سایر منابع:
سایر خبرها
به گزارش خبرگزاری رسا ، اپیدمی و گسترش یک بیماری خطرناک، یکی از موضوعات پرتکرار در داستان ها و فیلم های سینمایی است و خیلی از اوقات همین موضوع دستمایه بیان مضامین دیگر می شود و بیماری، جنبه نمادین پیدا می کند. عموما در این نوع فیلم ها و داستان ها به یک ویروس به عنوان عامل بیماری توجه می شود نه باکتری و میکروب. به طور کل سه ژانر هستند که در آنها اپیدمی های ویروسی بیشتر می شود که مورد اول آثار ...
...، مهربانیمان، سخاوت و عدالتمان می بالیم و این درحالیست که هیچ یک از این صفات ما در گرسنگی، ضرب و شتم، خودکشی و قتلی که بوچانی در کتابش برای ما آشکار می کند، دیده نمی شود. ترجمه توفیقیان شگفت انگیز است. او ضمن ترجمه متن به انگلیسی تلاش کرده، محتواهایی که بوچانی به شکل شعر به زبان فارسی برایش ارسال می کرده است هم، به زبانی شاعرانه ترجمه کند و نثر داستان را در بعضی از قسمت های کتاب ...
، موجب صحت آن است. همو به پیروی از مکتب معتزله بغداد، امام علی7 را برتر از خلفای پیشین دانسته و این برتری را هم در کثرت ثواب و هم در فضایل و خصال حمیده می داند. با این همه به عقیده او، افضلیت امام، امری ضروری نیست! همچنین او معتقد است که هیچ نصی بر خلافت امیرالمؤ منین علی7 از سوی پیامبر6 وارد نشده است. ابن ابی الحدید این اثر را در بیست جزء و به نام ابن علقمی وزیری تألیف کرد. وی نگارش این ...
به گزارش گام خبر در نگاه مقام معظم رهبری، مداحان جایگاه ویژه و بی نظیری در اصلاح جامعه دارند. ایشان مداحی را از اختصاصات شیعه دانسته و اهمیت آن را در خور مطالعه و تحقیق برشمرده است (دیدار با مداحان، 11 فروردین 1395). شاهد دیگر توجه ویژه ایشان به اهمیت مداحی این است که مداحان مانند شاعران همه ساله دیدار خاص و ثابت با رهبری دارند. ایشان در 13 خرداد 1389 در دیدار با مداحان، درباره سابقه این جلسه و ...
زبان فراهم آورده است. افسانه ای که باید سرود شروین مقیمی اظهار کرد: مواجهه با متن فلسفی آداب خاصی دارد. چنین متنی با متن فردی دانشگاهی یا شرح شاگرد فیلسوفی درباره ی او متفاوت است. بنیاد حق طبیعی فیشته نیز به اعتبار مؤلف آن متن فلسفی دست اول است. پس، در مواجهه با کار او پیش از تبیین، نخست باید حرف او را فهمید. الآن در دانشگاه های دنیا باب شده که همه بلافاصله در پی نقد کارند ...
...> وقتی می گوییم زبان مادری در حکم نظام سوژه گانی ظاهر می شود، بدین معنا است که فاهمه و ادارک ما نسبت به هستی و دیگری از طریق مناسبات معنایی این زبان ممکن است. تا جایی که به تعبیر کانتی این نظام زبانی به عنوان میانجی انسان و جهان عمل می کند؛ هر آنچه را ما در مورد خود و جهان درک می کنیم ماحاصل کنش و واکنش میان این میانجی و دیگری است. به نحوی که حتی دیگری نیز از طریق این میانجی قابل فهم و درک است ...