سایر منابع:
سایر خبرها
جاهایی هم در مقابل این فرهنگ این افراد دارند مقاومت می کنند، یک مسائلی هم پیش آمده است که فرهنگ دارد تغییر پیدا می کند، اما می خواهم بگویم من رابطۀ مدرنیته به عنوان یک نظام فکری –شبیه مدرنیسم- را با رفتار مردم نمی دانم چه هست؟ البته این مردم تحت تاثیر نوسازی-مدرنیزاسیون- ونهادهای مدرن مثل مدرسه،دانشگاه،دیوانسالاری و...قرار گرفته اند.ولی لزوماً به شیوۀ نظری یا بر اساس کار روشنفکری در اوضاع جهان ...
مانعی بین شما ها بنشینم، تصریح کرد: حال بنده این است؛ اما مصالحی در کشور وجود دارد. البته ما خوفی هم نداریم و خداوند متعال چیز هایی را به ما نشان داده است که برای عبور از این کانال آماده ایم. این عوالم بر همه ما سریع می گذرد و شهادت بهترین چیزی است که انسان می تواند به آن فکر کند برای عبور از این مسیر. وی در بخش دیگری از سخنان خود نقبی بر توجه به معنویت در جوامع مختلف زد و گفت: ما ...
انجام شد، به تفصیل در ادامه می آید. بنیاد معرفتی و نوع ورود روشنفکری به ایران، چگونه است که در تجربه مدرن انقلاب مشروطیت و شعارها و اهداف آوانگاردی که برای آن تعریف می شود، در همان ابتدا آزمونی مغایر با اصول روشنفکری یعنی حذف دیگری پشت سر می گذارد؟ این موضوع یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز نظری و فکری جامعه است. اول لازم است که بحث را با ورود مدرنیته به ایران شروع کنیم که ورود ...
منافع و امنیت ملی حکم می کند. چگونه می توان به کسی که واقعا معتقد است غربی ها یا عرب ها عامل بدبختی یا عقب ماندگی ما بوده اند و هستند، توصیه کرد که در ماموریت های خارجی یا دیپلماتیک خود این باور و به یک معنا گرایش هویتی خود را در کنار بگذارد و بدون پیش ذهنیت با مردم و دولت محل ماموریت خود برخورد کند. برخورد ما با پروبلماتیک غرب بعد از دوران مشروطه منجر به دو نوع واکنش عمده هویتی شد که می توان ...
میلیون انسان در طول 7 دهه گذشته می دهد؟! آیا او یک صهیونیست است که هم حکم به مشروع بودن اشغال فلسطین می کند و هم برای نقشه صهیونیسم مسیحی در جهت تجزیه غرب آسیا از جمله عراق، توجیه می تراشد و نظریه می بافد؟! این همان استعماری است که نقیب زاده ظاهرا آن را تخطئه می کند اما ضمنا به توجیه و تأیید نقشه هایش می پردازد. رابعا چرا همان گونه که منافع صهیونیسم مسیحی ایجاب می کند که عراق مسلمان و متحد ...
سوبژکتیویسم را محور و لب لباب منظومه فکری خویش قرار داده بودند و بر آن بودند نسخه ای واحد از پیشرفت را به عموم بشریت معرفی نمایند با مشاهده تناقضات و شکست های فکری و عینی و عملی خویش بناگه از مشهورات و مقومات فکری خویش من جمله ثنویت میان ذهن و عین، غایت گرایی، تعمیم گرایی و ذات گرایی دست شستند و سه متفکر صاحب نام قرن بیستم ضربات اولیه خویش را بر پیکر مدرنیته وارد نمودند. فروید با اعلام اینکه سوژه در ...
گرایی دارد ولی در تمام ساحات و حریم خصوصی انسان باید حضور داشته باشدو ببیند در کامپیوتر و موبایل و اینترنت چه می گذرد، چگونه لباس می پوشند و چه موسیقی گوش می دهندما در ایران حزب نداریم و این زمزمه های احزاب که امروز هستند، فردا وجود نخواهند داشت و هیچ کدام هیچ کنش حزبی جدید ندارند و نزدیک انتخابات هم پیدای شان می شود و دل مشغولی شان، قدرت است و برای قدرت تلاش می کنند، در فردای انتخابات نیز نام ...