سایر منابع:
سایر خبرها
تغییر برنامه کاری وزیر خارجه آمریکا برای خرید شکلات!
جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، برنامه کاری سیاسی خود را برای خرید شکلات تغییر داد. کری که در حال عبور از خیابانی در برلین بود با تغییر جزئی در برنامه کاری خود، برای خرید شکلات به یکی از فروشگاه های مشهور در این شهر رفت. برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
وزیر خارجه پیشین ترکیه: روسیه بازیگر اصلی بحران سوریه است
وزیر خارجه پیشین ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا بازیگر اصلی بحران سوریه نیست، گفت: ایران، آمریکا و روسیه بازیگران اصلی در بحران سوریه هستند و خواسته آنها چندان منطبق با خواسته ترکیه نیست. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یاشار یاکیش، وزیر امور خارجه اولین دوره حکومت حزب عدالت و توسعه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به حملات اخیر روسیه در سوریه و مواضع ترکیه در این
تهدید پژو به افشای متن مذاکرات با ایران خودرو!
شود. ژان کریستوف کمار، مسئول منطقه ای پژو با هدف تلاش برای مذاکره برای تولید پژو دویست و هشت که در سال 2012 در فرانسه روانه بازار شد به طور مرتب به ایران سفر می کند. وی همچنین تولید پژو سیصد و یک را که آن هم در سال دو هزار و دوازده وارد بازار شد، به ایران پیشنهاد داه است. پژو سیتروئن پیشنهاد تاسیس یک شرکت مشترک به صورت پنجاه-پنجاه را مطرح کرده است. این طرح کلیدی این شرکت را مرکز تولید
تظاهرات جمعه خشم فلسطینیان علیه صهیونیست ها آغاز شد
و سرگیی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل بعد از ظهر جمعه با دستور کار بررسی افزایش خشونت در فلسطین برگزار می شود. تلاش های دیپلماتیک پس از دعوت گروه های فلسطینی از مردم برای شرکت در تظاهرات جمعه خشم و راه پیمایی اعتراض آمیز پس از نماز جمعه در نوار غزه و کرانه باختری صورت گرفت. دور تازه قیام فلسطینیان علیه رژیم
از یک شرکت آمریکایی پیشنهاد رشوه داشتم/ افزایش 93 درصدی واردات کالا به فارس
عنوان معاون امور گمرکی اداره کل گمرکات فارس فعالیت می کند تا اینکه اواسط سال 1386 از طرف گمرکات کشور، مدیریت گمرک استان فارس به وی پیشنهاد می شود. اولین مدیرکل استانی گمرک در ایران بودم مدیرکل گمرک استان فارس در پاسخ به این سوال که پذیرش مسئولیت مدیریت گمرک استان پهناور فارس برای شما سخت نبود، تصریح کرد: سخت بود چون اولین مدیرکل استانی گمرک در طول تاریخ بودم و سابقه نداشت که گمرک در
الحیات: بشار اسد به تهران سفر می کند
روزنامه سعودی الحیات ادعا کرد بشار اسد به تهران سفر خواهد کرد به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه الحیات نزدیک به خاندان آل سعود که در لندن چاپ می شود در خبری مدعی شد: اطلاعات تایید نشده حاکی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه عازم تهران خواهد شد.
سوال از ظریف در صحن علنی بهارستان
چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح دستور کار دیگر خانه ملت در هفته پیش رو خواهد بود. بر اساس اعلام سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه هفته جاری وی، در جلسه علنی روز یکشنبه لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی تقدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد شد. صحن علنی مجلس، این هفته همچنین شاهد مطرح شدن سوال ملی حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواهد بود؛ در برنامه اعلامی مجلس، به موضوع این سوال اشاره ای نشده است.
پوتین به ایران می آید
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز جهان ماه نوامبر سال جاری در تهران در حالی برگزار می شود که در صورت توافق هسته ای ایران و غرب امکان دور جدید مشارکت گازی ایران با کشورهای گازخیز جهان فراهم خواهد شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با ابلاغ سلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور روسیه و دعوت از وی برای شرکت در
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای کنکوری ها/ از سرگیری فعالیت معلمان ایرانی در امارات
ملغی تلقی می شود. آزادی معلمان بازداشت شده در امارات و ازسرگیری مجدد فعالیت آنها رسول پاپایی معاون روابط عمومی آموزش و پرورش گفت: با تلاش ها و رایزنی های فشرده وزارت خارجه و آموزش و پرورش 9 معلم بازداشت شده ایرانی در العین امارات حدود ساعت 1 بامداد روز 25 مهرماه به وقت ایران آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند. وی در ادامه خاطر نشان کرد: رایزنی های فشرده از زمان
بشار اسد یکشنبه راهی تهران می شود
پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز (BoyerNews.com) : الحیات نوشت روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه درباره آینده سوریه گفتگو می کنند. به گزارش بویرنیوز ، روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی از نشست امروز وین نوشت جان کری، سرگئی لاوروف، عادل الجبیر و فریدون سینیرلی أوغلو وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه امروز در وین درباره سرنوشت بشار اسد در مرحله انتقالی و نقش ایران در
یادداشت جک استرو در دفتر یادبود هتل مشیر و باغ نمیر تفت + تصاویر
وزیر خارجه پیشین انگلستان که مدتی است به کشورمان سفر کرده در هتل باغ مشیر یزد حضور دارد و یاداشتی در دفتر یادبود این هتل نوشته است.
تبیین قیام امام حسین(ع) در شرایط کنونی منطقه، امری ضروری است
خطر نفوذ دشمن از دریچه جریان دوم است و در بند دوم نامه دردمندانه و با قاطعیت مسئولان را نسبت به این خطر نفوذ آگاه می کنند. نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سابقه دشمنی انگلیس و آمریکا بیان کرد: ملت ایران در گذشته ها نمانده است اما نمی تواند سابقه دشمنی این دو دولت را نیز فراموش کند. آیت الله ایمانی با اشاره به سفر جک استراو وزیر امور خارجه پیشین دولت انگلستان به
اعزام نیروهای ایرانی از تغییر روند نبرد در سوریه حکایت دارد
ایران نیز نشان دهنده یک تغییر رویه است. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به طور تلویحی از تغییر نقش ایران در سوریه خبر داد. وی اظهار داشت نیروهای نظامی ایران همچنان نقش مشاور را ایفا می کنند. دیگر مقامات ارشد نیز اذعان داشتند که اگر دمشق یا مسکو بخواهند، ایران احتمالا حضور نظامی خود را در سوریه گسترش خواهد داد. در گزارش موسسه انترپرایز آمده است حال این پرسش مطرح است که چرا حضور
وقتی احمد چلبی با بندر بن سلطان دیدار کرد
سعودی برویم تا بتوانیم دیواری که دور ما کشیده بود و شبیه تحریم ما بود را بشکنیم، که با آن هم موافقت کردند. هیئت به لندن برگشت، از آن جا ترتیب سفر به عربستان داده شد، که خدا بیامرز ملک فهد هواپیمای ویژه خود را فرستاد و 14 نفر از مخالفان به رهبری کنگره ملی مستقیما به عربستان انتقال داده شدند. در چه سالی این اتفاق افتاد؟ در ژوئن سال 1993. قبل از موسم حج، که فریضه حج را به عنوان
رژیم صهیونیستی با اقامه نماز جمعه فلسطینیان در مسجد الاقصی موافقت کرد
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی در حالی این تصمیم را اتخاذ کرد که با فشارهای بین المللی روز افزون برای خاموش کردن آتش بحرانی که بیم آن می رود به انتفاضه فلسطینی جدیدی تبدیل شود، مواجه است. نظامیان رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر مانع ورود نمازگزاران فلسطینی زیر 50 سال به مسجد الاقصی شدند. نشست چهار جانبه با حضور جان کری و سرگیی لاوروف وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه، فدریکا
برقی کردن خط آهن گرمسار/ افزایش توان حرارتی نیروگاههای ایران
/> وی با اشاره جمع بندی مذاکرات از اجرای دو طرح آزمایشی برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه برون و افزایش توان حرارتی نیروگاه های ایران توسط روسها خبر داد و گفت: پروژه های مشترک ایران و روسیه رقمی حدود 25 تا 30 میلیارد دلار است و زمینه مناسب برای تنظیم یک بسته مالی در این سفر فراهم شده است. واعظی با اشاره به ارایه فاینانس به میزان 5 میلیارد دلار از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی روسیه گفت
200 سال دشمنی انگلیس را فراموش نمی کنیم
به گزارش دولت بهار به نقل از فارس از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل بیت (ع) با اعتراض به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به شهر مقدس شیراز با عنوان گردشگری، اظهار داشت: چرا این فرد در تاسوعای حسینی گردشگری خود به شیراز را قرار داده و آیا مسئولان در این مورد پاسخی دارند؟ وی بابیان اینکه فراموش کردن دشمنی های 70 ساله آمریکا و 200 ساله انگلیس به ملت
(اول و دوم محرم).ماه محرم رسید...ماه خون....ماه آزادی و آزادگی و ماهی که به بشریت درس استقامت وصبر داد
----باز نشر--- گردآوری و تنظیم: مجید کریمی /*/ محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد است.ای ماه خون، دوباره می آیی و سکوت تاریخ را در هم می شکنی و بغض ناله را از حنجره ها آزاد می سازی.بانگ کاروانت به گوش می آید و عاشقان را دوباره به مهمانی فرا می خوانی.سلام بر حسین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش. آن اصحاب شهادت طلبش که مصداق واقعی آگاهی و ایمان و شجاعت و فداکاری بودند، چه آن هایی که در رکابش به فیض شهادت رسیدند و چه آن هایی که پیش از عاشورا شهید شدند. با توجه به ورود امام حسین(علیه السلام) و یارانش در روز دوم محرم به کربلا و شهادتشان در روز دهم، شیعیان دهه اول این ماه را به یاد آنان و ذکر مصیبتشان به سوگواری و عزاداری ویژه ای می پردازند و در بزرگداشت شهدای کربلای سال 60 هجری هر روز از دهه اول ماه محرم اختصاص به یکی از بزرگان و شهیدان نهضت جاویدان و ماندگار عاشورا دارد. روز اول: مسلم بن عقیل (علیه السلام) روز دوم: ورود کاروان به کربلا روز سوم: حضرت رقیه (علیه السلام) روز چهارم: حضرت حر و طفلان حضرت زینب (علیه السلام) روز پنجم: حضرت عبدالله بن الحسن و اصحاب روز ششم: حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) روز هفتم: حضرت علی اصغر (علیه السلام) و روضه عطش روز هشتم: حضرت علی اکبر(علیه السلام) روز نهم: حضرت عباس(علیه السلام) روز دهم: حضرت اباعبدالله (علیه السلام) و شام غریبان روز یازدهم: حرکت کاروان از کربلا روز دوازدهم: ورود کاروان به کربلا روزسیزدهم: مصائب امام سجاد و حضرت زینب(س) در کوفه و شام این ترتیب نامگذاری، معروف ترین شکل آن است که اکثر هیأت ها بر طبق آن عزاداری می کنند، ولی از آنجایی که این نوع نامگذاری دلیل خاصی ندارد، صورت های دیگری نیز برای آن دیده شده است، مثلاً جابجایی در روزها و یا ذکر مصیبت دیگر اصحاب امام مثل حبیب بن مظاهر و... و هدف از همه این برنامه ها زنده نگه داشتن حماسه ای است که آفریدند. روز هشتم ذی الحجه امام حسین(ع) از مکه معظمه عزم سفر کردند طی منازل مختلف از هشتم ذی حجه تا دوم محرم منازلی از قبیل : منزل صفاح –وادی عقیق و ذات عرق – وادی حاجز –خزیمیه – زرود –ثعلبیه – زباله ( و دیدار با هلا ل بن نافع و فرزدق -) - عقبه – شراف – ذوحسم – بیضه – عذیب هجانات – قصر مقاتل و دیداربا عمروبن قیس – قطقطانه را با کاروان حسینی طی نمودند. روز اول: به یاد مسلم بن عقیل - آغاز ایام حسینی -امام حسین علیه السلام در راه کربلا -قیام مردم مدینه بر علیه یزید مسلم پیشاهنگ نهضت کربلا و سفیر امام حسین (علیه السلام) به سوی مردم کوفه بود. او که در عرفه شهید شد تا دعای عرفه امامش را تفسیر کند و حماسه مسلم بودن و تسلیم نشدن را بیافریند. مسلم بن عقیل اسوه همه کسانی است که در زندگی به هدف هایی والاتر از دنیا اعتقاد دارند و ارزش هایی متعالی را می جویند. او الگوی عمل به وظیفه، اطاعت از امام و بنده بودن و بندگی کردن است. نام مسلم یادآور همه خوبی ها، رشادت ها و جوانمردی هاست. در حدیثی از پیامبر (ص) خطاب به امیر المؤمنان (ع) آمده است: من عقیل را دوست دارم، یکی به خاطر خودش و یکی هم به خاطر این که پدرش ابوطالب او را دوست می داشت. فرزند او کشته راه محبت فرزند تو خواهد شد، چشم مؤمنان بر او اشک می ریزد و فرشتگان مقرب پروردگار بر او درود می فرستند به شهر کوفه گشتم بی کس و بی یار، می گریم غریبانه من سر بر دل دیوار، می گریم اگر این است رسم میهمانی کردن کوفی گذشت از من به حال سید ابرار می گریم ندای باغبان کاروان هر دم بگوش آید به حال زینب و این کوچه و بازار می گریم برای قتل من شوری به پا گردیده در کوفه به طفلان و جوانان شه ابرار می گریم نوشتم نامه یابن عم بیا کوفه، میا کوفه ولی صد حیف بگذشت است کار از کار، می گریم روز دوم: کاروان اباعبداللَّه الحسین (ع) به کربلا رسید -ورود امام حسین علیه السلام به کربلا -نامه امام حسین علیه السلام برای اهل کوفه گرمای سوزان کویر، بدن های خسته کاروانیان را می آزارد و خورشید آرام، آرام خود را در تنگنای افق جای می دهد، کاروان توقف کرد، صدایی پرسید: این جا کجاست؟ پاسخ آمد: اینجا کربلاست! آری اینجا کربلاست، اینجا بهشت سرخ بدن های بی سر است، اینجا نگارخانه گل های پرپر است، اینجا حریم قرب شهیدان داور است. حسین(علیه السلام) آمد با اهل بیتش، عباس و زینبش، اکبر و اصغرش، رقیه و سکینه اش، ...، دل کویر در تب و تاب و چهره آسمان درهم شده است. زمین بغض خود را فرو می خورد و فرات آرام و بی صدا اشک می ریزد. امام حسین علیه السلام در روز پنجشنبه دوم محرم الحرام سال 61 هجری به کربلا وارد شد.1 عالم بزرگوار “سید بن طاووس” نقل کرده است که: امام علیه السلام چون به کربلا رسید، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ همینکه نام کربلا را شنید فرمود: این مکان جای فرود آمدن ما و محل ریختن خون ما و جایگاه قبور ماست. این خبر را جدم رسول خدا صلی الله علیه و آله به من داده است.2 در این روز “حر بن یزید ریاحی” ضمن نامه ای “عبیداللّه بن زیاد” را از ورود امام علیه السلام به کربلا آگاه نمود. . در این روز امام علیه السلام به اهل کوفه نامه ای نوشت و گروهی از بزرگان کوفه که مورد اعتماد حضرت بودند را از حضور خود در کربلا آگاه کرد. حضرت نامه را به “قیس بن مسهّر” دادند تا عازم کوفه شود.3 اما ستمگران پلید این سفیر جوانمرد امام علیه السلام را دستگیر کرده و به شهادت رساندند. زمانی که خبر شهادت قیس به امام علیه السلام رسید، حضرت گریست و اشک بر گونه مبارکش جاری شد و فرمود: “اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا عِنْدکَ مَنْزِلاً کَریما واجْمَعْ بَینَنا وَبَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِکَ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیی ءٍ قَدیرٌ؛ خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی.”4 در اوایل ماه محرم سال 61 قمری، لشکریان عبیداللَّه بن زیاد به فرماندهی حُرّ بن یزید ریاحی با آن حضرت مواجه شده و مانع پیش روی آن حضرت به سوی کوفه شدند. گرچه حرّ بن یزید، مأموریت داشت با امام حسین (ع) برخورد شدید نماید ولیکن رفتار وی با امام بر رِفق و مدارا بود. از این رو حرّ و لشکریانش در نماز جماعت امام حسین (ع) شرکت می کردند و به خطبه های دلنشین وی گوش جان می سپردند و این دو سپاه چند روز بدون هیچ گونه مشکلی در کنار هم بودند. امّا عبیداللَّه بن زیاد که در جنگ با اباعبداللَّه الحسین (ع) اصرار فراوان داشت، نامه ای به حرّ بن یزید نوشت و وی را مأمور سخت گیری بر امام حسین (ع) نمود. حرّ بن یزید نیز طبق فرمان، راه را بر امام حسین (ع) و یارانش مسدود نمود و آنان را به سوی منطقه خشک و بی حاصلی به نام کربلا هدایت کرد و در آن جا آنان را در محاصره خویش قرار داد. قافله امام حسین (ع) چون به سرزمین کربلا رسیدند، آن حضرت پرسید: این زمین چه نام دارد؟ عرض کردند: کربلا. آن حضرت تا نام کربلا را شنید، فرمود: اَللّهمَّ اِنّی اَعوُذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلاءِ. و سپس فرمود: این، موضع کَرْب و بَلا و محلّ محنت و عِنا است. فرود آیید که این جا منزل و محل خیمه های ما است و این زمین، جای ریختن خون ما است و در این مکان قبرهای ما واقع خواهد شد. جدّم رسول خدا (ص) مرا به این امور خبر داد. به ناچار، آن حضرت و یاران و اصحابش در روز پنج شنبه دوم محرم الحرام سال 61 قمری در آن سرزمین فرود آمدند و حرّ بن یزید نیز با سپاهیانش در مقابل آن حضرت، خیمه زدند. به گوشم می رسد هر لحظه آوای خدا اینجا مران ای ساربان محمل که باشد کربلا اینجا دلا حجاج بیت الله خون، احرام بر بندید که کامل می شود با زخم تن حج شما اینجا شما حجاج بیت الله خون هستید و می بینم که جای موی سر، سرتان گردد جدا اینجا نه تنها حج ما قربانی پیر و جوان دارد شود قربانی شش ماهه تقدیم خدا اینجا ز شمشیر هزاران قاتل خونخوار می بینم هزاران بار گردد اکبرم جانش فدا اینجا به موج خون میان قتله گه با پیکر بی سر زنم از حنجر ببریده خواهر را صدا اینجا به پاس اجر سقایی و قانون علمداری شود با تیر و خنجر حق عباسم ادا پیدا کند این امت گم کرده ره تا راه خود اینجا درخشد راس هفتاد و دو مصباح الهدی اینجا ندای ارجعی را در یم خون می دهم پاسخ که می آید به گوشم از خدا دائم ندا اینجا 1٫ الامام الحسین و اصحابه، ص194؛ البدء والتاریخ، ج6، ص10٫ 2٫ اللهوف، ص35٫ 3٫ مقتل الحسین مقرّم، ص 184٫ 4٫ بحارالانوار، ج44، ص381٫ گردآوری وتدوین:مجید کریمی ...
حضور وزیر آموزش و پرورش در یزد و ارائه چند پیشنهاد(1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد نویسنده این سطور متنی را که در حضور وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و عده ای از پیشکسوتان فرهنگی و مدیران و معاونان ادارات آموزش و پرورش بعداز ظهر روز شنبه 28/6/94 قرائت نمود عیناً در این ستون درج می نماید. بسم الله الرحمن الرحیم سلام و ادای احترام به خانم ها و آقایان حاضر در جلسه و با عرض خیرمقدم خدمت مقام عالی وزارت و همراهان عزیز و ارجمندشان و دیگر میهمانان عزیز. وظیفه می دانم به مناسبت 31 شهریور ماه آغاز دوران 8 ساله دفاع مقدس، گرامی بدارم یاد و خاطره شهیدان والامقام، آزادگان و ایثارگران به ویژه معلمان و دانش آموزان شهید و خانواده های معظم آنان اسوه های صبر و مقاومت که آسایش و امنیت این سرزمین اسلامی را مدیون فداکاری های آنان هستیم. حقیر در نظر دارد در این جلسه از خصوصیت کمتر گفته شده شهید بزرگوار محمدعلی رجایی یعنی از آزاداندیشی آن بزرگ مرد یاد کند. در سال 1358روزی با حضور مدیران و معاونان وزارتخانه جلسه ای برگزار شده بود تا پیرامون مطالب کتاب های درسی بحث و تبادل نظر شود. شهیدرجایی اظهار داشت اگر می خواهید این امر تحقق یابد بروید با متخصصان هر رشته مذاکره و از آنها دعوت کنید همکاری نمایند، وجهی هم برای اینکار اختصاص دهید. ایشان نام چند نفر از جمله مرحوم دکتر عبدالحسین زرین کوب را ذکر کردند. اما بعدها دیده شد در کتابهای درسی مقالات، عکس ها و نام بزرگانی که نه تنها از یاوران انقلاب بلکه از کسانی بودند که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند حذف کردند تا جایی که نوبت به حذف شعر مفسر بزرگ جهان تشیع علامه بزرگوار سیدمحمدحسین طباطبایی مولف تفسیر ارزشمند المیزان رسید. شعری با عنوان کیش مهر و با مطلع: همی گویم و گفته ام بارها – بود کیش من مهر دلدارها... اما آنچه حذف گردیده است: گره را ز راز جهان باز کن / که آسان کند باده، دشوارها جزافسون وافسانه نبود جهان / که بستند چشم خشایارها مرحوم علامه طباطبایی ترک زبان و استاد مسلم ادبیات عرب بودند به غیر از کلمه حلاج که آن هم اسم خاص بوده لغت عربی در آن شعر استفاده نشده اما به دست مولفان به تیغ سانسور گرفتار شده است. چه زیباست که تصمیم گیرندگان و نویسندگان کتب درسی در رشته های اجتماعی و ادبی و غیره به این نکته تاریخی توجه می نمودند که ابوالاسود دوئلی از حضرت علی بن ابیطالب(ع) پرسید: ای امام! بزرگترین شاعر عرب کیست؟حضرت فرمودند شاعران در یک وادی روشنی نتاخته اند تا پایان کار معلوم شود و اگر ناچار باید داوری کرد، پس پادشاه گمراهان بزرگترین شاعر عرب است.(حکمت 455 نهج البلاغه). مظهر عدل و عدالت به امرؤالقیس اشاره می فرماید که بیشتر اشعار او در وصف شراب، معشوق، مجالس لهو و لعب، زیبائی های اندام اسب و امثال آن بوده و در دوران جاهلیت به وی لقب ضلیل داده بودند. جناب آقای دکتر فانی از جنابعالی درخواست می گردد ترتیبی داده شود تا برق و آب و گاز هیچ یک از مدارس در سراسر ایران قطع نگردد و در این راه استانداران محترم به کمک طلبیده شوند. دیدیم با نبودن وسایل استاندارد گرمایش و سرمایش در آموزشگاه ها ضررهای مادی و خسارات جانی جبران ناپذیری تاکنون به بار آمده است. از جمله اثراتی که بر این امور و نظایر آن مترتب می باشد سوژه ای است که به دست مخالفان نظام و حتی عده ای از موافقان حکومت داده می شود تا با تمسک به ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است بعضی از سیاست های نظام مانند کمک به دیگر کشورهای مسلمان منطقه یا آمریکای لاتین یا بعضی از کشورهای آفریقایی را مورد ایراد و انتقاد قرار دهند. پیشنهاد می نماید در تحقق خواسته های فرهنگیان شاغل تلاش های همه جانبه صورت پذیرد و دولتمردان و مسئولان ذی ربط کوشش کنند ظلم مضاعفی را که سال هاست بازنشستگان فرهنگی بویژه بازنشستگان قبل از سال 1379در زمینه تبعیضات موجود در دریافت حقوق ماهیانه، تحمل می نمایند بر طرف گردد یا حداقل کاهش یابد. از دیدارتان با خانواده های معلمان زندانی سپاسگزاری می گردد همانگونه که در مصاحبه با خبرگزاری مهر اظهار داشته اید در حدود اختیارات قانونی برای پیگیری مشکلات معلمان از جمله معلمان زندانی تلاش خواهید نمود که این عنایت و توجه با عملکرد پیشینیان شما که حاضر نبودند اعضای کانون صنفی معلمان را به اصطلاح به حضور بپذیرند قابل مقایسه نیست. یکی از وعده های جناب دکتر حسن روحانی قبل از خرداد 92 همانا تلاش برای رفع حصر معترضان به انتخابات 88 بود بدان امید که در این زمینه اقدامات لازم معمول گردد و به نتیجه مطلوب هم برسد. تشکر از دولت تدبیر و امید که اعلام کرد بگذارید معلمان و کارگران خواسته های خودشان را بیان کنند و در یزد نیز از جناب آقای استاندار محترم و جناب آقای دکتر طالبی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جناب آقای احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش بار دیگر تشکر می کنم که طی جلسات متعدد خواسته های به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته را شنیدند و از امنیتی کردن فضا جلوگیری نمودند و سپاس از معلمان آگاه و نکته سنج یزدی که با صراحت در تجمع های گوناگون اظهار داشتند: برای احقاق حق معلمان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان کوشش می کنند اما در روزهای رسمی مدرسه و کلاس را ترک نمی کنند. باشد که در پی سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به یزد تصمیماتی به نفع فرهنگیان محترم اعم از شاغل و بازنشسته و دانش پژوهان یزدی اتخاذ گردد. ضمناً از طرف 4600 نفر سهامدار شرکت های فرهنگیان یزد از جنابعالی دعوت می نمایم در سفر بعدی از مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و یکی از پروژه های در دست اقدام شرکت بازدید فرمائید تا به خواست ایزد یکتا جنابعالی هشتمین وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باشید که از تعاونی فرهنگیان یزد دیدن می نمائید. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی وما رستگار بر محمد و آل محمد صلوات در آن نشست عده ای از پیشکسوتان و فرهنگیان درخواست ها، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را بیان نمودند جناب آقای غلامعلی سفید استاندار اسبق اظهار داشت: با تشکر از وزیر محترم به خاطر کارهایشان، از نظر سفر به استان ها و جلسه با معلمان و حضور در جمع فرهنگیان و به ویژه ملاقات با خانواده زندانیان و تلاش در جهت آزادی آنان که کار ارزشمندی است، متاسفانه دعا برای زندانیان و حمایت برای آزادی اسیران در قاموس بعضی منکر تلقی می شود. درباره آموزش و پرورش می توان مسائل مختلفی را مطرح نمود ولی تحت دو عنوان مطالب کلی را عرض می کنم. 1- عدالت آموزشی 2- نوسازی اموزش و پرورش درباره عدالت آموزشی باید مهمترین مسئله را وضعیت معیشتی معلمان عنوان کرد پس از آن نگاه یکسان به همه معلمین و دانش آموزان و تامین و توزیع امکانات مناسب برای همه آموزشگاه ها. در رابطه با مدارس خاص تنوع آنها کاهش یابد و با اجرای قانون و پرداخت بخشی از هزینه ها توسط دولت امکان حضور بیشتر دانش آموزان در مدارس غیردولتی فراهم گردد. قانون اینگونه مدارس که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده اجرایی گردد و معلمین مدارس غیردولتی در خدمات رفاهی و ادامه تحصیل و آموزش های ضمن خدمت مورد حمایت قرار گیرند. به مدارس مناطق و استان ها در زمینه های مختلف به ویژه محتوای دروس، شروع و خاتمه کار مدارس، زمان های تعطیلی و ساعات آموزشی و... اختیارات بیشتر داده شود. به تشکل های موجود فرهنگیان و ایجاد تشکل فراگیر با انتخابات آزاد برای مشارکت در امور مختلف از جمله مسائل معیشتی، مدیریتی عنایت ویژه ای مبذول گردد. در پایان باید تاکید کرد علیرغم همه مشکلات مانده از سال های پیش از قبیل استخدام های فراوان، وجود نیروی انسانی مازاد، بدهی ها و... اما نقشه راه تا حدی مشخص شده و تدوین سند تحول، زمینه بعضی اقدامات اساسی را فراهم نموده است که باید از این فرصت ها استفاده نمود. جلسه بعد از سخنان مقام عالی وزارت و پاسخگویی به بعضی از مطالب و پرسش های مطرح شده با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
احمدی نژاد جاده صاف کن روحانی ؟!
جریانی به نام کردانیسم ! انتصابهای متعدد خانوادگی ؛ مسافرتهای حاشیه ساز و عمدتا خانوادگی که بعضا به لشکرکشی تعبیر می شد ؛ عزل و نصبهای عجیب و غریب مانند عزل وزیر امور خارجه آنهم در حین یک ماموریت و سفر خارجی ؟! جنجال سازیهای دوست و یارغار رییس جمهور یعنی آقای مشایی ؛ تجربه های پر هزینه ای مانند هدفمندی یارانه ها و کارتهای سوخت که با اما و اگرها و تردید های بسیاری مواجه است ؛ مهاجرت بی رویه نخبگان
معاون گردشگری در جمع بخشداران و دهیاران میبد: مصصم به توسعه گردشگری در میبد هستیم.
جلسه ای با موضوع اقامتگاه های بومگردی با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در فرمانداری شهرستان میبد تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، این جلسه با موضوع اقامتگاه های بومگردی و با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد، بخشدار مرکزی میبد و جمعی از دهیاران و شورای روستاهای شهرستان میبد برگزار گردید. در ابتدای این نشست که در محل فرمانداری شهرستان میبد برگزار گردید معاون گردشگری کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان، توجه ویژه به موضوع گردشگری را خواستار شد و اشاره نمود کشور ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری جزء ده کشور اول جهان بوده که به همین سبب فضای فعالیت در حوزه گردشگری بسیار گسترده و مناسب می باشد. سید مصطفی فاطمی عنوان نمود: امروزه گردشگری مورد تأکید مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مسئولین استان است و همه باید در توسعه آن همت کنند. وی افزود: دفاع از برنامه های حوزه گردشگری در جلسات گوناگون از الزامات می باشد و نظر به پتانسیل های موجود در حوزه گردشگری می بایست اقدامات موثری به منظور احیاء و رونق صنعت گردشگری کشور صورت پذیرد وی ادامه داد: شهرستان میبد که جزء چهارده شهر نمونه گردشگری در کشور انتخاب گردیده و ما مصصم به توسعه گردشگری در این شهر هستیم و اجازه نمی دهیم هیچ کس در روندی که آغاز شده خللی ایجاد کند. فاطمی خاطر نشان کرد: به منظور موفقیت در حوزه گردشگری و رسیدن به اهداف کلان این صنعت می بایست بر اصل هویت تکیه نمود و حتی در سایه این اصل به فعالیت های گردشگری پرداخت و به عبارتی هویت و فرهنگ اصیل ایرانی را به گردشگران که بنوعی سفیران هر کشور هستند معرفی نمود و هدف اصلی احداث اقامتگاه های بومگردی نیز تحقق همین موضوع می باشد. این مقام مسئول در ادامه این نشست به ایراد توضیحاتی در خصوص ضوابط قانونی و آیین نامه احداث اقامتگاه های بومگردی در سطح استان پرداخت و فضای فعلی را برای فعالیت در این زمینه مناسب خواند. در پایان این نشست نیز سوالاتی در خصوص چگونگی ساختار محل اقامت، نوع سازه، امکانات رفاهی و ... از سوی حاضرین مطرح گردید که مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. ...
مسئولان یزد راههای جذب سرمایه گذاران خارجی در دوران پساتحریم را بررسی کردند
مسئولان ارشد و همچنین مدیران اقتصادی استان یزد در نشستی راههای جذب سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم را بررسی کردند به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، معاون امور اقتصادی استاندار، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، مسئولان مرکز خدمات سرمایه گذاری و سایر مسئولان اقتصادی استان در محل این اداره کل برگزار شد. در این نشست ضمن تاکید بر استفاده از فرصت های ایجاد شده سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم ، فرصت ها ، ظرفیت ها و اولویت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ، زیربنایی، عمران شهری، میراث فرهنگی و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص زیرساخت های سرمایه گذاری استان، مزایا، حقوق و تسهیلات این بخش، مجوزها، حمایت ها و مشوق های سرمایه گذاری، پتانسیل ها، قابلیت ها و قوانین و مقررات این بخش بحث و تبادل نظر شد. در نشست یادشده گزارشی از روند فعالیت های سرمایه گذاری در استان یزد طی سالهای 91 تا 93 و روند مرمت و بازسازی ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد ارائه شد. از ابتدای فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد تاکنون 19 مجوز سرمایه گذاری خارجی از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اخذ و افزون بر 30 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان یزد شده است. ...
به کارگیری ظرفیت های فرهنگی و دینی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
فرهنگی موجود در جامعه و رفع آن به دور از فضای امنیتی و با استفاده از ظرفیت های مردمی و اداری می باشد که این مهم نیازمند همدلی مسئولان می باشد. " جعفری " تصریح کرد:دستگاه ها می توانند در سایه تعامل و همدلی با یکدیگر مشکلات اجتماعی را کاهش داده و موجب بالا رفتن امنیت اجتماعی شهرستان شوند. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در پایان اضافه کرد: برنامه ریزی ها و مصوبات جلسات می بایست با دقت توسط دستگاه های ذیربط پی گیری شود و تلاش کمیسیون بر همگرایی اهداف و انجام امور محوله بر اساس اولویت ها باشد. ...
طرح ترسیب کربن در بخش بهمن اجرا می شود
طی بازدید معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از روستای حسین آباد شهرستان ابرکوه، گزارشی از روند طرح ترسیب کربن ارائه گردید. به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این بازدید که به اتفاق بخشدار بهمن و مدیر اجرایی طرح ترسیب کربن (توسعه روستایی و مدیریت مشارکت منابع طبیعی) صورت پذیرفت، ضمن آشنایی با توانمندی های بانوان منطقه و همچنین فعالیتهای صنایع دستی که در این منطقه انجام می گیرد گزارشی از روند طرح مذکور و فعالیتهای یکساله توسط بخشدار بهمن و مدیر طرح داده شد. سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این بازدید عنوان کرد: مهمترین حلقه مفقوده را بحث بازاریابی عنوان نموده و بر آمادگی اختصاص غرفه جهت فروش محصولات تولیدی این منطقه در نمایشگاههای سراسری و استانی تاکید کرد. محمدرضا دهقان مهرجردی همچنین بر لزوم بهبود کیفیت کارهای تولیدی جهت بازار پسندی بیشتر اشاره نمود و یادآور شد: بعضی از این تولیدات لازم است کاربردهای دیگری برایشان تعریف شود، از جمله اینکه در تولید کیف و کفش از این تولیدات استفاده شود. در پایان وی خاطرنشان ساخت: با اجرای طرح ترسیب کربن در بخش بهمن، با توجه به اعلام آمادگی بانوان روستا برای راه اندازی کارگاه تولیدی و علاقه مند بودن آنان جهت آموزش، پس از تعیین محل کارگاه، بحث آموزش بانوان به صورت مشارکتی در آن روستا محقق خواهد شد. ...
آیا بعد از فاجعه منا، می توان حج را تعطیل کرد؟
مسافرت ایرانیان، باید توسط مراکز آمار و کارشناسان امر، تعیین شود. ولی جای سوال باقی است: هنگام توهین به مقدسات و سفر حج کل معنویات این سفر به فراموشی سپرده شده و آنگاه برخی، به فکر فقرا و اولویت های داخل کشور و یا تحریم حج واجب، می افتند. ولی با دیدن آگهی های تبلیغاتی برای کشور های دیگر، هیچ گونه اعتراضی ندارند. مضاف بر اینکه، در سفر به این گونه کشورها، معمولا عمل معنوی و دینی، نیز انجام داده نمیشود. حال سوال اصلی این است که چرا هیچ فرد و یا گروهی، خواستار تعطیلی این سفرها و صرف هزینه های کلان آن در امور خیریه، نمیشود؟ منبع : فاراقلیط گردآوری : محسن ملاحسینی ...
بازخوانی هشت عقب نشینی غرب پس از هشت هشدار رهبر انقلاب
در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کارشکنی ها و دشمنی های کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده ایم که برخی از این دشمنی ها و کارشکنی ها واکنش صریح و قاطعنامه مقام معظم رهبری را در پی داشته است، به طوری که پس از صراحت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب شاهد عقب نشینی و تغییر رویه در سیاست های غرب بوده ایم. چنانکه شواهد تاریخی نشان می دهد همین واکنش های صریح و قاطعانه مقام معظم رهبری باعث زوال رویه استعمارگرانه شده است. به عنوان مثال اخیراً، وقوع فاجعه منا و تعلل مقامات سعودی در تحویل به موقع پیکرهای جانباختگان ایرانی، مقام معظم رهبری واکنش صریح و قاطعانه ای را نشان دادند که پس از آن طرف عربی مواضعش تغییر کرد و از موضع خود عقب نشست. اما این اولین واکنش محکم مقام معظم رهبری نبود که با عقب نشینی طرف مقابل همراه شد بلکه در گذار تاریخ موارد بسیاری واکنش صریح رهبر معظم انقلاب، طرف مقابل را ناچار به عقب نشینی کرده که در نوشتار پیش رو به برخی از نمونه های آنها اشاره می شود: 1- عقب نشینی غرب در قضیه میکونوس پس از نهیب رهبر معظم انقلاب در اواخر تابستان 1371 یک عملیات تروریستی در رستوران میکونوس در مرکز شهر برلین با جوسازی رسانه های غربی به بحرانی علیه ایران بدل شد که موجبات جبهه گیری غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد. به دنبال این حادثه دادگاه برلین طی یک حکم مغرضانه و بدون استناد، ایران را مسئول مستقیم این تیراندازی خواند در حالی که هیچ سندی مبنی بر محکومیت ایران ارائه نکرد. به دنبال این جوسازی و به منظور تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، 12 کشور اروپایی سفرای خود را از ایران خارج کردند. این حرکت در اصل به منظور منزوی کردن ایران و با این تحلیل که جمهوری اسلامی دچار چالش شود صورت گرفت. در ظاهر همه چیز درحال به حاشیه راندن ایران بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک واکنش صریح، حجت را برای غربیان تمام کرده و فرمودند: در مرحله اول، سفیر آلمان را فعلاً تا مدتی نباید راه بدهند که به ایران بیاید. بقیه هم که می خواهند به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتی جویانه برگردند، مانعی ندارد. خودشان رفته اند، خودشان هم برمی گردند. دیدند که رفتنشان هیچ اهمیتی ندارد. پس از این سخنرانی مقام معظم رهبری، کشورهای غربی که متوجه شکست سیاست خود شدند تصمیم گرفتند تا به منظور کاستن از رسوایی ماجرای میکونوس سفرای خود را به تهران بازگردانند اما جمهوری اسلامی ایران به فرمان رهبر معظم انقلاب با بازگشت سفیر آلمان به تهران به همراه سفرای دیگر کشورها مخالفت کرد. گرچه پس از واکنش رهبر انقلاب، سفرای غربی خواستار بازگشت به تهران شدند اما عواقب این رسوایی هرگز از دامن غرب پاک نشد. مقام معظم رهبری در سال 1377 در همین رابطه فرمودند: همه اروپا با هم همدست شدند تا سرِ قضیه دادگاه میکونوس که بنده گفته بودم چون در این قضیه، آلمان این گونه رفتار کرده است و سفرا رفتند، اگر سفرای دیگر می خواهند بیایند، بیایند؛ ولی سفیر آلمان، باید بعداً بیاید. حق ندارد با آنها برگردد؛ این حرف را از بین ببرند، که سفیر آلمان، اگر شده با یک نفر دیگر با هم بیایند. دولت و ملت ایران ایستادند... ما مجبور به رابطه نیستیم، بلکه ما بر روی مواضع سرشار از عزت خود که ناشی از اسلام و قدرت ملی و اسلامی ملت ایران است، می ایستیم، تا همه کسانی که بیگانه از ما هستند، احساس کنند که در مقابل این ملت، نمی شود با قلدری حرف زد . 2- شکست سیاست غرب پس از موضع گیری رهبر معظم انقلاب درباره مسائل هسته ای یکی از مسائلی که موضع گیری های صریح رهبر معظم انقلاب تاثیر ویژه ای در آن داشته و باعث عقب نشینی کشور های غربی شده، مسئله هسته ای است. موضع گیری های رهبر معظم انقلاب در طی 13 سال مناقشه هسته ای کشورمان با کشورهای گروه غرب راهگشای تیم های مختلف مذاکره کننده ایرانی بوده و این مسئله در مذاکرات دو سال اخیر ایران با 1+5 نمود ویژه ای داشته است. چرا که در این دور از مذاکرات، موضع گیری های رهبر معظم انقلاب به عنوان خط قرمزهای راهبردی، پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده محسوب می شد. این در حالی بود که هداف اصلی غرب توقف کامل برنامه هسته ای ایران بود. این مسئله در موضع گیری متعدد کشورهای غربی بارها تکرار می شد. به عنوان مثال در اواخر پاییز 92 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در رابطه با برنامه هسته ای ایران گفت: ما متعهدیم هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران انجام دهیم . لذا غرب با راه اندازی سناریویی تلاش می کرد تا این مفهوم را به جهان القا کند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است لذا باید از هسته ای شدن ایران جلوگیری کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی در فروردین 93 با تاکید بر این که فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچ یک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست فرمودند: حرکت علمی هسته ای، به هیچ وجه نباید متوقف و یا حتی کُند شود. لذا پس از قاطعیت رهبر معظم انقلاب کسانی که برای مدت یک دهه صحبت از نابودی یا توقف کامل برنامه هسته ای ایران می کردند، از موضع خود عقب نشینی کرده و با موضع گیری های صریح رهبری مجبور به پذیرش حق هسته ای جمهوری اسلامی ایران شدند. از این رو، نیکلاس برنز دیپلمات و از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا در زمان جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا، اعتراف کرد که غرب در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران ناکام بوده است. 3- ترس غرب پس از ترسیم خطوط قرمز موشکی ایران توسط رهبر معظم انقلاب با توجه به تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات مداوم کشورمان توسط کشورهای گروه غرب، اتکا به توان موشکی از جایگاه ویژه ای در دکترین دفاعی ایران برخوردار بوده است. لذا غرب نیز همواره به اشکال مختلف در تلاش برای اعمال محدودیت در توانایی های موشکی ایران بوده است. به عنوان مثال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید ساعتی پس از پایان بی نتیجه مذاکرات وین 4 اعلام کرد موضوع موشک های بالستیک ایران باید جزو مباحث مذاکرات هسته ای برای توافق جامع باشد. وی تاکید کرد که موشک های بالستیک جزو مباحثی هستند که لازم است بخشی از توافق جامع درباره این چالش ها و اختلاف باشند. در چنین فضایی بود که مقام معظم رهبری فرمودند در رابطه با موشک های دفاعی خود حاضر به هیچگونه مذاکره ای نیستیم. با تاکید مقام معظم رهبری، این موضوع در مذاکرات هسته ای نیز بارها از سوی مقامات کشورمان به عنوان خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران اعلام شد. شایان ذکر است کشورهای غربی درحالی به دنبال ایجاد محدودیت برنامه موشکی ایران بودند که خود به انواع موشک های میان برد و دوربرد مجهز هستند. اما غرب تلاش کرد تا با مطرح کردن موضوع موشک های ایران، پروسه مذاکرات را پیچیده کرده و آن را به بن بست بکشاند. مسئله ای که بار دیگر با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه شد. مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، توقع محدود شدن توان موشکی ایران از سوی غرب را احمقانه و ابلهانه توصیف کرده و فرمودند: آنها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است. بر این اساس با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع دسترسی ایران به موشک های بالیستیک قابل چانه زنی نبود چرا که این تسلیحات جنبه تدافعی دارد و نه تهاجمی. بدین ترتیب همین موضع به خط قرمز ایران در مذاکرات هسته ای تبدیل شد. با ترسیم این خطوط قرمز توسط رهبر معظم انقلاب، غرب به این نتیجه رسید که ورود به بحث موشک های ایران برای دستیابی به توافق نهایی زیان آور خواهد بود. در همین رابطه گرگ تیلمن، تحلیلگر پیشین کمیته اطلاعات سنا و وزارت امور خارجه آمریکا و از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی کنترل تسلیحات در واشنگتن در یادداشت خود قبل از جمع بندی نهایی مذاکرات، بررسی بحث موشک های بالستیک ایران در مذاکرات هسته ای را برای دستیابی به توافق نهایی با ایران مضر دانسته و از تیم مذاکره کننده آمریکایی خواست تا از ورود به بحث موشک های ایران خودداری کنند. 4- هشدار ولی امر مسلمین جهان به اسرائیل درمورد تهاجم نظامی به ایران و عقب نشینی اسرائیل در هفته های پایانی سال 1391، سران رژیم صهیونیستی تحت تاثیر حمایت کاخ سفید در ادامه تهمت های بی اساس درباره برنامه هسته ای نظامی ایران، بارها جمهوری اسلامی را به حمله نظامی به تاسیسات هسته ای تهدید کرده و دامنه این تهدیدها را روز به روز گسترش می دادند. به دنبال این تهدیدهای بی پایه و اساس رژیم اشغال گر قدس مبنی بر حمله نظامی به ایران، رهبر معظم انقلاب ضمن یک سخنرانی در نوروز 1392 در مشهد مقدس، اسرائیل را در حد و اندازه های دشمنی با ایران ندانسته و فرمودند: رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید. گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم می کنند؛ تهدید به حمله نظامی می کنند؛ اما به نظرم خودشان هم می دانند، و اگر نمی دانند، بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. یک روز پس از این سخنرانی، باراک اوباما متحد اصلی اسرائیل که در اردن به سر می برد در یک کنفرانس خبری در “امان” با بیان اینکه حل مسئله هسته ای ایران با کشورهای غربی از طرق غیرنظامی خواهد بود، صریحا بر عقب نشینی غرب از موضع نظامی اشاره کرد و گفت: بهترین راه در مقابل ایران، دیپلماسی است و ما به فشارها بدون در نظر گرفتن راه حل نظامی ادامه می دهیم. اوباما که در آخرین روز زمستان 91 در سفر به سرزمین های اشغالی از مهم بودن امنیت رژیم صهیونیستی برای آمریکا سخن گفته بود در مقابل قاطعیت و صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی با رد نظریه نظامی، موضع ضعف آمریکا و اسرائیل را در قبال ایران آشکار کرد. 5- عقب نشینی غرب از موضع بازرسی از مراکز نظامی پس از نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشاکش مذاکرات هسته ای طرف غربی که بی جهت به دنبال کش دادن روند مذاکرات بود در درخواستی نامعقول خواهان نظارت بر مراکز نظامی ایران شد. در همین رابطه ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه مذاکره و امضای توافق نامه را منوط به بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان و کارشناسان هسته ای ایران دانست و اذعان داشت: توافق ما بر این اصل استوار است که در صورت توافق نهایی، دسترسی هایی برای بازرسان آژانس ایجاد شود که این دسترسی ها شامل اماکن و افراد ایرانی خواهد شد. در زمینه دسترسی ها اگر به کف خواسته های خود نرسیم، توافق نامه ای را امضاء نخواهیم کرد. به دنبال این درخواست غیرمنطقی غرب، رهبر معظم انقلاب اسلامی بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان ایرانی را اوج توطئه غرب دانسته و فرمودند: حالا در همین مذاکرات باز حرف های تازه ای می زنند. [مثلا] بازرسی ها، گفتیم که اجازه نمی دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. می گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمی دهیم به حریم دانشمندان هسته ای ما و دانشمندان در هر رشته حسّاس و مهمّی، اندک اهانتی بشود... در دنیا هیچ عاقلی اجازه نمی دهد، هیچ دولتی اجازه نمی دهد؛ دانشمندانشان را مخفی می کنند، نمی گذارند اسمهایشان را هم کسی بفهمد. دشمن پُررو و وقیح توقّع دارد اجازه بدهند راه را باز کنند و بیایند با دانشمندان ما، با اساتید ما، با محقّقین ما گفتگو کنند، مذاکره کنند . درباره چه؟ درباره یک پیشرفت اساسی بومی علمی در کشور. این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد؛ این را هم دشمنان بدانند، هم کسانی که منتظرند ببینند تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه می شود، بدانند. مدتی پس از این تاکید قاطع مقام معظم رهبری در مورد عدم صدور اجازه به نظارت بر مراکز نظامی ایران از سوی غرب، چنانچه پایگاه صهیونیستی دبکا گزارش داد، واشنگتن در یک عقب نشینی آشکار پذیرفت که بازرسی از تاسیسات ایران پس از تصویب یک هیات ایرانی – آمریکایی میسر خواهد بود . بنا به گزارش این پایگاه، آمریکا با عقب نشینی از مفهوم هر وقت و مکان موافقت کرد در صورتی که بازرسان بین المللی خواستار بازدید از یک مرکز هسته ای ایرانی باشند، باید این مسئله را به اطلاع کمیته مشترک ایرانی آمریکایی برسانند و این کمیته نیز آن را مورد بررسی قرار دهد، مسئله ای که عملا به معنای شکل گیری پروسه ای چند ماهه برای انجام آن است زیرا انجام بازدید منوط به رای و نظر کمیته است که صلاحیت رد این درخواست را هم دارد. بدین ترتیب چنانچه مشاهده شد طرف غربی زمانی که با این واکنش مقام معظم رهبری مواجه شد از موضع خود عقب نشینی کرده و با عدول از درخواست خود در پای میز مذاکره با مقامات کشورمان حاضر شد. 6- عقب نشینی غرب در پی موضع مقتدر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سوریه از ابتدای سال 2011 آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم همواره و به طور جدی تهدید به حضور نظامی در خاک سوریه می کرد تا اینکه در تابستان همین سال اوباما با قاطعیت اعلام کرد زمان آن رسیده است که اسد برکنار شود . رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرودین 1392 در پیامی که توسط وزیر خارجه وقت، آقای صالحی به رئیس جمهور سوریه فرستاده بودند تاکید کردند که ایران با قدرت از بشار اسد و سوریه حمایت می کند . این پیام همبستگی و پشتیبانی فراگیر و نامحدود سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران را از سوریه، رهبری و ملت آن در برابر تکفیری ها، تروریست ها، اسرائیل، آمریکا و تمام کسانی که قصد تعدی به این کشور را دارند تاکید می کرد. رهبر معظم انقلاب همچنین با تشبیه منطقه به انبار باروت، هرگونه دخالت آمریکا را به زیان این کشور دانستند. به دنبال اعلام حمایت ایران از سوریه، در میان سیاستمداران آمریکایی نیز بر سر حمله نظامی به سوریه دو دستگی به وجود آمد. در نهایت غربی ها از سرنگونی اسد چشم پوشیده و به دوره انتقالی سوریه با مشارکت بشار اسد تن دادند و تاکید کردند که اوضاع سوریه باید توسط مردم آن کشور مشخص شود. در همین رابطه پس از قاطعیت و صراحت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت های مستمر ایران از سوریه، فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان از آمادگی کشورش برای پذیرش ماندن بشار اسد در راس قدرت خبر داد و گفت: انگلستان حاضر است ماندن بشار اسد در قدرت در دوره کوتاه دولت انتقالی را تحت نظارت بین المللی بپذیرد. پس از این اعلام حمایت مکرر ایران از سوریه، جان کری وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی که گویای چرخش آشکار در مواضع آمریکا نسبت به سوریه است، آمادگی کشورش را برای مذاکره با بشار اسد اعلام کرده و بر ضرورت آغاز مذاکرات برای حل بحران سوریه تأکید کرد . بدین ترتیب آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود، سرگئی شویکو، نابودی داعش را به عنوان هدف اصلی حضور آمریکا در سوریه عنوان و تصریح کرد که اسلحه ها تنها گروه تروریستی داعش را نشانه گرفته است و از جنگ با دولت سوریه اجتناب دارد. 7- عقب نشینی فوری آمریکا از تهدید نظامی پس از نهیب رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت 1394، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور در یک اظهار نظر به مطرح بودن همه گزینه ها برای مقابله با ایران اشاره کردند. آمریکا قصد داشت تا با مطرح کردن گزینه های نظامی، با حربه تهدید، ایران را به موضع ضعف بکشاند اما مقام معظم رهبری ضمن یک سخنرانی در پاسخ به سخنان تهدیدآمیز آمریکا فرمودند: دشمن تهدید می کند، همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛ حالا کار به آن افرادی که مسئولیّت های خیلی مهم و حسّاسی ندارند، نداریم. من نمی فهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ مذاکره کنیم زیر شبح تهدید! مثل اینکه یک شمشیری بالای سر [ما باشد]. ملّت ایران این جوری نیست؛ ملّت ایران مذاکره زیر سایه تهدید را برنمی تابد. چرا تهدید می کنند؟ چرا غلط زیادی می کنند؟ می گوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط می کنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا آن وقت هم تهدید می کردند گفتم دوران بزن و در رو تمام شده، این جور نیست که شما بگویید می زنیم و درمی رویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال می کنیم. این جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد . ساعاتی پس از سخنان قاطع مقام معظم رهبری، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به میان خبرنگاران آمد و تهدیدات نظامی مقامات آمریکایی را پس گرفت. وی همچنین افزود من منعکس کننده دیدگاه رئیس جمهور آمریکا هستم و بهترین راه برای ما این است که مشغول دیپلماسی با ایران شویم. 8- عقب نشینی عربستان پس از نهیب مقام معظم رهبری مراسم حج امسال که ابتدا با سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و شهادت 107 تن از مسلمانان آغاز شد، در روز عید قربان به یک فاجعه دیگر انجامید به گونه ای که در صحرای منا بر اثر سوءمدیریت حکام آل سعود بیش از پنج هزار نفر از مسلمانان که 465 تن از آنان ایرانی بودند به شهادت رسیدند. به دنبال این ماجرا رسیدگی به اوضاع حجاج ایرانی در دستور کار مسئولان ایرانی قرار گرفت اما با کارشکنی و عدم همکاری مقامات عربستانی مواجه شد. درحالی که سران حکومت ریاض بنای ناسازگاری با ایران را داشته و مسئولیتی در قبال شهدا نمی پذیرفتند واکنش صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنان را به خود آورد. ایشان طی صحبت های خود در جمع دانش آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، مسئولین سعودی را مورد عتاب قرار داده و فرمودند: مسئولین کشور عربستان به وظایفشان عمل نمی کنند بلکه در مواردی نقطه مقابل وظایفشان عمل می کنند، موذیگری می کنند . اگر کشور ما و ملّت ما بخواهد در مقابل عناصر اذیّت کننده و موذی عکس العمل نشان بدهد، اوضاع آن ها خوب نخواهد بود؛ ما تا حالا خویشتن داری کردیم. در قضایای متعدّدی خویشتن داری کردیم؛ دست ایران اسلامی از خیلی ها بازتر است، توانایی های ما، امکانات ما از خیلی ها بیشتر است؛ می دانند که اگر بخواهند هماوردی کنند با نظام جمهوری اسلامی، در هیچ صحنه ای حریف نمی شوند. ما رعایت ادب اسلامی، رعایت حرمت برادری در امّت اسلامی را نگه داشتیم؛ ما می توانیم عکس العمل نشان بدهیم. اگر بنا شد عکس العمل نشان بدهیم، عکس العمل های ما خشن هم خواهد بود، سخت هم خواهد بود . ... امروز ده ها هزار نفر از عزیزان ما هنوز در مکّه و مدینه، در مناسک حجّند؛ اندک بی احترامیِ به این ها، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ عمل نکردن به وظایفشان نسبت به ابدان مطهّر جانباختگان عزیز ما در حج، عکس العمل ایجاد خواهد کرد؛ مراقب باشند به وظایفشان عمل کنند . ... اگر کسی بخواهد به حقّ ملّت ایران و جمهوری اسلامی ایران دست درازی کند، می دانیم با او چه جوری رفتار کنیم؛ محکم برخورد می کنیم . بلافاصله پس از نهیب مقام معظم رهبری، مقامات رژیم سعودی که هیچگونه مسئولیتی را در قبال فاجعه منا نمی پذیرفتند در یک عقب نشینی آشکار، با وزیر بهداشت ایران دیدار کردند. در این دیدار خالد فالح به عنوان نماینده آل سعود تصریح کرد که مراقبت از مجروحان و شناسایی هویت قربانیان در دستور کار ریاض قرار خواهد گرفت. مسئولان سعودی همچنین پیام تسلیت ملک سلمان را به آیت الله العظمی خامنه ای تقدیم کرده و تصریح کردند که ریاض آمادگی هرگونه همکاری به منظور تحویل پیکر جانباختگان ایران را دارد. منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی ...
آرشیوخبر:ضرورت آگاهی از خدمات فروش در صنعت خودرو"حس خوب خرید با خدمات پیش از فروش/درخواست اتحادیه صنف ...
مرتفع خواهد شد. این در حالی است که خدمات پیش از فروش و خدمات پس از فروش 2 روند متفاوت را طی می کنند. بی توجهی به خدمات پیش از فروش در ایران براساس سخنان معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در کشور خدمات پیش از فروش که همان خدمات فروش نام دارد، کمتر موردتوجه قرار می گیرد. گاهی امکان دارد مشتری خودرویی را خریداری کرده و پس از گذشت یک سال هنوز از برخی امکانات آن آگاه نباشد که
آرشیوخبر:رنو-نیسان، قطب سوم خودروسازی ایران/کرباسیان اعلام کرد" تغییر معیار خودروی های لوکس همچنان در ...
ارشد رئیس جمهور، عنوان کرده بود قطب سوم در چابهار تشکیل خواهد شد و این پروژه با حمایت مستقیم دولت و البته توسط بخش خصوصی به انجام خواهد رسید. ظاهرا هدف اصلی از تشکیل قطب سوم، ایجاد خودروسازی رقابت پذیر و دارای قدرت صادرات است، که به واسطه آن، خودروسازان بزرگ کشور نیز تکانی به خود داده و سطح کمی و کیفی محصولات شان را بالا ببرند. هرچند با توجه به اظهارات مشاور ارشد رئیس جمهور و معاون امور
روز سوم"روز سوم محرم بنام روز حضرت رقیه (س) نامگذاری شده است.بهمین مناسبت مطالبی کوتاه در خصوص این ...
کلمه رقیه، در اصل از ارتقاء به معنی صعود به طرف بالا و ترقی است .این نام قبل از اسلام نیز وجود داشته، مثلا نام یکی از دختران هاشم( جد دوم پیامبر اکرم (ص)) رقیه(ع) بوده است، که عمه پدر رسول خدا (ص) رقیه می شود. نخستین کسی که در اسلام، این نام را داشت، یکی از دختران رسول خدا(ص) از حضرت خدیجه(ع) است. پس از آن، یکی از دختران امیر المومنین علی(ع) نیز رقیه(ع) نام داشت، که به همسری حضرت مسلم بن عقیل (ع) درآمد . در میان دختران امامان دیگر نیز چند نفر این نام را داشتند، از جمله یکی از دختران امام حسن مجتبی(ع) و دو نفر از دختران امام موسی کاظم(ع) که به رقیه و رقیه صغری خوانده می شوند . اکثر محدثان دو دختر به نامهای سکینه و فاطمه برای امام حسین(ع) ذکر کرده اند؛ اما علامه ابن شهر آشوب، و محمد بن جریر طبری شیعی، سه دختر به نامهای سکینه، فاطمه و زینب (ع) را برای آن حضرت بر شمرده اند.در میان محدثان قدیم، تنها علی بن عیسی اربلی- صاحب کتاب کشف الغمه ( که این کتاب را درسال 687 ه.ق تالیف کرده است )- به نقل از کمال الدین گفته است که امام حسین(ع) شش پسر و چهار دختر داشت؛ ولی او نیز هنگام شمارش دخترها، سه نفر به نامهای زینب، سکینه وفاطمه را نام می برد و از چهارمی ذکری به میان نمی آورد .احتمال دارد که چهارمین دختر، همین رقیه(ع)بوده باشد . علامه حائری در کتاب معالی السبطین می نویسد: بعضی مانند محمد بن طلحه شافعی و دیگران از علمای اهل تسنن و شیعه می نویسد: امام حسین(ع) دارای ده فرزند، شش پسر ، و چهار دختر بوده است. سپس می نویسد: دختران او عبارتنداز : سکینه، فاطمه، صغری، فاطمه کبری، و رقیه علیهن السلام . سوالی که در ذهن بسیاری مطرح میشود این است که آیا نبودن نام حضرت رقیه (ع) در میان فرزندان امام حسین (ع) در کتابها و متون قدیم- مانند : ارشاد مفید، اعلام الوری، کشف الغمه و دلائل الامامه طبری – بر نبودن چنین دختری برای امام حسین(ع) دلالت ندارد؟ در پاسخ میتوان چنین گفت که اولاً: درآن عصر، به دلیل اندک بودن امکانات نگارش از یک سو، تعدد فرزندان امامان (ع) از سوی دیگر، وسانسور و اختناق حکومت بنی امیه که سیره نویسان را در کنترل خود داشتند ازسوی سوم، و بالاخره عدم اهتمام به ضبط و ثبت همه امور و جزئیات تاریخ زندگی امامان (ع) موجب شده که بسیاری از ماجراهای زندگی آنان در پشت پرده خفا باقی بماند؛ بنابراین ذکر نکردن آنها دلیل بر نبود آنها نخواهد شد. ثانیاً: گاهی بر اثر همنام بودن، وجود نام رقیه(ع) در یک خاندان موجب اشتباه در تاریخ شده و همین مطلب، امر را بر تاریخ نویسان اندک آن عصر، با امکانات محدودی که داشتند، مشکل می نموده است. همچنین گاهی بعضی از دختران دو نام داشتند؛ مثلا طبق قرائنی که خاطر نشان می شود به احتمال قوی همین حضرت رقیه (ع) را فاطمه صغیره می خواندند، و شاید همین موضوع، باعث غفلت از نام اصلی او شده باشد . بعضی از علمای بزرگ ، از حضرت رقیه (ع) به عنوان دختر امام حسین (ع) یا دکرده اند و شهادت جانسوز او را در خرابه شام شرح داده اند . پس باید نتیجه گرفت که باید کتابها و دلایلی در دسترسی آنها بوده باشد که بر اساس آن، از حضرت رقیه(ع) سخن به میان آورده اند؛ کتابهایی که در دسترس دیگران نبوده است، و در دسترس ما نیز نیست . بنابراین ذکر نشدن نام حضرت رقیه(ع) در کتب حدیث قدیم هرگز دلیل نبودن چنین دختری برای امام حسین (ع) نخواهد بود، چنانکه عدم ثبت بسیاری از جزئیات ماجرای عاشورا و حوادث کربلا و پس از کربلا در مورد اسیران، در کتابهای مربوطه، دلیل آن نمی شود که بیش از آنچه درباره کربلا و حوادث اسارت آن نوشته شده وجود نداشته است. هر چند فلسفه قیام عاشورا و هدف حضرت امام حسین(ع) را نباید با اینگونه شبهاتی تحت تاثیر قرار داد.چرا که صحت وسقم وجود برخی از افرادی که در حادثه عاشورا مورد اختلاف نظر است، کوچکترین تاثیری بر اصل محتوای قیام امام حسین(ع) نخواهد داشت.وشاید برخی از معاندان و مغرضان برای ایجاد تفرقه و کمرنگ کردن اهداف قیام عاشورا،به چنین مسایلی دامن زده اند. وقایع مهمی که در روز سوم محرم سال 60 هجری روی داده است –اعزام لشکر عمر بن سعد به سوی کربلا، – خریداری اراضی کربلا توسط امام حسین علیه السلام ، –نامه عمر بن سعد، –نامه عبیدالله بن زیاد به عمر بن سعد، – عبیدالله در نخیله. **اعزام لشکر عمر بن سعد به سوی کربلا عمر بن سعد یک روز بعد از ورود امام حسین علیه السلام به کربلا یعنی روز سوم محرم با چهارهزار سپاهی از اهل کوفه وارد کربلا شد. بعضی از تاریخ نویسان نوشته اند که بنوزهره که قبیله عمر بن سعد بودند نزد او آمدند و گفتند تو را به خدا سوگند میدهیم از این کار درگذر و تو داوطلب جنگ با حسین مشو زیرا این باعث دشمنی میان ما و بنی هاشم میگردد عمر بن سعد نزد عبیدالله بن زیاد رفت و استعفا کرد، ولی عبیدالله استعفای او را نپذیرفت و او تسلیم شد. **خریداری اراضی کربلا توسط امام حسین علیه السلام: از وقایعی که در روز سوم ذکر شده است این است که امام علیه السلام قسمتی از زمین کربلا را که قبرش در آن واقع شده است، از اهل نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریداری کرد و با آنها شرط کرد که مردم را برای زیارت قبرش راهنمایی نموده و زوار او را تا سه روز مهمانی نمایند. هنگامی که عمر بن سعد به کربلا وارد شد، عزرة بن قیس احمسی را نزد امام حسین علیه السلام فرستاد تا از امام سؤال کند برای چه به این مکان آمده است و چه قصدی دارد؟ چون عزره از جمله کسانی بود که به امام نامه نوشته و او را به کوفه دعوت کرده بود از رفتن به نزد آن حضرت شرم کرد. پس عمر بن سعد از اشراف کوفه که به امام نامه نوشته و او را دعوت به کوفه کرده بودند خواست که این کار را انجام دهند. تمامی آنها از رفتن به خدمت امام حسین علیه السلام خودداری کردند. ولی شخصی به نام کثیر بن عبدالله شعبی که مرد گستاخی بود برخاست و گفت: من به نزد حسین رفته و اگر بخواهی او را میکشم . عمر بن سعد گفت: چنین تصمیمی را فعلا ندارم، ولی به نزد او برو و از او سؤال کن به چه منظوری به اینجا آمده است؟ کثیر بن عبداله به طرف امام حسین علیه السلام رفت، ابوثمامه صائدی که از یاران امام حسین علیه السلام بود چون کثیر بن عبدالله را مشاهده کرد به امام عرض کرد: این شخص که میآید بدترین مردم روی زمین است، پس ابوثمامه راه را بر کثیر بن عبدالله گرفت و گفت: شمشیر خود را بگذار و نزد حسین برو! کثیر گفت: به خدا سوگند که چنین نکنم! من رسول هستم، اگر بگذارید، پیام خود را میرسانم در غیر این صورت برمیگردم. ابوثمامه گفت: من دستم را روی شمشیرت میگذارم تو پیامت را ابلاغ کن. کثیر بن عبدالله گفت: به خدا سوگند هرگز نمیگذارم چنین کاری کنی. ابوثمامه گفت: پیامت را به من بازگو تا من آن را به امام برسانم، زیرا تو مرد زشت کاری هستی و من نمیگذارم به نزد امام بروی. پس ازاین مشاجره و نزاع کثیر بن عبدالله بدون ملاقات بازگشت و جریان را به عمر بن سعد اطلاع داد. عمر بن سعد شخصی به نام قرة بن قیس حنظلی را به نزد خود فرا خواند و گفت: ای قره حسین را ملاقات کن و از علت آمدنش به این سزمین جویا شو. قرة بن قیس به طرف امام حرکت کرد، امام حسین علیه السلام به اصحاب خود فرمود: آیا این مرد را میشناسید؟ حبیب بن مظاهر عرض کرد: آری! این مرد، تمیمی است و من او را به حسن رأی میشناختم و گمان نمکردم او را در این صحنه و موقعیت مشاهده نمایم. آنگاه قرة بن قیس آمد و بر امام سلام کرد و رسالت خود را ابلاغ کرد، امام حسین علیه السلام فرمود مردم شهر شما به من نامه نوشتند و مرا دعوت کرده اند و اگر از آمدن من ناخشنودید باز خواهم گشت، قرة چون خواست برگردد حبیب بن مظاهر به او گفت: ای قرة وای بر تو چرا به سوی ستمکاران باز میگردی؟ این مرد را یاری کن که بوسیله پدرانش به راه راست هدایت یافتی. قرة گفت: من پاسخ این رسالت را به عمر بن سعد برسانم، سپس در این امر اندیشه خواهم کرد. پس به نزد عمر بن سعد بازگشت و او را از جریان باخبر ساخت. **نامه عمر بن سعد به عبیدالله بن زیاد: حسان فائد میگوید: من نزد عبیدالله بن زیاد بودم که نامه عمر بن سعد را آوردند و در آن نامه چنین آمده بود: چون من با سپاهیانم در برابر حسین و یارانش پیاده شدم قاصد ی نزد او فرستادم و از علت آمدنش جویا شدم، او در جواب گفت: اهالی این شهر برای من نامه نوشته و نمایندگان خود را نزد من فرستاده و از من دعوت کرده اند، اگر آمدنم را خوش نمیدارید باز خواهم گشت. عبیدالله چون نامه عمر بن سعد را خواند گفت: اکنون که در چنگ ما گرفتار شده امید نجات دارد ولی حالا وقت فرار نیست. **نامه عبیدالله بن زیاد به عمر بن سعد: عبیدالله به عمر بن سعد نوشت: نامه تو رسید و از مضمون آن اطلاع یافتم از حسین بن علی بخواه تا او و تمام یارانش با یزید بیعت کنند اگر چنین کرد ما نظر خود را خواهیم نوشت. چون نامه به دست عمر بن سعد رسید گفت: میپندارم که عبیدالله بن زیاد خواهان عافیت و صلح نیست. عمر بن سعد نامه عبیدالله بن زیاد را به اطلاع امام نرسانید زیرا میدانست که آن حضرت با یزید هرگز بیعت نخواهد کرد. عبیدالله بن زیاد پس از اعزام عمر بن سعد به کربلا اندیشه سپاه انبوهی را در ذهن میپرورانید. **عبیدالله بن زیاد در نخیله: عبیدالله شخصا از کوفه به طرف نخیله حرکت کرد و کسی را نزد حصین به تمیم که با قادسیه رفته بود فرستاد و او به همراه چهارهزار نفر که با او بودند به نخیله آمده سپس کثیر بن شهاب حارثی و محمد بن اشعث و قعقاع بن سوید و اسماء بن خارجه را طلب کرد و گفت: در شهر گردش کنید و مردم را از اطاعت و فرمانبرداری از یزید و من فرمان دهید و آنان را از نافرمای و برپا کردن فتنه برحذر دارید و آنان را به لشکرگاه فرا خوانید. پس آن چهار نفر طبق دستور عمل کردند و سه نفر از آنها به نخیله نزد عبیدالله بن زیاد بازگشتند و کثیر بن شهاب در کوفه ماند و در میان کوچه ها و گذرگاه ها میگذشت و مردم را به پیوستن به شکر عبیدالله بن زیاد تشویق میکرد و آنان را از یاری امام حسین علیه السلام بر حذر میداشت. عبیدالله گروهی سواره را بین خود و عمر بن سعد قرار داد که هنگام نیاز از وجود آنها استفاده شود و در هنگامی که او در لشکرگاه نخیله بود شخصی به نام عمار بن ابی سلامه تصمیم گرفت که او را ترور کند، ولی موفق نشد به طرف کربلا حرکت کرد و به امام ملحق گردید و شهید شد. منابع وماخذ: -ارشاد، شیخ مفید، ج2- - مستدرک الوسایل، ج14، -مجمع البحرین، ج5 -تاریخ طبری، ج5 - بحار الانوار ج15 - سرگذشت جانسوز حضرت رقیه(ع) گردآوری وتنظیم: مجید کریمی ...
ادای احترام کارکنان ورزش و جوانان استان یزد به مقام شامخ سومین شهید محراب و شهدا
به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد و جمعی از کارکنان این اداره کل به مقام شامخ سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی و شهدای والا مقام ادای احترام کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، عصر روز پنج شنبه 23 مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، سرهنگ علی محمد عطاری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران ، طوبی مازارزاده و ابوالفضل کارگر معاون فرهنگی و امور جوانان و معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان، محمدحسن فاضلی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ، جمعی از مسئولین ستادی و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ابتدا با حضور در مسجد روضه محمدیه ( حظیره ) و با تقدیم گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) و حجه الاسلام شیخ محمد صدوقی امام جمعه فقید یزد ، ادای احترام نمودند. سپس با حضور در گلزار شهدا و شهدای گمنام خلدبرین که جمعی از ورزشکاران و رزمی کاران رشته ها مختلف نیز حضور داشتند، و با عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا ، مقام شامخ شهدا را ارج نهادند و با این شهدای والامقام ، پیمانی دوباره بستند. در پایان نیز درمحل شهدای گمنام خلدبرین یزد جمی از ورزشکاران رزمی به اجرای حرکات نمایش پرداختند. ...