش های رسمی و غیررسمی مربوط به حمایت ترکیه از گروه های تروریستی در داخل خاک سوریه و عراق را تکذیب و تلویحا پذیرفت که دولت ترکیه به گروهی که ارتش آزاد سوریه می نامد و آنها را
اردبیل می تواند به کانونی برای صادرات کشور تبدیل شود
توسعه صادرات حتی اگر لازم است گمرکات باید به صورت 24 ساعته فعالیت داشته باشند. معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در خصوص ذخایر ارزی و حواشی مربوط به آن گفت: برخی افراد اصرار دارند که اگر در گذشته در این کشور تخلف شده، پس در دولت فعلی هم می تواند خلاف انجام شود اما در این دولت تخلف صورت نخواهد گرفت و اگر چنین اتفاقی بیفتد من شب تا صبح نمی خوابم
فغان از رشوه های 3 هزار تومانی در مسکن
تخلفات رایج در بحث مسکن مهر است. به گفته مشاور ارشد رئیس جمهوری ، نظارت ضعیف بر روند ساخت مساکن مهر موجب شد که مهندسان ناظر با دریافت 30 هزار ریال بابت هر یک متر، بنا را تایید کنند. انگار حالا که ریاست سازمان نظام مهندسی کشور را برعهده دارد، خود را موظف به برخورد با مهندسانی می داند که در فروش ملک تخلف می کنند و به بهای کم تر از قیمت ملک امضا می فروشند. به نظر می رسد دولت
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/05/01
/1 * زنجانی با گردن کلفتی نمی گوید پول ها کجاست اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهوری، گفت: دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت را در اختیار یک فرد گذاشتند و الان بعد از گذشت بیش از یک سال در زندان با گردن کلفتی نمی گوید این پول کجاست . من در این دولت با اطمینان می گویم اگر خدای نکرده خلافی اتفاق بیفتد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و قوه قضائیه اختیار دارد با دست اندازی به بیت
مشهورترین تاجر ایران چگونه از هیچ به همه چیز رسید؟ + عکس
81 سالگی همچون سال های جوانی در حال گسترش فعالیت ها است. تقلای او برای رفع ممنوعیت صادرات پسته که در اواخر عمر دولت دهم سر و صدای زیادی به پا کرد نشان داد که او همچنان حساسیت زیادی روی فعالیت های تجاری اش دارد. وقتی پسته نمی خندد هفته گذشته داشتم از کار بیکار می شدم. که خوشبختانه به خیر گذشت. این جمله، گفته یک کارگر ساده که در خطر اخراج قرار گرفته، نیست. بلکه تکه ای از
سازمان مدیریت در هدایت دارایی های آزاد شده پررنگ تر عمل کند
ریزش نرخ ارز به خصوص دلار وجود دارد. بنابراین، احتمال اینکه با ورود این مقدار دلار به بازار نرخ دلار کاهش یابد بسیار زیاد است. با کاهش نرخ ارز هم قیمت اقلام به ویژه کالاهای وارداتی کاهش می یابد و هم هزینه ی تمام شده ی کالا برای مردم ارزان تر می شود. این در حالی است که افزایش ناگهانی نرخ ارز در دولت دهم پایه گذار افزایش نرخ تورم بود به طوری که تورم در همان سال از 40 درصد هم گذر کرد. از این منظر
فرار مالیاتی و زمینه های ایجاد آن
این باشد که در صورت به روز نبودن ثبت مودی، بهترین امکان برای ارسال نکردن اظهارنامه و پس از آن فرار از پرداخت مالیات فراهم شده است. 4- تاخیر در وصول مالیات 5- عدم شناخت مودیان و مستند نبودن میزان درآمد آنها 6- وجود معافیت های وسیع و متنوع دولت ها گاه با اتخاذ برخی سیاست های حمایتی مالیاتی و معافیت های مالیاتی، راه فرار مالیاتی را باز می کنند و در صورتی که
دود خاکستری در اردوگاه اصولگرایان
ماهواره را طرح می کند و بعدا خودش اعتراف می کند که این حرف برای او رأی نمی آورده است. من توضیح می دهم. اصلاح طلبان، چهره یک اقلیتی را نقاب کردند و به صورت اکثریت زدند و این باعث شکست اصولگرایان شد و جواب هم گرفتند. نتیجه این شد که وقتی شما می آیید و می گویید که کل این جریان دیدگاهش این است و تفکر یک اقلیت را به عنوان یک اکثریت مطرح می کنید، عملا دارید دیدگاه اقلیت را تعمیم می بخشید و تقویت
اگر تخلفی در این دولت رخ دهد شب تا صبح نمی خوابم
عصر بانک ؛به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مطالب منتشر شده درباره ذخایر ارزی و حواشی مربوط به آن گفت: برخی افراد اصرار دارند که اگر در گذشته در این کشور تخلف شده، پس در دولت فعلی هم می تواند خلاف انجام شود، اما در این دولت تخلف صورت نخواهد گرفت و اگر چنین اتفاقی بیفتد من شب تا صبح نمی خوابم تا آن مدیر تکلیفش روشن شود. او همچنین به
مجوز داریم، به میراث فرهنگی هم مربوط نیست
و ساز در عشرت آباد باغ نبوده است، گفت: در نقشه ها و عکس های هوایی سال های گذشته مشخص است که این مکان باغ نبوده و یک اصله درخت هم در این منطقه بابت ساخت وساز قطع نشده است، بلکه محوطه ای بوده که سالها در کنار پارکینگ شهرداری تهران قرار گرفته بوده، بر این اساس اقدامات سپاه قانونی است. معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره اعلام نظر معاون شهرسازی شهردار تهران مبنی بر
مرعشی:به دنبال ترمیم پیوندهای مان با رهبری هستیم
استراتژی اینده اصلاح طلبان استراتژی سال 92 است و نه استراتژی سال 84. سرمایه دیگراصلاح طلبان وجود رییس دولت اصلاحات است،که مورد قبول همه وجوه اصلاح طلبی است. البته خود ایشان هم به تنهایی تصمیم نمی گیرد. ایشان ، هم حدود حسن روحانی به عنوان رییس جمهور را رعایت می کند و هم در تماس دائمی با آقای هاشمی رفسنجانی است.بدین ترتیب تصمیمات در یک فرایند گرفته می شود. اما محدودیت اصلاح طلبان
طرح تحول سلامت ؛ به سلامت !!
اقتصادی دولت از کاهش 50 درصدی اعتبارات حوزه سلامت نسبت به سال قبل خبر داد. این درحالی است که به عقیده کارشناسان، تامین بودجه به عنوان پاشنه آشیل طرح تحول نظام سلامت است. قائم مقام وزارت بهداشت نیز تحریم ناجوانمردانه و کاهش قیمت نفت در سال گذشته را از دلایل تأمین نشدن بودجه در سال پیش می داند. وی افزود تنها 85 درصد از بودجه مصوب در سال گذشته به این وزارت خانه تحویل داده شد. اما به نظر
بوسه جالب صالحی بر بازوی لاریجانی/ اگر زنان در قدرت بودند شاهد داعش نبودیم/ گزینه نهایی اصلاح طلبان برای ...
در ارقام و اعداد به تعاریف مختلف افراد از این پول ها مربوط است. ذخایر ما در خارج از کشور ممکن است نزدیک به 100میلیارد دلار باشد. علی طیب نیا، در نشست شورای وزیران صندوق اوپک در وین درباره پول های بلوکه شده ایران گفت: آنچه قابل استفاده و دسترسی است، رقم اعلام شده از سویرییس کل بانک مرکزی است ،حدود 35 میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی نزد شرکت نیکو وابسته به شرکت ملی نفت ایران در گذشته سپرده
مچ گیری از سخنان نادرست صالحی در مجلس
سال رآکتور اراک را خواهیم داشت و کار تحقیقاتی روی آن انجام می دهیم و بعد از این 6 سال 9 سال بعد رآکتور بعدی را برای خودمان یا جای دیگر می توانیم طراحی کنیم. بنابراین بنده این را به هیچ عنوان محدودیت تلقی نمی کنم. - تا آن موقع این افرادی که این حرف ها را می زنند بر مسند مسئولیت و پست مدیریت نیستند و متاسفانه در کشور ما پاسخگویی در مسئولین وجود ندارد. وقتی مسئولی از مسند قدرت خارج شد
موفقیت در مذاکرات هسته ای نقطه عطفی در تاریخ ایران و انقلاب است
بار دیگر در سال 1391 روی داد که به رغم داشتن 700 میلیارد دلار درآمد نفتی، رشد نقدینگی شدیدی همراه با نرخ تورم 40 درصدی اتفاق افتاد. زمانی قمی اظهار کرد: با سود 20 درصدی حاصل از سرجمع تخلف هشت هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی و تخلف 20 میلیارد دلاری صرافی در دولت های نهم و دهم می توان سه هزار کیلومتر بزرگراه دارای مشکل را اصلاح کرده و علاوه بر ایجاد شبکه ریلی برقی تهران – قم – اصفهان
از خواسته لاریجانی تا تبلیغات وزیر کشور
گفت: بنده در دوران فعالیت خودم در استانداری سعی کردم که با تعامل و همکاری کارها را پیش برده تا بتوانیم به اهداف عالی برسیم. وی گفت: در دوران تصدی بنده اجلاس جهانی ضد تکفیری با محوریت آیت الله مکارم شیرازی برگزار و از سوی دیگر در راستای کارهای عمرانی نیز وام از بانک توسعه اسلامی برای توسعه فاضلاب قم انجام شد. استاندار سابق قم با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به قم
سفرهای استانی احمدی نژاد ادامه دارد؛ این بار به شهرکرد
. این سفر به دعوت خانواده های شهدا و ایثارگران این استان انجام گرفته و مقدمات مراسم سخنرانی رییس دولت گذشته در یکی از شهرستان های این استان را نیز مهیا شده است. اخبار مرتبط از تشکیل باند اقتصادی تا فروش سوالات کنکور توسط پسر ‘برخی’ و تملک غیرقانونی املاک پاسداران توقیف 3زن در عربستان آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت ملاقات پدر با پسر+تصویر اعتراف گیری با روش های غیرقانونی خلاف است احمد نجابت دعوت حق را لبیک گفت
صدها بابک زنجانی "جنس خارجی" از راه می رسند!
؛ به جز سه نفر از رؤسای سندیکاهای عمده، هیچ سرمایه گذار شناخته شده و هیچ رییس واقعی یک شرکت معتبر را در این هیأت نمی یابید؛ به جز چند نفر رییس صوری شرکت ها و چند نفر افراد علمی و غیر اقتصادی که تصمیم گیرنده و سرمایه گذار شرکت خود نیستند. دبیرکل بنیاد جهانی بررسی هولوکاست گفت: آنها برای انجام کدامین مأموریت به همراه وزیر اقتصاد آلمان وارد ایران شدند؛ گرچه در فضای خاص رسانه ای دولت، کمترین
ناگفته های هسته ای
. 2 شیخ یا دیپلمات؟ حسن روحانی سیاست مدار مشهوری است. در سمنان به دنیا آمده و از این شهر به مجلس ایران راه یافت اما پس از دوره اول مجلس شورای اسلامی، در دوره های دوم و سوم و چهارم و پنجم، نماینده مردم تهران بود. از اعضای قدیمی جامعه روحانیت مبارز تهران است و در گذشته بیشتر نزدیک به جناح راست تلقی می شد. گرچه پس از همکاری نزدیک او با دولت سیدمحمد خاتمی و نیز گسستن رابطه ی اکبر هاشمی
خبر آرشیوی:نماینده کرمان: بهره مالکانه معادن باز هم تعدیل می شود
از تولیدکنندگان سنگ آهن مطالبه کند حقوق دولتی است که در قانون پیش بینی شده و اساسا موضوع دریافت بهره مالکانه جای طرح ندارد و اقدامی خلاف قانون بوده و هست. وی درباره بهره مالکانه ای که در چند سال گذشته به طور غیرقانونی از سنگ آهنی ها دریافت شده،گفت: دریافت این هزینه ها هم اقدامی خلاف بوده و دولت باید در برابر آسیب های وارد شده به این شرکت ها و سهامداران و همچنین دو صنعت سنگ آهن و فولاد پاسخگو باشد.
پاسخی به واکنش های مقاله ممنوع التصویری آیینه یزد در یزدفردا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بعد از نشر سرمقاله شماره 411 مورخ 23/2/94 تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی قانونی است؟! حجت الاسلام محمدهادی سمتی از شهرستان قم نوشته ای به سایت یزد فردا فرستاده که این گونه آغاز شده است. پاسخی به یادداشت مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد. آیا ظلم به نظام و ملت قانونی است؟ بنابراین نگارنده این سطور ضروری می داند قبل از پرداختن به اصل موضوع توضیحی را در خصوص این عنوان و سئوال به استحضار خوانندگان آیینه برساند: شاید مناسب باشد برای ارزیابی پاسخ به آنچه در سرمقاله این نشریه مورد بررسی قرار گرفته تعریفی از منطق آورده شود. منطق عبارت است از روش درست اندیشیدن و در اندیشه درست، اجتماع نقیضین محال است. ظلم از مقوله تجاوز و تعدی به حقوق دیگران است در جان و مال و عرض و ناموس و مرتکب ظلم از حد خویش تجاوز کرده و حیات و هستی دیگران را اعم از خود و جامعه به قصد نابودی هدف قرار داده است. لذا عمل ظالم خلاف و مغایر مشی و منش حیات معقول و زیستن انسانی است قبل از آنکه از دیدگاه ادیان الهی این عمل ناپسند و منفور باشد. از طرفی قانون عبارت است از قراردادهای اجتماعی که نخبگان هر جامعه برای زیستن مسالمت آمیز انسان ها طی ادوار مختلف وضع کرده اند. گرچه ممکن است زمینی و انسانی آن بعضا ً مخدوش و جای ایراد و اعتراض هم داشته باشد اما قوانین و مقررات آسمانی و الهی تغییرپذیر نیست و خداوند بر بشر عرضه داشته است تا با عمل به آن راه هدایت و تکامل را طی کند ولی به هر تقدیر مجموعه قوانین و مقررات چه آسمانی و الهی و چه زمینی و انسانی به قصد تنظیم امور زندگانی و اداره جوامع و رشد و ارتقای بشر تدوین شده است و مقوله ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران و سازگاری آن با قانون، اساساً نادرست می باشد و طرح چنین سئوال و پرسشی جواب روشن دارد: چون نه تنها ظلم به نظام و ملت بلکه ستم بر هر یک از افراد هیچ تناسب و سنخیت و هم خوانی با قانون ندارد. از مفاهیم قرآنی نیز برمی آید که هر کس از حدود و مرزهای الهی تجاوز کند ستمگر است و همچنین هر کس از پاسداشت قانون و عمل به احکام قانونی کوتاهی ورزد از ستمگران به خویشتن به شمار خواهد آمد. محمدهادی سمتی در بخش اول مقاله به نقل از آیینه نوشته است: مدیر مسؤل هفته نامه آیینه یزد در یادداشتی به موضوع ممنوعیت پخش تصاویر رئیس دولت اصلاحات پرداخته است که البته حاوی مطالبی به دور از انصاف و منطق بود بنابر این لازم می دانم در چند جمله به یادداشت ایشان پاسخ بدهم. ایشان در ابتدا مرقوم داشته اند که: مادام که برابر با قوانین مصوب، دادگاه حکمی صادر نکرده باشد مخالفان سیاسی، اشخاص، صاحبان تریبون های رسمی، خطیبان جمعه و یا روزنامه نگاران و افراد وابسته به احزاب و گروه ها و انجمن ها نمی توانند و نباید برابر با تشخیص خود علیه فرد یا گروهی و یا شهروندی حکمی صادر و پخش و درج نمایند. اولاً باید خدمت ایشان عرض کنم که ما هم مصرانه خواستار برگزاری دادگاه سران فتنه و از جمله رئیس دولت اصلاحات هستیم... نامبرده اذعان می کند تاکنون دادگاهی تشکیل نشده و به عمد یا به سهو کلمه تنها را از این بخش حذف کرده است. ماده سی و ششم قانون اساسی حکم به مجازات و اجرای آن را تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون می داند و در اصل 166 آمده است احکام دادگاه ها باید مستدل و مستند به مواد قانونی و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. بنابراین آیا مطالب آیینه دور از انصاف و منطق می باشد؟ وانگهی مطلب آیینه چه منافاتی با اصل 176 ناظر بر وظائف قانونی شورای عالی امنیت ملی دارد؟ که البته اصلی قانونی است ولی نمی شود بر اساس خواست گروهی یا فردی نومن ببعض و نکفر ببعض گردید بلکه باید آن را از طریق هماهنگی احکام صریح و روشن ناظر به حقوق ملت و قوه قضاییه و قانون اساسی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد نه اینکه از دیدگاه احساسی و صرفاً تمایلات جناحی و فهم گروهی انسجام و منطق قانون را نادیده گرفت و انشاء نوشت! وی در ادامه می نویسد: سؤال بعدی از جناب سلطان زاده این است که چطور شما دولت نهم و دهم را به انواع فساد محکوم می کنید اما حاضر نیستید جرائم و تخلفات سران فتنه از جمله رئیس دولت اصلاحات را بپذیرید؟... همگان می دانند هر دولتمردی مسئول عملکرد خود می باشد سازمان های نظارتی و مقامات قضایی و دادگاههای صالح محکومیت افراد را مشخص می نمایند مدیر مسئول آیینه هیچگاه فردی را به انجام کاری متهم ننموده بلکه گوشه ای از آنچه احمدی نژاد و یاران او در دوران 8 سال انجام داده اند بنا به رسالت روشنگری مردم مستنداً به رشته تحریر درآورده است. لذا هر خواننده ای با عنایت به موارد مندرج در سرمقاله 411 بدور از کلی گویی باید مشخص نماید کدامیک از مطالبی که درباره عملکرد دولت نهم و دهم ذکر شده و دیگر بار به شرح زیر یادآوری می گردد قابل تکذیب می باشد؟ در مدت 8 سال فردی اداره امور اجرایی کشور را به عهده داشت که دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ می دانست اما همگان دیدند و شنیدند که نه تنها در آن دوران سوء استفاده های اقتصادی کلان، اختلاس، ارتشاء و رانت خواری های فراوان صورت می گرفت بلکه بعضی از نزدیکان دولت را به جرم تخلفات مالی و اداری محاکمه و به زندان افکندند. رییس جمهوری که مجلس را در راس امور نمی دانست، هر قانونی را که تشخیص می داد مخالف قانون اساسی می باشد بدان عمل نمی کرد، وزیری را در مسافرت خارج برکنار می نمود، وزیر دیگری را چون حاضر نمی شد دولتمردی را از سمتش برکنار کند برای وارد کردن دارو به وزارتخانه تحت سرپرستی اش ارز اختصاص نمی داد یا در بین دو نماز حکم به برکناری یکی از وزرا می داد. در مجلس شورای اسلامی با شوخی و کنایه مطالبی می گفت که حکایت از به سخره گرفتن نمایندگان داشت، در مواقع مختلف دم از جیب و کیف خود می زد که اسامی رانت خواران و دزدان مال و ثروت را در آن گذاشته است اما هیچ گاه مردم لیستی و نامی از آن گروه را ندیدند. در مجلس در برابر نمایندگان نوار صدای فردی را که غیر قانونی ثبت و ضبط کرده بودند پخش می کرد، بارها درباره تحریم ها ادبیاتی را به کار می برد که بسیاری از جمله بعضی از مراجع وعلما، دلسوزان نظام و رییس قوه قضاییه را به شگفتی و انتقاد وامی داشت، قطعنامه های صادر شده از طرف استکبار غرب و شرق را کاغذ پاره می نامید، در آن روزگار با حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی، مع ذلک به دلیل سبک مدیریتی گرانی و تورم چهل درصدی کمر مردم را شکست. اقتصاد کشور رشد منفی داشت و سرمایه های ملت به ثلث تقلیل یافت و بنا به گفته نماینده صریح اللهجه و شجاع مجلس علی مطهری: احمدی نژاد نباید حتی یک روز رئیس جمهور باقی می ماند و به قول جواد منصوری دیپلمات و اولین فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران: احمدی نژاد کلاه بزرگی بود که سر مملکت رفت. پاسخگوی محترم نگران این است که چرا در مقاله مورد بحث از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به عنوان یک شخصیت بین المللی و مورد احترام میلیون ها نفر ایرانی و انسانی فرهیخته یاد شده است و می نویسد: اگر این همه تعریف و تمجید در حق شخص مورد حمایت شما بر اساس عدالت و بر طبق آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد پس چگونه است یک انسانی با این همه ویژگی خود را ملزم به رعایت حقوق ملت نمی داند؟ چطور یک انسان فرهیخته می تواند به خود اجازه بدهد که رأی ملت پایمال شود؟ چگونه یک انسان مسلمان روشنفکر که اتفاقا از علاقه میلیونی مردم هم برخوردار است نسبت به جان و مال همین مردم می تواند بی اهمیت باشد و با تدارک آتش فتنه جان و مال مردم را به خطر بیاندازد؟ در پاسخ باید گفت اولاً هنوز عامه مردم از تشکیل دادگاه صالحی خبر ندارند که پس از بررسی و محاکمه در صورت اثبات ادعاهایی که شده حکمی در محکومیت رییس دولت اصلاحات مبنی بر پایمال کردن رای ملت و نظایر آن صادر شده باشد. ضمناً توضیح این نکته ضروری است برابر با اصل سی و نهم قانون اساسی حتی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است علاوه بر آن آگاه به اسرار و رموز دل ها پروردگار است و هیچ مخالف یا موافق و مجتهد و عالم و حاکمی نمی تواند بهشتی یا جهنمی بودن مسلمانی را مشخص نماید. خداوند می فرماید:.. ...و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز کسی از شما پاک و پاکیزه نمی شد ولی خداست که هر کس را بخواهد پاک می گرداند و خدا شنوا و داناست.(ترجمه آیه 21 سوره مبارکه نور ) جالب آنکه ذیل این آیه در بعضی تفاسیر روایت تکان دهنده ای از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که:... هیچ کس با عملش به تنهایی نجات نخواهد یافت. راوی حدیث می پرسد حتی شما ای رسول خدا؟ فرمود: حتی من! مگر اینکه خداوند مرا مشمول رحمتش کند. پس ما را نمی رسد به آسانی در رابطه عملکرد افراد به مسند قضاوت و حکم بنشینیم! ثانیاً فرهیخته به انسانی می گویند که علم وادب آموخته باشد از نویسنده محترم باید پرسید در 8 سال دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی و سال های بعد از آن با این همه ادعاهایی که علیه وی مطرح شده است!! کجا سراغ دارید که مشارالیه عکس زن مومن و همسر محترمه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که در آن زمان شورای محترم نگهبان صلاحیت وی را تایید نموده بود در تلویزیون بر سر دست بلند کند و بگم بگم راه بیاندارد، یا چه موقع از خاتمی شنیده اید که در برابر دوربین صداوسیما بگوید: آب بریزند آن جایی که می سوزد یا بدون توجه به حیطه و نوع مخاطب و اثرگذاری آن بنفع مصالح ملی مملکت اظهار نماید مه مه را لولو برد با این توضیح مختصر آیا نباید گفت سیدمحمد خاتمی انسانی مودب و فرهیخته است. راقم این مطالب در جلسه ای 3 نفره کنار شهید محمدعلی رجایی نشسته بود تا به عنوان نماینده تام الاختیار آن شهید والامقام گزارش امور مربوط به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را ارائه نماید ناگهان عده ای وسط حیاط وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان بهارستان جمع شده و شعار می دادند مرگ بر بازرگان، پیر خرفت ایران شهید محمدعلی رجایی رو به حقیر و شهید بزرگوار حادثه هفتم تیرماه حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی که در جلسه حاضر بودند نمود و گفت: اینها نمی دانند وقتی در کوچه ها گردو بازی می کردند مهندس بازرگان در تبعید و زندان های شاه با حکومت دیکتاتوری و دست نشانده آمریکا مبارزه می کرده است.!! آقای محمدهادی سمتی! در گفتار و نوشتار باید نام بزرگان را گرامی داشت و به آنها احترام گذاشت. فرد دیگری به نام علی اصغر باقری به تقریب در همان روال و دیدگاه مطالبی نوشته و بی ارتباط به موضوع و فهم مطلب توسن قلم تاخته و زمین و آسمان به هم بافته که در سایت یزد فردا آمده است که نظر خوانندگان را به خلاصه ای از نگاشته های وی جلب می کند: بسم الله القاصم الجبّارین... اما آقای سلطان زاده که خود فرهنگی بوده و در دوران انقلاب هم جزء انقلابیون فعال بوده و خود را روزنامه مستقل می نامد جای بسیار نگرانی است....اگر واقعاً اینقدر در تشخیص حقیقت مشکل دارید چرا دست به قلم شده و دیگران را نیز به گمراهی می کشید؟! اگر هم واقعیات برایتان روشن است و عامدانه در خط و مسیری حرکت می کنید که عزالدین حسینی و امریکا و اسرائیل و انگلیس می خواهند، مردانه بگویید و اینقدر با کلمات بازی ننموده و از قانون نگویید... پس معلوم می شود که قانون برای شما جنبه ابزاری داشته و هر جا که به وفق مرادتان باشد از آن دم می زنید و هر جا نباشد از آن دوری و یا زیر پا می گذارید!!... و امروز کسانی که هم فکر شما هستند به گمانشان با مذاکره می توانند این تحریم ها را کاهش دهند و در حالیکه صنعت هسته ای ما به تعطیلی کشیده شده و در شرف نابودی است و ذخایر 20 درصدمان را نابود کردیم و چتر امنیتی ما بر سر حامیانمان در جهان کاهش یافته و جنگی ناجوانمردانه علیه مسلمانان یمن که جرمشان این است به جمهوری اسلامی علاقه مند بودند راه افتاده و در حقیقت شماها به آمریکا اجازه دادید که چنین جنگی را علیه یمن و سوریه و عراق و دیگر جاها طراحی کند... همین که علی اصغر باقری حقیر را مسبب تمام جنگ های دنیا معرفی ننموده جای شکرش باقیست! یادآوری می نماید ارزیابی ارتباط و منطق اینگونه حرف ها را در نقد سرمقاله این نویسنده به خوانندگان وامی گذارد، زمان درباره همه چیز قضاوت می کند. خوشا به حال آنانکه گفته ها را می شنوند و در ترازوی عقل و با نور علم می سنجند و بهترین آن را پیروی می کنند. خدای، همه ما را به سخن سدید و استوار و با منطق درست و رعایت حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن و به جا گفتن موفق بدارد بلکه کردارمان شایسته و اصلاح گردد و خدای مهربان از گناهانمان در گذرد. امید آنکه ایشان که ید طولایی در رهایی عنان قلم دارد از این پس هر مطلبی می نویسد با آیه رحمت بسم الله الرحمن الرحیم که سرآغاز 113 سوره قرآن حکیم آمده و جمعاً 114 بار در آن مصحف شریف تکرار شده آغاز نماید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار مدیرمسئول ...
پای دردل معاون امور عمرانی استانداری یزد
بالا،حتما عقب نشینی را لحاظ می کنند،آن هایی که می بینید این کار را انجام نداده اند، خلاف ساخته اند، یعنی آنچه که در کمیسون می آید حتما تراکم با عقب نشینی همراه هست ،ضوابط این است..بعضی ها که اضافه ساخت دارند می آیند در کمیسون ماده 100 و سیر قانونی خودش را طی می کنند، یعنی قانون اعمال می شود.ولی شهر یزد ظرف این 15 سال گذشته به این طرف، با همین پول ها، این بلوار ها ،پل ها و مسیرها ایجاد شده است، این
نویسنده و خبرنگار باید امین، مطلع و منصف باشد
کرده خلاف انجام داده و باید طبق قانون مورد مجازات قرار بگیرد. اقدامات دولت در 21 ماهه اخیر از جمله در زمینه مذاکرت هسته ای، حوزه سلامت و برقرار نمودن جو آرامش بر جامعه قابل تقدیر است همگان می دانیم اخیرا کارگران تلاشگر و زحمتکش به مناسبت روز کارگر به قراردادهای موقت کار و کمبود دستمزدشان اعتراضاتی نمودند و معلمان ارجمند اعم از شاغل و بازنشسته نسبت به تبعیضاتی که درباره ی حقوق و مزایای خود داشتند