سایر منابع:
سایر خبرها
، (بحارالانوار، ج 60 ، ص 25 ) دوم؛ گفتن تبارک اللّه احسن الخالقین است، کمااینکه امام صادق(ع) فرمود: کسی که چیزی از برادرش او را متعجب ساخت این جمله را بگوید، زیرا چشم زخم حق است ، (بحارالانوار، ج60 ص 26). گفتن آمنتُ باللّه وصلی اللّه علی محمدوآله که پس از آن اثر چشم زخم خنثی می گردد، همچنین قرائت سوره ناس و فلق هنگام ترس از چشم خوردن نافع است. (بحارالانوار، ج 92 ) نوشتن سوره های حمد ...
اجتماعی و در فعالیت های رسانه ای است. واژه ی آزادی در لغت نامه ها، به معنای اختیار و قدرت بر انجام دادن کار است (لغت نامه ی علی اکبر دهخدا). سخن گفتن درباره ی آزادی، بدون توجه به نسبت این مقوله با مفاهیمی چون مقام انسان، مصلحت فرد و اجتماع، حقوق عمومی، عدالت، سعادت و... که در مکتب های گوناگون تعریف یکسانی ندارند، کاری نابجا و یا دست کم عاری از دقت است. بدیهی است آزادی در نظام های سکولار ...
چند نکته را باید مدنظر قرار داد. اول، منافع حیاتی مانند امنیت ملی قابل مذاکره نیستند. دوم، در مورد منافع غیرحیاتی نیز در صورتی می توان مذاکره کرد که در مقابل منافعی به همان درجه اهمیت کسب کرد. سوم، در صورت تعارض منافع، منطقاً کسب منفعت مهم تر بر منفعت کم اهمیت تر اولویت و تقدم دارد. چهارم، برپایه اصل مصلحت، دفع ضرر و شر ملی بر جلب منفعت تقدم و اولویت دارد. ب) ماهیت برد - برد مذاکره و ...
در بخشی از مقدمه آن می گوید: هیچ کس باور نمی کند این کلام کسی است که در جنگ آن چنان دلاوری می کند و گردن های گردن کشان را می زند و پهلوانان را به خاک می افکند و خون آنان را بر زمین جاری می کند و در عین حال او زاهدترین انسان و صالح ترین افراد است. این، از خصلت ها و فضایل عجیب آن بزرگوار است که جمع بین اضداد کرده و صفات متضاد را یک جا جمع کرده است. خداشناسی، معادشناسی، عاقبت اندیشی، دعوت ...