سایر منابع:
سایر خبرها
تقدم ولایت بر قانون و عدالت و حقّ
بسته به هویّتی که به آن داده شود تغییر می کند. در این بین هر راهی ولو در طریق معنویّت، زمانی که از امام و ولایت زاویه پیدا می کند، سبب ضلالت و گمراهی خواهند شد. پس از آن برای احکام مشخص دین باید دست به قیاس و استحسان زد و یا از ظنّ و گمان پیروی نمود. چرا که عقل و قلب دین کور است. بنابراین برای هدایت هم به جسمِ دین نیازمندیم و از آن مهم تر به روح و هویّت دینداری. گر چه ایمان بدون عمل هم هرگز راه به ...
چرا برخی ها از ادبیات منقلی استفاده می کنند + فیلم و صوت
. اشعث که پسرش امام حسین(ع) را به شهادت رساند و دخترش امام حسن(ع) را به شهادت رساند و خودش هم شمشیر زهردار را به ابن ملجم داد و باعث قتل امیرالمؤمنین(ع) شد. خوارج حتی اعتراض می کردند این اشعث در حکومت شما چه می کند! مصلحت هایی که امیرالمؤمنین(ع) می دیدند، آنها نگاه نمی کردند. پس ما در حکومت اولیای خدا هر دو موضوع را می بینیم؛ تحمل عناصر بد در مدیران و سیاست مداران جامعه و صبر و تلاش برای رشد مردم. این ...
دیدگاه امام خمینی(ره) در باب علوم انسانی اسلامی
توحید برگشت کند. یعنی هر چه را که می بیند خواه طبیعت باشد یا ماده، خدا را در آن ببیند. بنابراین اسلام برای آن آمده است که همه موجودات طبیعی را به الهیت و یا اینکه همه علوم طبیعی را به علوم الهی برگرداند." دیدگاه آن حکیم وعارف واصل در ذیل چند عنوان مطرح خواهد شد: الف) علم کمالی است که همه انسانها طالب آن هستند به نظر امام خمینی، اهمیت و ارزش علم یک امر فطری است و یک ...
وقتی جای متهم و شاکی عوض می شود!
خود هستند واین افکار برایشان ارزش محسوب می شود ،ضمن نادیده گرفتن بخشی از جامعه ،بجای پاسخ دادن به دغدغه این جمع و حل مساله ،صورت مساله را پاک کردید.شما به جای پاسخگویی دقیقا جای متهم وشاکی را عوض کرده اید. باید بپذیرید در کشور ما جمعی تحت عنوان انقلابیگری مواردی را از مسئولین مطالبه می کنند، خواه اینکه شما این اقدام را خودسری تلقی یا در ظرف تخریب دولت جای دهید،خواه اینکه اقدامشان را ...
علی اکبر دهخدا، رئیس جمهور بالقوه
است الهی... اگر سلطنت موهبت الهی و اطاعت ما از سلطان برحسب امر آسمانی باشد، اعلام آن به بندگان یا باید به واسطه سماوی باشد که قبل از جلوسِ هر سلطانی از آسمان نازل شود تا بندگان بر طبق آن تکلیف خود را بجا آورند و یا می بایست همان تسلط سلطان را حاکی از اراده خدایی شمرده و راه انقیاد بپیمایند. وجود فرمانی منزل را هنوز تا امروز نه هیچ سلطانی ادعا کرده و نه خیال هیچ شاعر متملق و محدث جاعلی پیرامون آن ...
حضور شیطان در سکرات موت
ببرید در محلی که نماز می خوانده بدنش را بگذارید، یعنی در مصلای خودش بگذارید. چون آنجا آرامش بیشتری دارد. اطرافش صورتهای مقدس، علائم و شعائر الهی که با آنها انس دارد، باشد. این اعمال از وظایف خود ماست نسبت به اطرافیان و نزدیکان و دوستان مان که کمکش بکنیم و نگذاریم که اتفاق بدی برایش بیفتد. امام صادق(علیه السلام) می فرماید: شیطان در هنگام مرگ دوستان ما، از طرف راست و چپ می آید تا او را از ...
رندی تابنده در عین سادگی ظاهری/ کارگر جنوبی را هم بکنید حسن روحانی
! و اگر بتوانند، امروز نام نواب صفوی را با احمد کسروی عوض می کنند و فردا جلال آل احمد را با حسن تقی زاده و پس فردا علی شریعتی را با صادق هدایت و هفته بعدش، واحیرتا! به این نتیجه می رسند که مصدق هم چندان نام مالی نیست! همان به که مجدد عوضش کنیم، ولی این بار با نام محمدرضا پهلوی ! و اصلا بگو رضاخان ! به خدا همین قدر بغض و کینه دارند این جماعت، ولو به آن ملی گرا یا روشنفکر که ذره ای عاقبت، عرق واقعی ...
فتح بابی در حوزه واژه شناسی قرآنی شعر آیینی
هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ. ر همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند، آنان کسانی هستند که خدا هدایت شان کرده ، و آنها خردمندان اند.(قرآن کریم، سوره زمر، آیه 18) قبل از طرح بحث، اجازه بدهید بگویم پیش از نگارش این یادداشت، به مصداق آیه (18) سوره الزمر، همه حرف ها را – موافق و مخالف – شنیده و همه دیدگاه ها را بررسی کرده ام و با ...
شعر فاطمی و ضرورت بازشناخت حقیقت کوثر
...: إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا سوره شوری(آیه مودت:23): ذلِکَ الَّذی یُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی وَ مَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فیها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَکُورٌ سوره آل عمران(آیه مباهله: 61 ...
وظیفه مؤمن حفظ حریم دین است/ عدم اطاعت از فرد غافل از یادخدا
نیست؟ حضرت فرمودند: "یا اَبان هذا قِیاس وَ السُنَة اِذا قیسَت مُحِقَ الدین، دینُ الله لا یُصاب بِالعُقُول". دین خدا را نمی شود با عقل تطبیق کرد، یعنی با ریاضیات و فلسفه قابل تطبیق نیست. بلکه با کلام معصوم، با قرآن، با وحی، و با روایات معتبره ای که علما از آن اعراض نکرده باشند، قابل تطبیق است. اشتباه است که تصور کنیم تمام احکام دین باید مانند دو دو تا چهار تا، قابل روشن شدن باشد. آیه ی بیست ...