سایر منابع:
سایر خبرها
سنگ هایی که خارجی ها را به ایران می کشاند
مجید حقیقی اظهار کرد: با توجه به این که هنرمندان ما در زمینه ی سنگ، تجربه ی بیشتری دارند، آثار خوب و پخته ای در این بخش به سمپوزیوم ارسال شد. در بخش فلز، امیدوارم در سال های آینده تجربه ی بیشتری در این زمینه کسب کنیم و شاهد آثار خوب و باکیفیت باشیم.سمپوزیوم مجسمه سازی تهران به خاطر مزایایی که دارد، جزو شناخته شده ترین سمپوزیوم های مجسمه سازی دنیاست و برخی ویژگی های آن زبانزد مردم شده است. به طوری ...
واکنش شهردار رینه درباره سخنان اخیر مدیرکل محیط زیست استان تهران+اظهار نظر جدید مدیرکل
مازندارن است که به عنوان نزدیکترین شهر به قله ی دماوند با سابقه ی شهری بیش از 52 سال چون نگینی در پایه ی بلندترین قله ی مخروطی جهان می درخشد. دوستان اگر به قله دماوند صعود نمایند خواهند دید که از بالای بام ایران آن چه به چشم خواهد آمد دریا و شهرهای استان مازندران است و اثری از شهر دماوند مشاهده نمی شود. شهر رینه لاریجان ومردم شریفش اولین گام را در جهت ثبت جهانی قله دماوند ...
حضور توریست های هلندی در کهگیلویه و بویراحمد؛ اقرار جالب هلندی های درباره کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)
تاثیری به مراتب بیشتر از تعریف افراد خودی از رسم و رسومات، طبیعت و تاریخ با شکوه ما خواهد داشت. اقرار حهانگردان به مهمان نوازی مردم استان یکی از افراد این گروه جهانگرد به خبر نگار ما گفت: ” برای اولین بار است به اینجا می آیم، راستشو بخواید واقعا قشنگ بود و احتمال زیاد دوباره هم بیایم”. افراد گروه که از شرکت در مجلس عروسی نیز به وجد آمده بودند پس از دقایقی به جمع مردم ...
جدال شرکت های خصوصی برای استخراج معادن این کره فضایی
به گزارش ماین نیوز، مطالعات پژوهشگران ناسا نشان داده است که می توان با واگذاری معادن سطح کره ماه به شرکت های تجاری قدرتمند هزینه سفر به کره ماه را تا 90 درصد تقلیل داد. گفتنی است، بر اساس گزارشات هزینه ارسال انسان به کره ماه می تواند تا 10 میلیارد دلار باشد. اما همچنین گزارش اعلام می کند که هزینه ساخت یک پایگاه در سطح کره ماه برای اقامت فضا نوردان و مسافران توریستی تنها 38 ...
شانریت: ایران شایستگی میزبانی مسابقات جهانی را دارد
به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شانریت ونگپرست دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا در طی برگزاری جام هجدهم به عنوان رییس کمیته کنترل در تهران حضور داشت. وی در خصوص عملکرد ایران در میزبانی این مسابقات گفت: میزبانی ایران عالی بود. من 20 سال پیش برای نخستین بار و برای یک دوره از مسابقات به ایران آمدم و وقتی این دوره های را با یکدیگر مقایسه می کنم چیزی جز پیشرفت ندیدم. در ...
سفیر وزیر محمدرضاشاه از ارتباط با کسینجر تا حمایت مالی از خانواده جب بوش/ جاسوس ایرانی که مالک عشرتکده ...
افرادی چون دکتر فلاح، عضو هیئت مدیره و رئیس سابق پالایشگاه نفت آبادان سپرد و خود مشغول تجارت با کشور ژاپن شد. انصاری در سال 1357 قبل از آنکه به سرنوشت بعضی از وزرای کابینه هویدا و یا خود نخست وزیر دچار شود اجازه گرفت به بهانه انجام مذاکراتی با هنری کسینجر ایران را ترک کند. از فرودگاه مهرآباد به سفیر امریکا (سولیوان) تلفن کرد و گفت سه روزه به ایران بازخواهد گشت. سفیر امریکا در تلگرافی به ...
داستان دکمه ای که کتش دوخته نشد!
معترض بودند. عده ای دیگر به نفرات دعوت شده به اردو اعتراض داشتند و آنها را از لحاظ سن و سال و کیفیت بازی مورد نقد قرار می دادند و هزار نکته و ایراد دیگر، حالا هم که نایب قهرمانی در آسیا با تیم ب راضی شان نکرده و آسمان و ریسمان را به هم می بافند که اگر چنین می کردیم چنان می شد و قهرمانی را از دست دادیم. *** در این نکته شکی نیست که اگر فدراسیون از چند ماه پیش می دانست که این رقابت ها ...
رویای شش گانه
...> او گفت: در تیم های بزرگ شما نمی توانید دو سال بدون جام باشید. کسب جام برای ما بسیار مهم است. در عین حال بسیار مهم است که به رسانه ها و هواداران نشان دهیم که چون جام نبرده ایم دلیل نمی شود نتوانیم به کارمان ادامه دهیم. شما باید کارتان را تجزیه و تحلیل کنید. بعد از این شما باید اوضاع را تغییر دهید. در عین حال شما زمانی که می برید باید یکسری تغییرات در تیم تان ایجاد کنید. برای یک تیم بزرگ دو سال ...
فدراسیون پاسخگوی غیبت های کی روش باشد
فدراسیون ها بخشی از وزارت ورزش است و همه امکانات آنها به این وزارتخانه تعلق دارد. وزارت ورزش به دنبال شادابی مردم است و حمایت نکردن از فدراسیون فوتبال صحت ندارد. هیچ فدراسیونی از خودش چیزی ندارد و همه درآمدها و امکانات برای وزارت ورزش است که در اختیار فدراسیون ها قرار دارد. مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه کی روش مدت زیادی است در مرخصی حضور دارد و گفته می شود به دلیل عدم دریافت مطالباتش ...
اصغر باقریان: به فرکی گفتم سپاهان نباید درجا بزند
را به دست می آورد و خوشحالم که توانستیم هواداران را خوشحال کنیم. امیدوارم در آینده هم همین روند را ادامه دهیم. هافبک تراکتورسازان تبریزی درباره فیکس بودن خودش در ترکیب این تیم برای اولین بار ادامه می دهد: بعد از 9 ماه دوری از فوتبال حس عجیبی داشتم. خوشحالم که عملکرد خوبی داشتم و توانستم نظر مربیان را جلب کنم. امیدوارم در آینده هم بتوانم برای تیم مثمرثمر باشم. احمد عبدا...زاده با اشاره ...
دستورات سرهنگی در جزیره فرهنگی کیش؛ ممنوعیت قلیان کشیدن برای مسافران!
اگرچه مضرات و خطرات ناشی از مصرف قلیان، اثبات و اعلام شده است، اما با توجه به اینکه بخشی از مسافرانی که عازم این جزیره می شوند، علاقمند به قلیان کشیدن هستند، صدور چنین دستوراتی هیچ کمکی به جذب گردشگر نکرده و بالعکس، این قبیل مسافران را به سمت کشورهای همسایه یا سایر مناطق توریستی در ایران سوق خواهد داد چراکه عملا مناطقی تحت اعمال این دستور قرار می گیرند که به مسافران خدمات می دهند، وگرنه این دستور با افراد بومی و ساکن جزیره که در خانه خود نیز چنین امکانی برایشان فراهم است، کاری ندارد. ...
ما زمینی را به تصرف خود در نیاورده ایم که صاحب آن باشیم
محمد حسین آزادبخت / پاتوق هنری میرملاس : طبیعت لرستان، نام کتابی است با 280 صفحه ی مصور، مجموعه ای از عکس های علی رضا فرزین به همراه نوشتاری شاعرانه از او. این کتاب با چاپی نفیس بر روی کاغذ گلاسه به دو زبان فارسی و انگلیسی روانه ی بازار شده است. علی رضا فرزین نویسنده و [...] محمد حسین آزادبخت / پاتوق هنری میرملاس : طبیعت لرستان، نام کتابی است با 280 صفحه ی مصور، مجموعه ای از عکس های علی رضا فرزین به همراه نوشتاری شاعرانه از او. این کتاب با چاپی نفیس بر روی کاغذ گلاسه به دو زبان فارسی و انگلیسی روانه ی بازار شده است. علی رضا فرزین نویسنده و عکاس این کتاب، قبلا نیز مجموعه های پژوهشی درباره ی فرهنگ بومی لرستان منتشر کرده است. از جمله سایر تالیفات او لرستان در گذر تاریخ، دژ شاپورخواست ( قلعه فلک الافلاک)، گورنگاره های لرستان، خرم آباد، مشکه و مالار، سیمای فرهنگی، تاریخی و طبیعی لرستان و ... است. علی رضا فرزین سال هاست در وادی مردم شناسی، فرهنگ و هنر لرستان فعالیت می کند. او در حوزه ی کاری خود، نقش پر رنگی در پژوهش های مردم شناسی ایفا کرده است. علی رضا فرزین با نگاهی عمیق به بسیاری از دانشجویان و هنرمندانی که درباره ی فرهنگ لرستان تحقیق کرده اند، مشاوره داده است. کتاب طبیعت لرستان جدیدترین کتاب علی رضا فرزین مانند سایر آثارش بسیار غنی و پربهاست. هم اکنون من نیز یک جلد از این کتاب نفیس را در کنار سایر آثار علی رضا فرزین در کتابخانه ام دارم تا گاهی اوقات با تورق آن به دنیایی از جلوه های دیدنی زیست گاه کوهستانی ام سفر کنم. کوه ها حاکمان مطلق سرزمین مادری ما هستند. آنان ماندگارترین پدیده هایی هستند که بر پوسته ی زمین شکل گرفته اند. توده های فشرده و گسترده ای که از زایش تحولات درونی زمین ناآرام سر برآورده اند. هزاران سال است که اجداد ما در چین خوردگی های هزارتوی این کوه ها ماوا گزیده اند. علی رضا فرزین بر روی جلد کتاب طبیعت لرستان عکسی از کوهی مه آلود انتخاب کرده است. قله ی این کوه هیبتی انسان گونه دارد. انگار رخ در رخ، مخاطب را به سوی خود فرا می خواند تا اسراری را با او در میان بگذارد. خورشید بامدادی نیز که تازه سر بر آورده است مشتی نور به رخسار این کوه پاشیده است. در دامنه های این کوه جنگلی، انبوهی از درختان بلوط در سایه روشنی وهم انگیز درهم تنیده شده اند. این تابلوی پررمز و راز، دروازه ی ورود به دنیایی از عکس های مردمانی کوه نشین در زاگرس میانی است. مردمانی که هزاران سال است، همواره و پیوسته جوامعی مختلف از انسان ها را شکل داده اند و در قلمروهای متفاوت شیوه های مناسب زیستی را آموخته اند. مردمانی که سازگاری شان با این جغرافیا، حوزه های فرهنگی قابل توجهی برای تاریخ اجتماعی بشر پدید آورده اند. آنان سهم بزرگی از آثار هنری و معنوی جهان باستان را در این سرزمین برای بشریت به ارث گذاشته اند. نویسنده برای سرفصل متن هایی که درباره ی طبیعت لرستان نوشته است، تصاویر گرافیکی از نقوش باستانی، برگرفته از سفال های تاریخی و مضامینی از تجسم اشیا مفرغی کشف شده در لرستان را ظاهرا برای تزیین بر حاشیه ی متن ها چاپ کرده است. اگر با نگاهی دیگر به این نقوش نگریسته شود، این نقش های حاشیه نشین مضمون همان تصاویر رنگین متن کتاب هستند. اما آنان بیش از چند هزار سال پیش دغدغه های تصویرگرانی بوده اند که به موضوع طبیعت و جهان پیرامون شان می نگریسته اند. امروز نیز پس از هزاران سال علی رضا فرزین تصاویری رنگین از دنیای پیرامونش را به عنوان متن کتابی ارائه کرده است تا باز هم چنان طبیعت جهانی که در آن زندگی می کنیم، دغدغه ی انسان ها باشد. در یکی از حاشیه های متن این کتاب، نقش بستن پلنگی مغرور بر روی تکه سفال مکشوفه در چغاپهن کوهدشت آن قدر برای تصویرگر باستانی اهمیت داشته است تا حضور قاطع آن را در کنار زندگی خود به رسمیت بشناسد و بخشی از قدرت و ارزش پلنگ را به ظرفی سفالین که هم واره در اختیار داشته، انتقال دهد. در متن عکس های کتاب طبیعت لرستان علی رضا فرزین عکسی از گربه ای وحشی از تبار آن پلنگ را در کتابش به نحوی جای داده است که عرصه بر این گربه سان زیبا تنگ شده است و با نگاهش به حضور انسان در قلمروش اعتراض می کند. بر روی قطعه سفال کشف شده در محوطه قلا گپ ازنا نقش مایه ای از یک شغال به نحوی به تصویر کشیده شده است که بر خطی از افق ایستاده است و در نهایت رهایی بر دوردست ها نظاره می کند. اما عکسی از شغالی مضطرب از تبار آن شغال باستانی در کتاب فرزین چاپ شده است که با نگرانی به انسان های مقابلش می نگرد. اگر این نقوش حاشیه نشین را به متن کتاب بکشیم و همه ی نقش مایه های باستانی را با عکس های مشابه در کتاب طبیعت لرستان مقایسه کنیم، در می یابیم که اگر هزاران سال هم از سرنوشت انسان گذشته باشد، ولی باز هم طبیعت برای او مأمن آرامش بخشی است. چون زمین مادر همه ی هستی است. مادری که همه موجودات را در دامان خود می پروراند و انسان نیز یکی از فرزندان زمینی این مادر مهربان است. انسان در آغاز مطیع محض مادرش، زمین بود و در دامان او مانند همه ی موجودات از خوان گسترده ای که ارزانی همه بود بهره می برد اما اکنون انسان ناسپاس با مادرش سر ناسازگاری دارد. علی رضا فرزین در کتاب طبیعت لرستان با عکس های کم نظیرش هشدار می دهد که ما زمین را به تصرف خود در نیاورده ایم که صاحب آن باشیم. او در سرزمینی به نام لرستان همه ی موجودات را با هم آشتی داده است تا تکه ای از زمین را که به آنان تعلق دارد به سهم برابر بین خود تقسیم کنند. درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس " ...
تاریخچه و طرح اصلی اسکار از آغاز تا کنون
یا وارث شان بر اساس قانونی که از سال 1950اجرایی شد حق ندارند این جایزه را پیش از پیشنهاد خرید آن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک، به قیمت 1دلار به فروش برسانند. اگر بخواهید چرتکه بیندازید گزارش ها نشان می دهد که ساخت هر کدام از تندیس های اسکار 400دلار هزینه بر می دارد. اسکارهایی که قبل از سال 1950اهدا شده اند شامل این قانون نمی شوند. به همین خاطر آکادمی چند وقت پیش ضمن ابراز تأسف از ...
دل نوشته مدیران و نخبگان فرهنگی، ورزشی، هنری و ... اصفهانی برای شهدای غواص
...> بال و پر سوخته کار شب پروانه کنم نصف جهان بار دیگر میزبان کاروانی از شاهدانِ شهید است که منزل ها طی نموده و در آخرین منزل که لقای محبوب است استقرار می یابندوعده دیدار نزدیک است یاران مژده باد روز وصلش می رسد ایام هجران می رود حمیدرضا فولادگر - نماینده مجلس شورای اسلامی: شهدا عند ربهم یرزقون هستند و لذا برکات روزی خداوند همیشگی است و احیا هستند که بعد از سی سال بازگشت ...
آیین نامه تشکل های گردشگری معضل نشود!
دارند اما سرمایه گذار با این فضای آلوده کار نمی کند خانه هایی هستند که موازی با هتل ها فعالیت می کنند. به خانه مسکونی اجازه اقامت می دهیم و آن را رقیب هتل می کنیم. سازمان میراث فرهنگی از سال 76 تا به حال هر بار اسم جدیدی برای مراکز اقامتی می سازد مانند هتل سنتی و خانه مسافر. ما درخواست می کنیم هر روز کارشناسی نیاید که القاب جدیدی ایجاد کند. نریمانی خطاب به معاونت گردشگری گفت: در دهه 70 ...
جشنواره لاله تالابی در بندر انزلی برگزار شد
جذب می کند افزود : یکی از مهم ترین اقدامات ایجاد زیر ساخت ها در بخش دیگر ،بحث سالمسازی طرح دریاست که امروز به همت منطقه آزاد ما این زیرساخت ها را ارتقا داده تا شان مسافران و توریست هایی که به این شهر و استان زیبا سفر می کنند حفظ گردد. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز هشتم مرداد با حضور هنرمندانی چون سید جواد هاشمی و کریم قربانی وعده ای از مسوولین شهری انجام شد . به نفرات برترمسابقه ...
شب گردشگری کرمان در برج میلاد برگزار شد/کرمان به توان گردشگری
تورگردانان ایران وظیفه اش آوردن تورها به ایران است و از کشورهای مختلف به ایران تور می آورد. وی افزود: در دو سال گذشته شرایط همکاران من خوب شده است چرا که ورود گردشگران به ایران زیاد شده است. لبخند جناب دکتر روحانی برای ما بسیار خوب بود و شرایط خاورمیانه و امنیت امروز ایران باعث افزایش گردشگر به ایران شد. وی اظهار داشت: بحث زیرساخت های گردشگری مثل کمبود هتل، حمل و نقل و دیگر مسائل ها ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
تحریم عمره و تمام شرط و شروطهای ایران برای لغو تحریم!!!!
قسط دوم نیز در زمان مقرر اقدام کنند. رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص خدمات این سازمان در حج تمتع نیز از رشد قابل توجه کیفیت هتل های اجاره شده سخن گفت و اعلام کرد: با وجود افزایش 8 درصدی نرخ تسعیر ارز و همچنین افزایش کیفیت 25 درصدی امکانات اقامتی، نه تنها افزایش قیمتی را برای حجاج عزیز نداشتیم بلکه هزینه سفر حج سال جاری 5 درصد نیز کاهش یافته است. از ابتدای عملیات اعزام زائران ...
درخواست 20 ساله تشکل های صنفی گردشگری چیست؟
به سیاست های دولت و تعویض رؤسای این سازمان. اگر اتفاقی هم رخ داده مقطعی بوده است. او همچنین درباره وضعیت خانه های شخصی که روز به روز تعداد آنها در حال گسترش است، اظهار کرد: زمانی گفته می شد این یک طرح ملی است، اما نه تنها طرح ملی نیست بلکه ضد ملی است. راه اندازی خانه های مسافر تصمیم عجولانه غیرکارشناسی بود که حال سال های سال باید جواب آن را بدهیم. وی ادامه داد: می گویید بخش ...
فصل شیدایی ؛کهفی برای خلوت نشینی با خویشتن
حالا به روایت انقلاب رسیده است. تا این تاریخ، هیچ حکومتی مثل حکومت فعلی ایران، در این سرزمین نبوده که به رأی و خواست و عاطفه مردم متّکی باشد. امروز برای اولین بار در تاریخ کشور ما - بلکه در تاریخ کشورهای اسلامی - بعد از صدر اسلام، دین منشأ و منبع قدرت و تدبیر امور و اداره جامعه شده است. گوشه ای از عملیات بزرگ و سرنوشت ساز فتح المبین سکانس دیگری از نمایش است. این سکانس با وجود انفجارها و ابزار و ...
فعالیت فرهنگی روحانی کوهنورد در آرارات ترکیه
...، معنوی، ورزشی و شخصیت علمی شهید تهرانی مقدم پرداخته شد؛ شهید تهرانی مقدم به سلامت جسمی اهمیت زیادی می داد و صعود 5 هزار نفری به قله دماوند و 14هزار نفری وی به قله سبلان، بیان گر این ویژگی است. وی شهید تهرانی مقدم را یک الگوی کامل دانست و تصریح کرد: علاقه ویژه به کوهنوردی و ورزش، ویژگی های معنوی، اخلاقی و علمی، این شهید برجسته را به یک الگوی کامل برای کوهنوردان و جوانان تبدیل کرده است؛ صعودهای دنیایی باید مقدمه ای برای صعود به قله سعادت شود و در غیر این صورت ارزشی ندارد. ...
پیشنهاد دعوت از کلینتون برای سفر به ایران!
20 درصد نسبت به سال گذشته عقب افتاده است. رحیم پور درباره پلمپ شدن هتلها به خاطر تخلف گفت: هتل یک مکان عمومی است که کسی حق ندارد آن را پلمپ کند اگر تخلفی در آن انجام شد باید با مدیرش برخورد شود نه اینکه آن را ببندند. رحیم پور به مشکلات دیگر گردشگری اشاره کرد و افزود: خودروهای همراه گردشگران یکی دیگر از مشکلات است. گردشگر نمی تواند با خودروی شخصی اش به ایران بیاید. باید از ...
برای آنها که فانتزی هستند،هتل نمکی بسازید!
، مرنجاب، گرمه، هرمز، قشم، قم، ارومیه، لارستان و نزدیک دریاچه مهارلو هم برای شروع سرمایه گذاری در حوزه نمک متناسب به نظر می آید. وی می افزاید: مسئله اصلی برای ورود سرمایه گذار به این حوزه بحث معرفی و شناخت این حوزه به مردم و گردشگران است، چرا که باید در کار بازگشت سرمایه ای وجود داشته باشد و این هم کار بخش خصوصی نیست، سازمان گردشگری، رسانه ها و صدا و سیما همگی باید برای معرفی و شناسایی ...
بعضی ها در دریای خبر بی خبرند
...، روز خبرنگار است. روزی که 17سال پیش، شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در جمع شهدای دیپلمات در مزارشریف به دست طالبان پاکستان، روزی تلخ برایمان رقم زد. تقارن انتشار این شماره هفته نامه با روز خبرنگار، فرصتی شد تا باردیگر سراغ شناخته شده ترین خبرنگار تلویزیونی این سال ها برویم. ما چندین بار با کامران نجف زاده درباره سابقه کار، سفر به عراق و ...
از حمله به اتوبوس ایرانی تا هتک حرمت بانوان در فرودگاه ترکیه
به گزارش نماینده ، هر چند ایران می تواند به دلیل چهار فصل بودن و داشتن زیبایی های طبیعی یکی از کشورهای پر گردشگر جهان باشد اما به دلیل مشکلاتی چون عدم توجه سازمان گردشگری به صنعت توریسم و گرانی بیش از حد هتل و امکانات در ایران برای مردم، گردشگری همواره با بی مهری خارجی ها و داخلی ها مواجه بوده است. امری که سبب شده مردم ایران ترجیح بدهند پول های خود را سالیانه پس انداز کنند و صرف یک سفر خارجی به ...
پنجمین آتش سوزی گسترده در هتل ها ی مشهد
.... نجات 85 زایر از حریق چهارم نوزدهم تیر، 85 زایر ایرانی، مسافران دیگری بودند که حرارت حریق در هتل های مشهد را تجربه کردند. در این روز اتصال در سامانه برق یک دستگاه ماشین لباسشویی در سرویس بهداشتی جرقه آتش سوزی گسترده در هتلی دیگر را زد که سرپرست ایستگاه 24 آتش نشانی مشهد از آن با عنوان حریق گسترده یاد کرد. احمد مرندی، فرمانده عملیات اطفای حریق درباره حادثه گفت: بر اثر حریق ...
سلطانی فر: آیین نامه راهنمایی گردشگری پس از 40 سال اصلاح می شود
ها درباره برخی مسائل مانند بیمه و سایر درخواست های تشکل های گردشگری جلساتی برگزار کنند. * بسته های پیشنهادی گردشگری برای پس از دوره تحریم سلطانی فر درباره شرایط گردشگری بعد از لغو تحریم ها گفت: پس از سی و چند سال کشمکش در یک نبرد نابرابر 22 ماهه و فرایند مذاکرات حساس و تاریخی و به یادماندنی موفق شدیم حقانیت خودمان را به جهان غرب دنبال کنیم و حقوق هسته ای ما به رسمیت شناخته شود. وی افزود: در ماه های ...
گردشگری شیکمی در ایران
بادمجان و حلیم عدس و البته خورش ماست ، تجربه ای است که از دیدن سی و سه پل و میدان نقش جهان واجب تر است؛ آنها سر جایشان هستند ولی ممکن است شما به کباب حسینی و خورش ماست رستوران شهرزاد نرسید؛ هتل عباسی را البته سعی کنید برای آش خوردن یا گوشفیل، بروید. معمای خوردن دوغ با گوشفیل را سعی کنید از اصفهانی ها نپرسید، چون ممکن است فکرهای دیگری بکنند. طبیعی است که هر کس به اصفهان برود و بی گز و ...
بانک مرکزی در انتظار انفجار! / این ردپاها دنبال کردنی است
مشخص می شود آقای رفسنجانی همان است که بود و سخنان 2 سال اخیر ایشان و مردم مردم گفتن های شان جز بازی سیاسی و سعی البته بی نتیجه برای جبران گذشته ای که در آن مردم به بدترین شکل و به طور دانسته له شدند، نبوده است. البته سخت می شد باور کرد آقای رفسنجانی و اطرافیانش به فکر جبران خطا های گذشته باشند و اهانت اخیر به روستاییان در عوض نشان می دهد وی به دنبال تسویه حساب با مردم و آنهایی است که تصور می کند بین ...