سایر منابع:
سایر خبرها
مخاطبان ما رمان تاریخی دوست ندارند
حسین سناپور معتقد است: خوانندگان رمان ما بسیار محدودند و رمان تاریخی جزو پسندشان نیست. این نویسنده به ایسنا گفت: آیا اصلاً میلی در خوانندگان ما هست برای خواندن رمان های تاریخی؟ من شک دارم. تاریخ و کتاب های تاریخی علاقه مندان محدود و نسبتا مشخصی دارد که کنجکاوی ها و تحقیقات تاریخی شان را در خودِ کتاب های مستند تاریخی دنبال می کنند و برایشان تاریخ جدی تر از آن است که برای دانستنش سراغ ...
حسین سناپور معتقد است: خوانندگان رمان ما بسیار محدودند و رمان تاریخی جزو پسندشان نیست.
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین و اشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.
ر.اعتمادی: عشق سوژه ای است که هرگز کهنه نمی شود
جوان ایرانی کتابی می نوشت متاسفانه روزنامه های امروز یا جنایی هستند یا سیاسی و روزنامه به عنوان منعکس کننده فضای داخلی جامعه نداریم و بیشتر به خبرهای روز سیاسی و جنگ های جناحی می پردازند به همین دلیل است که تیراژها پایین است. که برخلاف اسمش که به نظر می رسید در آداب رقص باشد، اعتراضی بود که جوان ها نسبت به زندگی شان داشتند. من در آن رمان فشارهای سنتی خانواده ها و آموزش و ...
از بدشانس ترین نویسنده های ایران هستم!
. نوشتن من ببر نیستم... هم به همین شکل، چند سال به طور منقطع زمان برد. البته شکل اولیه رمان طور دیگری بود و در فرآیند نوشتن به این شکل درآمد. آیا صحنه ها و صفحات رمان نسبت به حالت اولیه ای که داشتند، تغییری کردند، مثلا پس و پیش شوند؟ اصلا تغییری نکردند. دقیقا به همان ترتیب زمانی که نوشته شد، چاپ شده است. رمان من ببر نیستم... از نظر پیچیدگی و شاید ساختار و فرم، اولیس ...
رضا عطاران: فعلا بی خیال تلویزیون!
اموال شان برسند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی مهران احمدی است؛ آیا رفاقتتان با او باعث اعتماد به وی شد؟ - نه! همانطور که گفتم اولین معیار من برای انتخاب، متن فیلم بود که آن را پسندیدم، به هر حال می شود گفت من در سینما با همه رفیقم، اما کار و پیشنهاد همه را قبول نمی کنم. رفاقت ها دلیل همکاری نمی شود، چه بسا پیشنهادهای زیادی از دوستان نزدیکم داشتم که بیشتر آنها را رد کردم. متن و عوامل ...
شهر باید جامعه شهری داشته باشد
معکوس رفتار کنید و آخر از همه بروید سراغ پارکینگ، نشانه این است که از طراحی، چیزی نمی دانید و ضوابط و مقررات را نمی شناسید؛ مثل این می ماند که در خانه بروجردی ها ابتدا طویله را ساخته باشند و بر اساس آن بقیه خانه را. آیا در گذشته هم همین طور بود؟ خیر؛ معماری امروز ما طویله محور است؛ در گذشته انسان محور بود. طویله در طراحی خانه آخر از همه قرار داشت اما در حال حاضر باید اول باشد ...
ناشر باید چند چاه نفت داشته باشد/تاثیر خوانسار بر بازارنشر ایران
مدیر انتشارات کتابسرای تندیس گفتگو کردیم. ابوالفضل میرباقری از جمله مدیران نشر در کشور است که بیش از 3 دهه در این حوزه فعالیت داشته و مانند بسیاری از دیگر ناشران بزرگ امروز، روزی کتابفروش بوده است. ویزیتوری کتاب هم از دیگر خاطرات مشابه میرباقری با برخی از مدیران نشر قدیمی کشور است. یکی از اهداف انتشار این گفتگوها، ترسیم مسیر واقعی و بی تعارفی است که یک ناشر باید برای تثبت خود در بازار ...
عصر طلایی آزادی بیان و سکۀ از رونق افتادۀ دموکراسی
پاسخ گویی؛ برای زنده و بانشاط نگه داشتن اجتماع ها. امروز شاهد آن هستیم که وقتی با آزادی بیان همچون یک هدف (نه یک وسیله) برخورد کنیم، احتمال آن هست که همۀ چیزهایی که انتظار می رفت از آن حاصل شود، عقیم و تحریف گردد. به منظور ایجادِ مردمی مطلع باید حداقل چند علامت به دردبخور برای تشخیص حقیقت از دروغ وجود داشته باشد. ترویج یک بحث سالم، عقلایی و آگاهانه در یک جامعۀ توده ای مستلزم ...
بازیگری برایم بیشتر یک احساس است/ با اصغر فرهادی و رضا عطاران هم دوره بودم
تراشکار فرقی ندارد.درست است که کیفیت خودشان نیزهمان اندازه است و خودشان نیز نوعی تراشکار اند. می خواهم بگویم وقتی که به بازیگر ارزش ندهند این برای من یک درد است.باید هرکسی در جایگاه خودش استفاده و دیده شود که متاسفانه این اتفاق نمی افتد و همه فقط به امید خدا هستیم . 21.با توجه به اینکه چندین دهه در سینما و تلوزیون ایران حضور داشته اید،چه تفاوتی بین بازیگران دهه فعلی با دهه های ...