های بزرگ دنیا، بخشی با عنوان بین الملل قرار دادند که در آن از خوانندگان و موزیسین های خارجی برای اجرای کنسرت دعوت شود. وقتی برخی موسسات اجرای کنسرت، بهره وری مالی بالایی از کنسرت موزیسین ها و خوانندگان خارجی در کشور گرفتند، به دنبال کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتند. هر چند کسب مجوز این روز ها برای برگزار کنندگان کنسرت، خیلی کار سختی نیست؛ به ویژه اکنون که علی ترابی مدیر دفتر
باشد. از آوردن نام یکی از خوانندگان لس آنجلسی توسط یکی از مهمانان برنامه گرفته تا شوخی های هتاکانه با مسئولین مملکتی و از تمسخر فلان بازیگر و خواننده گرفته تا دست انداختن یکدیگر جلوی دوربین به بهانه تلفظ اشتباه اسم یک سرمربی خارجی. نتیجه آن شد که پس از پخش هر قسمت از برنامه زابیواکا موج اعتراض ها و پاسخگویی ها به جریان می افتاد. فرآیندی که اتفاقا شاید دلخواه و حتی هدف مدیران شبکه آیو نیز بود در جهت
خاطر نشان می کند : "موسسه فرهنگی هنری جام سبز" که موسسه بومی است با همکاری" موسسه جهان نوای ترنم" ، با همیاری هم ، پروسه اخذ مجوز و سالن را برای این برنامه انجام دادند .ارکستر وزیری از تعامل این دو موسسه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت تشکر و قدردانی می کند. خادم با بیان اینکه بخشی از عواید این کنسرت به امور خیریه تعلق خواهد گرفت ؛ اظهار می دارد
هر روی باید دید دوگانگی در صدور مجوزهای کنسرت های موسیقی سرانجامش به کجا می رسد. آیا کیش محلی برای برگزاری کنسرت های آزاد می شود یا این ماجرا فقط به یک کنسرت محدود می ماند. آیا رقیبی برای وزارت ارشاد پیدا شده که با صدور مجوز کنسرت های خارجی به این وزارتخانه دهن کجی کند یا ماجرا چیز دیگری است. آیا کنسرت های خارجی در جزیره کیش همچنان بدون حضور خبرنگاران حوزه موسیقی برگزار می شود یا اینکه شاهد تغییراتی در این رویه خواهیم بود. *تسنیم
نرسیدن به محسن یگانه در زمانی که او مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری بود، توضیح داد: زمانی که در مرکز موسیقی حوزه هنری مسئولیت داشتم، پروژه ای بر عهده ام بود به نام سه محسن؛ محسن نامجو، محسن چاووشی و محسن یگانه که حاصلش برای محسن نامجو شد، آلبوم ترنج و برای محسن چاووشی قرار بود بشود آلبوم 13 که منتفی شد و وزارت ارشاد پنج سال بعد مجبور شد به او مجوز بدهد. بعد از آن بود که من عزل شدم و فرصت به محسن یگانه