سایر منابع:
سایر خبرها
را با الگوهای گوناگون می توان تحلیل کرد و هیچ دانشی را نمی بینید که منطق الطیر با آن قابل بررسی نباشد. این اثر را با همه نظریه های روایت پژوهی، ساختارگرایی، فرمالیسم و مکتب های مختلف ادبی که حتی امروز هم درک آن ها کار ساده ای نیست قابل تحلیل می بینیم. او جهانی را ایجاد می کند که فراخ است و حتی پژوهشگر امروز را دست خالی نمی گذارد. اسپرهم بیان کرد: عطار در هر سه میدان عرفان بازی می کند، او آداب ...
.... همچنین باور های غلطی همچون اعتقاد به بد قدم بودن یک کودک، تاثیر روانی بدی بر او می گذارد و کارایی و اعتماد به نفس فرد را از بین می برد. این قبیل باور ها و حتی شکل خرافه گونه آن ها منحصر به جامعه ما نیست بلکه در فرهنگ کشور هایی که خود را صاحب بلامنازع علم و فناوری می دانند نیز دیده می شود. طبق آمار دهه های اخیر، نیمی از مردم آمریکا افرادی خرافاتی هستند. بسیاری از فرانسوی ها نیز به ...
خواهش و غرض، فارغ از برآورده شدن عینِ حاجت، پاکی و آلایش جان است. برکت های افزون دیگر و تحکیم رابطه با خداوند ثمره این عمل است. البته برخی بیخودان هستند که از سر تسلیم بودن به رضای حق دم از دعا فروبسته اند. کتاب مولانا و مسائل وجودی انسان از سوی نشر نگاه معاصر در 264 صفحه در سال 1390 منتشر شده است. نثر کتاب با وجود این که در برخی موارد برای خواننده عادی سنگین می شود، در کلیت پیراسته و خوشخوان ...
حقش را نگیرد، می گوید بگیرد ولی با لکنت زبان. پس در اینجا اولویت بندی می کنیم چه در اجتماع مردم و چه در اجتماع حاکمیت که کدام یک را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و فرهنگ کدام یک را اصلاح کنیم که سریع تر به مقصود برسیم. رهبر انقلاب به صراحت این موضوع را طرح کرده اند که اولویت امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف مسئولان است. یعنی ما نگاه حذفی به این موضوع نداریم، بلکه نگاه حاکمیتی داریم. ...
، اما او را به خشم و نفرت از خود راند چنان که گفتی آن آرزو نه درست بود و نه مرسوم جامعه انسانی. ولی پارسیان امروزی تقریبا همه رسوم گذشتگان را خوار می دارند و ندیده می گیرند و رسوم جدیدی در پیش گرفته اند که فقط بدعت ناباب می توان نامید و در این فریب تعلیمات زردشت پسر اهورامزدا را خورده اند (خواننده خود میزان فهم واقعی آگاثیاس با داشتن آشنایی زیاد، را از مسائل دینی ایران از این دروغ آشکار در می تواند ...