مثل باروت برای به آتش کشیدن همه چیز!
سایر منابع:
سایر خبرها
نخستین بانوی استندآپ کمدین ایرانی بر روی صحنه تئاتر + تصاویر
به همراه لهجه کرمانی برای من تجربه خوبی بود. ضمن اینکه نقش "مونس" به کلی از من دور بوده است. مونس 15 سال از من بزرگتر است و کاملا از نظر شخصیت با من متفاوت است که تجربه آن برای من جذاب بوده است. همچنین قدم گذاشتن بر روی صحنه تماشاخانه "سنگلج" برای من بسیار دل انگیز و خاطره انگیز بوده است چرا که بزرگان بسیاری بر روی این صحنه، تئاتر اجرا کردند که خاطرات خوبی را برای تاریخ تئاتر ایران رقم زدند ...
لثه های پشت دندان هایت را آزار بده اثری در پر انتقال مفاهیم فلسفی و روانکاوانه
با مخاطب در میان خواهد گذاشت. این اثر که نمایشی تک پرسوناژ است با بازی خاطره حاتمی روی صحنه خواهد رفت. از دیگر عوامل این اجرا، می توان به مهرداد وارسته دستیار کارگردان، فریبا مهبد طراح صحنه و لباس، مجید حیدری طراح پوستر، امیر شهاب خرمی موزیک، فریور معیری طراح گریم، علیرضا محمدی مدیر روابط عمومی و امیر پارسائیان مهر مشاور رسانه ای اشاره کرد. ...
پوستر لثه های پشت دندان هایت را آزار بده
...: پوستر نمایش لثه های پشت دندان هایت را آزار بده به کارگردانی محمد معیری رونمایی شد. پوستر نمایش لثه های پشت دندان هایت را آزار بده به طراحی مجید حیدری رونمایی شد. این نمایش به نویسندگی علی اشکان نژاد، کارگردانی محمد معیری و بازی خاطره حاتمی روی صحنه می رود. در بخشی از توضیحات محمد معیری کارگردان نمایش لثه های پشت دندان هایت را آزار بده آمده است، پداگوژی یا فرایند ...
تعامل مخاطب به فراخور اهدافِ اثر، اجرایی متفاوت رقم می زند
کارگردان تئاتر لثه های پشت دندان هایت را آزار بده در حاشیه رونمایی این اثر گفت: براین باورم که تعامل مخاطب به فراخور اهدافِ اثر، اجرایی متفاوت رقم می زند.
داستان کوتاه کلاه کلمنتیس اثر میلان کوندرا و ترجمه احمد میرعلائی
دست گچ گرفته چگونه می تواند رانندگی کند. در واقع هم، این سفر، سخت خسته کننده از آب درآمد. بازوی آسیب دیده وبال گردن میرک شده روی سینه اش آویزان است و تکان تکان می خورد، و هر وقت لازم است دنده عوض شود ناچاراست فرمان را رها کند. بیشتر بخوانید: تحلیل رمان هویت کاری از میلان کوندرا *** بیش از بیست سال از ماجرای او با زدنا گذشته، فقط یک مشت خاطره از آن باقی مانده بود. ...
دستاوردهای تئاتر چرا از دست می روند؟
حضور چهره ها و سلبریتی ها مُد می شود تا مخاطبان جدید را جایگزین مخاطبان قهرکرده باتئاتر کند. اما آنچه که مشخص است امروزه استفاده از تجربیات گذشته می تواند راه نجات تئاتر از شرایط موجود باشد؛ نه آزمون و خطا کردن های دوباره که به گسست بیشتر ختم خواهد شد. امروز باید سیاست گذاری در بخش دولتی و خصوصی این باشد که به جریان ها وتجربیات گذشته تئاتر نگاه عمیقی بیندازد و با بازخوانی گذشته از جریان مُد زده گی در تئاتر جلوگیری کند. این مطلب در 24 ساعت اخیر 18 بار بازدید شد ...
تئاتر ایران در حال پوست اندازی است / از منتقدان تشکر می کنم که "بینوایان" را مسئله روز کردند / نمایش ...
داشتیم و در "بینوایان" هم داریم نظام طبقاتی را می بینیم که چه فاصله ای بین گروه های مختلف جامعه وجود دارد و اساساً این گسست فرهنگی و اجتماعی از کجا ناشی شده است. اصل رمان و تفکر نویسنده "بینوایان"، مانا و جاودان است و از قرن ها قبل در جان مخاطب نشسته است چون تفکر، تفکر انسانی است و دیگر فرقی نمی کند که داستان در کدام کشور و فرهنگ دارد اتفاق می افتد. وقتی مسئله انسان است و محور اصلی قصه، رستگاری انسان ...
پاسخ حسین پارسایی به حاشیه های "بینوایان" / حاشیه سازان باعث فروش کارم شدند / همه چیز "بینوایان" شفاف ...
خصوصی و شکل گیری کمپانی های کوچک رفت و مدل اقتصادی تئاتر تغییر پیدا کرد. تئاتر برای اینکه زنده بماند، دست به هر تمهیدی زد که به این تمهیدات “پوست اندازی” می گویند. * در حال حاضر شما می بینید که تعداد زیادی تماشاخانه خصوصی تأسیس شده اند که هیچ چشم اندازی به آینده ندارند و شما احساس می کنید که به زودی تعطیل می شوند چون هیچ امتیاز و حمایتی از بخش دولتی دریافت نمی کنند. اساساً ساختار اداره ...