از "شکنجه به دست ساواک" تا "ماجرای تحصن در فیضیه" همراه با حجت الاسلام ...
سایر منابع:
سایر خبرها
مردی که دیگر چریک نیست
تقریبا تمام کسانی که آن روزها بار مبارزه با رژیم شاه را بر دوش می کشیدند، به جبر تاریخی و اثر آن بر انقلاب در سال 57 اذعان دارند و معتقدند که انقلاب در آن شرایط ناگزیر بود. نبوی هم یکی از همان هاست، اگرچه در این سال ها دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته، اما حالا از آن چریک پیر، مردی با قامتی خمیده باقی مانده است که به هر ترتیبی دیدگاه های عمل گرایانه اش را به رخ می کشد؛ از اعلام برائت از وقوع هر
استراتژی بقای لاکپشتی انسان ایرانی
درآمدن دست و پای لاک پشت مورد نظر ما فراهم است. دومین موضوع این است که هم انقلاب مشروطه هم انقلاب اسلامی، از صلح آمیزترین و مدنی ترین انقلاب هایی است که در تاریخ می توان یافت. مگر انقلاب مشروطه غیر از چند تحصن و اعلامیه است؟ یا انقلاب اسلامی ایران مگر جز اعتصاب و راهپیمایی است؟ در وقایع بعد از انقلاب هم این موضوع باز اتفاق می افتد. مثلاً در حوادث سال 88 در یک روز چند میلیون از مردم در سکوت به
افخمی: سگ ترامپ به هیلاری کلینتون شرف دارد
برسند. برای من حیرت انگیز و اصلا ترسناک بود، به همین دلیل تصمیم گرفتم مدتی خودم را تبعید کنم، هنوز علاقه ای ندارم که به آن معنا به سیاست برگردم. ماجرای حضور در تحصن های مجلس ششم الان حدود 20 سال از آن زمان گذشته. یکی از دلایل فروپاشی نگاه اصلاح طلبانه در آن سال ها را رویکردهای تند احزاب مشارکت در مجلس ششم و چپ های آن زمان و شورای شهر می دانستند. تندروی های شان مردم را دلزده کرد
مردم به فقرمطلق رسیده اند
خاکریزهای اجتماعی واقتصادی کشوررا بدون هیچ هزینه ای به دشمن می دهیم فاصله بین نبوغ سیاسی ورشد اقتصادی باعث شده وقتی مسئولان تصمیماتی می گیرند در جامعه تنش ایجادشود هرهفته درشهرستان یادواره شهدا برگزار می شودکه دراین مراسم از مردم عادی دعوت به عمل نمی آید اقداماتی که درحوزه بهداشت ودرمان دراین سه سال انجام شده برابر10 سال گذشته است بحران اقتصادی کشور باعث
صدور 965 کیفرخواست از آغاز اعتراضات مردمی در سودان
به گزارش ایسنا، اعتراضات مردمی سودان از 19 دسامبر گذشته آغاز شدند و امروز (چهارشنبه) وارد هفته نهم خود می شود. این اعتراضات بیش از 30 شهر سودان را شامل شده و با حرکت های اعتراضی، تحصن ها و اعتصاب هایی همراه بوده است. مرکز خدمات مطبوعاتی سودان، نزدیک به ادارات امنیتی به نقل از گزارش هایی رسمی اعلام کرد، این افراد به موجب قانون کیفری، با اتهاماتی در رابطه با شرکت در تظاهرات و تشویق به آن
انقلاب اسلامی و آزادی از نگاه دین
آزادی دیگران لطمه نزنیم و از نگاه اسلامی به آزادی خود نیز صدمه وارد نکنیم. مهمترین چالش در عصر حاضر نحوه بیان قیدها است که قیدها آزادی انتخاب توسط انسان را تحت الشعاع قرار ندهند. آزادی را شهید بهشتی با نگاه به ماهیت انسان اعلام می کند، انسان در حکومت الهی حق انتخاب دارد. رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تربیت مدرس در سال 78 در مورد آزادی گفت: استبداد زد شکوفایی استعداد است. وجود قید و استعداد
اقتصاد کشوربه لبه پرتگاه رسیده است
کردند اگراین کنسرت برگزارشود با کفن به میدان خواهیم آمد. از طرف دیگر عده ای جلوی درِ فرمانداری تحصن کردند و حتی یگان ویژه درشبستر مستقر کردند ولی باتمام این مخالفت ها کنسرت برگزارشد. محل اجرا مناسب بود؟ محل برگزاری دراستادیوم ورزشی شهربود. درآن زمان 850 بلیط فروخته شده بود و زمانی که همه آمدند بابنده تماس گرفتند که عده ای زیادی پشت درها هستند. ما نیز درها را باز کردیم و نزدیک سه
سیمای روشن کرمانشاه در روزهای داغ انقلاب
جعفری، صابونپز، علی باقری، خسروزادها، محمدعلی دریابار، محمد کرمی راد و بهروز همتی به عنوان بخشی از مبارزان فعال کرمانشاهی در روزهای انقلاب یاد کرد. در ادامه یک استاد دانشگاه و یکی دیگر از دانشجویان مبارز فعال انقلابی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در سال 56 پس از اقدام نابخردانه عوامل رژیم از طریق چاپ نامه کذایی و اهانت به امام راحل در روزنامه اطلاعات، مردم قم در 19 دی همان سال در حمایت از
چشم انداز 40 سال فعالیت اصحاب رسانه
ماه رمضان سال 1357 و تحصن هواداران نهضت اسلامی در منزل آیت الله خادمی (ره). نیروهای نظام گذشته در هنگام افطار به منزل آیت الله یورش بردند که تعدادی به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند و پیامد این امر، حضور سرلشگر ناجی، فرمانده مرکز توپخانه و موشک ها در تلویزیون اصفهان بود که حکومت نظامی در شهر اصفهان اعلام کرد و هم زمان با اولین بیانیه حکومت نظامی در زمان اوج گیری نهضت اسلامی در کشور بود که تانک
یکی از مبارزین انقلابی: هیچ کس باور نمی کرد که انقلاب به یک باره پیروز شود
منافقین و ساواک حضور داشته، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در کمیته و دادگاه ها، شاهد رفتارهای انسانی با ساواک دستگیر شده در قم بودم، به طوری که احکام آنها بر اساس عدالت اسلامی صادر می شد و اگر قتلی مرتکب نشده بودند دوره زندان به مدت چند سال را سپری می کردند. انتهای پیام