سایر منابع:
سایر خبرها
90/ گرت بیل، شاهزاده چند وجهی قابل اعتماد
به قلم Oliver Maywurm از سایت Goal امین ابطحی گرت بیل در ابتدا به عنوان مدافع چپ در تاتنهام به بازی گرفته شد و بعد به بازیکنی فوق العاده در بال تهاجمی تیم بدل گردید. اما در این فصل در رئال مادرید نقشی مهم تر در میانه میدان برای وی در نظر گرفته شده است که می توان آن را به عنوان تصمیمی هوشمندانه ارزیابی نمود. مدت ها قبل از اینکه گرت بیل به عنوان رکورددار نقل و انتقالات جهت
اشتباهات داوری اتفاقی نیست، به فدراسیون شک می کنم
دنبال پول بودم می رفتم تیم ملی کرواسی اشتباهات داوری به شدت ناراحتی برانکو ایوانکوویچ را به همراه داشته است. اتفاقی که با خواندن مصاحبه او به راحتی می توان از موضوع فوق باخبر شد. درباره این موضوع و اینکه گفته می شود او برای گرفتن پول خوب به پرسپولیس آمده صحبت کردیم که آن را می خوانید: * در روزی که پرسپولیس برد اما باز هم مهاجمالن تیم شما خیلی فرصت از دست دادند. بازیکنان ما
بی حجابی معضل جامعه امروز
از آشکارترین نشانه های زندگی و سلامت جامعه اسلامی و حجاب اسلامی نام برد. حجاب یکی از مهم ترین نمادهای تمایز آشکار میان جوامع اسلامی و غیراسلامی و غربی به شمار می آید که متاسفانه اخیرا مورد تهاجم این گروه قرار گرفته اند و جوانان ما نیز ناخواسته با رواج بدحجابی به آن ها کمک می کنند. جوامع غیراسلامی و غربی با به وجود آوردن عوامل سبب افزایش فوق العاده بدحجابی در سطح جامعه ما شده
بنیاد در آینه مطبوعات
کتابخوانی، جلسه نقد کتاب ویژه دفاع مقدس و حمایت از برگزاری جلسه شب شعر دفاع مقدس درشهرستان ها توسط معاونت فرهنگی این اداره کل اشاره کرد. خراسان دوشنبه 31/6/94 کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس پس از 18 سال بالاخره پس از 18 سال انتظار ، عملیات اجرایی احداث باغ موزه دفاع مقدس مشهد 5 روز دیگر و همزمان با سالروز عملیات تاریخ ساز ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان آغاز خواهد شد
آیا بیعت خانواده ملا عمر با ملامنصور طالبان را یکدست خواهد کرد؟
گذاشت و آشفتگی فراوانی را در صفوف نسبتا یک دست و متحد این گروه ایجاد کرد. علیرغم حضور چهارده ساله آمریکا و غرب در افغانستان با ادعای مبارزه با تروریسم و طالبان، هنوز هم طالبان یکی از قدرتهای تاثیرگذار در افغانستان به حساب می آید، اما خبر مرگ ملا عمر، وضعیت این گروه را کاملا دگرگون ساخت و با وارد آوردن یک شوک عجیب، چند دستگی بی سابفه ای را در میان طالبان به وجود آورد. چند دستگی
شهردار یزد با کسب نمره 12 به پاریس اعزام شد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) مکرراً در پاریس به نوع حکومتی که خواهان برپایی آن بودند اشاره می نمودند و از جمله در مصاحبه با خبرنگاران، مدیران رسانه ها، روزنامه نگاران و خطاب به افرادی که از ایران و یا دیگر کشورها به نوفل لوشاتو می رفتند می فرمودند: دولت اسلامی یک دولت دمکراتیک به معنای واقعی است و برای همه اقلیت های مذهبی آزادی به طور کامل هست و هر کس می تواند اظهار عقیده خودش را بکند و اسلام جواب همه عقاید را به عهده دارد و دولت اسلامی تمام منطق ها را با منطق جواب خواهد داد... ...ما می خواهیم اسلام را لااقل حکومتش را به یک نحوی که با حکومت اسلام در صدر اسلام شباهت داشته باشد اجرا بکنیم تا شما معنی درست دموکراسی را به آن حدی که هست بفهمید، و بشر بداند که آن دموکراسی که در اسلام هست با این دموکراسی معروف اصطلاحی که دولت ها و روسای جمهور و سلاطین ادعا می کنند بسیار فرق دارد... در جمهوری اسلامی هر فردی از حق آزادی عقیده و بیان برخوردار خواهد بود و لکن هیچ فرد یا گروه وابسته به قدرت های خارجی را اجازه خیانت نمی دهیم... .....مهمترین وظیفه دولت آینده این است که هر چه سریعتر شرایط انتخابات آزاد را فراهم کند. از قبیل آزادی مطبوعات به معنی واقعی، ذکر تمامی واقعیات و حقایق و آگاه ساختن مردم به همه مسائل و... 1 از وظایف رسانه ها درج حقایق و واقعیت های جامعه است هر نشریه باید بدون نگرانی با آزادی کامل اما بر اساس مقررات و قانون مطبوعات و با رعایت انصاف و ادب کارهای مدیران را مورد نقد و بررسی قرار دهد بدان امید که مسئولان در هر دوره و زمان با موفقیت دوران خدمت را گذرانده و با توکل به خداوند و قانون مداری و پاکدستی امور محوله را انجام دهند نهادها و سازمان های نظارتی نیز به وظیفه خود عمل نموده و در بررسی امور نهایت دقت را به کار بندند. باید کارهای کارگزاران به طور جدی زیر نظر گرفته شود، و بازرسان مخفی که اهل صدق و وفا باشند، بر سر آنان گماشته شود. امیرالمومنین (ع) در بیان علت این دستور چنین می فرماید: زیرا التزام تو به بازرسی پنهانی امور، آنان را وادار می کند که وفا به امانت کنند و با رعیت مدارا نمایند. به طور طبیعی اکثریت کارگزاران و مدیران و کارمندان و کارگزارانی که از نظر فرهنگ و تعلیم و تربیت در سطح پایین قرار دارند، احساس مسئولیت آنان در برابر کاری که به عهده دارند یک احساس و وابسته به عوامل ضرورت معیشت است، و به اصطلاح معمولی وابسته به نان و آبی است که زندگی طبیعی اقتضاء می کند و مقداری هم وابسته به عوامل مقام و شهرت اجتماعی و دیگر امور اعتباری است، و بسیار در اقلیتند افرادی که به انگیزگی احساس برین انسانی و وجدان و وظیفه الهی، در دستگاه حکومت کار انجام بدهند، لذا همواره در معرض ارتکاب خطا و انحراف عمدی و غیرعمدی واقع می شوند. 2 سرنوشت دولت نهم و دهم باید درس عبرتی برای مسئولان و دولتمردان در رده های مختلف باشد بنابراین می طلبد دست اندرکاران به تذکرات بزرگان نظام و علما و دلسوزان و فعالان سیاسی عنایت و توجه داشته باشند بهرحال روزی دوران قدرت و حکومت به پایان می رسد. خدم و حشم جای خود را به مخالفان و منتقدان سیاسی می دهند. در آن هنگام هر دولتمردی باید بتواند پاسخگوی اعمال خود باشد. روزگاری که نویسنده این سطور به دستور شهید محراب آیت ا... صدوقی امور مربوط به کمیته انقلاب اسلامی در یزد را انجام می داد و به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش انجام وظیفه می نمود یکی از افراد سرشناس یزدی که سال ها با مقامات سابق رفت وآمد داشت و از خانواده مشهوری بود با وساطت یکی از دوستان فرهنگی به اداره آموزش و پرورش آمد و خواسته ای داشت که نتواستم انجام دهم. هنگام خداحافظی اظهار داشت اجازه می دهید جمله ای به عنوان نصیحت بگویم با کمال میل پذیرفتم. گفت: مسئولی کارش مورد تایید مردم است که اگر بعد از دوران مدیریتش به مردم سلام کرد، جواب سلام او را بدهند. آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت سابق باید کمی منطقی فکر می کرد که آیا پرونده های فساد مالی کلان که توسط دولت آقای روحانی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچنین از سوی قوه قضائیه مطرح می شود، متعلق به مدیران اوست یا نه؟ و این فسادهای مالی 9 هزار میلیاردی، 7 هزارمیلیاردی، 3 هزار میلیاردی و خروج میلیاردی ارز از کشور یا مفقود شدن چند دکل نفتی، تصرف عدوانی اراضی و منابع طبیعی دولت و ساخت و ساز غیرمجاز و برج سازی و همچنین معوقات کلان میلیاردی که در حال حاضر مطرح می شود آیا در دوره 8 ساله ریاست جمهوری ایشان بوده یا نه؟ چرا ایشان در آن ایام سکوت کرده بودند، به طوری که مدیران ارشد و میانی این دولت به اصطلاح پاکدست بدون ضابطه هر کاری خواستند، انجام دادند. از رئیس دولت سابق انتظار می رفت در کنار شکایت از آقای جهانگیری، با حضور در دو جلسه دادگاه از اتهامات وارده بر خود دفاع کند تا پایبندی عملی خود را به قانون نشان دهد و شائبه قانون گریزی اش را تقویت نکند. 3 در این شماره با درج مطالبی نظر خوانندگان آیینه را به وظایف فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران جلب می نماید: شورا موظف است در پایان هر سال مالی صورت بودجه و هزینه خود را جهت اطلاع عموم منتشر نماید و نسخه ای از آن را جهت بررسی به شورای شهرستان و استان ارسال کند... مصوبات کلیه شوراها در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض قرار نگیرد لازم الاجراء می باشد و در صورتیکه مسئولین ذی ربط آن را مغایر با قوانین و مقرارت کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات شوراها تشخیص دهند می توانند با ذکر مورد و به طور مستدل حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه اعتراض خود را به اطلاع شورا رسانده و درخواست تجدید نظر نمایند. شورا موظف است ظرف مدت ده روز از تاریخ وصول اعتراض تشکیل جلسه داده و به موضوع رسیدگی و اعلام نظر نماید. در صورتی که شورا در بررسی مجدد از مصوبه مورد اختلاف عدول ننماید موضوع برای تصمیم گیری نهایی به هیات حل اختلاف ذی ربط ارجاع می شود. هیات مزبور مکلف است ظرف بیست روز به موضوع رسیدگی و اعلام نظر نماید. 4 اخیراً شهردار یزد از طرف شورای شهر به عنوان ماموریت به پاریس رفت. در رسانه های استان پیرامون مسافرت وی به پایتخت فرانسه اظهارنظرهای متفاوتی شد. ضمناً در بعضی از خبرگزاری ها شایعه استیضاح وی منتشر گردید که بعد موضوع تکذیب و اعلام شد مسافرت وی با موافقت اعضای شورای شهر و هزینه ها از محل بودجه شهرداری بوده است. رئیس شورای اسلامی شهر یزد با رد شایعه استیضاح شهردار یزد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات شورا، سوالاتی را با شهردار مطرح کردند. حجت الاسلام عباس زارع گفت: طرح سوال از شهردار یکی از حقوق اعضای شورای شهر است اما هدف از این سوالات، دریافت پاسخ از شهردار است و برنامه ای برای رای گیری و استیضاح شهردار مطرح نیست. وی با تاکید بر اقدامات شایسته شهرداری یزد، ادامه داد: 60 درصد مصوبات شورای شهر تاکنون اجرا شده است اما اعضای شورای شهر خواستار پاسخ شهردار درباره مصوبات اجرا نشده هستند. این عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با بازدید از طرح های شهری، از روند اجرای برخی از این طرح ها از جمله ساخت پارک های شهری و توسعه فضای سبز شهر انتقاد کرده اند. وی ادامه داد: سرعت عمل اجرای برخی از این طرح ها نیز کند است در حالی که نیاز به ایجاد پارک و توسعه فضای سبز شهری از نیاز های اساسی شهر محسوب می شود. رئیس شورای شهر یزد گفت: اجرای طرح های مناسب برای توسعه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود به ویژه فضای سبز حاشیه معابر شهر نیز مورد تاکید اعضای شورای شهر است. زارع اضافه کرد: محله های مختلف به ویژه محله های قدیمی شهر نیز مشکلاتی دارند که هنوز اقدام مناسبی برای رفع آنها انجام نشده است و اعضای شورای شهر خواستار ارائه پاسخ از سوی شهردار در خصوص دلایل رفع نشدن این مشکلات هستند. وی گفت: سیما و منظر شهر یزد در این سال ها تغییرات فاحشی کرده است، اما اعضای شورای شهر انتظار دارند که تلاش های شهرداری برای ارتقای خدمات ارائه شده در شهر سرعت یابد. 5 اگر مسئولان ذی ربط صلاح بدانند پاسخ سئوالات 12 گانه زیر را با هر گونه توضیح و احیاناً نقد و انتقادی بر مطالب مندرج در این ستون ارائه بنمایند. تا در یکی از شماره های بعد به نام آنها چاپ و منتشر می گردد. فرمانداری یزد طی یک سال گذشته چند مصوبه شورای اسلامی شهر یزد را بررسی نموده است؟ از میان مصوبات بررسی شده چند درصد آنها مورد تایید قرار گرفته است؟ شهر یزد در بین شهرهای استان چه رتبه ای از جهت رسیدگی به تصویب نامه های مورد تایید دارد؟ در این مورد در بین همه شهرهای استان، از جهت نظارت شورایی، یزد رتبه چندم را در سال 93 کسب نموده است؟ اگر اطلاع رسانی در این زمینه قانونا لازم و ضروری باشد آیا مردم را نباید در جریان امور قرار داد؟ شهرداری و اعضای شورا چه تدبیری اندیشیده اند تا آمار بالای ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش یابد؟ در دوره اخیر شورا چند نفر از اعضا و شهردار و یا کارمندان آن نهاد با بودجه شهرداری به چند کشور خارجی سفر نموده اند؟ این سفرها اگر از بیت المال بوده برای شهروندان یزدی چه نتیجه ای داشته است؟ اگر ارباب رجوعی بیش از ده سال برای انجام کاری به مسئولان ذی ربط در شهرداری مراجعه نموده و شهردار منطقه هم بر درخواست وی صحه می گذارد اما کارمند دیگری کارشکنی می کند و مشکل وی را حل نمی کند در نهایت طی چند سال دیگر هر هفته و ماه باید او را دور سر گرداند و در برابر چه مقامی باید تظلم و دادخواهی کند؟(مدارک در دفتر روزنامه موجود است) آیا تنظیم بودجه شهرداری و تصویب و تایید آن به موقع و برابر با قانون صورت گرفته است؟ آیا ناظران امر در چند سال اخیر پیرامون هزینه های دوباره و چند باره کاری در کوچه ها و خیابان ها و تعمیر و ترمیم پل ها و زیرگذرها و پر کردن دست اندازها و یا هنگام تحویل پروژه ها نظارت داشته اند و نتیجه اقدامات آنها کجا ثبت و ضبط شده است؟ اعضای شورای شهر مسافرت شهردار به پاریس و وجوهی که از بیت المال در این سفر هزینه شده است را تایید و اعتراف نموده اند شهردار شصت درصد مصوبات شورا را اجرایی نموده بنابراین می توان گفت در واقع مشارالیه از بیست، نمره 12 را کسب نموده است. گذشته از این به نقد و بررسی مسائل مربوط به شهرداری و پرسش های مطبوعات از جمله آیینه یزد را که با کمال ادب و احترام در این ستون مطرح شده است نه اعضای شورای اسلامی شهر و نه شهردار پاسخ نداده اند. اکنون باید پرسید: چرا شهردار را که در عمل موفق نبوده و نصاب قابل قبول و لازم را بدست نیاورده روانه شهری چون پاریس نموده اند؟ تاکیدی که نگارنده در خصوص سفر خارجی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دارد، روشن شدن ابعاد این سفرها آن است که در افواه عامه مطرح است در شهرداری سهمیه ای برای اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری برای سفرهای خارجی با استفاده از بودجه عمومی که همان بیت المال است دارد و این داستان و ماجرای نانوشته تکرار می گردد. چون وظیفه و تکلیف جراید و مطبوعات در رسانه ها، تنویر افکار عمومی و روشن شدن ابهامات و سئوالات است لازم می داند به عنوان یک روزنامه نگار این سئوالات و ابهامات از ذهن جامعه و افکار عمومی به روشنی پاک شود و جای آن را صداقت و صمیمیت و شفاف سازی بگیرد. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- طلیعه انقلاب اسلامی مصاحبه های امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در پاریس ، صفحات 85 و 88 و 148و 235 2- حکمت اصول سیاسی اسلام ، علامه استاد محمدتقی جعفری(ره)، صفحه 467 3- سخنان عبدالنبی ملاح زاده، قاضی سابق دیوان عالی کشور، روزنامه ایران، 10/5/94 4- قوانین و مقررات مربوط به شهر و شهرداری ماده 83 و بند 31 ماده 76 5-یزدی نیوز، 24/3/ ...
بار دیگر طرح احداث مصلی و نیازهای ضروری تر (1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد گرامی می داریم یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و آزادگان در ایام هفته دولت و درود و سلام بر کارمندان وظیفه شناس و مومن که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه ها و مدارس و ادارات مخلصانه کار کردند حتی هنگام دریافت حقوق ماهیانه، رد مظالم می کردند و از اموال دولت استفاده شخصی نمی نمودند و از تلفن ادارات و نوشت افزار هم برای امور خصوصی خود استفاده نمی کردند. در هنگام نهضت و مبارزه همگام و همراه با جوانان برومند و انقلابی و دیگر اقشار جامعه از طبقات مختلف به دستورات امام خمینی(ره) و روحانیت آگاه و مبارز عمل کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روال گذشته در گذر ایام بر ساده زیستی و انجام وظیفه صحیح و مورد قبول به زندگی خود ادامه دادند و زینت های دنیوی آنان را فریب نداد. گرامی باد یاد و خاطره دولتمردان و مدیران مردمی و علاقه مندان به نظام و شهیدان والا مقام و بزرگوار محمدعلی رجائی و دکتر محمدجواد باهنر و همه کارمندان و مدیران اداری و اجرایی و قضایی و نمایندگانی که در 36 سال اخیر برای پیشرفت این مرز و بوم به مردم صبور و مقاوم ایران زمین خدمت نمودند و در جهت پیشرفت کشور در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی و در مسیر خدمت به جامعه به منظور رفاه نسبی مردم گام های موثری برداشتند و در رفع تبعیضات اجتماعی و از بین بردن اختلافات طبقاتی موجود در هر دوره و زمان از هیچ کوششی دریغ ننمودند. در شماره 297 و 414 آیینه یزد در این ستون مقاله هایی با عنوان آیا با وضعیت موجود احداث مصلی یک ضرورت است؟ و آقای انصاری! مسلمانان از گنبد وبارگاه شفا طلب نمی کنند در انتقاد از ساخت مصلی در یزد و وجوه زیادی که در توسعه و تکمیل و تزئین حرم امام خمینی(ره) هزینه شده بود به تفصیل مطالبی به اطلاع خوانندگان رسید و در تاریخ جراید استان ثبت و ضبط گردید. اخیراً در بعضی از رسانه ها و سایت ها دیده می شود مجدداً موضوع احداث مصلی و شاید هم تحت نام دیگری از قبیل موسسه فرهنگی و مذهبی و غیره مطرح گردیده و یا آن گونه که مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در مرداد ماه یکسال پیش اظهار نموده است می خواهند اقدام به ساخت مصلای رو باز برای برگزاری نمازهای عید بکنند. 1 در این شماره با عنایت به مشکلات فراوان که دامن گیر مردم جامعه و از جمله این استان می باشد و رسیدگی و انجام آنها در جهت بر آورده نمودن نیازهای مردم مومن و معتقد به اصول اسلام و صبور و زحمتکش دارالعباده ضروری است و با توجه به در دسترس بودن مکان با عظمتی همانند مسجد ملااسماعیل یزد به نظر نویسنده این سطور احداث مصلای جدید در اولویت نمی باشد نظر مسئولان ذی ربط را به نکات زیر جلب می نماید . 1- در طرح جامع و تفصیلی شهر یزد که هزینه های زیادی بر دوش شهروندان گذاشته شده احداث مصلی دیده نشده است و تغییرات لازم به هر طریق که صورت گرفته باشد یا بعدا به دنبال تهیه طرح و نقشه باشند مستلزم صرف مبالغ زیادی از محل بیت المال است و بار اصلی آن را مردم باید عهده دار شوند. 2- بنا به دلایل مختلف آمار نمازگزاران جمعه در مرکز شهر یزد به نسبت وسعت شهرستان و مسجد بسیار کم است به طوریکه شهری با وسعت و جمعیت فعلی گاه با حضور حدود دوازده یا سیزده درصد گنجایش مسجد، نماز جمعه را اقامه می کنند. بیش از سی و پنج هزار تا چهل هزار نفر می توانند در محل فعلی نماز بخوانند، در حالی که آمار نمازگزاران در یکی دو هفته گذشته کمتر از پنج هزار نفر بوده است. فقط در چند هفته ماه مبارک رمضان یا اگر ایام برگزاری مراسم مذهبی یا 22 بهمن یا بعضی از روزهای شهادت ائمه(ع) مصادف با روز جمعه باشد جمعیت تقریباً در حد گنجایش مسجد حضور پیدا می کنند. بنابراین نود درصد جمعه ها در ایام سال مردم نه تنها از جهت ظرفیت برگزاری نماز با مشکل روبرو نیستند بلکه به طور معمول از پنج تا پانزده هزار نفر بیشتر برای ادای فرضیه نماز جمعه در مسجد ملااسماعیل حاضر نمی شوند. پیشرفت علم و تکنولوژی هم مشکل ستون های متعدد موجود در آن مکان را حل و فصل کرده است. ضمناً بیش از بیست درصد نمازگزاران پیاده یا با دوچرخه و موتور به آن محل می روند. 3- در سی و چند سال اخیر گاه شنیده می شود بعضی از مردم در فلان مسجد یا اداره ای بنا به دلایلی نماز نمی خوانند یا اگر هم خواندند در منزل یا محل دیگر اعاده می کنند. مکانی که برای ساخت مصلی در نظر گرفته شده است آن طور که بعضی از مطلعین می گویند، تملک بخشی از زمین منطقه ترمینال با اکراه انجام گرفته و یقیناً زمین مورد بحث به منظور دیگری غیر از مسجد واگذار شده یا قسمتی از آن مصادره ای است و مالک بخشی از آن نیز از هموطنان غیرمسلمان بوده اند. بنابراین کارشناسان خبره ای باید پرونده را دقیقا بررسی و تایید نمایند واگذاری منع قانونی ندارد و بعد از صحه گذاشتن بر این امر مرجع دینی بزرگواری با مطالعه آن اجازه ساخت مصلی یا موسسه علمی و فرهنگی را در محل مذکور بدهد. 4- شهرداری حق واگذاری چند هکتار زمین مرغوب را که دهها میلیارد تومان ارزش دارد به موسسه و شرکتی ولو در زمینه فرهنگی و مذهبی بخواهد فعالیت کند ندارد مگر این که از وزارت راه و شهرسازی زمین معوض بگیرد آن هم یا دقیقاً باید برابر با ضوابط روشن و مشخص با کار کارشناسی تصمیم گیری نمایند. گاه مردم می پرسند چگونه شورا با ادامه کار فردی در سمت شهرداری رضایت نداد و تایید نکرد ولی چه عواملی باعث شد تقریباً بعد از مدت کمی اکثریت اعضا از همان شخص د عوت کردند به عنوان شهردار یزد انجام وظیفه نماید. 5- در سال جاری در استان یزد نزدیک به دو هزار و نهصد کلاس باید مقاوم سازی شود که بعضی از آنها احتمال ریزش سقف و دیوار دارد. تقریبا هفتصد کلاس جدید نیز باید احداث گردد. بسیاری از آموزشگاهها نمازخانه ندارند در دو سال گذشته افزودن کلاش ششم در دبستان ها کمبودهای بیشتری را به وجود آورده است. آیا بهتر نیست خیرین را تشویق به مقاوم سازی کلاس ها و ساخت مدرسه نمود وآیا تجهیز آموزشگاه ها و رفع نگرانی های مردم مستضعف بر هزینه نمودن صدها میلیارد تومان آن هم برای اینکه سالی چند بار مراسم عبادی یا سیاسی در آن مکان برگزار شود ارجحیت ندارد؟ برای برگزاری نماز عید در یزد و یا تجمع در مراسم مختلف دینی مردم تاکنون با معضل و مشکلی روبرو نبودند. با عنایت به اینکه امسال میانگین اعتبار عمرانی یزد حتی چند درصد از میانگین اعتبارات عمرانی کشور کمتر است بنابراین لازم است به امر مدرسه سازی توجه و عنایت بیشتری مبذول گردد. 6- حدود یکصد هزار دانش آموز در ناحیه یک و دو آموزش و پرورش یزد مشغول به تحصیل هستند با کمال تاسف بیش از ده درصد آنها یتیم و یا فرزند طلاق یا پدر و مادر هر دو معتاد و یا بد سرپرست و عده ای هم فرزند پدر و یا مادری هستند که به بیماری های سخت و صعب العلاج گرفتار و مبتلا شده اند. آیا کمک و مساعدت به این دانش آموزان باعث شادی و شعف آنها نخواهد شد؟ این آمار علاوه بر تعداد افرادی است که زیر خط فقر زندگی می کنند و گروهی دیگر به نحوی زندگی می کنند که باید آن را مردن تدریجی نامید 7- چه بسیار از مجموعه های مسکونی و پروژه هایی که در توسعه نامتوازن شهری یزد بدون برنامه ریزی ساخته شده است فاقد مسجد و نمازخانه می باشد، شایسته است مسئولان فرهنگی دینی و تبلیغاتی برای از بین بردن این کمبود مهم چاره ای بیندیشند آیا مسجد ساختن در کنار این مجتمع های صدها و یا چند هزار نفری ساکن در آنها از احداث مصلی مهمتر نیست؟ 8- متاسفانه در استان یزد بیش از یکصد و پنجاه برابر سال 1358 و در حال حاضر حدود 3300 نفر زندانی داریم. در بعضی از خانواده ها پدر و مادر هر دو زندانی هستند، عده ای از آنها فرزندانی دارند که در جامعه رها شده اند رسیدگی به این خانواده ها و حل مشکلات زندانی ها باید در اولویت کاری متصدیان نهادهای فرهنگی و دینی باشد. سال گذشته وقتی یک فرد روحانی در جلسه ای وضعیت زندانیان یزد را گزارش می داد در حقیقت لرزه بر تن حاضران می افتاد و نویسنده شاهد بود همگی حیرت زده شده و چند نفری بغض گلویشان را گرفته بود. 9- استان یزد سال ها است با مشکلات خشکسالی روبرو است صدها روستای یزد آب ندارد، بسیاری از دهات و روستاها آب خوردنشان با تانکر تامین می گردد، پی درپی ساکنان این مناطق با سختی های فراوان درگیر هستند عده ای از آنها به شهرها مهاجرت کرده اند. آیا نجات این قشر از جامعه از ساخت مسجد و حسینیه در محلی که در این برهه از زمان نیازی احساس نمی شود ترجیح ندارد و در اولویت نیست؟ 10- محل شهادت سومین شهید محراب و قبل از آن مکان های درگیری نیروهای هوادار حکومت پهلوی با انقلابیون در حوالی (میدان امیرچقماق، شهیدبهشتی، بعثت، خیابان قیام و امام ) و گوشه و کنار بازار و نزدیک همین مسجد و ارتباط و نزدیکی با پایگاه اصلی انقلاب یعنی مسجد روضه محمدیه(حظیره) و آن همه رخدادها و حوادث و جریانات که خود(یادآور رخدادهای گوناگون) تاریخ انقلاب در دارالعباده است آیا این مجموعه یک میراث گرانسنگ فرهنگی- تاریخی نیست که باید پیوسته زنده بماند؟ و آیا اگر مصلای دیگری در جایی دیگر ساخته شود این میراث شکوهمند فراموش نخواهد شد و از یادها و خاطره ها نخواهد رفت؟ آیا مسجد ملا اسماعیل که اکنون پیوند دهنده مسجد و بازار و حوزه و مراکز گوناگون علمی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است به محلی بلا استفاده، همچون مسجد جامع شهر یزد تبدیل نخواهد شد که بازدیدکنندگان آن گردشگران داخل و بعضاً خارجند نه برای بندگی خدا و عبادت و ذکر یاد و نام او که برای بازدید از گنبد و مناره ها و کاشی و سنگ و کتیبه و سال ساخت و غیره در آن مکان حضور می یابند؟ 2 در آن صورت مردم در ایامی از سال شاهد هستند عده ای گردشگر و بازدید کننده از مکان مقدسی چون مسجد ملااسماعیل در حال خوردن شولی و یا باقلوای یزدی و خرید سماور و منقل وسوغاتی هستند و دیگر از آن قداست ها خبری نیست. گرچه این رفت وآمدها و داد و ستدها در جای خود ضروری است و گردشگران و خریداران و فروشندگان نیز مورد احترام هستند. در بعضی از شهرها ساخت مصلی به صورت مورد نظر بیش از 20 تا 30 سال طول کشیده، هزینه های زیادی روی دست مردم گذاشته معمولا در این گونه موارد بعضی از روی اکراه پول می دهند و در غیاب متولیان امر اظهار عدم رضایت می کنند و عده ای زراندوز هم هر گاه برای ساخت این ساختمان ها کمک کنند هیچ گاه به کمتر از چندین برابر رانت خواری و سوء استفاده و پر کردن جیب خود که دود آن بازهم به چشم مردم مستضعف می رود راضی نخواهند شد. انصاف این است که با دقت و تیزبینی و توجه عمیق به ساخت مصلای شهر بنگریم و در این طرح بدون توجه به خط و ربط سیاسی گروهی و اختلاف سلیقه و تضادهای فکری و فرهنگی افراد به درک واقعیت های اجتماعی بنشینیم و ضرورت ها و نیازهای امروز مردم شهر دارالعباده را اولویت بندی کنیم. از نظرات مردم صاحب نظر و خبرگان امور اجتماعی فرهنگی استفاده کنیم و یک بررسی جامع الاطراف در این مورد داشته باشیم و به یک نتیجه واقعی برسیم. طبعاً عقلای قوم یا راهی برای عبور از مشکلات و معضلات موجود اجتماعی فرهنگی خواهند یافت یا انصراف از ساخت مصلای بزرگ با هزینه سرسام آور را فعلا به فرصت های آینده خواهند سپرد. درخواست می گردد نویسنده ای که برای اولین بار ساخت مصلی در یزد را پیشنهاد نمود موارد فوق الذکر را مطالعه و پاسخ لازم را تدوین و برای نشر در آیینه یزد به دفتر هفته نامه ارسال نماید ضمناً اگر هر یک از خوانندگان نظری پیرامون مطالب مندرج در این سرمقاله دارند با اسم و امضا مراتب را به دفتر هفته نامه اعلام نمایند تا به نام خودشان چاپ و منتشر گردد. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- هفته نامه ملک یزد، شماره 2540، 11/5/93 2-هفته نامه آیینه یزد، شماره 297، انعکاس آیینه، 10/9/ ...
بابک زنجانی یا بابک مرتضی زنجانی متولد 1353 تاجر ایرانی /معمای قرن 21 که قوه قضاییه از آن پرده برداری ...
من را انجام بده. چون من چند سالی بود که در کیش بودم. از سال 65 در کیش کار می کردم. آنجا پروژه هایدروپنیک (کشت بدون خاک)، را داشتیم. پروژه بزرگ دهکده ساحلی خلیج فارس را داشتیم که 1700 واحد مسکونی می ساختیم. بعد خود آقای زنجانی آمد و آن پروژه را نجات داد. چون به گل نشسته بود. چون من رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع بودم از 10 سال پیش از کارهای آقای زنجانی شناخت داشتم. مهمانان مان را برای بازدید به
به زودی شاهد متلاشی شدن قشر مولد بخش کشاورزی شهرستان خواهیم بود
خبرنگار یزد فردا"طبس /دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار ما در طبس گفت: میزان بارندگی در سال 94-93 ، 9/53 میلی متر بوده و میانگین بارندگی از سال 1370 تا سال 1389 ، 4/84 میلی متر و تعداد ساعت آفتابی در طول سال 3379 ساعت بوده است که میزان تبخیر در طول سال 6/3066 میلی متر می باشد. وی افزود: بر اساس آمارهای اداره هواشناسی استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس میزان بارندگی در سال زراعی 94 – 93 به نسبت میانگین 19 سال مذکور 37 درصد کاهش داشته است و در میان شهرهای استان شهرستان طبس کمترین میزان بارندگی راداشته است. مسعود رضا بندگی خاطر نشان کرد: با توجه به این میزان بارندگی ، کشاورزان و دامداران شهرستان طبس با خشکسالی وحشتناکی مواجه بوده که چنانچه اقدام عاجل و موثری صورت نگیرد کلیه قشر تولیدکننده بخش کشاورزی به بدهکاران عمده بانک ها و از بین رفتن سرمایه آنها منجر خواهد شد. وی ادامه داد:دولت در سال گذشته مقداری علوفه مدت دار بین دامداران توزیع کرد که مرهمی بود بر زخم آنان و با وجود خشکسالی شدید و وحشتناک توانستند حداقل دام های خود را نگه داشته و امورات زندگی خود را بگذرانند؛ ولی در سال جدید تاکنون اقدام عملی در خصوص کاهش آثار خشکسالی و کمک به این قشر زحمت کش و بی ادعا صورت نگرفته و می طلبد که قبل از وقوع فاجعه و آثار و طبعات اجتماعی از طریق دولت تدبیر و امید مساعدتی به عمل آید که مرهم زخم های قشر مولد بخش کشاورزی خواهد بود. دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس از دولت خواست تا با تامین بار مالی استمهال تسهیلات بانکی سررسید شده در سال 94 موضوع آیین نامه اجرایی بند ( د ) تبصره قانون بودجه سال 94 که قسمت اعظم از لیست ذینعفان این آیین نامه توسط کارگروه شهرستان تائید و جهت اقدامات بعدی به مقامات ذیربط منعکس گردیده است اقدام کند، علوفه مدت دار ( یارانه دار ) برای دامداران شهرستان توزیع شود،عملیات آبیاری نوین در سطح شهرستان به خاطر افت آب های زیرزمینی از صفر تا 100 اجرا شود.،الگوی کاشت برای منطقه اجرا شود. بندگی افزود:اگر دولت زودتر اقدامی نکند به زودی شاهد متلاشی شدن قشر مولد بخش کشاورزی شهرستان خواهیم بود که علاوه بر آثار مخرب اجتماعی آن دولت بالاجبار باید هزینه های هنگفتی برای جبران آن در طبس داشته باشد. وی افزود:اگر اکنون دولت به داد تولید کنندگان کشاورزی برسد بیشترین بهره را خواهد برد در غیر اینصورت در آینده ای نزدیک هماننددریاچه ارومیه که در دولت قبل به آن توجهی نشد و میراث آن بی توجهی به دولت تدبیر و امید رسیده که با هزینه های میلیاردی می خواهد دریاچه ارومیه را به ده سال قبل برگرداند و در صورت عدم توجه دولت، این سناریو برای شهرستان طبس رقم خواهد خورد. دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس گفت: به عنوان نماینده 6598 بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان از رئیس جمهور می خواهم به داد کشاورزان شهرستان طبس برسید و گرنه باید در آینده ای نه چندان دور چندین برابر هزینه های فعلی سرمایه گذاری گردد تا همین جمعیت بتواند به کار خود با وضعیت فعلی به امر تولید ادامه دهند. وی از نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه خواست: موضوع خشکسالی بسیار حاد شهرستان را به صورت جدی پیگیری کند. بندگی با بیان اینکه دامداران از همه جا رانده و مانده اند گفت: دامداری مراجعه کرده و می گوید که طلای خانمم را فروخته و با پول آن آذوقه برای دامهایم خریده ام که آن آذوقه ها هم تمام شده ،و در حال حاضر نیز گوسفندانم آذوقه ای ندارند و اگر دولت تعدادی از دام هایم را بخرد خواهم توانست گوسفندانم را زنده نگه داشته و خواهان علوفه مدت دار هستم که حداکثر یک سال زمان داشته باشد. وی گفت: اگر اکنون دولت توزیع علوفه مدت دار را در شهرستان داشته باشد در 6 ماهه آینده گوسفندان ما بره و بزغاله خواهند داشت ؛ در غیر اینصورت در ماه های دی و بهمن امسال شاهد سقط جنین آنان خواهیم بود . دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس به مکاتبات فراوان خود با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ذیربط در شهرستان ، استان و تهران اشاره کرد که تاکنون اقدامی نشده و تنها مصوبه هیئت وزیران در خصوص استمهال وام کشاورزان بحران زده است که آن هم بانک ها در خصوص مصوبه فوق الذکر پاسخگو نیستند. وی گفت: دولت در راستای حمایت از دامداران شرکت پشتیبانی امور دام تاسیس کرده است تا در مواقع بحران و ثبات بازار وارد عمل شود ولی این شرکت هم در اوضاع بحرانی نگاهی بازاری و کاسب کارانه دارد و قراردادی برای مدیریت جها کشاورزی طبس فرستاده کاملا یکطرفه بوده و فقط منافع شرکت در آن لحاظ شده است. ...
متن کامل قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور
و در صورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می گردد. بنگاه هایی که حداکثر یک سال پس از تصویب این قانون تعیین تکلیف نمایند مشمول این ماده می باشند. ماده 24 به دولت اجازه داده می شود از محل صرفه جویی در هزینه ها یا فروش طرح های تملک دارایی های سرمایه ای یا فروش اموال مازاد یا افزایش قیمت آب و حامل های انرژی برای مصارف بیش از الگوی مصرف یا متوسط مصرف، سالانه تا دو درصد (2%) بودجه کل
فرماندار و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد 19 مرداد ماه جاری خبری در سایت یزدفردا در دفاع از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد که برای ساخت موسسه ای کمک و مساعدت نموده بودند نظر نگارنده این سطور را به خود جلب کرد که بخشی از آن مطلب با ارائه توضیحاتی در این شماره درج می گردد. فردی که وکالت شاکیان یکی از وبلاگ نویس های یزدی را به عهده گرفته در مرجع ذیصلاح گفته بود: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ارکان و ارزش های بسیاری از جمله نهاد روحانیت و حوزه های علمیه بوده و حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی و مذهب اثنی عشری بر هر فرد و نهادی فرض می باشد، شورای شهر یزد با مصوبه ای قانونی و تکلیف بر شهرداری یزد اقدام به کمک جزئی نسبت به ساخت پروژه عظیم حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد نموده و این امر در راستای ترویج دینداری در شهر دارالعباده یزد انجام که یک رسم از جمله وظایف قانونی و شرعی این شورا و شهرداری تلقی می گردد... بدون شک هیچ یک از مدیران ادارات و شرکت های دولتی حق ندارند از بودجه ای که در اختیار آنها می باشد وجهی بابت ساخت مسجد، حسینیه، حوزه علمیه، مدرسه و... پرداخت نمایند مگر اینکه قانونگذار چنین اجازه ای را به آنها داده باشد شورای شهر هم وقتی می تواند برای ساخت حوزه علمیه کمک کند که مصوبه شورا روال قانونی را طی نموده باشد. بنابراین می طلبد فرماندار یزد با صراحت اعلام نماید از شهریور ماه 93 که شن و ماسه از طرف شهرداری به موسسه کاظمیه داده شده یا وجهی از سوی شورای اسلامی شهر یزد بابت تشویق طلاب پرداخت گردیده، آیا قبل از اجرا، موضوع به تایید مسئولان امر رسیده است؟ ضمناً عموم مردم می دانند در قانون حد مشخصی برای تعیین مبلغ جزیی و یا کلی نیامده اگر تخلفی صورت گرفت باید مقامات آن را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را اعلام نمایند. کم یا زیادی مبلغ در نوع مجازات و جریمه تاثیرگذار است. مبلغ 90 میلیون تومان یا کمتر و بیشتر که در اختیار آن حوزه علمیه قرار گرفته از بیت المال است و شورای شهر باید در اختصاص آن نهایت دقت را نموده باشد. اگر شهروندی بگوید مخالف کمک شهرداری به حوزه علمیه است و باید مثلا آن پول در راه دیگری هزینه گردد، خلاف و جرمی مرتکب نشده است؟ در نهایت اگر اقدام شهرداری و شورای شهر در آن جهت قانونی باشد باید گوینده و نویسنده را به حال خود بگذارند، توضیحات لازم را به مردم ارائه نمایند و دیگر نیازی به شکایت نیست چون هر وجهی از بیت المال و فرصتی که در مسیر شکایت از این یا آن در این مورد هزینه و صرف گردد از مصادیق اسراف و تبذیر می باشد. گرچه تزیین چهارراهها و میدان های شهر و یا نصب مجسمه و تندیس ضروری است منتهی درباره نحوه کار و هزینه هایی که از این بابت پرداخت می شود یا مناقصه هایی که صورت می گیرد عده ای از مردم پرسش هایی مطرح می کنند که باید پاسخگو بود. ناگفته نباید گذاشت که هر معترض و منتقدی باید هنگام نوشتن حرمت قلم را رعایت کند به شخصیت افراد و مدیران و مسئولان احترام بگذارد و مستدل و منصفانه بنویسد که این روش امری ممدوح و پسندیده می باشد. به عنوان نمونه هر یک از ساکنان دارالعباده می توانند بگویند مخالف سفر اعضای شورای شهر و شهردار به کشورهای خارجی می باشند و معتقد باشند اینگونه مسافرت ها معمولا جز ضرر و زیان چیزی عاید ملت نمی کند چون اعتراض و انتقاد آزاد است نویسندگان و گویندگان مطلب فوق نه به کسی اهانت و نه تشویش اذهان عمومی نموده و تنها نظر خود را گفته و یا نوشته اند حال اگر مسافرت به خارج برابر با مصوبه شورا و با تایید مسئولان بوده است، با توضیحاتی که توسط مسئولان امر داده می شود ولو برای شهروندان استفاده ای نداشته باشد همگان بر این امر واقف خواهند شد، با زور و تهدید و صورتجلسه هم نمی توان رای مردم را تغییر داد. مدیر مسئول آیینه یزد که احترام خاصی برای کلیه اعضای شورای اسلامی و شهردار و دیگر کارکنان آن مجموعه قائل می باشد می پرسد علی رغم آنکه سال هاست مشکل اداری فردی را در شهرداری حل نمی کنند مثلا وقتی در گوشه و کنار می شنود و یا در رسانه ای می خواند شهرداری با بعضی از وابستگان اعضای شورای شهر معاملاتی نموده که بر خلاف قانون می باشد یا گفته می شود فردی وابسته به فلان عضو شورا در اخذ پروانه اعم از کسب یا ساختمان و یا تفکیک بنا و ساختمانی پارتی بازی یا از رانت استفاده نموده است!! چه برداشتی از قضایا پیدا می کند و چرا نباید در این گونه موارد علناً و رسماً پاسخگو بود؟ شکایت از یک رسانه و یا وبلاگ نویس نه تنها صورت مساله را در اذهان مالیات دهندگان پاک نمی کند بلکه اصل موضوع را لاینحل باقی گذاشته و بیشتر به شایعات دامن می زند. با عنایت به این که فرمانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. اعم از نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و مؤسسات عمومی غیردولتی را عهده دار هستند لازم است این گونه مسائل را حل و فصل نموده و حداقل اعضای شورای شهر و شهردار را تشویق به پاسخگویی پرسش های مطرح شده در رسانه ها بنمایند. در یازدهم اسفندماه 1363 از سوی معاونت وقت وزارت آموزش و پرورش فتوکپی سئوالاتی که از دفتر حضرت امام امت (ره) توسط آموزش و پرورش استان کرمانشاه استفتاء گردیده بود ضمیمه نامه ای به شماره 45633 به شرح زیر به کلیه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال گردید. قم- دفتر استفتائیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجع تقلید عزیز شیعیان جهان حضرت امام خمینی مدظله العالی استدعا دارد با توجه به اهمیت رعایت امور شرعیه در مسائل جاریه نظر مبارک را در موارد مذکور به شرح آتی اعلام فرمائید تا ان شاءالله تعالی ملاک قرار گرفته و چنانچه خطائی وجود دارد رفع و طریق صواب جایگزین ناصواب گردد. 1- عدول از ضوابط و آئین نامه ها و مقررات که در زمان رژیم منحوس ستم شاهی یا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تدوین و تصویب شده در حال حاضر ملاک عمل می باشد در صورتیکه حقی را از کسی ضایع نکند و صرفاً مقررات رعایت نشود(علت اضطرار) چه صورت دارد؟ 2- آیا مسئولین اجرایی در سطح ادارات استان ها و شهرستان ها بدون اطلاع و کسب نظر از مقامات مافوق با توجه به مصالح منطقه محل خدمت خود مجاز به دخل و تصرف در ضوابط و مقررات هستند؟ 3- چنانچه دولت محترم جمهوری اسلامی وجهی را برای مصارف معینه ای در اختیار ادارات قرار دهد مشروط بر اینکه اگر به مدت یکسال خرج نشد به خزانه دولت اعاده شود اگر آن وجه به نحوی در غیر وارد معینه هزینه شود یا باقیمانده آن پس از یکسال عودت داده نشود و در سنوات بعد در مورد خود یا غیر مورد خود خرج شود از لحاظ شرع مقدس چه صورت دارد؟ 4- گذشت و غمض عین از تخطی و تخلف کارمندان و عدم مجازات فرد قاصر یا خاطی و به زعم اینکه چنانچه تغییر شغل یابند یا به سبب بازخواست رنجیده خاطر شده و موجب تضعیف مسئولین شوند و یا مشکلاتی فراهم شود چه صورت دارد؟ 5- گفته شده است که اکل میته بر مضطر به اندازه سد جوع جایز بلکه واجب است آیا برای رفع اضطرار و تامین کمبودها اعم از نیروی انسانی/ تجهیزاتی/ ساختمانی/ تدارکاتی و اصولاً در جهت ارائه خدمات بیشتر و در حد رفع اضطرار مسئولین می توانند نظرات شخصی خود را در نحوه خرج بیت المال علی رغم آنچه در قوانین مالی کشور جمهوری اسلامی ملاک است و بدون اخذ مجوز از مقامات مسئول اعمال نمایند؟ 6- اگر فردی از کارمندان ادارات برای رفع مشکل اداری وجهی را در غیر آنچه که باید خرج کند یا دستور خرج آن را بدهد ضامن جبران آن می باشد یا خیر؟ 7- اگر قرار باشد کار مشخصی صورت گیرد آنگاه به علت اضطرار به نحو دیگر انجام شود و اسناد و مدارک آن را به جهت گریز از بروز اشکال قانونی برخلاف واقع تنظیم نمایند مثل اینکه گفته شود با این وجه ساختمان ها را تعمیر کنید کسی بیاید و با آن وجه ساختمان احداث کند و سند و مدارک آن را به عنوان تعمیر تنظیم نماید نه احداث از نظر شرع مقدس چه حالتی دارد؟ 8- در پاسخ استفتاهایی که صورت می گیرد گاه قید می فرمایند جایز نیست. بعضی افراد می گویند نفرموده اند حرام است پس نتیجه می گیرند که می توان عمل کرد. استدعا دارد فرق بین حرام است و جایز نیست را روشن فرمائید. دفتر استفتائات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالات مذکور نوشته است: باسمه تعالی در مسائل فوق میزان مقررات جمهوری اسلامی است و جایز نیست و حرام است در عمل فرق ندارند و تخلف از مقررات در مورد سئوال 6 موجب ضمان است. مهر و امضاء با ادای احترام به کارمندان و مسئولانی که در نهادها، ادارات و مراکز اجرایی، قضایی و قانونگذاری ضوابط و مقررات را رعایت می نمایند لازم است اعضای شورای شهر و شهردار یزد بدانند در صورتی می توانند از نیروی شاغل در بخش حقوقی شهرداری برای مراجعه به دادگاه و یا نیروی انتظامی جهت شکایت از این یا آن فرد و رسانه ای استفاده کنند که اولاً به افکار عمومی پاسخ سئوالات، اعتراضات و انتقادات را داده باشند ثانیا بتوانند به ضرس قاطع بگویند مصوبات را بعد از تایید مقامات ذی صلاح اجرایی نموده اند در غیر این صورت شایسته و مناسب است شخصاً در پی شکایت باشند، روزها، هفته ها، یا حداقل دقایقی راهروها و پله های دادگستری و پلیس امنیت و نیروی انتظامی را طی کنند و هزینه های ضروری را از جیب خود بپردازند. شهروندان از کسانی که افتخارشان این است خادم مردم هستند انتظار دارند سعه صدر به خرج دهند، با گفتار سدید و نرم خویی جواب پرسش ها، ایرادات و انتقادات به حق ولی نعمتان خویش ولو در مواردی به نظرشان ناحق باشد را بدهند و شکایت و مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی را آخرین راه حل و مرحله پایانی کار اداری خود بدانند. به امید آن روز. مدیر مسئول ...
از فرصت عرفه استفاده کنیم...
متعلّق به همان سال آخر یا سال دیگری است - من الان درست در ذهنم نیست - که آن هم در تاریخ و در کتب حدیث ثبت است. به قضیه عاشورا و کربلا برمیگردیم. میبینیم این جا هم با این که میدان حماسه و جنگ است، اما از لحظه اوّل تا لحظه آخری که نقل شده است که حضرت صورت مبارکش را روی خاکهای گرم کربلا گذاشت و عرض کرد: الهی رضاً بقضائک و تسلیماً لأمرک ، با ذکر و تضرع و یاد و توسّل همراه است. از وقت خروج از
مشکلاتی که شما مطرح کردید؛ از هزینه پیامک های تبلیغاتی برای گیرنده تا دردسر پارکومترها
و اکثر کارکنانش غیر بومی هستن.به نظر شما آیا این عدالته... خواهشمندم پیگیری کنید... مشکل بنده با وجود داشتن 12 سال سابقه کاردر شرکت نفت و گاز پارس در زمینه کالا و انبارداری صنعتی و داشتن تأییدیه های معتبر داخلی و خارجی که همگی به صورت مستمر و بلا وقفه در عسلویه و در فازهای 4و5 و 6و7و8 و 17و18گازی پارس جنوبی بوده تبدیل وضعیت نشده و کماکان به صورت پیمانکاری انجام وظیفه می نمایم
پرزیدنت روحانی مچکریم
سیاسی قرار گرفت و فعالیت سیاسی خود را با پیروی از امام خمینی (ره) آغاز کرد. روحانی از سال 1334، سفرهای تبلیغی و سخنرانی های روشنگرانه خود علیه حکومت وقت را در سرتاسر ایران آغاز کرد و در همان نخستین سفر تبلیغی، توسط ماموران حکومتی بازداشت شد. دکتر حسن روحانی در طول مبارزه نیز بارها دستگیر و ممنوع المنبر شد. ممتاز بودن حسن روحانی در حوزه و دانشگاه، شاهدی بر هوش و استعداد و تلاش و جدیت فوق العاده اش است
آماده ترین تیم حال حاضر دنیای فوتبال +فیلم و تصاویر
به خط حمله و بازیسازی اشاره کرد. ناچو (خوزه فرناندز ایگلسیاس): او محصول "لا فابریکا" (آکادمی رئال مادرید) است و 25 سال سن دارد. اولین بازی خود برای تیم اصلی رئال مادرید را در 23 آوریل 2011 انجام داد. نه تنها در پست اصلی خود که مدافع وسط است که در پست های دفاعی دیگر نیز مسلط است. از ویژگی های ناچو، باید به آرامش، سرعت، تکل های قوی، و پختگی به رغم سن کم اشاره کرد. هافبک ها
بخورید و وزن کم کنید!
سرشار از پروتئین مانند ماست چکیده و پنیر محلی. خواص ماست به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته و ثابت شده است. در تحقیقی که سال پیش انجام شد به شرکت کنندگان سه ساعت بعد از وعده ی ناهار 160 کالری میان وعده از سه نوع ماست با پروتئین کم، پروتئین متوسط و پروتئین بالا داده شد. کسانی که ماست پر پروتئین خورده بودند (یک وعده 160 کالری از ماست چکیده حدود 24 گرم پروتئین دارد ) برای مدت طولانی
راهکاری ساده برای کاهش نزدیک بینی کودکان
به گزارش شفا آنلاین ،در مطالعه جدید پزشکان چینی حدود 1800 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند که نیمی از آنها در کلاس های فوق برنامه 40 دقیقه ای که مستلزم فعالیت های خارج از کلاس بود، شرکت داشتند. همچنین از والدین این کودکان درخواست شد تا فرزندان خود را تشویق کنند پس از اتمام ساعت مدرسه در فضای باز فعالیت کنند. همچنین نیمی دیگر از این دانش آموزان و والدینشان به الگوی
پیش از انجام آزمایش چکار کنیم؟
با پوست بدن یا لباس ایجاد آسیب جدی می نماید . در صورت تماس اسید با بدن ،محل سوزش را با آب فراوان شستشو دهید. 1. در ابتدای جمع آوری نمونه، دفع ادرار را انجام داده و تا قطره آخر آن را دور بریزید. زمان را دقیقاً یادداشت کنید؛ (مثلاً ساعت 7صبح) 2. به مدت یک شبانه روز ( 24ساعت) یعنی تا ساعت 7 صبح فردا تمامی نوبت های دفع ادرار را در ظرف مخصوص جمع آوری کنید. 3. در طول جمع
ماریو گوتسه، لیونل مسی نیست
مقایسه می نمودند. چنین مقایسه ای به مشکلی واقعی برای گوتسه بدل گشته و تشبیه گوتسه به مسی از همان ابتدا بی منطق و بی معنی بوده است. ماریو گوتسه بازیکنی فوق العاده و با کیفیت در دنیای فوتبال محسوب می گردد که از تکنیکی عالی، فهم تاکتیکی بالا و قدرت دریبلینگ فراتر از انتظاری برخوردار است و در زمینه گل زنی نیز بازیکن تاثیرگذاری است، اما بی تردید گوتسه، مسی نیست. ماریو گوتسه در دو فصل حضور
معجزه زیبایی و سلامتی در نارگیل
باشگاه خبرنگاران: مطالعات نشان می دهند نارگیل می تواند در طول 48 ساعت، 93% از سلول های سرطانی روده بزرگ را از بین ببرد. نارگیل به دلیل دارای بودن ترکیبات اسید lauric قادر است که به طور همزمان باعث می شود که سلول های سرطانی در معرض اکسیداسیون و نابودی قرار گیرند. همچنین ماده فوق العاده برای کاهش وزن طبیعی بدن است به دلیل تریگلیسیرید زنجیره متوسط و اسیدهای چرب که به افزایش
در زمین خواری پای یک مسئول در میان است/ استان هرمزگان دچار زمین خواری و دریاخواری است!
استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ما در این شهرستان هم بحث زمین خواری را داریم و هم بحث دریا خواری را، به طور مثال در بحث دریاخواری شاهد هستیم که در شهری درگهان در شهرستان قشم دریا بدون توجه به بحث حریم دریا و بدون توجه به مسائل زیست محیطی خشک می شود. وی اضافه کرد: هم چنین در شهر بندرعباس نیز چیزی بالغ بر 14 هزار متر مربع ساخت و ساز داریم که متاسفانه این موضوع توسط شهرداری بندرعباس شکل
شبکه ارتباطی کشور چه اندازه در برابر زلزله مقاوم است؟
مدیریت بحران در کشور، سیستم های مخابراتی باید با مقاومت بالا ساخته شود. از این رو این شرکت نیز ساخت سیستم های مخابراتی را با مقاومت بالا در دستور کار دارد و به نحوی ساخته می شود که با بلایای معمولی و طبیعی آسیب نبیند. زارعیان با بیان مطلب فوق می گوید: شرکت مخابرات و بخش ارتباطات از اعضای اصلی کمیته های مدیریت بحران کشور هستند، بنابراین از سال ها قبل برنامه ریزی مناسبی در این
به مردم بدهکاریم
روی همکاری با او انصراف دادم. آنجا در مسابقه نمایش نامه نویسی، نصرت نویدی اول شد. نفر دوم نعلبندیان بود با متن پژوهشی ژرف و سترگ و نفر سوم هم کوروش سلحشور با متن آلونک . در همین زمان با نویدی و نوشته هایش آشنا شدم و چند کار از او اجرا کردم. این خان زاده روستایی انسان فوق العاده بزرگی بود. یک حالت تسخیرکردن داشت. با آن خنده های زیبا و درخشان و آن سادگی اش هر آدمی را جذب می کرد. یک روز توی خیابان مرا
چهره ها در شبکه های اجتماعی (164)
فوق العاده هیجان انگیز امیرمهدی ژوله و امین حیایی ساعت 23:15 دقیقه دیشب به پایان رسید و با مجموع نزدیک به 4 میلیون و پانصد هزار رای برای هر دو عزیز، فقط و فقط اختلاف 203 رای باعث شد که امیرمهدی ژوله راهی دور بعد شود و امین حیایی را خذف کند. مسابقه ای بی سابقه از لحاظ نزدیک بودنِ آرای دو رقیب. تبریک به هر دو کمدین و همچنین رامبد جوان که چنین غوغایی به پا کرده است. واکنش دو شرکت کننده
کلاهبرداری 6 میلیاردی از معلولان به بهانه مسکن مهر
پروژه جانمایی شدند. وی افزود: بر اساس ضوابط و مقررات مسکن مهر تامین منابع مالی ساخت پروژه های مسکن مهر از دو منبع مالی تامین می گردد که شامل آورده متقاضی (از طریق واریز پول به حساب سانامه ای اعضا که توسط این شرکت در بانک مسکن به نام خود متقاضیان افتتاح گردیده) و نیز تسهیلات بانکی است. رویه خاص در خصوص پرداخت به انبوه ساز مربوطه از این دو منبع نیز کاملا پیش بینی و مشخص گردیده است.
هفت پل از زیباترین و بیادماندنی ترین پل های جهان
به دلیل داشتن پل بروکلین معروف است. این پل توسط توسط جان روبلینگ ساخته شده است. 15 سال طول کشید تا روبلینگ رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد و شورای شهر نیویورک سرانجام اجازه استفاده از آن را صادر کرد. طولانی ترین پل معلق جهان ساخته شد ولی عمر طراح آن کفاف نداد و وی قبل از اینکه کار ساخت و ساز تمام شود، درگذشت. کار ساخت این پل سپس توسط واشنگتن پس روبلینگ ادامه یافت و در نهایت امیلی همسر واشنگتن کار
11 کاخ معروف و دیدنی در جهان +تصاویر
مهم ترین مراسم و جاذبه های گردشگری هستند. بین ماه های مه و جولای نگهبان ها هر روز صبح ساعت 11.30 دقیقه تغییر می کنند. بقیه سال ، نگهبان ها به صورت یک روز در میان تغییر می کنند. 8- قصر سویل (Alcazar of Seville) قصر سویل قصر سویل یکی از بهترین نمونه های باقی مانده از معماری اسلامی در اسپانیا است. در اصل در قرن 10 ساخته شد و در طول قرن بعدی توسط حاکم سلسله آلمُهادس
معروف ترین بناهای کج شده جهان + تصاویر
که قادر به تحمل وزن برج نبوده است. برای جلوگیری از انصراف بیشتر، آجرهای زاویه ای خاصی در حین ساخت برج در آن به کار برده شده است. 5- کج ایتالیایی برج پیزا، ایتالیا آغاز ساخت برج پیزا (Pissa) به عنوان برج ناقوس کلیسای جامعع پیزا به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد، اما انحراف برج که از زمان ساخت آن آغاز شد، منجر به توقف های طولانی در ساخت این برج شد؛ به طوری که تکمیل آن
10 پارک ملی هیجان انگیز +تصاویر
ملی ایالت متحده آمریکا را انتخاب کرده ایم. 1. گنبد نصفه نیمه – پارک ملی یوسمتی – کالیفرنیا Half Dome, Yosemite National Park, California گنبد نصفه نیمه در واقع صخره گرد و گنبدی شکلی است که حدود 1.5 کیلومتر ارتفاع دارد و کوهنوردهای هیجان دوست و نترس به صعود و رسیدن به قله آن علاقه بسیاری دارند. برای رسیدن به نوک قله مسیری به اندازه 17 کیلومتر که حدود 12 ساعت زمان می برد را
هزار نکته غیرحسن بباید تا شجریان شوی...
تالار وحدت اجرا داشتیم که باید هرشب دو ساعت برنامه اجرا می شد. شب اول با استاد ذوالفنون بود، شب دوم با من و شب سوم با استاد محمد موسوی. این برنامه ها قرار بود کاملا به صورت بداهه انجام شود، از این قرار که با هم روی صحنه می رفتیم و بنا به اقتضای زمان و مکان من ساز را کوک می کردم و شروع به نواختن و براساس دستگاه انتخابی من، شجریان با تورق در دیوان حافظ غزل مناسب را انتخاب و شروع به خواندن می کرد. صبح