سایر منابع:
سایر خبرها
: چرا تو را نزد عبدالرحمان بن یعقوب می بینم و با او رابطه دوستی داری؟ سلیمان پاسخ داد: او دایی من است. امام فرمود: او انسان منحرفی است و درباره خداوند حرف های نادرستی می زند و به جسم بودن خدا معتقد است. سلیمان گفت: او هرچه می خواهد بگوید! من فقط با وی دوست هستم. وقتی به گفته هایش اعتقادی نداشته باشم، دوستی ما چه اشکالی دارد؟ امام فرمود: یا با او دوست باش و ما را رها کن و یا ما را دوست ...
اولی بدیهیات ثانوی اثبات شده و به کمک آن وجود خدا و معاد و نبوت و حقانیت دین اسلام اثبات می گردد.سپس با برهان عقلی عصمت پیامبر اثبات شده و به کمک عصمت باب وسیعی از معرفت بر ما گشوده می شود. جزییات معاد مانند طبقات بهشت، طبقات جهنم، فروع دین و فقه ، جزئیات اصول دین و ...دیگر لازم نیست برای تک تک آنها استدلال عقلی داشته باشید، لذا عصمت برای ما هم جنبه اعتقادی دارد مانند سایر اعتقادات و هم ...
...، دیده نشده است، گرچه بیشترشان نماز نمی خوانند.[46] پاسخ: بی تردید، دعا و تضرع و استغاثه و خشوعی که او از شیعیان دیده یا شنیده است، تنها برای خدا و در درگاه اوست، هرچند زمان یا مکان یا دعایی که می خوانند (مانند دعای کمیل، ندبه و...) در کمیت یا کیفیت این تضرّع و خشوع نقش داشته باشد و اگر مقصود ایشان از تضرع و استغاثه همان گریه هایی است که شیعیان در مشاهد شریف دارند، باید بداند این ...
، خطبه ی 78، ص178 [10] مجموعه آثار شهید مطهری، ج16، صص72-74 [11] شفا، طبیعیات، ابن سینا، ج1، فصل های 10، 11، 12 (زمان)، صص 166 148. (انتشارات مکتبة آیة الله مرعشی نجفی، قم، 1406 ه ق) حجت الاسلام مصطفی عزتی؛ استاد حوزه ی علمیه ی اصفهان/ پایگاه تحلیلی تبیینی برهان/آوای دنا
همان که روشنی چشم آسمانی هاست ستاره ی سحر آسمان بابا شد همان که در وسط طعنه ها و تهمت ها رسید و قصه ی کوثر دوباره احیا شد مدینه مکه و ریحانه هم خدیجه ی آن رضا رسول خدا و جواد، زهرا شد رسید سیب بهشت خدا، خدا را شکر رسید یوسف یعقوب ما، خدا را شکر به شیوه ی پدر این چشم مهربان شده است همان نگاه، همان عاطفه، همان شده است ...
آدمی را به انحصارطلبی، غصب، ظلم و استثمار می کشاند. اَلهاکُمُ التَکاثُرُ، حَتَّی زُرتُمُ المَقابِرَ ( سورۀ تکاثر، آیۀ 1و2 ) ، مسابقه در افزایش قدرت و ثروت، شما را از خود بی خود و از خدا بی خبر کرده است تا لحظه مرگ، یا به تفسیری دیگر، تا آنجا که دست از مرده ها هم برنداشتید، رفتید علاوه بر اینکه زنده ها را ابواب جمعی خودتان می کنید، مرده ها را هم ابواب جمعی خودتان کنید. عجب ...
برخی افراد که ما نمی خواهیم مردم را به زور به بهشت ببریم ، افزودند: این تعبیر، نادرست و مغالطه آمیز است زیرا هیچ کس نمی خواهد مردم را به زور به بهشت ببرد اما باید از راه و به شکل درست، مسیر بهشت را به روی مردم باز، و آنها را به حرکت در آن مسیر، تشویق کنیم. ایشان افزودند: فلسفه ارسال پیامبران، هدایت مردم به بهشت و دور کردن آنان از جهنم بوده است، البته این حرف هم که در اسلام هیچ اجباری وجود ...