سایر منابع:
سایر خبرها
به رادیکالیسم شد و هنرمندانی را توصیف می کرد که به معنای واقعی آوانگارد به دنبال به چالش کشیدن سایر هنرمندان زمان خود بودند. آن ها ویژگی های زیبایی شناختی، عرف های هنری و روش های تولید آثار هنری را به چالش می کشیدند و به نوعی جنبشی براندازانه را رهبری می کردند. با استفاده از این تعریف، جنبش دادا احتمالاً نمونه ی غایی از هنر آوانگارد باشد؛ زیرا این جنبش اکثر بنیاد های تمدن غربی را به ...
، سخنران نخست سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ، با موضوع سواد انسانی و سواد مجازی هوشمند: داده های عملکردی و تعاملی بزرگ به منزلة عرصة سوادهای جایگزین به سخنرانی پرداخت. دکتر عاملی تاریخچة بحث سواد رسانه ای را از دهة 1960 عنوان کرد که 40 سال از عمر رادیو گذشته بود و تلویزیون سیاه وسفید در جامعه رواج داشت. در این ایام سواد رسانه ای بیشتر توانایی استفادة بهینه از رسانه ...
شترِ مردم ساخته نیست. تنها دانشمندان و روشن اندیشان هستند که می توانند پیشگام اجرای نظریه مدارای همگانی و تحقیق همگانی باشند. آنگاه می توان نتیجه را به وسیله هنرمندان، مخصوصاً نویسندگان، فیلمسازان و نمایشنامه نویسان به توده مردم منتقل ساخت تا در آینده، برای همه انسان ها، فکر و فرهنگی پیشرفته و فراگیر وجود داشته باشد که زندگی و رابطه آنان را با یکدیگر سامان بخشد و چرا چنین نباشد که در عصر جهانی ش ...
انسان معاصرند؟ نوشتار حاضر درصدد است با واکاوی مؤلفه های معنویت های دوره پست مدرن و مقایسه آن با مؤلفه های معنویت اسلامی، عیار راستی مدعیات این نوع معنویت ها را با سنجه معنویت اسلامی بسنجد. روش به کار گرفته شده در این پژوهش، کتابخانه ای است که در آن با استفاده از دو عنصر توصیف و تحلیل به این نتیجه دسته یافته که معنویت اسلامی قادر به ارائه نسخه ای جایگزین برای این نوع معنویت هاست؛ معنویتی که به ...
می بیند و رفتاری که از خود بروز می دهدخارج از اثرش وجود ندارد. نمی شود در محلی رفتار سیاسی و در محلی دیگر، رفتار نیایشی داشت. ادبیات، لباس نیست که با شاخص های روز و روزگار رنگ خودش را تغییر دهد و مُدپذیر باشد. ادبیات، از جنس تفکر است. اگر تفکر محصول نیایش باشد، اثر نیز اثری نیایشی خواهد بود، اثر آئینی متعلق به سده هاست ولی ادبیات نیایشی برای روز و برای روزگار خودمان است. انتخاب بخش ها و ...