سایر منابع:
سایر خبرها
توضیح صادق خرازی درباره سخنان جنجالی اش
صادق خرازی اما در هیاهوی این له و علیه ها نه تنها دلسرد نشد و پا پس نکشید که مصمم تر شد. هر چقدر پیشتر رفت و مخالفت ها عیان تر شد، صراحت کلامش اوج گرفت. در طول این یک سال جدای از نقد دوران دولت احمدی نژاد راهی استان های مختلف شد تا دفاتر استانی حزب ندا را تاسیس کند. گویی ندا را فرزند جدید خود می داند که نمی خواهد ریزه سنگی به پایش رود. همین است که کمتر حرفی را درباره ندا تحمل می کند. ...
خرازی: من عامل شکاف در اصلاح طلبان نیستم/ خانه تیمی آمریکایی ها در ایران!
نمایشی دولت این کشور به منظور کنترل افکار عمومی و خوراک دهی عام به جامعه ایرانی در نظر بگیریم و بی بی سی را قرینه بریتانیایی آن، تفاوت ها در مسیر جذب سازمانی 2 مرکز اطلاعات – عملیات شاخه دیپلماسی عمومی دولت های مذکور، جالب توجه خواهد بود. کنکاش در نحوه عضوگیری پایگاه های خبرپراکنی دشمن از داخل خاک ایران به علل مختلف حائز اهمیت است. این همان مسیری است که به واسطه آن جدی ترین پروژه های آینده دشمن در ...
دکتر امیراحمدیان در گفت وگو با شفقنا: راه حل بحران سوریه کناره گیری داوطلبانه برخی از هیات حاکمه است/ ...
شفقنا - بحران سوریه روز به روز پیچیده تر می شود، برخی تحلیل گران در کنار ضرورت نابودی گروه های تروریستی و تکفیری و به انفعال رساندن قدرتهای حامی منطقه ای و جهانی این گروه ها، در این حال خواهان کناره گیری داوطلبانه اسد از صحنه قدرت به عنوان بخشی از راه حل هستند و برخی دیگر نیز معتقدند نباید به کمترین عقب نشینی درباره بشار اسد تن داد. دکتر بهرام امیراحمدیان، استاد دانشگاه تهران و کارشناس ...
سجادی: کفاشیان و کی روش به وظایف شان عمل نمی کنند
...> نصرالله سجادی که فوتبالی ترین عنصر وزارتخانه ورزش است، درباره مسئله فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش صحبت های بسیاری دارد؛ درباره ابهامات درباره وضعیت بازگشت کی روش و پنهان ماندن برخی مسائل میان فدراسیون و سرمربی تیم ملی. او اما به یک جمله بسنده می کند: فدراسیون و کی روش هر کسی به اندازه ای که وظیفه دارد، به وظایف شان عمل نمی کنند. معاون وزیر ورزش تا کنون 39دوره از انتخابات فدراسیون های ...
شورای مقاومتی که وجود نداشت
شناخته شد، به نظر می رسد یکی از علل مخالفت بعدی بنی صدر با ارتباط شخصی و علنی رجوی و عراقی ها، بیشتر از این موضوع نیز ناشی می شد که عملاً این امر به مفهوم کنار زدن بنی صدر و زمینه سازی سلطه مطلق رجوی بر شورا محسوب می گردید. مسعود رجوی بعدها در مورد نظر بنی صدر درباره ملاقات با طارق عزیز چنین گفت: او [بنی صدر] صد در صد با این دیدار موافق بود. چند روز قبل از ملاقات، از او (بنی ...
عمری که در شبکه های اجتماعی سپری می شود
. شاید نیمی از این زمان را از دست داده باشید اما با نیمه ی دیگر آن چه خواهید کرد؟ از گذشته بیاموزیم و در حال زندگی کنیم نوروزی، مشاور خانواده با بیان اینکه عمر ما لقمه ای است در دهان زمان که لحظه به لحظه جویده می شودگفت: نقدینگی عمر آدمی زمان حال او است. حرکت در مسیر زندگی باید در زمان حال با نگاه به آینده و درس گرفتن از گذشته باشد نه ماندن در گذشته و نه غرق شدن در آینده. ...
برنامه 90 در شب شکست پرسپولیس مقابل سپاهان
داده برایش احترام قائل هستیم. البته برادر ایشان هم رسول نویدکیا هم هیچ اظهارنظری در این رابطه نداشته است. در ادامه گزارشی جالب از گل هایی که از روی ضربات ایستگاهی در هفته گذشته لیگ برتر به ثمر رسیده است، پخش شد. در ادامه گزارشی از حواشی بازی استقلال مقابل ملوان انزلی و رویارویی پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی پخش شد. فیلم ترین های هفته هم به تصویر کشیده شد. ...
اهدای تکه ای از لباس سرمهماندار هواپیمای سقوط کرده به روحانی +تصویر
هم این قطعه ارزشمند به ایشان تقدیم می شد تا بگویم: بدون دلواپسی به تلاشی که می کنند آگاهیم و سپاسگذار. منبع: برنا اخبار مرتبط پاسخ قاطع فرهادی به مطهری/ اعلام برائت از فتنه گران سوء مدیریت موجب بروز فتنه 88 شد/ در برابر حکم قانونی موسوی و کروبی تمکین می کنم متن نامه تند احمدی نژاد به مجلس در معرفی وزیر ورزش و جوانان سجادی با 137 مخالف رای اعتماد نگرفت بررسی افزایش نرخ بلیت هواپیما در کمیسیون عمران مجلس با حضور آخوندی سوال از وزیر کشور پیرامون میتینگ سیاسی قرچک فردا برگزار می شود ...
از بازیکنان هپاتیتی لیگ برتر تا شکست پرسپولیس در برنامه نود
باشگاه انجام داده برایش احترام قائل هستیم. البته برادر ایشان هم رسول نویدکیا هم هیچ اظهارنظری در این رابطه نداشته است. در ادامه گزارشی جالب از گل هایی که از روی ضربات ایستگاهی در هفته گذشته لیگ برتر به ثمر رسیده است، پخش شد. در ادامه گزارشی از حواشی بازی استقلال مقابل ملوان انزلی و رویارویی پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی پخش شد. ترین های هفته هم به تصویر کشیده شد ...
داستان لری پیج و Google
نوینی را برای شهرهای هوشمند آینده در حوزه حمل و نقل، محیط زیست و تعاملات اجتماعی و ارتباطاتی، فراهم کند. (لری پیج و شرکت ساد واک در زمینه توسعه خدمات شهرهای هوشمند) لری پیج، از اکنون با استارت آپ هایی که راه می اندازد یا خریداری می کند (Merger & Acquisition)، به چند دهه دیگر فکر می کند. زمانی که شاید او در میان ما نباشد اما افکار و برنامه ریزی هایی که برای دنیای نیمه دوم قرن ...
از فحش هایتان متشکریم!
هفته نامه زندگی مثبت - لیلا افشار: این روزها در فضای مجازی اظهارنظرهایی در حال رد و بدل شدن است که رنگ جنگ و خون گرفته. چرا چنین شده ایم؟ کجا داریم می رویم؟ این روزها در فضای مجازی بین افراد عادی و چهره های معروف شبکه ها دیالوگ های رد و بدل می شود که نخواندنی است. درست خواندید نخواندنی چون خواندنشان سخت است و پذیرفتنشان سخت تر. اینکه چطور بعضی حتی در همان قالب فرد ناشناس می توانند حرف ...
توهین وزیرخارجه بحرین به ظریف/جزئیات بیشتر از قراداد شبه ترکمنچای با چین/مجلس تیم مذاکره کننده را به ...
بر سر مسئله هسته ای را کار خوبی دانست و اظهار کرد:بدترین پاسخی که ما اصلاح طلبان می توانیم به مجلس بدهیم اینست که شما در هشت سال گذشته کجا بودید؟ در 6 سالی که آقای جلیلی مذاکره می کرد کجا بودید شایعه جالب درباره رابطه سرپرست پرسپولیس با وزیر ورزش محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در 2 مرحله علی اکبر طاهری مدیرعامل صندوق حمایت از پیشکسوتان را به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس ...
ندا در جریان اصلاحات قرار دارد
برایش وجود ندارد که احساس غرور و بی نیازی کند. پیروزی ها از بین می رود و زود فراموش می شود، چنانچه ما گفتیم قهرمان شدن کار آسانی است، قهرمان ماندن کار سختی است . یعنی در فرهنگ پهلوانی ایران که نگاه کنیم، پهلوان شدن کار سختی نبوده و پهلوان ماندن کار سختی است. من تصور نمی کنم و آقای روحانی می دانند که اصلاح طلبان چه موقعیت اجتماعی دارند و با محوریتی که آقای روحانی دارد، می خواهد این ظرفیت را توسعه دهد ...
گفت و گو با امین تارخ از کودکی تا امروز
می تواند تفریح و سرگرمی ایده آلی باشد. جالب است بدانید یکی دیگر از دلمشغولی های من در این مدت، تبدیل کتاب روان شناسی بحران میانسالی اثر جیمز هالیس به سی دی بود. من در این کار متن کتاب را می خوانم و به نظرم کار بسیار ماندگار و ارزشمندی هم شده است. چون هم برای میانسال ها مفید است و هم به جوانان می گوید چنین روزهایی در انتظارتان است و باید سعی کنند انتخاب های خوبی داشته باشند تا بعدها حسرت ...
قهوه خانه، خانه دوم ایرانی ها/مهمترین تفریح این روزهای جوانان چیست؟
صنف این تلقی است که قهوه خانه مکانی برای تجمع لات و لوت ها ست. رئیس صنف قهوه خانه داران این تصور را برای چند دهه قبل مناسب می داند: آن زمان ها شاید این گونه بود، اما الان توی قهوه خانه هم دکتر می آید، هم مهندس، هم دانشجو و هم کاسب. عمو رضا هم درباره بیشترین مشتری های خود می گوید: کاسب ها و دانشجویان بیشترین مشتری های ما را تشکیل می دهند. کاسب ها ممکن است تا چند ساعتی هم ...
چرایی تغییر تاکتیک ترکیه در قبال داعش و پ ک ک/اهداف داخلی و خارجی
داعش نسبت داده شد فرصت مناسبی برای دولت ترکیه به وجود آورد تا مواضع خود در برابر داعش را تغییر دهد. نکته جالب آنکه گروه تروریستی داعش که سال ها از سوی دولتمردان ترک حمایت می شده است تا کنون درباره پذیرش رسمی مسئولیت عملیات انتحاری مذکور سکوت کرده است. شاید بتوان گفت افشای حمایت های دولتمردان ترکیه از داعش در محافل داخلی و بین المللی و همچنین نوع روابط راهبردی این کشور با آمریکا و غرب و ...
مرادی: بخش زیادی از اعتبارات فدراسیون وزنه برداری قبلا پیش خور شد
می برد. مرادی با بیان اینکه با همه شرایط یکسری کمبودهایی وجود داشت که هنوز از قبل ماندگار است تأکید کرد: حقیقتاً فکر نمی کردم تا این اندازه کمبودها و مشکلات از لحاظ اعتباری وجود داشته باشد چون بخشی زیادی از این اعتبارات فدراسیون حتی پیش خور شده بود. برخی استان ها طی 4 سال گذشته حتی یک میلیون هم نگرفته بودند که البته طی چند روز گذشته پیش از 100 میلیون به استان ها کمک کردیم و جالب اینکه ...
انتقاد تند و تیز انصار حزب الله به خندوانه و رامبد جوان
روز نو : وب سایت گروه انصار حزب الله در جدیدترین یادداشت خود بار دیگر از شو تلویزیونی خندوانه ساخته رامبد جوان انتقاد کرد. متن یادداشت سایت انصار حزب الله به شرح زیر است: متن پیش رو در برگیرنده یکی از انتقادات مکتوب نوبه ای یالثارات به عملکرد رسانه ملی و البته چندمین نقد این هفته نامه به برنامه خندوانه است؛ برنامه ای که این روزها از روانشناس و مداح، روحانی و دکتر، وکیل و استاندار و ...
محمد نزهتی: قلعه نویی به خاطر مشکل مالی بچه ها روی نیمکت ننشست!
قهرمانی در باخت ذوب آهن هیچ تاثیری نداشت. عنایت در ادامه درباره اشتباهات داوری در هفته دوم می گوید: اشتباه بزرگ در این هفته این بود که کمک داور پدیده مشهد و فولاد خوزستان، گل فولاد خوزستان که آفساید بوده را به علت تمرکز نداشتن، گل محسوب کرده است. رییس دپارتمان داوران در پاسخ به این سوال که شما در فصل جدید چه برنامه ای برای دستمزد داوران و بالا بردن شأن داوران دارید؟ می گوید: امیدواریم ...
فدراسیون پاسخگوی غیبت های کی روش باشد
...... سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان که ریاست مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف را بر عهده داشت، پس از برگزاری این مجمع در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد؛ از انتخابات گلف گرفته تا شایعه قهرش با وزیر و البته مسائل پرسپولیس و استقلال. انتخابات گلف چگونه بود؟ این انتخابات سالم برگزار شد و رقابت نزدیک بود و با اختلاف دو رای، رییس فدراسیون در ...
سوء استفاده های سیاسی در واگذاری سرخابی ها تا فساد علنی در فوتبال
...> افضلی فر نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس درباره این پرونده حرف های تازه ای دارد و می گوید: برخی از مسئولین می خواستند از باشگاه های دولتی استفاده سیاسی کنند و راضی به واگذاری این باشگاه ها به ویژه سرخابی ها به بخش خصوصی نبوده و نیستند. حرف ما در برخورد با فساد در فوتبال صریح و توقع بسیار روشن است. بخش ورزشی نشریه شما درباره آلودگی های ورزش و برخورد قاطع با آن هیچ تردیدی ...
هرمزگان محل پر کردن جیب عده ای خاص نیست
خانه مطبوعات است تا راهکارهای عملی برای مشکلات اندیشیده شود. رئیس خانه مطبوعات هرمزگان ادامه داد: همچنین می خواهیم تا از طریق اداره کل تعاون و کار استان برای حوزه رسانه ها نیز تسهیلاتی برای اشتغالزایی اختصاص یابد و همچنین مشکلات خبرنگارانی که از دریافت مسکن جا مانده اند نیز حل شود. عزتی تصریح کرد: مجموعه دولت در استان هرمزگان همراهی و تعامل خوبی با رسانه های استان داشته و با تلاش صورت گرفته فرهنگسرای رسانه استان نیز تا هفته دولت افتتاح می شود. ...
فرهنگسرای رسانه هرمزگان در هفته دولت افتتاح می شود
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، جاسم جادری در آئین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و تلاش گران عرصه رسانه استان هرمزگان با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و رسانه به ویژه شهیدان آوینی و صارمی، عنوان کرد: 17 مرداد روز خبرنگار، روز بزرگی است که همه دولتمردان و صاحب نظران در ارتباط با این روز مطالب ارزشمندی مطرح کرده اند. وی ادامه داد: طی مدت نزدیک به دو سالی که در استان ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
برانکو:با یک ریسک بزرگ هدایت پرسپولیس را قبول کردم
روز نو : برانکو ایوانکوویچ درباره شرایط این روزهای تیم فوتبال پرسپولیس و همین طور چالش هایی که با آن روبه روست، صحبت کرد. برانکو اعتقاد دارد پرسپولیس با توجه به بازیکنان جوانی که در اختیار دارد، می تواند انتظارات هواداران را برآورده کند. البته او تاکید می کند ممکن است در طول فصل تیمش با چالش های زیادی روبه رو باشد. او همه انتظارات هواداران را درک می کند اما بر این باور است ...
خدمت قهرمان محیط زیست ایران به طبیعت / کدام عضو بر کرسی ریاست شورا تکیه میزند؟ / مهمان نوازی میزبان کار ...
خیابانهای شهر رشت بزنید، شیرینی گشت و گذار در شهر باران را تنها چیزی که می تواند به تلخی تبدیل کند، دیدن کسانی است که بی اعتنا به قوانین شهری و شهروندان، در خیابان ها مشغول تجارتی کثیف و البته درآمد زا به نام تکدی گری هستند و تلخ تر آنکه وقتی پای صحبت بعضی از آنها بنشینی، نشان از منزلی دور در استان یا کشوری دیگر می دهند. متکدیان خارجی که این روزها بر تعدادشان در شهر رشت افزوده می شود نیز ...
اکنون عصر خلاقیت بنیان است
. سعی مان این است که جوانان را به این سمتی سوق بدهیم که به مشاغل رو به آینده فکر کنند، مثلاً استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی اصفهان برگزار شد، استارت آپ ویکند مشاغل خانگی یک ماه پیش تقریبا برگزار شد و استارت آپ ویکند حوزه کسب و کارهای اجتماعی سوشال اینترپرایس ها، کسب و کاری که از نوع استارت آپی راه می افتد، کسب و کارهای نوپا می گوییم، پس یک ویژگی اش این است که می تواند در سایزهای کوچک باشد. ویژگی ...
عصرکارآفرینی با استارت آپ ها
بدان بپردازد . کشورهایی مانند هند، برزیل، مصر، آفریقای جنوبی، مکزیک ، روسیه و اندونزی سرمایه گذاری های کلانی روی استارت آپ ها دارند . تجربه چند سال اخیر و درخشش استارتاپ های ایرانی نشان داده است که این حوزه یکی از حوزه های مولد اقتصادی کشور می تواند باشد . بنده فکر می کنم با توجه به ترکیب جمعیتی و سطح تحصیلات جوانان کشور، اقتصاد ما کاملا آماده پذیرش این نوع از کسب و کارها است . تلاش های خودجوش و ...
پروژه گران قیمتی که قرار بود باعث سرنگونی فیس بوک شود!
سرویس های گوگل تنیده شده و کاربر باید با این هویت لاگین کند. او می گوید گوگل نمی تواند تشخیص بدهد مقصد بعدی کاربران روی شبکه های اجتماعی کجاست و سرویس ها و محصولات به کجا هدایت شوند ولی فیس بوک در این موضوع مهارت دارد. کنت والکر، یک مشاور عمومی گوگل در یک جسله با مدیران کسب وکارهای آلمانی درباره گوگل پلاس جزئیات زیادی را پرده برداری می کند و از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از نام های درون فهرست بلند ...