دوشنبه ۰۱ تیرساعت ۱۱:۳۸Jun 2026 22
جستجوی پیشرفته
کیهان ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ - ۲۰:۵۵

2/5 میلیون تن بمب هدیه آمریکا برای جمعیت 2/5 میلیونی لائوس(پرونده)

آمریکا طی سال های 1964 تا 1973 به طور پنهانی و به بهانه قطع مسیر تدارکاتی مبارزان ویتنامی، حدود 2/5میلیون تن بمب بر سر مردم کشور کوچک لائوس در منطقه هندوچین فرو ریخت. طبق گزارش روزنامه انگلیسی گاردین ، در حالی که طی سال های 1964 تا 1973 همه نگاه ها به جنگ میان آمریکایی ها و مبارزان ویتنامی بود، جنگنده های آمریکایی طی این مدت 600 هزار بار مناطق مختلف کشور لائوس را بمباران کردند. این بمباران در حالی صورت می گرفت که لائوس از همان ابتدا اعلام بی طرفی کرده بود! ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)