سایر منابع:
سایر خبرها
شاگردی حضرت ام البنین(س) هم عالمی دارد
جوان نوشت: - روزهایی که بی درنگ یادمان می آورد سال ها و ایام جنگ 10 ساله مان با جانفشانی چگونه مردانی خلق شد. آری! حکایت این روز های ما روایت همان جانفشانی های مردان و زنان دیروز سرزمین مان است. اما این بار در جهادی مقدس که مرزها را درنوردیده و مقاومت اسلامی در سراسر جهان را تداعی می کند. چندی پیش نیز دیدن تصاویر دو برادر شهید مدافع حرم که هر دو در یک زمان به شهادت رسیده بودند، دل مان ...
زیر ساخت های کشور مهیای خرید هواپیماهای جدید نیست
واگردراین رابطه هوشمندانه عمل نکنیم، عقب می مانیم.در سی سال گذشته کشورهای همسایه ازجمله امارات، قطر، ترکیه و... همه چیزرا ازصفرآغاز کردند وحالا به بهترین های منطقه تبدیل شده اند، درچنین شرایطی ما برای رقابت با آنها باید برنامه ریزی ضرب العجلی با استراتژی توسعه طلبانه دقیق را در دستور کار قرار دهیم چرا که درغیر این صورت همچنان بازار هوانوردی و مسافربری منطقه را از دست می دهیم. بنابراین در ...
ردپای جریانی کنترل شده در تخریب چهره ی شجریان
کشور وجود ندارد که از جمله آن ها می توان به خوانندگان لس آنجلسی اشاره کرد. خوانندگان لس آنجلسی همواره در طول سال های پس از انقلاب برای برگزاری کنسرت هایشان در کنار آمریکا و اروپا به سراغ کشورهای حاشیه خلیج فارس یا دریای خزر رفته اند و ترکیه هم یکی از مقصدها بوده است. این کنسرت ها معمولا در عید نوروز یا کریسمس رواج پیدا می کند و استقبال قابل توجهی نیز از بیشتر آنها به عمل می آید هرچند امروز ...
شکوهی: بنیامین و رضا صادقی از نوحه ایده گرفته اند
مدارا که نخستین آلبوم شما بود هیت ترین کار شهرام شکوهی به حساب می آید. به نظر خودتان چرا قطعه اسیری در آلبوم اول تان تا این حد مورد توجه قرار گرفت؟ می توان گفت در لحظه خلق ملودی آن کار موضعی الهام گونه داشتید؟ می تواند این طور باشد. معمولا به این صورت است که آهنگ هایی مانند دل دیوونه یا اسیری زمان ساخت آنها خیلی همه چیز دست خودم نبود. نمی دانم چطور بیان کنم، یکی مثل من که خیلی علمی با موسیقی ...
از زمین فوتبال به استدیو خوانندگی
کنسرت موسیقی است، کنسرت هایی که بعضاً مجوز ندارند، کنسرت هایی که افراد معلوم الحال اجرا می کنند، کنسرت هایی که همراه با رقص محلی می شوند و کنسرت هایی که دل خانواده شهدا را خون کرده و پایشان را به محل اجرای کنسرت و اعتراض به مسئولین کشانده است اما اوج این ماجرا اینجاست که به هر قیمتی قرار است موسیقی و خوانندگی ترویج داده شود! وزارت ارشاد از یک سو به خواننده انقلابی نامه می زند و تهدید می کند که چون ...
شهیندخت مولاوردی؛ مدافع قشرهای مختلف زنان/ معاونت زنان از نهادی سمبلیک خارج می شود؟
نگاه و عملکرد نسبت به حضور زنان و ارتقای جایگاهشان در خانواده و اجتماع، بارها مورد مخالفت و انتقاد قرار گرفت، اما همچنان در برابر بهبود وضعیت زنان در حوزه های مختلف ایستادگی کرده و ناامید نشده است. این مخالفت ها از سوی افراد اصولگرا و بویژه زنان مجلس بوده که از مهمترین منتقدان عملکردهای مولاوردی بوده اند؛ مخالفت هایی که در برخی موارد شدت کمتری داشته و گاهی با توجه به حساسیت موضوع، شدت بیشتری گرفته ...
دکتر سروش دباغ بررسی کرد؛ مطابق با آموزه های عارفان، چگونه بر مصیبت ها و خشم خود غلبه کنیم؟
فائق آمدن بر آن ها در زندگی معنوی خواهم پرداخت. نحوه مواجه شدن با مرگ عزیزان وی افزود: این نوبت در باب نحوه مواجهه شدن با مرگ عزیزان و احساس از دست دادن و امری را به کنار نهادن و از چیزی دور شدن و عجز را به عیان در خود دیدن ، که از مولفه های این بحث است، نیز سخن خواهم گفت.به این ابیات سعدی که به بحث ما مربوط است دقت کنید: بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران/کز سنگ ناله ...
سیمین غانم برای زنان ایران می خواند
شاهد و راز است. راز صدای قشنگی دارد. شاهد هم همین طور اما نمی خواند. اصلا کارهای پاپ جدید را گوش می کنید؟ بله، اما نه به این شکل که بروم و آلبوم های جدید را بخرم. کسی بوده که کارش را دوست داشته باشید؟ صدای شهرام شکوهی را دوست دارم. قرار نیست هیچ تغییر کلی در روند کار و کنسرت هایتان بدهید؟ خیلی در صددم در مورد همخوانی به نتیجه خوبی برسم ...
علت جدایی رضا رویگری از همسر اولش +عکس
.... چرا همان زمان خوانندگی را ادامه ندادید!؟ شرایط موسیقی در دهه شصت خوب نبود و محیط موسیقی پاپ بسته بود. دهه هفتاد دوباره سراغ خوانندگی رفتم و چند تیتراژ خوانده و سپس آلبوم جمع کردم. تا امروز هم سه آلبوم من روانه بازار شده است. شنیده ام دهه شصت به کل فعالیت هنری خود را تعطیل کرده بودید... درست است. سه سال با یکی از دوستان ترشی درست می کردم و می فروختم. یک تئاتر ...
زیارت و مردانی که از امام رضا(ع) رخصت شهادت می گرفتند
پایین پا ایستاده ام به سلام، حالا اذن دخول خوانده ام و اجازه گرفته ام، بماند. ما شما را - آن گونه که باید - نمی شناسیم اما شما که ما را خوب می شناسید. همین هم باعث می شود خیلی وقت ها، همان آسیمه سر بودن را همان عشق جنون را همان جنون عشق را بهانه کنم و بی آنکه آداب و ترتیبی بجویم ، هر چه می خواهد دل تنگم، بگویم . اما یک نکته هست آقا جان! هنوز به خود اجازه نداده ام بروم بالاسر من همین پایین پا ...
یک گفتگو با امیر تتلو: دوست داشتم حرف هایم را بزنم... راه اش موسیقی رپ بود
.... باید بگم نمره اش بیسته. حرف هایی که در آن زده ام کاملا از دل بر می یاد. به خاطر همین خوب بود. اگر ببینم باز هم می تونم با زبان دلم در رابطه با این قضیه بگم و اونقدر ارتباط خوب برقرار کنم و مفید باشم باز هم حتما چنین کاری در کنار کارهای دیگه خودم انجام می دم. در یک سال اخیر دو آلبوم بیرون دادی این روند ادامه داره؟ اگر به من باشه، هر دو هفته یک آهنگ بیرون می دم. البته اینکه ...
کنکاش درباره سیّدجمال و فراماسونری
و بیان می باشد به طوری که در مدت کمی موفق گردیده عده زیادی را تحت تأثیر نفوذ کلام خود قرار دهد و سال گذشته در برانگیختن احساسات مردم علیه اروپائیان مخصوصاً بر ضد انگلیسی ها که نسبت به آنها احساس کینه و تنفر در دل می کند، فعالیت های زیادی به خرج داد، اخیراً از لژ فراموسون ها که در آنجا عضو بود، اخراج گردیده است. در مجلد اسناد و مدارک، یادداشتی از سید منتشر گردیده که اگرچه این یادداشت با سایر ...
روایت نقدی از هدیه رهبر انقلاب به نوه اش/دیدار عارف با محکوم فتنه 88/ استفاده از اینترنت همراه 75 برابر ...
مجروح ایرانی در سوریه محمد حسن حسینی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما که در جریان پوشش خبری عملیات ارتش سوریه در ارتفاعات لاذقیه مجروح شده بود با تلاش تیم پزشکی در بیمارستان دراجی لاذقیه هوشیاری خود را به دست آورد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لاذقیه محمد حسن حسینی که به همراه گروه خبری بعداز ظهر دیروز در مناطق عملیاتی ارتش سوریه در ارتفاعات لاذقیه حضوریافته بود، در زمان پوشش خبری در منطقه ...
مَعجونِ تدبیر
علی محمد امرایی / میرملاس : عصری که در آن زندگی می کنیم عصر ظهورِ پی در پی و بی وقفۀ پدیده هایی است که فارغ ازتبعات و آثارمثبت و منفی آنها، جامعۀ انسانی را در موقعیتی قرار داده است که باکوچکترین غفلت فرصتهایش به تهدید مبدل گشته و در حسرت رهایی از بحرانهای [...] علی محمد امرایی / میرملاس : عصری که در آن زندگی می کنیم عصر ظهورِ پی در پی و بی وقفۀ پدیده هایی است که فارغ ازتبعات و آثارمثبت و منفی آنها، جامعۀ انسانی را در موقعیتی قرار داده است که باکوچکترین غفلت فرصتهایش به تهدید مبدل گشته و در حسرت رهایی از بحرانهای خود ساخته از جهل و لجاجت با توقف در گذشته مسیر ورود به توسعه را برخود مسدود کرده و بار سنگین هزینه های کمر شکنِ ندانم کاریها را برملت خود تحمیل میکنند . خواهی نخواهی هر پدیده ای که ظهور پیدا میکند برای جامعه علاوه بر آثار مفید ومثبت ، تبعات وآثار مخربی نیز می تواند در پی داشته باشد که اگر عالمانه وبطور اصولی با آنها برخورد نشود مضراتشان بر منافع آنها پیشی گرفته و اثرات نامطلوبی در جامعه از خود بجای می گذارند. درجوامع کمتر توسعه یافته معمولا برای جلوگیری از شیوع پدیده ها و ناهنجاریهای مُخَرِب اعم از اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و.....صرفا به شیوۀ کنترل بر پدیده ها متوسل می شوند که شاید یکی از دلایل عدم توفیق مدیران در مواجهه با ناهنجاریها در این جوامع ، بکارگیریِ صرفِ همین شیوه ، یعنی رفتار کنترلیِ محض است که علاوه بر هدر رفتِ منابع مالی و عدم توفیق کارگزاران در خنثی سازیِ آنها ، ناهنجاریها در جامعه نهادینه شده و به سرعت ریشه دوانیده و قهرا رسمیت نیز پیدا می کنند. از مختصات و ویژگیِ این شیوۀ سنتی و غیر کارآمد، پافشاری بر مواضع غیر موثر و غیر علمی و همچنین نادیده گرفتنِ علل ایجاد ناهنجاریها و پدیده هائیست که جامعه را درگیر خودکرده ، می باشد . در این شیوه هیچگونه توجهی به علت ایجاد پدیدۀ بوجودآمده معطوف نمی شود و فقط کارگزاران برآنند بدون آنکه راه حل مناسبی برای رفعِ آن جستجوکرده به هر قیمتی پدیده را در جامعه محونمایند. این رویه نه تنها در بهبودی وضع موجود کاری از پیش نمی برد بلکه با تحمیل هزینه های هنگفت ، خود در بوجود آمدنِ پدیده های شومِ دیگر اثرمستقیم دارد .برای مثال همانطوری که بر همگان روشن است تخریب جنگل یکی از این پدیده های شوم است که سالیان زیادی است بی رحمانه گریبان جنگلها و مراتع کشور راگرفته است .این مکانیزم ( کنترل بر ناهنجاریها) در مواجهه با پدیده شومِ تخریب جنگل صرفا با تشکیل سازمانی عریض و طویل و استخدام نیروهای مورد نیاز و با در اختیار گرفتنِ امکانات لازم اعم از خودرو، سوخت ، لباس و اماکن متعدد و سایر ملزومات جانبی ، این سازمان را موظف می کند که ( صرفنظر از توفیق و یا عدم توفیق) با انجام ماموریتهای پی در پی و نظارت مستقیم بر مراتع و جنگلها ، از تخریب جنگلها و مراتع ممانعت به عمل بیاورد در حالی که عاملین به تخریب جنگل به دلایلی که برای این عمل خود قائلند کوچکترین وقفه ای در کارشان که همان قلع و قمع درختان باشد ایجاد نشده و با آگاهی ازممنوعیت عمل خود و با اطلاع از وجود چنین سازمانی برای مبارزه با تخریب جنگل ، از فرصتهای مناسب استفاده کرده وهمچنان بی وقفه اقدام به قلع و قمع درختانِ جنگلی می نمایند. بدیهی است که در مواجهه این دو عامل یعنی از یک طرف انجام وظیفه مامورین برای جلوگیری از تخریب جنگل و از طرف دیگر اصرار تخریب کنندگان جنگل برای تامین انرژی و معیشت ، نه تنها توفیقی در جلو گیری از تخریب جنگل حاصل نمی شود ، ای بسا پدیده های جدیدی نیز ایجاد و اصل مکانیزمِ مبارزه با تخریب جنگل را تحت الشعاع قرار داده و ماموریتهای پی در پی را بلا اثر کند . با این اوصاف علاوه براینکه پدیده شوم و مخربِ قطع درختان از بین نمی رود بلکه با نمایان شدنِ ناهنجاریهای جدیدتر ، هزینه های هنگفتی بر حاکمیت تحمیل و قُبحِ تخریب جنگل نیز شکسته می شود. اما در جوامع پیشرفته که در این زمینه ها از توفیقات بیشتری برخوردار بوده و ناهنجاریها را به حداقل رسانیده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند با یک بررسی اجمالی در می یابیم که پدیده ها را ضمن کنترل ، مدیریت نیز نموده اند یعنی در واقع قبل از هر اقدامی علتِ ایجاد آن ناهنجاریها را جویا شده و راهِ حلِ مناسب را در دل خودِ پدیده کشف و عملیاتی کرده اند مثلا در مواجهه با پدیده تخریب جنگل ، با توسل به این شیوه ، یعنی مدیریت بر پدیدۀ تخریبِ جنگل ، به فراست در یافته اند که بخش عمده ای از این تخریبها به خاطر تامین انرژی است که با در اختیار قرار دادنِ انرژیِِ ارزان تر وسهل الوصول تر به عنوان انرژیِ جایگزین ، نیاز مصرف کنندگان را به انرژی مرتفع و تخریب کنندگانِ جنگل را نیز ترغیب و تشویق نموده اندکه با استفاده از این انرژیِ جایگزین رابطه تخریبیِ خود را با جنگل اصلاح و خود نیز از جنگلها و مراتع حراست و حفاظت نمایند. با این وصف نتیجه می گیریم که ابتدا باید پدیده ها را بعنوان یک واقعیت غیر قابل انکار بپذیریم و سپس ضمن کنترلِ هدفمند ، با چاشنیِ مدیریتِ صحیح ، خسارت آنها را به حد اقل برسانیم . این مکانیزم که تلفیقی از کنترل و مدیریت است می تواند در همۀ بخشها اعم از اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و ..... کاربرد موثری داشته باشد. در حوزه فرهنگی نیز اعتقاد بر این است که سخت گیری های غیر اصولی و محدودیتها وکنترل وجمع آوری ابزارهای فرهنگی واعمال شیوه های غیر حرفه ای و ممانعت شدید و فیلتر سایتها و.....به تنهایی نمی تواند یک راه حل مناسب برای مثلا جلو گیری از آثار مخرب این ابزارها باشند بلکه می شود با بکار گیری افراد متخصص و متعهد و با بهره گرفتن ازفرهنگ و ادب و منابع ناب و بی بدیل ایرانی و وام گرفتن ازآثار مثبت سایر فرهنگها جذابیت برنامه های خودی را بقدری بالا برد که کاربران رغبتی به تماشای برنامه های دیگر از خود نشان ندهند متاسفانه خیلی از محدودیتهای خود ساخته به نفع فرهنگ بیگانگان رقم خورده است بطوری که آنها از این خلاءِ محسوس نهایت بهره برداری را برده و توجه جمع کثیری از ایرانیان را به برنامه های به ظاهرجذاب خود جلب نموده اند به اندازه ای که خود ما در محو ومسخ فرهنگ ناب و بی بدیل ایرانی نقش داشته ایم ، بیگانگان نقش نداشته اند. اگر سرمایه های گران سنگی همچون حافظ ، سعدی ، مولوی ، فردوسی و سایر نمادهای فرهنگ ایرانی را ..... بدرستی به جهانیان و ایرانیان عرضه نکنیم یقین بدانیم که به مرور هویت ایرانی خود را از دست خواهیم داد .اگر نقش تاریخی و تمدن سازِمان را با غرور و سربلندی به جهانیان معرفی و عرضه نکنیم دیری نخواهید پایید که نقش اولی و اصلی ما را در ساختن تمدن بشری غاصبانه بنام خود ثبت خواهند نمود خیلی از ماها مانند کف روی آب در حال گذر از روزگار هستیم و بودن ونبودن ما هیچ تاثیری در روند تاریخ ندارد ولذا صرف هزینه های هنگفت و در عین حال بی تاثیر برای شهرت بخشیدن و تحمیل فردی ازافراد بر صفحات تاریخ کاری عبث و بیهوده است بزرگانی همچون حافظ و مولوی وسعدی و فردوسی و همۀ فرزانگانی که وجود مبارکشان موجبات اعتلای فرهنگ و تمدن این مرز و بوم را فراهم نموده است ، برای ثبتِ نامشان در تاریخ هیچ هزینه ای را بر جامعه شان تحمیل نکرده اند بلکه تاریخ بواسطۀ عظمتشان با فراغ بال به روی آنان آغوش گشوده ومشتاقانه آنهارا برای اعتبار خویش به مهمانیِ خود فراخوانده است.در واقع تاریخ چهره های ماندگار را از بین کسانی بر می گزیند که با خلق شگفتیهای خارق العاده راهِ زندگیِ عزتمندانه را برای بشریت هموار می سازند. آنچه مسلم است فرهنگ به عنوان عالی ترین فرآوردۀ بشر و نیز به عنوان زبان مشترک انسانها ، برای فهم ، نیاز به پردازشِ ظریفانه وعمیقی داردکه پرداختنِ به آن از مجالِ این مقال خارج و نگارنده نیز از توان تبیین آن عاجز است. حساسیت و ظرافتی که در حوزۀ فرهنگ وجود دارد اقتضاء می کند که فرهیختگان و صاحبان اندیشه بیش از پیش با جدیت تمام رسالتِ حراست و حفاظت از کرامت و حیثیت فرهنگی جامعه را بدوش کشیده و این کشتی آسیب دیده از بی کفایتی های خویش و بیگانه را به ساحل نجات برسانند و غبارِجفا از چهرۀ آن بزدایند. پدیده های سیاسی و اقتصادی نیز ازاین قاعده مستثنی نیستند وعقلانیت و مدیریت ، در ساماندهیِ آنها نقش ارزنده ای ایفا میکنند. در چند سالۀ اخیر( 92-84 )که اعتبارکشور با جار زدنهای کوچه بازاری وتمسخُر مآبانه به تاراجِ سوءِ مدیریت خودخواهانه سپرده شد شاهد ظهور و بروزِ پدیده های خانمان براندازی مانند تمامیت خواهی ، افراطی گری و دروغ وهتاکی و ... در حوزه سیاسی ، وتورم وگرانی و رکود واختلاس... در حوزه اقتصادی بودیم که اگر آن رویه های غیر اصولی ادامه پیدا می کردند و درتحولات سیاسیِ اخیر، این پدیده های شوم که هنوزآثارِ خانمان سوزشان باقیست با تدبیر وهوشمندی ، مدیریت نمی شدند ای بسا کشور در شرائطی قرار می گرفت که بازگشت به روال عادی برایش محال و غیر ممکن بود . نتیجه اینکه تجربۀ تاریخی به ما می آموزد که کارِ مُلک یعنی مملکت داری و سیاست بدون تدبیر وتأمل به سامان نخواهد رسید. ولذا توسل به عقلانیت و مدیریت برای عبور از بحرانهای ناشی از لجاجت ها و ندانم کاری ها همیشه کارگشاه بوده و در مواقع حساس جامعه را مدد رسانی کرده ومانع از خسارتهای جبران ناپذیرشده است. رند عالم سوز را بامصلحت بینی چه کار ****** کار مُلک است آنکه تدبیر وتأمل بایدش درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
نگذارید بازگشت نام فجر شعار انتخابات آینده شود
زندانی تاریخ سال 61 نیست و ادامه خواهد یافت تا همه خرمشهرهای ... فرهنگی همه و همه آزاد شود... در ادامه این نامه می خوانیم: جناب رئیس جمهور یکی از خرمشهرهای ما سینماست که حضرت امام روح الله(س) پس از بازگشت به وطن در اولین سخنرانی فرمودند سینمای ما مرکز فحشاست، ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم. با این جمله، خرمشهر سینما به طور ماهوی روز اول فجر، برای آنها که اهل فحشا نبودند، آزاد شد ...
چگونه عمران صابی پس از شکست در مناظره با امام رضا(ع) مسلمان شد
علی در واسط. قیام محمّد بن اسماعیل بن محمّد در مدائن. [11] 2. خوارج: اینان از زمان هارون و به سرکردگی حمزه بن آذرک در سیستان شوریده و بر عمّال آنان غلبه یافتند. چندان کار آنها بالا گرفت که هارون خود در رأس سپاه در سال 192 به خراسان آمد، حمزه تا دوران مأمون سیستان را در دست داشت. [12] 3. دیگر حرکت ها: جنبش بابک: اینان ایرانی بودند. که از سال 201 در کوه های ...